Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2016, 19:15   #161
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het gaat er helemaal niet om dat het nodig is. Als je er nood aan hebt, dan heb je een verslaving of tenminste een gewoonte aangeleerd.

Feit is dat aangepaste wijn of bier eten kan aanvullen en dus de ervaring in het algemeen verbeteren. Het is dan dus zeker niet te bedoeling je te pletter te zuipen want dan geniet je dus ook niet van het eten of de wijn. Meestal drink ik water en 1-2 glazen wijn.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor xtc. Is dat nodig voor een goed feestje? Neen, absoluut niet. Maar als je het pakt, hoor/beleef je de muziek anders.

As a side note: niet iedereen wordt agressief, narcistisch, enz van alcohol. Vermits ik een redelijk introvert persoon ben, drink ik afhankelijk van het evenement 1-2 glazen op redelijk korte tijd, omdat mij dat meer extrovert maakt.
allee gij nog thans grote klep tegen mij ...hier op het forum t'was toch gij hè ?? had je toen een glas teveel op soms
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:15   #162
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Van die onduidelijkheden zijn er ontelbare. Waarom moet een autootje van 50 pk dat amper 110 km/u haalt naar de technische keuring en een moto van 200 pk die vlotjes 300 kan niet naar de keuring.....

Waarom....en waarom...en waarom....t'ja....
Die auto van 200pk moet toch ook naar de keuring?
Nieuwe wagens moeten gewoon enkele jaren niet naar de keuring.
Maar snapt ge wat ik wil zeggen? Als ze bezorgd zijn over ons gebruik, waarom dan niet alles verbieden?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:16   #163
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hahahaaa nu heb ik je vast hoor .. zie jou woorden van tijdje geleden de w<aarheid bestaat niet
Wel, er zijn meerdere waarheden.
Maar als men een waarheid verkondigt, dient men die wel consequent uit te dragen.
Oud 24 oktober 2016, 19:18   #164
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wel, er zijn meerdere waarheden.
Maar als men een waarheid verkondigt, dient men die wel consequent uit te dragen.
consequent is ook een vage mist voor sommige .... vandaar de pro &contra

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 oktober 2016 om 19:19.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:18   #165
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die auto van 200pk moet toch ook naar de keuring?
Nieuwe wagens moeten gewoon enkele jaren niet naar de keuring.
Maar snapt ge wat ik wil zeggen? Als ze bezorgd zijn over ons gebruik, waarom dan niet alles verbieden?
Het gaat hem zelden over bezorgdheid. De echte reden is .....macht en geld. U gaat me niet vertellen dat een verstandig historicus als bv een BDW niet weet dat alcohol vele malen schadelijker is dan cannabis.....maar ....onbekend is onbemind en aan Jan Modaal krijg je dat niet verkocht of je loopt het risico je stempubliek kwijt te spelen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2016 om 19:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:31   #166
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hem zelden over bezorgdheid. De echte reden is .....macht en geld. U gaat me niet vertellen dat een verstandig historicus als bv een BDW niet weet dat alcohol vele malen schadelijker is dan cannabis.....maar ....onbekend is onbemind en aan Jan Modaal krijg je dat niet verkocht of je loopt het risico je stempubliek kwijt te spelen.
Alsof op cannabis geen geld te verdienen is?
Dan verdienen ze nog meer dan nu. Volgens mij is het ook de pharmaindustrie.
Stel U voor als mensen niet meer ziek worden.
Oud 24 oktober 2016, 19:36   #167
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof op cannabis geen geld te verdienen is?
Dan verdienen ze nog meer dan nu. Volgens mij is het ook de pharmaindustrie.
Stel U voor als mensen niet meer ziek worden.
Tuurlijk is daar geld aan te verdienen maar ook wel veel stemmen aan verliezen.

