Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2016, 06:21   #41
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iedereen is vertegenwoordiger nu plots, of technieker?

Komkom.
Vandaag nog gehoord op een bedrijf waar ik bezig was, ze waren er onderling over bezig met elkander.
Ze wisten zelfs niet welke wagen ze precies hadden.
Ze wisten de kleur van hun wagen, kenden hun nr plaat...het merk maar niet welk type.
En daar stonden ze, misschien wel 50 salariswagens de één naast de andere en niet één had die nodig voor zijn werk.
Wat een cowboy verhaal
Nogmaals. De wagens worden belast voordeel in natura, als iemand een auto krijgt en 10km van zijn werk woont per maand betaalt die dik 300 euro of drie keer de forfaitaire onkostenvergoeding voor de auto. Is dit fair? De jaloeziedenken is allang over de top. Ambtenaren zijn een bende autisten ze kennen maar een verhaaltje en herhalen altijd dezelfde bezuiniging

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 oktober 2016 om 06:23.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 07:45   #42
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Je bent je er toch van bewust dat veel zelfstandigen dit systeem ook benutten?
Mijn bakker hier om de hoek heeft een BMW die ingeschreven staat als bedrijfswagen voor zijn zaak.

Het gezeik op dit soort maatregelen in de marge (want dat is de bedrijfswagen/salariswagen zowel op financieel vlak als op milieu en -mobiliteitsvlak) is ronduit belachelijk terwijl de oorzaak van al dit soort zaken (denk ook maar aan maaltijdcheques, ecocheques, ...) gewoon ligt in onze belachelijk snel progressieve belastingen.

De enige landen in Europa waar je met een lager inkomen in de hoogste belastingschaal valt zijn Polen, Slovenie, Ierland en Malta. Ik denk dat ik net moet uitleggen dat de inkomens daar gemiddeld niet bepaald zo hoog liggen als hier.

Mensen met een bedrijfswagen betalen i.p.v. extreem superveel gewoon extreem veel belastingen. Niet meer niet minder.

Dat men eerst eens de totale inefficientie van de staat aanpakt zodat onze belastingen voor middeninkomens een beetje normaal kunnen worden, dan kan men spreken over het afschaffen van alle soorten uitzonderingen.

Het hoeft niet moeilijk te zijn, trek gewoon al eens de hoogste belastingschaal op tot 75.000 euro jaarinkomen en wat mij betreft schaft men dan ineens alle speciale voordelen af, incluis salariswagens.
Dat is de clue van het verhaal, maar de doorsnee afgunst-Belg ziet dat niet zo. Die wordt enkel wijs gemaakt dat alle belastingen bij hem/haar gehaald worden (quod non, de top 10% draagt 45% van de fiscale inkomsten bij, de top 30% draagt 80% van de fiscale inkomsten bij, de resterende 70% draagt amper 20% van de fiscale inkomsten bij en zelfs dat zit dan nog geconcentreert bij de top van die 70%) en dat "anderen" dus meer moeten betalen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 08:34   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een bakker zijn BMW vergelijken met Audi salaris wagen?
Lol!

Me dunkt dat men niet zo heel erg goed op de hoogte is van de verschillen en nu maar wat zatte toog praat begint te lullen.

Aan al wie niet zonder salaris wagen kan, voordien werkten mensen evengoed en zelfs nog meer en dat allemaal zonder salaris wagens.
En kijk...dat ging evengoed.

Toegegeven er waren minder opritten met 2, 3 of zelfs 4 en 5 auto per gezin.
Neen !!! Dat ging niet even goed.
En omdat het niet even goed ging, heeft men de salariswagen uitgevonden. Omdat met die salariswagen, het beter ging.

Men heeft het symptoom bestreden, en dat voelt leuk aan.
De ziekte is gebleven: te hoge belastingsdruk op inkomen uit arbeid.

