![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kalm blijven en de letters in de juiste volgorde zetten. Ik heb er asiel aangevraagd met als reden dat de Vlaamse kleinzieligheid mij wil vermoorden. ![]() Citaat:
Waar haal jij dat ik tegen Europa ben? Ik ben tegen dit Europa. Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
|
![]() Integendeel, veel herhalen is een blijk van medeleven en empathie.
Wow, dit is echt tot�*�*l niet ter zake. We hadden het over het gebrek aan vrije meningsuiting in een dictatuur. Iets wat u aan het goedpraten was, remember? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb ik dat ergens geschreven? Ik weet het, ik weet het, ik weet het. Daarom dat ik u heb aangeraden om naar Zwitserland te verhuizen, en anti Europese politieke partijen zijn ook tegen DIT Europa. Duh! Stem erop, veel succes! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat kan. Je hebt gelijk. Citaat:
Ik wil niet alles hebben in deze wereld, geen enkele behoefte aan. Alles zelf doen en zo weinig mogelijk consumeren is mijn motto. Citaat:
Ik heb alleen geschreven dat je zelfs in een dictatuur onder gelijkgezinden kunt zeggen wat je wil. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||||||
|
![]() Citaat:
Wel ... WAAROM doen ALLE dictaturen dan zoveel moeite om de vrije meningsuiting te onderdrukken? Waarom doet de Chinese overheid er alles aan om Tian An Men 1989 te verzwijgen? En heeft een speciale dienst die het internet verkeer uitpluist naar dissidente stemmen? Dat kost stukken van mensen. Ooit al gelezen over het uitgebreide (DURE en absurd tijdrovend) netwerk van informanten van de Stasi? Waarom volgen al die dictaturen gewoon niet uw visie? ![]() Wel, dat is omdat als gij een punt hebt, en ge kunt het goed verwoorden, er WEL geluisterd wordt. Elk individu kan het verschil maken. En dat is waar dictaturen schrik van hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geertje er zijn er hier toch ook die de Europese dictatuur verheerlijken. Alle systemen zijn er op gericht te onderdrukken in het voordeel van een kleine elite. Maakt het voor een onderdrukte verschil of hij dat hardop mag zeggen? Citaat:
Plezant leven in een dictatuur hoor! Ge moet het eens zeker doen! Heel de tijd afwegen wat ge wel en wat ge niet kunt zeggen! Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geertvdb..Je lijkt niet echt te vatten dat Chinezen het doorgaans vanuit hun perspectief zien, 't is te zeggen dat ze het Westen met haar double standards hypocriet en niet bekwaam vinden om zich te moeien met CCP-kwesties... getuige o.a. deze postings van betreffend forum (bestaat intussen niet meer) waar ik het over had...
> double standards/the hypocrisy of the Western world/America Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ergens geef ik ze geen ongelijk as it is the white's man colonial agenda in all it's force & glory die zegt "wij zijn de beste en nemen geen bevelen van niemand", (idem voor hun houding in het M-O). |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Los van de hypocriete standpunten van het Westen. De hypocrisie van het Westen heb ik trouwens nooit ontkend. Wie vindt bemoeienissen leuk? Niemand toch? Maar het is wel zo dat politieke gevangenen dank zij Westerse bemoeienissen (bvb. Amesty International) niet automatisch de doodstraf krijgen. Anderen krijgen niet zoveel clementie in China, hoor. Nergens ter wereld worden zoveel mensen ter dood veroordeeld als in China. De Chinese overheid vindt de Westerse bemoeienissen dus heel ambetant. En houden dus wel degelijk rekening ermee. Dus blijven bemoeien zou ik zeggen! En wat betreft dit citaat: They still think chinese are easily brainwashed and believe in their BS like their readers back home. Zeg ik dat al niet de hele tijd? Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 juli 2016 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens is een wolf voor de andere mens, dat is de enige universele waarde, wie gelooft in dat andere maakt maar beter ook gelijk abstractie van de talloze moorden/wandaden die het Westen met haar mooie waarden op haar geweten had en nog steeds heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Dat is eigenlijk niet waar. De wolf is een nobel dier. Gelieve het niet te vergelijken met de mens.
