Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2016, 13:02   #101
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Absoluut niet, maar ik gebruik geen verkleinwoorden tegenover andere forummers met een andere mening, dat is namelijk onbeschoft.
Ik moet veel herhalen bij u, hé, maar ok, hier komt het nog 1 keer: het is onbeschoft.
Veel herhalen vind ik onbeschoft.

Citaat:
Wat een onzin! In de DDR zat de Stasi overal! Zelfs echtgenoten konden niets tegen mekaar zeggen. Maar dat gij hier ook al dictaturen zit goed te praten! Schaamteloos!
Een Stasi staat nu aan het hoofd van Duitsland.

Citaat:
Jawel, met de Europese verkiezeingen. Er zijn zelf partijen die anti Europees zijn! Stem erop! En als ge het wat rapper wil, verhuis naar Zwitserland. Ik hou u niet tegen.

Kalm blijven en de letters in de juiste volgorde zetten.

Ik heb er asiel aangevraagd met als reden dat de Vlaamse kleinzieligheid mij wil vermoorden.

Citaat:
Nogal wiedes!! Gij wilt alleen kunnen stemmen, of wat? Maar ook in nationale verkiezingen kunt ge voor anti europese partijen kiezen. Ge kunt er ook een anti europese partij oprichten, als ge iets of wat fut hebt.
Nee, ik zou willen kunnen stemmen op wie ik wil en welke Europese nationaliteit die ook maar heeft.

Waar haal jij dat ik tegen Europa ben?

Ik ben tegen dit Europa.

Citaat:
Oh, you ... Nu ben ik diep gekwetst!
Sorry, zal ik je ego even in het gips leggen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 13:18   #102
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Veel herhalen vind ik onbeschoft.
Integendeel, veel herhalen is een blijk van medeleven en empathie.

Citaat:

Een Stasi staat nu aan het hoofd van Duitsland.
Wow, dit is echt tot�*�*l niet ter zake. We hadden het over het gebrek aan vrije meningsuiting in een dictatuur. Iets wat u aan het goedpraten was, remember?
Citaat:

Kalm blijven en de letters in de juiste volgorde zetten.
Kan u ook op de inhoud reageren? Want u ontwijkt ongeveer elk punt dat ik maak.
Citaat:

Ik heb er asiel aangevraagd met als reden dat de Vlaamse kleinzieligheid mij wil vermoorden.
Wow, heel grappig. En weer ontwijkt u de essentie.
Citaat:

Nee, ik zou willen kunnen stemmen op wie ik wil en welke Europese nationaliteit die ook maar heeft.
Ik zou ook graag een Ferrari hebben en een miljoen euro betaald worden voor een photoshoot. Ge kunt niet alles hebben in de wereld.
Citaat:

Waar haal jij dat ik tegen Europa ben?
Heb ik dat ergens geschreven?
Citaat:

Ik ben tegen dit Europa.

Ik weet het, ik weet het, ik weet het. Daarom dat ik u heb aangeraden om naar Zwitserland te verhuizen, en anti Europese politieke partijen zijn ook tegen DIT Europa. Duh! Stem erop, veel succes!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 14:10   #103
subocaj

Standaard

Citaat:
Integendeel, veel herhalen is een blijk van medeleven en empathie.
Bedankt voor je empathie

Citaat:
Wow, dit is echt tot�*�*l niet ter zake. We hadden het over het gebrek aan vrije meningsuiting in een dictatuur. Iets wat u aan het goedpraten was, remember?
Volgens mij kan je sommige zaken niet duidelijk uit elkaar halen. Mijn standpunt in deze was, wat maakt het verschil, als je je mening vrij mag uiten en er geen rekening mee gehouden word en of je ze niet mag uiten en er ook geen rekening mee gehouden word?

Citaat:
Kan u ook op de inhoud reageren? Want u ontwijkt ongeveer elk punt dat ik maak.
Welke inhoud? Die waar jij denkt het alleenrecht op te hebben?
Dat kan. Je hebt gelijk.

Citaat:
Wow, heel grappig. En weer ontwijkt u de essentie.
Ik zou ook graag een Ferrari hebben en een miljoen euro betaald worden voor een photoshoot. Ge kunt niet alles hebben in de wereld.
Wat hebben verkiezingen met een Ferrari of een foto shoot van 1 miljoen met Europese verkiezingen te maken?

Ik wil niet alles hebben in deze wereld, geen enkele behoefte aan.
Alles zelf doen en zo weinig mogelijk consumeren is mijn motto.

Citaat:
Heb ik dat ergens geschreven?
Heb ik ergens geschreven dat ik een dictatuur goedpraat?
Ik heb alleen geschreven dat je zelfs in een dictatuur onder gelijkgezinden kunt zeggen wat je wil.

Citaat:
Ik weet het, ik weet het, ik weet het. Daarom dat ik u heb aangeraden om naar Zwitserland te verhuizen, en anti Europese politieke partijen zijn ook tegen DIT Europa. Duh! Stem erop, veel succes!
Zwitserland is een mooi land om zo snel mogelijk door te rijden.
Oud 27 juli 2016, 15:02   #104
geertvdb

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je empathie

Volgens mij kan je sommige zaken niet duidelijk uit elkaar halen. Mijn standpunt in deze was, wat maakt het verschil, als je je mening vrij mag uiten en er geen rekening mee gehouden word en of je ze niet mag uiten en er ook geen rekening mee gehouden word?
Wel, laten we ervan uitgaan dat gij gelijk hebt. Dat 'niemand luistert naar de burger', en dat het niet uitmaakt dat er vrije meningsuiting is ...
Wel ...
WAAROM doen ALLE dictaturen dan zoveel moeite om de vrije meningsuiting te onderdrukken? Waarom doet de Chinese overheid er alles aan om Tian An Men 1989 te verzwijgen? En heeft een speciale dienst die het internet verkeer uitpluist naar dissidente stemmen? Dat kost stukken van mensen.
Ooit al gelezen over het uitgebreide (DURE en absurd tijdrovend) netwerk van informanten van de Stasi?

Waarom volgen al die dictaturen gewoon niet uw visie? Namelijk: gewoon 'niet luisteren'?

Wel, dat is omdat als gij een punt hebt, en ge kunt het goed verwoorden, er WEL geluisterd wordt. Elk individu kan het verschil maken. En dat is waar dictaturen schrik van hebben.

Citaat:

Welke inhoud? Die waar jij denkt het alleenrecht op te hebben?
Dat kan. Je hebt gelijk.
Ik heb helemaal geen enkel alleenrecht, waar claim ik dat? Gij ontwijkt mijn punt dat er vele Europese landen zijn die NIET in de EU zitten. En binnenkort heel dichtbij: gewoon over het Kanaal.
Citaat:

Wat hebben verkiezingen met een Ferrari of een foto shoot van 1 miljoen met Europese verkiezingen te maken?

Ik wil niet alles hebben in deze wereld, geen enkele behoefte aan.
Alles zelf doen en zo weinig mogelijk consumeren is mijn motto.
Waarom wilt ge dan kunnen stemmen op een niet-belg? Ik kan ook niet stemmen op een waal, en zelfs niet op een Limburger of een west vlaming...
Citaat:

Heb ik ergens geschreven dat ik een dictatuur goedpraat?
Ja!:

Geertje er zijn er hier toch ook die de Europese dictatuur verheerlijken.
Alle systemen zijn er op gericht te onderdrukken in het voordeel van een kleine elite.

Maakt het voor een onderdrukte verschil of hij dat hardop mag zeggen?

Citaat:

Ik heb alleen geschreven dat je zelfs in een dictatuur onder gelijkgezinden kunt zeggen wat je wil.
Ja, als ge geluk hebt dat die 'gelijkgezinde' niet doet alsof, en u niet verraadt achter uw rug!
Plezant leven in een dictatuur hoor! Ge moet het eens zeker doen! Heel de tijd afwegen wat ge wel en wat ge niet kunt zeggen!
Citaat:

Zwitserland is een mooi land om zo snel mogelijk door te rijden.
Tja, stem dan op anti europese partijen hé! Gij klaagt, ik geef u oplossingen, en dan is het nog niet goed!
Oud 27 juli 2016, 20:27   #105
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Geertvdb..Je lijkt niet echt te vatten dat Chinezen het doorgaans vanuit hun perspectief zien, 't is te zeggen dat ze het Westen met haar double standards hypocriet en niet bekwaam vinden om zich te moeien met CCP-kwesties... getuige o.a. deze postings van betreffend forum (bestaat intussen niet meer) waar ik het over had...