De definitief beste oplossing blijft om de ziekte te genezen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 08:39   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat is de clue van het verhaal, maar de doorsnee afgunst-Belg ziet dat niet zo. Die wordt enkel wijs gemaakt dat alle belastingen bij hem/haar gehaald worden (quod non, de top 10% draagt 45% van de fiscale inkomsten bij, de top 30% draagt 80% van de fiscale inkomsten bij, de resterende 70% draagt amper 20% van de fiscale inkomsten bij en zelfs dat zit dan nog geconcentreert bij de top van die 70%) en dat "anderen" dus meer moeten betalen.
Inderdaad: de afgunst-Vlaming en Waal is blind op zoveel vlakken.
Ergens begrijpelijk: er zijn politieke partijen die er belang bij hebben om die afgunst zo groot mogelijk te houden, en die partijen lukken er goed in om in hun opzet te slagen. Middels listen, leugens, bedrog enz.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 09:18   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen !!! Dat ging niet even goed.
En omdat het niet even goed ging, heeft men de salariswagen uitgevonden. Omdat met die salariswagen, het beter ging.

Men heeft het symptoom bestreden, en dat voelt leuk aan.
De ziekte is gebleven: te hoge belastingsdruk op inkomen uit arbeid.

De definitief beste oplossing blijft om de ziekte te genezen.

.
Kwakkel.

De salaris wagen is er gekomen als stukje loon omdat deze integraal afgeschreven kan worden in de boekhouding en er geen sociale lasten aan vast zitten.
Meer is dat nu ook nooit geweest.

Opslag is veel duurder.
100€ kost 300€ of zo.
Misschien meer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 10:04   #46
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Dus niemand heeft een oplossing voor
- vertegenwoordiger
- technische diensten die met breaks rijden
- managers/ploegleiders/bazen die op verplaatsing werken en verschillende werven moeten controleren
- aankopers die leveranciers doorlichten beurzen bezoeken
- discriminatie tussen dienstwagens en privéwagens
- multinationals waar bazen op verschillende locaties moeten werken en vergaderen
- oversubisidieren van spoorwegen die duurder kost dan de privéwagen en niet wordt aangepakt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 11:00   #47
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus niemand heeft een oplossing voor
- vertegenwoordiger
- technische diensten die met breaks rijden
- managers/ploegleiders/bazen die op verplaatsing werken en verschillende werven moeten controleren
- aankopers die leveranciers doorlichten beurzen bezoeken
- discriminatie tussen dienstwagens en privéwagens
- multinationals waar bazen op verschillende locaties moeten werken en vergaderen
- oversubisidieren van spoorwegen die duurder kost dan de privéwagen en niet wordt aangepakt
Werken met bedrijfswagens en tachograafsysteem zoals bij vrachtwagens. Simpel.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 11:48   #48
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Werken met bedrijfswagens en tachograafsysteem zoals bij vrachtwagens. Simpel.
Dat is niet eens nodig. Er is in de huidige Belgische opzet weinig reden om te raken aan het concept van bedrijfswagens.

Zij die een bedrijfswagen nodig hebben, kunnen er één blijven hebben, zij die een salariswagen hebben, die kunnen die ook gewoon blijven hebben. Zij die geen van beiden hebben, die kunnen verder de afgunst-Belg uithangen, maar beleid gebaseerd op afgunst is geen beleid.
Alle gezever over mobiliteitsbudgetten, is weinig meer dan een poging om nog extra taxaties in kas te krijgen, en tegelijk te scoren bij de domme achterhoede die zich gesterkt ziet in een zoveelste "anderen moeten betalen"-overwinning.

Wil je fundamenteel iets aan het gegeven van salariswagens doen, dan moet je eerst de Belgische fiscaliteit levensvatbaar maken.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 13:12   #49
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen !!! Dat ging niet even goed.
En omdat het niet even goed ging, heeft men de salariswagen uitgevonden. Omdat met die salariswagen, het beter ging.

Men heeft het symptoom bestreden, en dat voelt leuk aan.
De ziekte is gebleven: te hoge belastingsdruk op inkomen uit arbeid.
Lol de Schoffer die hier een tijdje terug over beweerde dat die extralegale voordelen wel vanzelf zouden weggaan zodra de belasting op loon even laag gebracht zou worden, met als voorbeeld onder andere maaltijdcheques. Met andere woorden: 0% belasting op loon

Of zo laag als die op bedrijfswagens. Met andere woorden: 20% belasting op loon


Klinkt allemaal geweldig natuurlijk. Van Overtveldt zal dat wel compenseren met een nieuwe taks die op papier evenveel in kas brengt
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 13:44   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Werken met bedrijfswagens en tachograafsysteem zoals bij vrachtwagens. Simpel.
et alors ? wat maakt dat verschil ?

denk je nu echt dat een aankoper niet naar zwitserland kan rijden ? Of dat een technieker geen interventie in Lyon kan doen ? er zijn altijd of overal wel redenenen waarom je die ene uitzondering gaat tegenkomen waar jij niet aan denkt. Of denk je echt dat iedereen van 9-5 werkt ? Of dat iemand niet het vliegtuig kan nemen de zondagavond om terug te keren de vrijdagnacht naar huis?

De empathie van 9-5 mensen is duidelijk altijd zodanig geconstipeerd en de ervaring van mensen die een auto van het werk gebruiken is zodanig uitgebreid dat je sowieso van de eerste groep een gigantisch wantrouwen krijgt, en van de tweede groep een gigantische frustratie over hoe zo een probleem van wederzijds wantrouwen moet aangepakt worden.

er is maar één fundamentele oplossing: dat is alle vormen van vervoer dezelfde fiskaliteit geven. Zorg bvb dat alle vorm van werkmobiliteit van het inkomen kunnen afgetrokken worden en dat iedereen zijn onkosten hetzij forfaitair hetzij werkelijke kosten kan inbrengen, en zet de subsidies van openbaar vervoer op 0euro zodat de concurrentievervalsing verdwijnt

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 oktober 2016 om 13:49.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 14:05   #51
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
denk je nu echt dat een aankoper niet naar zwitserland kan rijden ? Of dat een technieker geen interventie in Lyon kan doen ? er zijn altijd of overal wel redenenen waarom je die ene uitzondering gaat tegenkomen waar jij niet aan denkt. Of denk je echt dat iedereen van 9-5 werkt ? Of dat iemand niet het vliegtuig kan nemen de zondagavond om terug te keren de vrijdagnacht naar huis?
Waarom zou dat niet kunnen? Koppel het gewoon aan de werkuren.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 14:09   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
et alors ? wat maakt dat verschil ?

denk je nu echt dat een aankoper niet naar zwitserland kan rijden ? Of dat een technieker geen interventie in Lyon kan doen ? er zijn altijd of overal wel redenenen waarom je die ene uitzondering gaat tegenkomen waar jij niet aan denkt. Of denk je echt dat iedereen van 9-5 werkt ? Of dat iemand niet het vliegtuig kan nemen de zondagavond om terug te keren de vrijdagnacht naar huis?

De empathie van 9-5 mensen is duidelijk altijd zodanig geconstipeerd en de ervaring van mensen die een auto van het werk gebruiken is zodanig uitgebreid dat je sowieso van de eerste groep een gigantisch wantrouwen krijgt, en van de tweede groep een gigantische frustratie over hoe zo een probleem van wederzijds wantrouwen moet aangepakt worden.

er is maar één fundamentele oplossing: dat is alle vormen van vervoer dezelfde fiskaliteit geven. Zorg bvb dat alle vorm van werkmobiliteit van het inkomen kunnen afgetrokken worden en dat iedereen zijn onkosten hetzij forfaitair hetzij werkelijke kosten kan inbrengen, en zet de subsidies van openbaar vervoer op 0euro zodat de concurrentievervalsing verdwijnt
Vrachtwagenchauffeurs moeten ook soms naar Lyon en in het weekend rijden. Ik zie het verschil niet tussen een vrachtwagenchauffeur met zijn vrachtwagen en een bediende met zijn bedrijfswagen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 14:21   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waarom zou dat niet kunnen? Koppel het gewoon aan de werkuren.
juist ja, je zit 12u op de vlieger en komt van VS en dat koppel je aan de werkuren etc. Ah man, als iemand het niet wil geloven zal hij het nooit geloven. En dan nog een vertraginske, nog een valies kwijt, nog een oponthoud bij de douane, nog een stakingske, nog een werklunch op de luchthaven met andere collega's, zoals gezegd je kunt dat nauwelijks sluitend controleren. Er is gewoon geen koppeling met de werkuren in zo'n gevallen, maar bon. Nog beter als er een koppeling is met de werkuren dan heb je gewoon het pendelverkeer en het technisch onderhoud vooruit geholpen, tenzij dat ze voor weekend interventies effe in hun haar gaan krabben af en toe. En de vertegenwoordiger die smorgens vroeg aanzet vanaf 7:00u om dan naar WVl te rijden en te prospecteren en dan savonds terug naar huis. Nee kijk: rijden is niet werken hé... Rijden is gewoon uw lichaam verplaatsen naar uw werk.
Nog voorbeeldje: je plant een vergadering in Duitsland, constateert dat savonds al de hotels volboekt zijn en dan ga je gewoon snachts naar huis. OK wanneer ben je thuis denk je als je om 18u vertrekt en naar huis rijdt 6u aan een stuk ? En dat is wonderbaarlijk buiten de werkuren en jawel zijn geen overuren zoals bij sommige ambtenaren.. Misschien kun je de koffiepauzes koppelen aan de mobiliteit. Get real man, dat is gewoon in een ambtelijke geest een frustratie dat ze die privé flexibiliteit niet kunnen kneden in een eenheidsworst waar ze vat op hebben

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 oktober 2016 om 14:26.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 14:27   #54
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vrachtwagenchauffeurs moeten ook soms naar Lyon en in het weekend rijden. Ik zie het verschil niet tussen een vrachtwagenchauffeur met zijn vrachtwagen en een bediende met zijn bedrijfswagen.
dus rijden is werken voor u ? Rijden is tijdsverlies, en het werk is op de vergadering of bij de machine.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 14:44   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dus rijden is werken voor u ? Rijden is tijdsverlies, en het werk is op de vergadering of bij de machine.
Dus een vertegenwoordiger of technicus mag zijn verplaatsingen voor het werk niet meetellen. Hoe doen zij dat dan? Tot 8u 's avonds blijven werken?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 15:18   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
http://www.jobat.be/nl/artikels/wann...rkuren-tellen/

Wanneer mag je woon-werkverkeer als werkuren tellen?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 15:38   #57
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
juist ja, je zit 12u op de vlieger en komt van VS en dat koppel je aan de werkuren etc. Ah man, als iemand het niet wil geloven zal hij het nooit geloven. En dan nog een vertraginske, nog een valies kwijt, nog een oponthoud bij de douane, nog een stakingske, nog een werklunch op de luchthaven met andere collega's, zoals gezegd je kunt dat nauwelijks sluitend controleren. Er is gewoon geen koppeling met de werkuren in zo'n gevallen, maar bon.
Beweert u nu dat verplaatsingen per vliegtuig onder de regeling voor bedrijfswagens vallen, of dat er veel werknemers zijn die van hun baas een lijnvliegtuig ter beschikking krijgen dat ze ook voor privéverplaatsingen mogen gebruiken of zoiets? Dat lijkt me toch gewoon moedwillig zoveel mogelijk ballast op de discussie gooien in de hoop dat die verzandt...


Citaat:
Nog beter als er een koppeling is met de werkuren dan heb je gewoon het pendelverkeer en het technisch onderhoud vooruit geholpen, tenzij dat ze voor weekend interventies effe in hun haar gaan krabben af en toe. En de vertegenwoordiger die smorgens vroeg aanzet vanaf 7:00u om dan naar WVl te rijden en te prospecteren en dan savonds terug naar huis. Nee kijk: rijden is niet werken hé... Rijden is gewoon uw lichaam verplaatsen naar uw werk.
Uzelf verplaatsen voor uw werk is, wettelijk gezien, zeker en vast werken. Als je het zoete genot wil genieten van een bedrijfswagen is het een kleine moeite om ook in te voeren dat een verplaatsing in het weekend werkgerelateerd gebeurde. Als het systeem ziet dat je op een werkdag 's morgens naar WV rijdt en 's avonds terug zie ik ook geen enkel probleem om dat als 'werkverplaatsing' te beschouwen.


Citaat:
Nog voorbeeldje: je plant een vergadering in Duitsland, constateert dat savonds al de hotels volboekt zijn en dan ga je gewoon snachts naar huis. OK wanneer ben je thuis denk je als je om 18u vertrekt en naar huis rijdt 6u aan een stuk ? En dat is wonderbaarlijk buiten de werkuren en jawel zijn geen overuren zoals bij sommige ambtenaren.. Misschien kun je de koffiepauzes koppelen aan de mobiliteit. Get real man, dat is gewoon in een ambtelijke geest een frustratie dat ze die privé flexibiliteit niet kunnen kneden in een eenheidsworst waar ze vat op hebben
Voer in het systeem in dat die verplaatsing werkgerelateerd gebeurde, laat het confirmeren door je baas en probleem opgelost


Als je het echt te moeilijk vindt kan je natuurlijk ook naar een systeem zoals in Nederland, waar een forfaitair percentage van de cataloguswaarde van de wagen (tot 25%) als belastbaar inkomen wordt aangerekend.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2016, 15:45   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus niemand heeft een oplossing voor
- vertegenwoordiger
- technische diensten die met breaks rijden
- managers/ploegleiders/bazen die op verplaatsing werken en verschillende werven moeten controleren
- aankopers die leveranciers doorlichten beurzen bezoeken
- multinationals waar bazen op verschillende locaties moeten werken en vergaderen
Waar zit eigenlijk het probleem, opdat er een oplossing moet worden gezocht?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:46   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kwakkel.

De salaris wagen is er gekomen als stukje loon omdat deze integraal afgeschreven kan worden in de boekhouding en er geen sociale lasten aan vast zitten.
Meer is dat nu ook nooit geweest.

Opslag is veel duurder.
100€ kost 300€ of zo.
Misschien meer.
Bij jouw redenering zit er iets dat ik niet kan volgen.

Als je baas voor jou 500 euro per maand overheeft om je extra te belonen, en hij geeft je dat in puur centen als salaris, dan kan hij dat toch volledig in de boekhouding brengen. Spijtig dat jij er slechts 200 euro van zal zien.

Als hij dat bedrag bezorgt aan jou via een salariswagen, dan brengt hij net evenveel in als kosten voor het bedrijf (even elektrische even opzij gelaten). Maar jij ziet wel een voordeel dat je 400 euro waard is.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2016, 08:54   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Lol de Schoffer die hier een tijdje terug over beweerde dat die extralegale voordelen wel vanzelf zouden weggaan zodra de belasting op loon even laag gebracht zou worden, met als voorbeeld onder andere maaltijdcheques. Met andere woorden: 0% belasting op loon

Of zo laag als die op bedrijfswagens. Met andere woorden: 20% belasting op loon


Klinkt allemaal geweldig natuurlijk. Van Overtveldt zal dat wel compenseren met een nieuwe taks die op papier evenveel in kas brengt
Ik denk dat je je licht (van je avator) wat intenser gaat moeten doen schijnen.

Een lange explicatie is mogelijk, maar ik beperk me tot een onnozel voorbeeldje:
mijn dochter werkte in Vlaanderen en had een "salaris-gsm" en een salariswagen.
Dan verhuisde ze naar een ander EU-land, voor een ander bedrijf, maar in exact dezelfde sector en in exact dezelfde soort van baan. Veel meer netto-loon maar niks salaris-gsm en niks salaris-wagen. Dat bestaat daar eenvoudigweg niet.
En als ze vb. naar Amerika moet voor het werk, dan wordt ze door een taxi-bedrijf met wie ze een jaarcontract hebben, met een mooie wagen van thuis tot aan de luchthaven gebracht en terug.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be