![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Om te bepalen wie een zwaar beroep heeft hebben de vakbonden een lijst met beroepen opgesteld.
De werkgeversorganisaties zoals VBO gaan niet akkoord met die lijst en willen een individuele benadering. Het krankzinnige is dat de overheid ook werkgever is nl vd ambtenaren en dat zij wel akkoord gaat om via die lijst zware beroepen te erkennen. Het gevolg is dat bijvoorbeeld een postbode die via een uitzendbureau werkt bijvoorbeeld tot 67 jaar moet werken terwijl zijn levenslang benoemde collega statutair op pakweg 57 jaar met pensioen mag. http://www.tijd.be/politiek_economie...88472-3148.art De N-VA is een partij van ambtenaren voor ambtenaren. Iedere niet-ambtenaar die voor deze partij stemt is een dwaas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een Fransman met een zwaar beroep...
Ik begrijp dat de Walen zo graag bij Frankrijk willen behoren. ![]() Citaat:
![]() http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...al-leven.dhtml
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 juli 2016 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeer benieuwd hoe ze daar uit gaan geraken. Wat precies is een zwaar beroep.
Iemand die van zijn 16 tot zijn 46 in de bouw werkte, in de zwaarste omstandigheden (dus niet aan het stuur van een airconditioned vrachtwagen ...), maar daarna wegens rugproblemen in een gewone fabriek werk vond ... Een verpleegster die van haar 21 tot haar 51ste in drie ploegenstelsel in een ziekenhuis, maar dan overschakelde naar een postje bij een groepspraktijk van huisartsen om wat bloeddrukskes te nemen, bloedafnames, dossierkes, wondje verzorgen ... Een para tot zijn 40ste en daarna in het magazijn van de kepi's en de uniformschoenen ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw, wie het snelst de 45 punten haalt kan met pensioen. Maar niet die telling is het probleem volgens mij, maar wel wat in aanmerking zal komen als zwaar beroep. Want als politie agent een zwaar beroep is volgens Jan Jambon, omdat deze in onregelmatige uren werken, dan zullen alle werknemers in het drie ploegen stelsel maar 30 jaar moeten werken ipv 45 ! Bovendien is er ook nog de groep van zelfstandigen ! En hoe gaat de overheid het gewicht van die zelfstandige jaren wegen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle dagen naar een saai muf kantoortje trekken met een heks als bazin kan een hel zijn zelfs al moet men daar niet te veel uitrichten. Men kan er dus vanuit gaan dat 85 % van de mensen een zwaar beroep heeft want die doen allemaal eigenlijk iets dat ze niet boeit of interesseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gaat nog leuk worden voor mensen die geestelijke arbeid verrichten, want die hebben helemaal geen last van burnout en depressies enzo. Achter de computer zitten en een paar toetsen indrukken, dat is echt niet zo moeilijk hoor. De volgorde van die toetskes daargelaten. Moet dat in de juist volgorde, bah neen gij. Mensen kunnen totaal niet indenken dat zware arbeid ook geestelijk kan zijn. Ik denk trouwens dat de omstandigheden er veel toe bijdragen. Hoeveel controle heb je over je werk, kan je een versnelling lager zetten op een baaldag, eentje hoger als je je op een dag heel goed voelt. Is uw baas een controlefreak, ... Dat soort zaken draagt allemaal bij aan de stress. Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 juli 2016 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Daar zal Steven Vandeput dan wel voor zorgen !Tenminste als de coalitie partners akkoord zijn dat koffie pauzes en middag pauze gelijk staan met 5 punten ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 18 juli 2016 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fijne wereld!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft een zwaar beroep. En als je een fysiek/geestelijk zwaar beroep uitoefent, waarom moet je dat dan tot het einde van uw loopbaan uitoefenen ? Dat vraagstuk is de essentie, en in mijn ogen het idee achter werkbaar werk. Zou het ook niet kunnen dat de mensen langer leven omdat : - de omstandigheden waarin we leven inderdaad verbeterd zijn - we een hele trits mensen op brugpensioen hebben gestuurd op hun 50 ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 juli 2016 om 09:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet een coëfficiënt vinden die als uitkomst geeft dat een zwaar beroep recht geeft op pensioen vanaf 62, en uitzonderlijke zware beroepen pakweg 60. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je passie rock'n'roll is is de kans groot dat je op een dag kennismaakt met gehoorproblemen..... Als je passie niks doen is is de kans groot dat je als eerste kennismaakt met een zware depressie. Moet ik nog een paar voorbeelden geven om je te laten zien welke onzinnige bewering je hier neerpent ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://stress-counseling.nl/Stress-B...en-Stress.html Ik dacht dat dit vrij algemeen geweten was. Niet door u blijkbaar, Last van een boreout ? https://en.wikipedia.org/wiki/Boreout Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 juli 2016 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon geen uitzonderingen maken is het beste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een intellectueel die niet tegen stress kan, moet maar een minder stressvolle job zoeken. Echter, mensen die wel een zwaar beroep uitoefenen, of een stressvolle job, mogen gerust erkend worden als rechthebbend op een iets voortijdiger pensioen. Daarbij zie ik meer problemen voor fysiek zware beroepen dan voor intellectueel zware beroepen. Er zijn zelfs combinaties mogelijk. Een chirurg die operaties uitvoert die vier uur aan een stuk duren, moet wel vier uren voorovergebogen over de buik of whatever van zijn patiënt staan koekeloeren. En ik praat daarbij "tegen mijn eigen winkel": ik beschouw mezelf als intellectueel. .
|
![]() |
![]() |