Citaat:
Gelooft u dan niet in de universele waarde van de Rechten van de Mens? Denkt u dat we ze beter terug moeten intrekken? Dat ze bvb geen richtlijn moet zijn voor nationale en internationale wetgeving? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet het antwoord op mijn vraag. Vindt u niet dat de rechten van de Mens waardevol zijn en overal ter wereld de basis zou moeten zijn van nationale wetgeving. Ik zeg maar iets ... het verbod op martelen, zou dat geen goed idee zijn om dat overal in te voeren? Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 juli 2016 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Volgens het vonnis voldeden de Spratly eilandengroep niet aan de criteria die een 200 mijl EEZ rechtvaardigden. Frankrijk en de VS claimen momenteel miljoenen vierkante kilometers aan EEZ rond eilandjes die ook niet aan die criteria voldoen. China heeft de grootste vissersvloot en zou het meest kunnen winnen als die gebieden internationale wateren worden. 'k Denk niet dat de Chinezen zo'n slechte kaarten hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij weet net zo goed als ik dat al de ellende die we hier nu meemaken, het gevolg is van onrust zaaien en bewapenen van de zogenaamde "goeden" door het westen. Die "goeden" worden opgeleid tot religidioten en komen samen met de hier opgeleide religidioten de boel verzieken. Dacht je dat er ook maar één Syriër hier zou zijn, als het westen de religieuze idioten niet bewapend had? Vraag jij je nooit af waar mensen, die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben, in Azië en Afrika de gesofistikeerde wapens en munitie halen en betalen? Degenen die hun bewapenen dat zijn de echte misdadigers. En zonder de politiek kan er geen wapen trafiek bestaan, dus.... Maar de voornaamste vraag blijft altijd, waarom? Het antwoord daarop is niet de rechten van de mens verdedigen, maar hebzucht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staal-crisis die momenteel bezig is,is blijkbaar de druppel die de emmer heeft doen over lopen.
Het gaat niet aan dat de EU,en overigens ook de VS,hun eigen "staats"-staalindustrie grotendeels hebben laten afbouwen ,met enorme sociaal-economische gevolgen die decennia later nog steeds doorwerken in de oude staalregio's,terwijl "de Chinezen",vanuit staatsbedrijven,de ganse staalmarkt blijven verzieken met hun gesubsidieerde overcapaciteit..(en daarmee effectief de pijn en het lijden van de herstructureringen en desindustrialisering in de oude industrielanden nul en ongeldig gemaakt hebben) De EU heeft twee weken geleden al medegedeeld dat ze China NIET als "markteconomie" gaan erkennen en bijgevolg gaat zal toegang tot de EU-markt voor Chinese producten niet onderhevig zijn aan "normale" invoertaksen op wereldniveau overeen gekomen...maar aan taksatie zoals de EU-politiek dat schikt. De VS heeft zoiets al eerder duidelijk gemaakt,en beide presidentskandidaten lijken dat zeker niet te zullen versoepelen. Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2016 om 05:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 30 juli 2016 om 06:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zien echter dat er een soort onderstroom zit (al goed duidelijk in de Amerikaanse verkiezingscampagne) om te remmen.Het houden op een systeem van handelsblokken die regelmatig overeenkomsten met elkaar sluiten.(de "vrije wereldmarkt" zal er NOOIT komen,in tegenstelling tot wat men 20 jaar geleden dacht) Het is,zowel in de VS als de EU,steeds moeilijker uit te leggen dat zowat ieder ietwat item(van een rieten mandje om gedroogde bloemetjes in te presenteren tot een topmodel TV-toestel)niet meer door eigen mensen,op eigen grondgebied vervaardigd wordt,en terzelfdertijd er sprake is van bevolkingsgroei en structurele werkloosheid (we weten dat zowel in de VS als de EU de werkloosheidsscijfers niet de volle,harde,werkelijkheid weergeven,verdubbel ze maar gerust!)... De "disruptie" dankzij de internethandel die zich voor onze ogen afspeelt,vernietigt tevens de illusie van een "services en handels-" gerichte economie als groeiende werkgever waar bevredigende en goedbetaalde (en dus goed belastbare-) jobs uit kunnen voortkomen.....forget it We zien ook hoe de "financial industry" jaar na jaar verder gereduceerd wordt tot......een app..... ![]() De overheid ondertussen KAN geen groeiende werkgever meer zijn.Het meeste overheidswerk is een gevolg van wetten,niet van economische wetmatigheden.Het is bijgevolg een KOST die gelegd wordt op de geringer wordende aantallen mensen die een privé-job hebben of ondernemer zijn. We zien dat de meeste overheden het nog niet aandurven om wetten af te schaffen,en daarmee de kostenveroorzakende administraties op te heffen.Het heeft natuurlijk te maken met het feit dat de typische politicuis zelf een soort "ambtenaar" is gedurende zijn/haar ganse carriere. Tenslotte,en ook dit argument is moeilijk tegen te spreken,moeten de "oude economien" proberen hun eigen problemen op te lossen,en NIET de Chinezen helpen hun eigen problemen (en verdorie,ze hebben er zo wel een paar) op te lossen.......hell...wat een illusie was me dat.... ![]() Een ietwat uiteenvallende wereldmarkt zal overigens Chinese bedrijven "dwingen" om te investeren in productiecapaciteit in markten waar ze willen aanwezig zijn.....Mogelijk zien we daar,gezien Chinese acquisities in zowat alle sectoren, zelfs al indicaties van.... Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2016 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |