Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2016, 17:50   #161
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is ook zo. Uw plaatsje bij een bedrijf is 'veilig' zolang je blijft presteren.
Voldoe je niet meer dan sta je aan de deur.

Ik weet het niet zo goed meer ... wat gebeurd er met een ambtenaar die niet meer voldoende presteert?
Nog niet zo lang geleden zei een vriend tegen me...had ik het voor het zeggen in de firma ik gooide de helft er uit.
Hou nu toch op met te beweren dat in de bedrijven alleen mensen werken die presteren.......In sommige bedrijven zitten ze de helft van de tijd met hun smartphone aan het spelen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2016, 19:02   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nog niet zo lang geleden zei een vriend tegen me...had ik het voor het zeggen in de firma ik gooide de helft er uit.
Hou nu toch op met te beweren dat in de bedrijven alleen mensen werken die presteren.......In sommige bedrijven zitten ze de helft van de tijd met hun smartphone aan het spelen.
Ik ken ook zo'n mensen die dat beweren.
Maar alle andere mensen vinden dat het net die grote mond is die er niks van bakt, en zelf buiten gesmeten zou moeten worden. Vaak niet in het minst omdat het helemaal geen teamplayers zijn. (genre brulkikker De Decker JM dus)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2016, 20:22   #163
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Toogpraat.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2016, 21:22   #164
Tavek
Banneling

Standaard

Firmas kunnen het zich niet permitteren om mensen in dienst te houden die niet hun loon tegenverdienen + wat extra.

Als ze dat doen, gaan ze overkop. Of moeten collegas veel, veel harder werken.

Bij de overheid maakt het niet echt uit allemaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2016, 23:37   #165
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Firmas kunnen het zich niet permitteren om mensen in dienst te houden die niet hun loon tegenverdienen + wat extra.

Als ze dat doen, gaan ze overkop. Of moeten collegas veel, veel harder werken.

Bij de overheid maakt het niet echt uit allemaal.
Als je ziet hoeveel er overkop gaan kan je enkel de conclusie trekken dat er veel in dienst zijn die hun loon niet tegenverdienen.
Oud 21 juli 2016, 07:32   #166
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Noem er eens één.

De enige bedrijven die zich zoiets kunnen veroorloven moet je zoeken in de geprivatiseerde overheidsbedrijven.
Je weet wel, de bedrijven die de burgers tientallen jaren lang hebben betaald via belastinggeld en die op een zeker moment door een zeer tijdelijk bewind zijn verpatst in ruil voor één 'goede' begroting.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 07:33   #167
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als je ziet hoeveel er overkop gaan kan je enkel de conclusie trekken dat er veel in dienst zijn die hun loon niet tegenverdienen.
Conclusie van een onwetende.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 08:07   #168
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...mbtenaar.dhtml

Een artikel uit 2008 , toen werkte er al 1 op de 3 voor de staat en het is sindsdien alleen maar erger geworden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 08:12   #169
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

http://www.ceo-limburg.be/nieuws-027.cshtml?nav=6

Het aantal ambtenaren op het Europees gemiddelde brengen bespaart ons jaarlijks 4,4 miljard euro.
Het aantal ambtenaren op het niveau van Nederland brengen jaarlijks 7 miljard.
En dan gaat het alleen maar over de lonen en niet over de pensioenen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 08:24   #170
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noem er eens één.

De enige bedrijven die zich zoiets kunnen veroorloven moet je zoeken in de geprivatiseerde overheidsbedrijven.
Je weet wel, de bedrijven die de burgers tientallen jaren lang hebben betaald via belastinggeld en die op een zeker moment door een zeer tijdelijk bewind zijn verpatst in ruil voor één 'goede' begroting.

Juist rechtover mijn deur......Ik zie ze zitten......één oog naar de pc en ander naar de smartphone.

In die mate dat bedrijven maatregelen moesten treffen
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Intern...le-media.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ieksites.dhtml

Groot bedrijf.....maar ga geen mensen verraden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juli 2016 om 08:42.
Oud 21 juli 2016, 08:28   #171
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, in onze huidige situatie moeten er volgens mij net heel veel bekwame ambtenaren bijkomen.
De regels en procedures zijn een lappendeken van weggeknipte stukken en herstelde gaten waar niemand nog wijs uit raakt.
Met die rampen van politieke zottigheden moeten we het wel doen en als de overheid nu nog zwaar gaat knippen in hun personeel dan raakt er niks meer opgelost.
Maar dan botst jou antwoord weer regelrecht op de reactie van demonen, die stelt dat ambtenaren "netto ontvangers zijn" en NIETS bijdragen !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 08:34   #172
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Noem er eens één.