> double standards/the hypocrisy of the Western world/America

Citaat:
Double standards indeed. 2 Tibetans get killed when they attack police officers and there's 50 articles on it with the same format.

thousands of unarmed Iraqi's get killed for oil and nobody cares. I suppose if Iraqi's had a more mystical, "tribal" image people would care more. Who am I kidding, big corporations control western media so the oil companies wouldn't allow any compassion for Arabs. The big western corporations can't seem to control China so they're attacking the CCP through their media puppets.

Just like the Opium wars, they'll find some way to undermine yellow people.
> US criticises China's 'worsening' human right record

Citaat:
theres a lot of things wrong with the CCP.

but not ONCE have a i EVER heard Chinese discuss them after a foreign nation who is killing all over the world is the one pointing it out.

and THAT is what i mean when i say the US gov. gives the CCP a loophole to continuously side step a rights issue and make it about sovereignty and american hypocrisy.

so either they dont understand Chinese at all or they do and just dont care about human rights for Chinese, but make no mistake that majority of Chinese will never go against their own on the basis of a foreigner.
Citaat:
The West is just being childish. They still think chinese are easily brainwashed and believe in their BS like their readers back home. Actually chinese everywhere are many time smartter than they are.
Citaat:
Because it's obviously hypocritical, coming from a nation who's supports a hyper interventionist foreign policy to guise the aggressive assertion of it's hegemony. It would be like a murderer preaching about justice, it's hubris. The arrogant western variety.
(...)

Ergens geef ik ze geen ongelijk as it is the white's man colonial agenda in all it's force & glory die zegt "wij zijn de beste en nemen geen bevelen van niemand", (idem voor hun houding in het M-O).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 20:35   #106
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Geertvdb..Je lijkt niet echt te vatten dat Chinezen het doorgaans vanuit hun perspectief zien, 't is te zeggen dat ze het Westen met haar double standards hypocriet en niet bekwaam vinden om zich te moeien met CCP-kwesties... getuige o.a. deze postings van betreffend forum (bestaat intussen niet meer) waar ik het over had...
O).
Maar ze (de Chinese overheid) vinden dat het Westen zich niet moet moeien, gewoon punt uit.
Los van de hypocriete standpunten van het Westen. De hypocrisie van het Westen heb ik trouwens nooit ontkend.
Wie vindt bemoeienissen leuk? Niemand toch?

Maar het is wel zo dat politieke gevangenen dank zij Westerse bemoeienissen (bvb. Amesty International) niet automatisch de doodstraf krijgen. Anderen krijgen niet zoveel clementie in China, hoor. Nergens ter wereld worden zoveel mensen ter dood veroordeeld als in China. De Chinese overheid vindt de Westerse bemoeienissen dus heel ambetant. En houden dus wel degelijk rekening ermee.
Dus blijven bemoeien zou ik zeggen!

En wat betreft dit citaat:
They still think chinese are easily brainwashed and believe in their BS like their readers back home.
Zeg ik dat al niet de hele tijd?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 juli 2016 om 20:45.
Oud 27 juli 2016, 20:43   #107
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ze vinden dat het Westen zich niet moet moeien, gewoon punt uit. Los van de hypocriete standpunten van het Westen. De hypoocrisie van het Westen heb ik trouwens nooit ontkend.

Ma
Zoiets...

Citaat:
And how is USA government any different? Chinese know that the government has problems, but what we dont like is when other foreign government is just as fu-kED up and yet they preach as if they are GOD coming down from heaven holding the moral high ground. THOSE NICE TALKS ain't going to fool us Chinese, Its no more than wolf in disguised. Now go fix their own fu-ked up house before preaching to everyone on how to manage other peoples house

Its like a fu-ked up person who couldn't manage his own house well going out and preaching to another fu-ked up person on how to run his. GET IT??? BOTH ARE fu-kED UP!!! and one who is preaching is fu-kING ANNOYING....
Oud 27 juli 2016, 21:15   #108
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ze (de Chinese overheid) vinden dat het Westen zich niet moet moeien, gewoon punt uit.
Los van de hypocriete standpunten van het Westen. De hypocrisie van het Westen heb ik trouwens nooit ontkend.
Wie vindt bemoeienissen leuk? Niemand toch?

Maar het is wel zo dat politieke gevangenen dank zij Westerse bemoeienissen (bvb. Amesty International) niet automatisch de doodstraf krijgen. Anderen krijgen niet zoveel clementie in China, hoor. Nergens ter wereld worden zoveel mensen ter dood veroordeeld als in China. De Chinese overheid vindt de Westerse bemoeienissen dus heel ambetant. En houden dus wel degelijk rekening ermee.
Dus blijven bemoeien zou ik zeggen!

En wat betreft dit citaat:
They still think chinese are easily brainwashed and believe in their BS like their readers back home.
Zeg ik dat al niet de hele tijd?
Ach ik zie je edits nu pas... Still.. Heeft het Westen daar imo. niets in te koeken.
Oud 27 juli 2016, 21:38   #109
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ach ik zie je edits nu pas... Still.. Heeft het Westen daar imo. niets in te koeken.
Ik vind van wel. Als ge gelooft in de universele waarde van de Rechten van de Mens, dan kunt ge niet de andere kant opkijken als die geschonden worden.
Oud 27 juli 2016, 22:06   #110
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind van wel. Als ge gelooft in de universele waarde van de Rechten van de Mens, dan kunt ge niet de andere kant opkijken als die geschonden worden.
De mens is een wolf voor de andere mens, dat is de enige universele waarde, wie gelooft in dat andere maakt maar beter ook gelijk abstractie van de talloze moorden/wandaden die het Westen met haar mooie waarden op haar geweten had en nog steeds heeft.
Oud 27 juli 2016, 23:05   #111
geertvdb

Standaard

Citaat:
De mens is een wolf voor de andere mens,
Dat is eigenlijk niet waar. De wolf is een nobel dier. Gelieve het niet te vergelijken met de mens.
Citaat:
dat is de enige universele waarde, wie gelooft in dat andere maakt maar beter ook gelijk abstractie van de talloze moorden/wandaden die het Westen met haar mooie waarden op haar geweten had en nog steeds heeft.
Tja, maar het Westen heeft dan toch tenminste de moeite gedaan om universele waarden op te stellen. Dat ze zich er niet aan houdt, altijd en overal, doet toch niets af aan de waarde van de Rechten van de Mens zelf?

Gelooft u dan niet in de universele waarde van de Rechten van de Mens? Denkt u dat we ze beter terug moeten intrekken? Dat ze bvb geen richtlijn moet zijn voor nationale en internationale wetgeving?
Oud 28 juli 2016, 15:55   #112
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is eigenlijk niet waar. De wolf is een nobel dier. Gelieve het niet te vergelijken met de mens.

Tja, maar het Westen heeft dan toch tenminste de moeite gedaan om universele waarden op te stellen. Dat ze zich er niet aan houdt, altijd en overal, doet toch niets af aan de waarde van de Rechten van de Mens zelf?

Gelooft u dan niet in de universele waarde van de Rechten van de Mens? Denkt u dat we ze beter terug moeten intrekken? Dat ze bvb geen richtlijn moet zijn voor nationale en internationale wetgeving?
"Kijk naar m'n woorden niet m'n daden", zo zie ik het Westen wanneer ze het heeft over die zogenaamde universele mensenrechten, overal wilt ze de wereld in haar greep houden door moord/geweld te zaaien maar o wee als die anderen terugslaan -> dan staan ze op hun achterste poten en doen ze alsof enkel blank grondgebied heilig is, well too bad: ze krijgen nu wat ze gezaaid hebben. Moesten ze in de tijd maar thuisgebleven zijn & van de honger omgekomen ipv. anderen uit te moorden, daarin is het Westen indeed een hypocriete giftige slang.
Oud 29 juli 2016, 09:15   #113
geertvdb

Standaard

Citaat:
"Kijk naar m'n woorden niet m'n daden", zo zie ik het Westen wanneer ze het heeft over die zogenaamde universele mensenrechten, overal wilt ze de wereld in haar greep houden door moord/geweld te zaaien maar o wee als die anderen terugslaan -> dan staan ze op hun achterste poten en doen ze alsof enkel blank grondgebied heilig is, well too bad: ze krijgen nu wat ze gezaaid hebben. Moesten ze in de tijd maar thuisgebleven zijn & van de honger omgekomen ipv. anderen uit te moorden, daarin is het Westen indeed een hypocriete giftige slang.
Ja ja jaaa! Dat wéét ik al. Het Westen is hypocriet en heel stout, foei foei, kletsen op de poep en vlug in de hoek gaan staan.

Maar dat is niet het antwoord op mijn vraag.

Vindt u niet dat de rechten van de Mens waardevol zijn en overal ter wereld de basis zou moeten zijn van nationale wetgeving. Ik zeg maar iets ... het verbod op martelen, zou dat geen goed idee zijn om dat overal in te voeren?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 juli 2016 om 09:19.
Oud 29 juli 2016, 21:14   #114
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ja jaaa! Dat wéét ik al. Het Westen is hypocriet en heel stout, foei foei, kletsen op de poep en vlug in de hoek gaan staan.

Maar dat is niet het antwoord op mijn vraag.

Vindt u niet dat de rechten van de Mens waardevol zijn en overal ter wereld de basis zou moeten zijn van nationale wetgeving. Ik zeg maar iets ... het verbod op martelen, zou dat geen goed idee zijn om dat overal in te voeren?
In een ideale wereld ja...
Oud 30 juli 2016, 00:06   #115
geertvdb

Standaard

Citaat:
In een ideale wereld ja...
En en en? Gaat ge meewerken aan die ideale wereld, of gaat ge enkel janken en jammeren, en zelf in uw luie zetel blijven zitten?
Oud 30 juli 2016, 01:23   #116
Waterglas
Partijlid

Waterglas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
De VS hebben veruit de grootste vloot en modernste systemen.
http://www.stoerejongenzzz.nl/de-ste...wereld-nl-15e/

Neem daar nog alle landen bij waar China ruzie mee maakt ( Indonesia, Australia, Philippines, etc... ) dan gaat het snel game over zijn voor hun als ze zo "stoer" blijven doen. De Chinezen zijn aan het pokeren met slechte kaarten.
Daarom dat de Chinezen nu focussen op A2/AD capaciteit in de Zuid Chinese zee. Vloot superioriteit kunnen ze waarschijnlijk tegen 2050 bereiken.

Volgens het vonnis voldeden de Spratly eilandengroep niet aan de criteria die een 200 mijl EEZ rechtvaardigden. Frankrijk en de VS claimen momenteel miljoenen vierkante kilometers aan EEZ rond eilandjes die ook niet aan die criteria voldoen. China heeft de grootste vissersvloot en zou het meest kunnen winnen als die gebieden internationale wateren worden. 'k Denk niet dat de Chinezen zo'n slechte kaarten hebben...
Waterglas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 05:42   #117
subocaj

Standaard

Citaat:
200% gelijk.

Citaat:

Wat voor nut heeft het om een lijstje op te stellen met de universele rechten van de mens, als om geostrategische redenen en grondstoffen bezit, zeg maar gewoon om geld, al deze rechten geschonden worden?

Jij weet net zo goed als ik dat al de ellende die we hier nu meemaken, het gevolg is van onrust zaaien en bewapenen van de zogenaamde "goeden" door het westen.

Die "goeden" worden opgeleid tot religidioten en komen samen met de hier opgeleide religidioten de boel verzieken.

Dacht je dat er ook maar één Syriër hier zou zijn, als het westen de religieuze idioten niet bewapend had?

Vraag jij je nooit af waar mensen, die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben, in Azië en Afrika de gesofistikeerde wapens en munitie halen en betalen?
Degenen die hun bewapenen dat zijn de echte misdadigers.
En zonder de politiek kan er geen wapen trafiek bestaan, dus....

Maar de voornaamste vraag blijft altijd, waarom?

Het antwoord daarop is niet de rechten van de mens verdedigen, maar hebzucht.
Oud 30 juli 2016, 05:45   #118
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De staal-crisis die momenteel bezig is,is blijkbaar de druppel die de emmer heeft doen over lopen.

Het gaat niet aan dat de EU,en overigens ook de VS,hun eigen "staats"-staalindustrie grotendeels hebben laten afbouwen ,met enorme sociaal-economische gevolgen die decennia later nog steeds doorwerken in de oude staalregio's,terwijl "de Chinezen",vanuit staatsbedrijven,de ganse staalmarkt blijven verzieken met hun gesubsidieerde overcapaciteit..(en daarmee effectief de pijn en het lijden van de herstructureringen en desindustrialisering in de oude industrielanden nul en ongeldig gemaakt hebben)

De EU heeft twee weken geleden al medegedeeld dat ze China NIET als "markteconomie" gaan erkennen en bijgevolg gaat zal toegang tot de EU-markt voor Chinese producten niet onderhevig zijn aan "normale" invoertaksen op wereldniveau overeen gekomen...maar aan taksatie zoals de EU-politiek dat schikt.

De VS heeft zoiets al eerder duidelijk gemaakt,en beide presidentskandidaten lijken dat zeker niet te zullen versoepelen.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2016 om 05:54.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 06:18   #119
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De staal-crisis die momenteel bezig is,is blijkbaar de druppel die de emmer heeft doen over lopen.

Het gaat niet aan dat de EU,en overigens ook de VS,hun eigen "staats"-staalindustrie grotendeels hebben laten afbouwen ,met enorme sociaal-economische gevolgen die decennia later nog steeds doorwerken in de oude staalregio's,terwijl "de Chinezen",vanuit staatsbedrijven,de ganse staalmarkt blijven verzieken met hun gesubsidieerde overcapaciteit..(en daarmee effectief de pijn en het lijden van de herstructureringen en desindustrialisering in de oude industrielanden nul en ongeldig gemaakt hebben)

De EU heeft twee weken geleden al medegedeeld dat ze China NIET als "markteconomie" gaan erkennen en bijgevolg gaat zal toegang tot de EU-markt voor Chinese producten niet onderhevig zijn aan "normale" invoertaksen op wereldniveau overeen gekomen...maar aan taksatie zoals de EU-politiek dat schikt.

De VS heeft zoiets al eerder duidelijk gemaakt,en beide presidentskandidaten lijken dat zeker niet te zullen versoepelen.
Indien ze de invoerrechten verhogen op Chinese producten schieten ze in eigen voet want China zal hetzelfde doen voor Europese producten. China is een groeiende belangrijke klant voor Europa, vooral voor Duitsland. Duitsland exporteert meer naar China dan het importeert van China.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 30 juli 2016 om 06:32.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2016, 06:31   #120
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Indien ze de invoerrechten verhogen op Chinese producten schieten ze in eigen voet want China zal hetzelfde doen voor Europese producten. China is een groeiende belangrijke klant voor Europa, vooral voor Duitsland.
In een fragmenterende wereldmarkt (in tegenstelling tot een integrerende wereldmarkt) is dat inderdaad een gevolg.

We zien echter dat er een soort onderstroom zit (al goed duidelijk in de Amerikaanse verkiezingscampagne) om te remmen.Het houden op een systeem van handelsblokken die regelmatig overeenkomsten met elkaar sluiten.(de "vrije wereldmarkt" zal er NOOIT komen,in tegenstelling tot wat men 20 jaar geleden dacht)

Het is,zowel in de VS als de EU,steeds moeilijker uit te leggen dat zowat ieder ietwat item(van een rieten mandje om gedroogde bloemetjes in te presenteren tot een topmodel TV-toestel)niet meer door eigen mensen,op eigen grondgebied vervaardigd wordt,en terzelfdertijd er sprake is van bevolkingsgroei en structurele werkloosheid (we weten dat zowel in de VS als de EU de werkloosheidsscijfers niet de volle,harde,werkelijkheid weergeven,verdubbel ze maar gerust!)...

De "disruptie" dankzij de internethandel die zich voor onze ogen afspeelt,vernietigt tevens de illusie van een "services en handels-" gerichte economie als groeiende werkgever waar bevredigende en goedbetaalde (en dus goed belastbare-) jobs uit kunnen voortkomen.....forget it

We zien ook hoe de "financial industry" jaar na jaar verder gereduceerd wordt tot......een app.....

De overheid ondertussen KAN geen groeiende werkgever meer zijn.Het meeste overheidswerk is een gevolg van wetten,niet van economische wetmatigheden.Het is bijgevolg een KOST die gelegd wordt op de geringer wordende aantallen mensen die een privé-job hebben of ondernemer zijn.
We zien dat de meeste overheden het nog niet aandurven om wetten af te schaffen,en daarmee de kostenveroorzakende administraties op te heffen.Het heeft natuurlijk te maken met het feit dat de typische politicuis zelf een soort "ambtenaar" is gedurende zijn/haar ganse carriere.

Tenslotte,en ook dit argument is moeilijk tegen te spreken,moeten de "oude economien" proberen hun eigen problemen op te lossen,en NIET de Chinezen helpen hun eigen problemen (en verdorie,ze hebben er zo wel een paar) op te lossen.......hell...wat een illusie was me dat....

Een ietwat uiteenvallende wereldmarkt zal overigens Chinese bedrijven "dwingen" om te investeren in productiecapaciteit in markten waar ze willen aanwezig zijn.....Mogelijk zien we daar,gezien Chinese acquisities in zowat alle sectoren, zelfs al indicaties van....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2016 om 06:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be