Onlangs hoorde ik een goede opmerking.....verkiezingen volgen mekaar veel te snel op......waardoor politiekers echt veel te weinig tijd krijgen om iets durven te veranderen.....amper 1 jaar en dan is het al bang alles op de lange baan schuiven uit schrik....
Oud 24 oktober 2016, 19:36   #168
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Maar die mensen rijden quasi allemaal dan onder invloed naar huis?
2 glazen wijn is toch niet 'onder invloed' hé. Misschien als je nooit drinkt, is dat zo. Feit is wel dat als ik naar een feestje ga, en ik rijd, dat ik let op wat ik doe. xtc is eigenlijk ideaal (als het echte is tenminste/niet vermengd met andere drugs) want dat is uitgewerkt na 5-6 uur. Gewoon je avond deftig plannen.

Citaat:
We vervolgen cannabis en het staat boven alcohol qua gevaarlijkheid.
We dienen dan maar consequent te zijn en alle drugs die onder cannabis staan ook te verbieden.
Je beseft toch dat je in een niet ideale wereld woont hé? Het is allemaal leuk om consequent proberen te zijn maar dat is niet altijd realistisch. Kijk naar suiker bijvoorbeeld. Dat is ook erg verslavend. Suiker is dodelijk. En iedereen kent wel de sugar rush neem ik aan? Ga je suiker verbieden? Wat ga je doen met bepaalde types medicijnen met name bvb Xanax? Wat ga je doen met energie drankjes?

Ik vind wel dat er een aantal zaken mogen veranderen wat betreft de verkoop van alcohol. Bvb enkel verkopen in dagwinkels en niet meer langs de autostrade. Zet standaard op elke wagen een alcoholslot (of iets anders dat minder makkelijk te omzeilen valt). Serveer na een bepaald uur enkel nog dranken met lage alcohol percentages. Er valt wel wat te bedenken om de bestaande problemen op te lossen.

Citaat:
Neem nu tabak, kankerverwekkend en een stille moordenaar. Verbied dat in plaats van schijnhypocrisie van bezorgdheid?
Als je alles gaat bannen wat kankerverwekkend is, dan houdt je quasi niets meer over en dan heb ik het niet alleen over drugs. Een redelijk aantal groenten en fruit zijn kankerverwekkend. Rood vlees is kankerverwekkend.

Maar ik persoonlijk ga me niet uitspreken over tabak. Ik rook niet. Ik weet niet wat mensen daar leuk aan vinden en snap ook de materie als dusdanig niet. Ik ben niet direct tegen een ban van tabak net omwille van die reden maar in het algemeen ben ik niet zo voor het verbieden van zaken in het algemeen.

Citaat:
Waarom men cannabis verbiedt is mij ook niet geheel duidelijk, terwijl alcohol veel meer doden met zich meebrengt. Niet enkel in het verkeer, maar ook via een overdosis of levercirrose.
Overmatig of chronisch alcoholgebruik kan tal van problemen opleveren. Daar ben ik het absoluut mee eens. Dan is cannabis inderdaad minder gevaarlijk. Misschien heeft het te maken met het kunnen controleren of dat je nog high bent als je rijdt. Zoals je al aangaf zijn de huidige testen veel te grof maar er is ook niet direct een alternatief. Misschien kenden de mensen die het verbod opgemaakt hebben, niet het (neven)effect(en) ervan? Wie zal het zeggen. Politiekers gaan de vraag ook altijd mooi ontwijken mbt cannabis. Dat helpt zeker niet om de motivatie van het verbod te begrijpen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:43   #169
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als dat "expertisecentrum" geld kost aan de overheid,dat het dan zo snel mogelijk opgegeven wordt.De budgetten kunnen besteed worden aan de afbouw van de overheidsschulden....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 oktober 2016 om 19:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:47   #170
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
allee gij nog thans grote klep tegen mij ...hier op het forum t'was toch gij hè ?? had je toen een glas teveel op soms
introvert/extrovert heeft te maken met waaruit je energie haalt en wat je energie kost. Als ik naar een shopping center moet, dan kost mij dat redelijk veel energie als er veel volk rond loopt. Idem als ik naar een festival ga en dergelijke meer (niet dat ik het op zich niet leuk vind maar daarna heb ik wel personal time nodig). Bij een forum zoals het deze, heb je geen menselijke interactie of kan je tenminste kiezen wanneer je waarop antwoord. Een forum lezen, is eigenlijk een redelijk introverte bezigheid.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 19:48   #171
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
2 glazen wijn is toch niet 'onder invloed' hé. Misschien als je nooit drinkt, is dat zo. Feit is wel dat als ik naar een feestje ga, en ik rijd, dat ik let op wat ik doe. xtc is eigenlijk ideaal (als het echte is tenminste/niet vermengd met andere drugs) want dat is uitgewerkt na 5-6 uur. Gewoon je avond deftig plannen.
2 glazen wijn is zeker boven de 0,25 hoor. De norm is afgestemd op één biertje van 5%.

Citaat:
Je beseft toch dat je in een niet ideale wereld woont hé? Het is allemaal leuk om consequent proberen te zijn maar dat is niet altijd realistisch. Kijk naar suiker bijvoorbeeld. Dat is ook erg verslavend. Suiker is dodelijk. En iedereen kent wel de sugar rush neem ik aan? Ga je suiker verbieden? Wat ga je doen met bepaalde types medicijnen met name bvb Xanax? Wat ga je doen met energie drankjes?
Verbieden uiteraard; We dienen consequent te zijn.
Natuurlijke suikers is echter iets anders. Gezonder leven is toch waar we naartoe streven? (kijk aub door mijn ware intentie heen )

Citaat:
Ik vind wel dat er een aantal zaken mogen veranderen wat betreft de verkoop van alcohol. Bvb enkel verkopen in dagwinkels en niet meer langs de autostrade. Zet standaard op elke wagen een alcoholslot (of iets anders dat minder makkelijk te omzeilen valt). Serveer na een bepaald uur enkel nog dranken met lage alcohol percentages. Er valt wel wat te bedenken om de bestaande problemen op te lossen.
Het is een start. En men gaat dat ook zo in de praktijk omzetten 9/10. Maandag is het besproken, benieuwd wat de uitslag is.

Citaat:
Als je alles gaat bannen wat kankerverwekkend is, dan houdt je quasi niets meer over en dan heb ik het niet alleen over drugs. Een redelijk aantal groenten en fruit zijn kankerverwekkend. Rood vlees is kankerverwekkend.
Zijn die groenten en fruit werkelijk kankerverwekkend of de chemische stoffen die ze erop doeon?

Citaat:
Maar ik persoonlijk ga me niet uitspreken over tabak. Ik rook niet. Ik weet niet wat mensen daar leuk aan vinden en snap ook de materie als dusdanig niet. Ik ben niet direct tegen een ban van tabak net omwille van die reden maar in het algemeen ben ik niet zo voor het verbieden van zaken in het algemeen.
Akkoord, maar een "bezorgde" regering zou dat toch als eerste verbieden in plaats van er rijk op te worden?
Citaat:
Overmatig of chronisch alcoholgebruik kan tal van problemen opleveren. Daar ben ik het absoluut mee eens. Dan is cannabis inderdaad minder gevaarlijk. Misschien heeft het te maken met het kunnen controleren of dat je nog high bent als je rijdt. Zoals je al aangaf zijn de huidige testen veel te grof maar er is ook niet direct een alternatief. Misschien kenden de mensen die het verbod opgemaakt hebben, niet het (neven)effect(en) ervan? Wie zal het zeggen. Politiekers gaan de vraag ook altijd mooi ontwijken mbt cannabis. Dat helpt zeker niet om de motivatie van het verbod te begrijpen.
Voila. Tegenwoordig hebben ze dat wel in perspectief. Ze trekken bloed om te zien hoe hoog de THC waarde in je bloed is. Daaraan speculeert men dan hoeveel je geblowd hebt. Volgens mij is deze maatschappij veel te hypocriet om een consequent beleid uit te dragen. Dus zal ze nooit slagen in haar verbod. Zolang alcohol de ronde doet, zal de jeugd geen fout in hun drugsgebruik zien. En niet de jeugd alleen.
Oud 24 oktober 2016, 19:49   #172
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk is daar geld aan te verdienen maar ook wel veel stemmen aan verliezen.

Onlangs hoorde ik een goede opmerking.....verkiezingen volgen mekaar veel te snel op......waardoor politiekers echt veel te weinig tijd krijgen om iets durven te veranderen.....amper 1 jaar en dan is het al bang alles op de lange baan schuiven uit schrik....
Maar de pharmaindustrie zal veel geld verliezen en ik denk dat daar het schoentje wringt.
Oud 24 oktober 2016, 21:02   #173
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de pharmaindustrie zal veel geld verliezen en ik denk dat daar het schoentje wringt.
Er waren destijds nog wel andere sectoren die vreesden er geld aan te verliezen.

Kijk het is een hele boterham maar zeer interessant om de dingen te begrijpen.Het verbod had eigenlijk vooral te maken met politiek en economie dan dat het echt ooit gebaseerd is geweest op medische bevindingen.

http://www.cannaclopedia.be/MARIHUANAVERBOD.htm

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2016 om 21:03.
Oud 24 oktober 2016, 21:06   #174
Peche
Banneling

Standaard

Ik ben daar in mijn jeugd heel obsessief mee omgegaan
Ik weet de klepel enigszins hangen. Maar ik ben ermee gestopt.
Eigenlijk maar om 2 reden. Verantwoordelijkheid nemen en financiële redens.
Oud 24 oktober 2016, 21:13   #175
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij er zo zeker van dat daar op de vismarkt geen mensen zitten die illegale drugs hebben genomen ?? U zou versteld staan hoeveel welstellende mensen aan het spul zitten.Laat het nu net een plek en zijn bezoekers zijn die ik goed ken....... Of ben jij zo'n wereldvreemde die nog altijd denkt dat alleen straatlopers aan de dope zitten ... Het staat niet op mensen hun voorhoofd geschreven en een geoefend gebruiker doet daar helemaal niet marginaal onder ...integendeel zelfs

Trouwens ....Heeft U zelf ervaring met gebruik van enig of andere substantie? Mij lijkt het dat u zeer weinig ervaring heeft over dit onderwerp

Sommige mensen staan op hun kop na 3 glazen wijn.....aan sommige kan je niet merken dat ze er alle dagen 1 gram coke doorjagen.
En ik ken persoonlijk heel goede werklieden die meerdere joints per dag roken.....net als er mensen zijn die aan de benzodiazepines zitten....die doen hun werk evengoed als iedereen .....Of dat zo blijft is natuurlijk een andere vraag.

En ik zou dat glas wijn of bier niet direct minimaliseren als het erop aankomt....in de meeste bedrijven is het gebruik van alcohol strikt verboden ook onder de middag....en moest dat echt geen enkel nadelig effect hebben op mensen hun prestaties dan zouden de sportmannen ook wel een glas wijn of bier drinken ipv water bij hun eten.

Nu begrijp me niet verkeerd.....ik ben er niet tegen en ben alles behalve een heilige.
Savatage lijkt idd nogal wereldvreemd in z'n uitspraken, hij zou eens moeten weten wat er niet allemaal te koop is in de wereld..... in de Humo stond eens een artikel dat het leidingwater van Antwerpen de hoogste concentraties in sporen van coke bedraagt in BE, dan weet men het wel zeker...

Laatst gewijzigd door bembem : 24 oktober 2016 om 21:14.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 21:15   #176
Peche
Banneling

Standaard

rioolwater Bem
Oud 24 oktober 2016, 21:17   #177
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
rioolwater Bem
ops dan heb ik me vergist, lol
Oud 24 oktober 2016, 21:22   #178
Peche
Banneling

Standaard

LOL tzou erg zijn als het in het leidingwater zat
Er is wel asbest te vinden in het leidingwater.
Dat komt omdat veel water nog door asbestleidingen loopt.
Oud 24 oktober 2016, 21:24   #179
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL tzou erg zijn als het in het leidingwater zat
Er is wel asbest te vinden in het leidingwater.
Dat komt omdat veel water nog door asbestleidingen loopt.
Dat méén je niet.... OMG!!!!
Oud 24 oktober 2016, 21:35   #180
Peche
Banneling

Standaard

Yes Bem. Maar ze maken zich zorgen om cannabis in plaats van die leidingen te vervangen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be