Noem zo eens een verpatst overheidsbedrijf ? Of heb jij het hier over Fortis ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 08:55   #173
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
http://www.ceo-limburg.be/nieuws-027.cshtml?nav=6

Het aantal ambtenaren op het Europees gemiddelde brengen bespaart ons jaarlijks 4,4 miljard euro.
Het aantal ambtenaren op het niveau van Nederland brengen jaarlijks 7 miljard.
En dan gaat het alleen maar over de lonen en niet over de pensioenen.
Dat klopt volledig.
Wat ik nog niet zo precies weet, is op welke plaatsen en voor welke functies er geschrapt kan worden.
Eenvoudigere belastingswetgeving zorgt voor minder poespas natuurlijk, zodat minder ambtenaren toch beter kunnen controleren.
Waar meer gecontroleerd moet worden: voedselveiligheid en aanverwanten.

Wat mij betreft: een aantal 'cultuur-tempels' die relatief teveel kosten, voor slechts een zeer beperkt publiek, zoals opera: afschaffen, privatiseren en nog maar een klein beetje subsidie voorzien ...

Maar ik zou liever concretere en breder gedragen zaken zien die we als overheidsopdracht kunnen elimineren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 09:49   #174
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Bij de NMBS: beroepen in het 3 ploegenstelsel, beroepen die nachtarbeid doen behoren ook tot de zware beroepen.
Mijn beroep is daar ook bij.
Eens nakijken hoeveel jaren ik vroeger op pensioen kan gaan.
Life is full of hope.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 09:54   #175
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tot nog niet zo lang geleden gingen mensen die te lang in een "zwaar beroep" doende waren gewoon vroeger dood.

De huidige denkwijze om iemand die zo bezig is dan maar vroeger op pensioen te sturen is simpelweg discriminerend en economische waanzin.

Eerder moet gedacht worden aan het VERHINDEREN dat iemand al te lang in een slopend beroep werkt,aan een werken aan lang werken,maar niet noodzakelijk in dezelfde job en zelfs niet bij dezelfde werkgever.

Dat lijkt me logischer.....en uiteindelijk zelfs menselijker.

(je bent er vet mee,met je vroeger pensioen,je langere levensduur,maar je gesloopt lichaam)

Dan kunnen die regelrechte pogingen om zowat alle beroepen als "zwaar" te gaan omschrijven,met de bedoeling dat de babyboom de pensioenpotten helemaal uitlikt in de hoop dat de "Griekse fase" niet voor hen is,stoppen.

Laatst gewijzigd door kelt : 21 juli 2016 om 09:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 10:03   #176
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...mbtenaar.dhtml

Een artikel uit 2008 , toen werkte er al 1 op de 3 voor de staat en het is sindsdien alleen maar erger geworden.
Kijk je werkt 30 jaar studeert 20 jaar steuntrekt 10 jaar en gaat op pensioen 20 jaar
Hoeveel procent van uw leven heb je gewerkt ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 10:17   #177
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat spel duurt dus niet lang.

Bij de overheid kan dat makkelijk 40 jaar duren...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 10:24   #178
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist rechtover mijn deur......Ik zie ze zitten......één oog naar de pc en ander naar de smartphone.
Statutair, U moet niet werken met de Nationale Feestdag maar zijt de mensen uit de privé die dat wel moeten nu uit aan het lachen.
Get a life!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 10:27   #179
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar dan botst jou antwoord weer regelrecht op de reactie van demonen, die stelt dat ambtenaren "netto ontvangers zijn" en NIETS bijdragen !
De 5.000 man van de VDAB kan je vervangen met 1 app.
De echte werklozen zijn ambtenaren.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2016, 11:39   #180
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Statutair, U moet niet werken met de Nationale Feestdag maar zijt de mensen uit de privé die dat wel moeten nu uit aan het lachen.
Get a life!
Bruggepensioneerde wat ben jij weer aan het raskalen.......net vandaag werken er tienduizenden statutairen.....in de verpleegkunde...de veiligheidsdiensten....de bejaardentehuizen ......en over militairen heb jij blijkbaar nog nooit horen praten.....

Wie er zeker thuis is vandaag zijn al die bruggepensioneerden waaronder jij. Die gaan wat doelloos rondbollen met hun moto in de ardennen vandaag met hun madamme achterop en genieten van wat de belastingbetaler hen iedere maand stort.....en lachen met de mensen die moeten werken....Zoek terug werk en Get a life!

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 juli 2016 om 11:42.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be