Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2016, 08:44   #21
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Kinderen die waarvan men weet dat men ze dat lijden gaat aandoen moet men van dat lijden vrijwaren door ... abortus. :]
Neen, er is zoveel dat we kinderen bewust en onbewust aandoen dat dat er denk ik nog wel bij kan. Bij een meisje is dat iets anders omdat ze daardoor tot geen gezonde seksuele ontwikkeling meer kan komen maar ik denk niet dat jongens er wanneer het op een hygiënische manier gebeurt iets aan overhouden.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 08:55   #22
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Kinderen die waarvan men weet dat men ze dat lijden gaat aandoen moet men van dat lijden vrijwaren door ... abortus. :]
Neen, er is zoveel dat we kinderen bewust en onbewust aandoen dat dat er denk ik nog wel bij kan. Bij een meisje is dat iets anders omdat ze daardoor tot geen gezonde seksuele ontwikkeling meer kan komen maar ik denk niet dat jongens er wanneer het op een hygiënische manier gebeurt iets aan overhouden.
religieuze waanzin in mijn ogen, heel die besnijdenis pijnlijke trauma 's op kinderen , staat gelijk aan satanisme offers brengen door te doden ect ... echte waanzin .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 09:08   #23
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
religieuze waanzin in mijn ogen, heel die besnijdenis pijnlijke trauma 's op kinderen , staat gelijk aan satanisme offers brengen door te doden ect ... echte waanzin .
*2
Oud 7 september 2016, 09:28   #24
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat zo zou beleefd worden was het wel afgeschaft. Lees mijn post hierboven eens.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 09:31   #25
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Oud 7 september 2016, 09:32   #26
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Als dat zo zou beleefd worden was het wel afgeschaft. Lees mijn post hierboven eens.
Vrouwen hun vagina toenaaien behoord ook tot dat religieus pakket ? ooit eens een docu gezien wat de gevolgen zijn voor die vrouwen , sorry hoor mij krijg je niet mee in die waanzin. Ben blij in en op een toen ontwikkelde continent periode geboren te zijn als vrouw veel geluk gehad , amaai dat deze huiverende toestanden nu weer hier ingevoerd en verdedigd worden is heel erg. Want met de huidige muliticul samenleving gaan velen hun kleindochters mengen in relaties met alle gevolgen van dien , even in de toekomst kijken ........................................wat het gaat meebrengen .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 7 september 2016 om 09:38.
Oud 7 september 2016, 09:39   #27
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen hun vagina toenaaien behoord ook tot dat religieus pakket ? ooit eens een docu gezien wat de gevolgen zijn voor die vrouwen , sorry hoor mij krijg je niet mee in die waanzin.
Dat behoort voor zover ik weet niet tot een religieus pakket. Hierboven had ik het n.a.v. een collumniste alleen over besnijdenis van jongens in de Marokkaanse gemeenschap. Meisjes besnijden is alreeds verboden dus dat valt een beetje buiten dit kader lijkt mij.
Oud 7 september 2016, 09:42   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Men zou er alles aan moeten doen om dat uit te bannen. Wanneer men niet wil luisteren, volgen er zware repressies.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 09:46   #29
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat behoort voor zover ik weet niet tot een religieus pakket. Hierboven had ik het n.a.v. een collumniste alleen over besnijdenis van jongens in de Marokkaanse gemeenschap. Meisjes besnijden is alreeds verboden dus dat valt een beetje buiten dit kader lijkt mij.
Het kader is religie en de besnijdenis , een groot kader me dunkt.
Oud 7 september 2016, 10:06   #30
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kader is religie en de besnijdenis , een groot kader me dunkt.
Het woord religie ontbreekt in de titel van deze draad en terecht. Juist daarom is het een groot kader. In de commentaren wordt soms alles op een hoop gegooid.
Oud 7 september 2016, 11:03   #31
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Het is een afschuwelijk gebruik. Om het bloed te stelpen zuigt de rabbi aan, je weet wel.
Wat is dat voor een smerig gedoe.
Oud 7 september 2016, 15:23   #32
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Hebben we het hier over mannen of vrouwenbesnijdenis? Dat zijn namelijk wel twee verschillende dingen.

Het eerste ben ik persoonlijk niet zo voor. Het draagt risico's met zich mee op onder andere psychologische schade, ernstige verminking in die gevallen waarbij er iets fout gaat met zo'n groot mes en zo'n klein piemeltje dat vast zit aan een bewegende baby, en de verspreiding van ziektes wanneer er niet steriel gewerkt wordt, bijvoorbeeld wanneer iemand aan de wond gaat zuigen (soa alert!), of wanneer de behandeling niet in een ziekenhuis plaatsvind. Geheel verbieden bij kinderen? Ik weet niet. Zou sowieso wel beter zijn (of eigenlijk meer een beetje een minimumvoorwaarde voor het toestaan van zoiets) als het minder als een ritueel en meer als een serieuze medische (cosmetische) ingreep werd gezien. Maar ik zou nou ook weer niet in opstand komen tegen zo'n verbod, want dat is stiekem dan ook wel weer prima.

Vrouwenbesnijdenis is dan weer meer een gevalletje "technisch gezien wil ik volwassen mensen niet tegenhouden als ze zichzelf gruwelijk willen verminken, maar als je het je kind aandoet zie je geeneen van je kinderen ooit nog terug, tenzij ze gevangenisbewaker worden over een jaar of 18".
Oud 7 september 2016, 15:27   #33
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het woord religie ontbreekt in de titel van deze draad en terecht. Juist daarom is het een groot kader. In de commentaren wordt soms alles op een hoop gegooid.
Het is toch uitgevoerd in de kern van religie , zonder "het geloof bestond het niet eens. dus.
Oud 7 september 2016, 15:34   #34
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch uitgevoerd in de kern van religie , zonder "het geloof bestond het niet eens. dus.
Maar het wordt tegenwoordig ook enigzins losstaand van geloof beoefend, denk aan Amerikanen bijvoorbeeld. Ze doen het vaak wel omdat ze denken dat hun jongetje dan braver wordt en minder gaat rukken, want dat mag niet van god, maar het is toch ook weer geen direct religieus gebruik.
Oud 9 september 2016, 06:54   #35
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Het is een traditie voor bepaalde groepen mensen om aan de penis van kleine jongetjes te foefelen, dus ik denk dat een verbod van diegenen die het liefst aan de penis van kleine jongetjes prutst bij zo'n verbod het hardst gaat protesteren.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be