![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
|
![]() Citaat:
Nogmaals. De wagens worden belast voordeel in natura, als iemand een auto krijgt en 10km van zijn werk woont per maand betaalt die dik 300 euro of drie keer de forfaitaire onkostenvergoeding voor de auto. Is dit fair? De jaloeziedenken is allang over de top. Ambtenaren zijn een bende autisten ze kennen maar een verhaaltje en herhalen altijd dezelfde bezuiniging
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 oktober 2016 om 06:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
En omdat het niet even goed ging, heeft men de salariswagen uitgevonden. Omdat met die salariswagen, het beter ging. Men heeft het symptoom bestreden, en dat voelt leuk aan. De ziekte is gebleven: te hoge belastingsdruk op inkomen uit arbeid. De definitief beste oplossing blijft om de ziekte te genezen. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Ergens begrijpelijk: er zijn politieke partijen die er belang bij hebben om die afgunst zo groot mogelijk te houden, en die partijen lukken er goed in om in hun opzet te slagen. Middels listen, leugens, bedrog enz. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
De salaris wagen is er gekomen als stukje loon omdat deze integraal afgeschreven kan worden in de boekhouding en er geen sociale lasten aan vast zitten. Meer is dat nu ook nooit geweest. Opslag is veel duurder. 100€ kost 300€ of zo. Misschien meer.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
|
![]() Dus niemand heeft een oplossing voor
- vertegenwoordiger - technische diensten die met breaks rijden - managers/ploegleiders/bazen die op verplaatsing werken en verschillende werven moeten controleren - aankopers die leveranciers doorlichten beurzen bezoeken - discriminatie tussen dienstwagens en privéwagens - multinationals waar bazen op verschillende locaties moeten werken en vergaderen - oversubisidieren van spoorwegen die duurder kost dan de privéwagen en niet wordt aangepakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.268
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
|
![]() Citaat:
Zij die een bedrijfswagen nodig hebben, kunnen er één blijven hebben, zij die een salariswagen hebben, die kunnen die ook gewoon blijven hebben. Zij die geen van beiden hebben, die kunnen verder de afgunst-Belg uithangen, maar beleid gebaseerd op afgunst is geen beleid. Alle gezever over mobiliteitsbudgetten, is weinig meer dan een poging om nog extra taxaties in kas te krijgen, en tegelijk te scoren bij de domme achterhoede die zich gesterkt ziet in een zoveelste "anderen moeten betalen"-overwinning. Wil je fundamenteel iets aan het gegeven van salariswagens doen, dan moet je eerst de Belgische fiscaliteit levensvatbaar maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
![]() Of zo laag als die op bedrijfswagens. Met andere woorden: 20% belasting op loon ![]() Klinkt allemaal geweldig natuurlijk. Van Overtveldt zal dat wel compenseren met een nieuwe taks die op papier evenveel in kas brengt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
|
![]() Citaat:
denk je nu echt dat een aankoper niet naar zwitserland kan rijden ? Of dat een technieker geen interventie in Lyon kan doen ? er zijn altijd of overal wel redenenen waarom je die ene uitzondering gaat tegenkomen waar jij niet aan denkt. Of denk je echt dat iedereen van 9-5 werkt ? Of dat iemand niet het vliegtuig kan nemen de zondagavond om terug te keren de vrijdagnacht naar huis? De empathie van 9-5 mensen is duidelijk altijd zodanig geconstipeerd en de ervaring van mensen die een auto van het werk gebruiken is zodanig uitgebreid dat je sowieso van de eerste groep een gigantisch wantrouwen krijgt, en van de tweede groep een gigantische frustratie over hoe zo een probleem van wederzijds wantrouwen moet aangepakt worden. er is maar één fundamentele oplossing: dat is alle vormen van vervoer dezelfde fiskaliteit geven. Zorg bvb dat alle vorm van werkmobiliteit van het inkomen kunnen afgetrokken worden en dat iedereen zijn onkosten hetzij forfaitair hetzij werkelijke kosten kan inbrengen, en zet de subsidies van openbaar vervoer op 0euro zodat de concurrentievervalsing verdwijnt
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 oktober 2016 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.268
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
|
![]() Citaat:
Nog voorbeeldje: je plant een vergadering in Duitsland, constateert dat savonds al de hotels volboekt zijn en dan ga je gewoon snachts naar huis. OK wanneer ben je thuis denk je als je om 18u vertrekt en naar huis rijdt 6u aan een stuk ? En dat is wonderbaarlijk buiten de werkuren en jawel zijn geen overuren zoals bij sommige ambtenaren.. Misschien kun je de koffiepauzes koppelen aan de mobiliteit. Get real man, dat is gewoon in een ambtelijke geest een frustratie dat ze die privé flexibiliteit niet kunnen kneden in een eenheidsworst waar ze vat op hebben
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 oktober 2016 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.471
|
![]() dus rijden is werken voor u ? Rijden is tijdsverlies, en het werk is op de vergadering of bij de machine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.268
|
![]() Dus een vertegenwoordiger of technicus mag zijn verplaatsingen voor het werk niet meetellen. Hoe doen zij dat dan? Tot 8u 's avonds blijven werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
|
![]() Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je het echt te moeilijk vindt kan je natuurlijk ook naar een systeem zoals in Nederland, waar een forfaitair percentage van de cataloguswaarde van de wagen (tot 25%) als belastbaar inkomen wordt aangerekend. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Als je baas voor jou 500 euro per maand overheeft om je extra te belonen, en hij geeft je dat in puur centen als salaris, dan kan hij dat toch volledig in de boekhouding brengen. Spijtig dat jij er slechts 200 euro van zal zien. Als hij dat bedrag bezorgt aan jou via een salariswagen, dan brengt hij net evenveel in als kosten voor het bedrijf (even elektrische even opzij gelaten). Maar jij ziet wel een voordeel dat je 400 euro waard is. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
Een lange explicatie is mogelijk, maar ik beperk me tot een onnozel voorbeeldje: mijn dochter werkte in Vlaanderen en had een "salaris-gsm" en een salariswagen. Dan verhuisde ze naar een ander EU-land, voor een ander bedrijf, maar in exact dezelfde sector en in exact dezelfde soort van baan. Veel meer netto-loon maar niks salaris-gsm en niks salaris-wagen. Dat bestaat daar eenvoudigweg niet. En als ze vb. naar Amerika moet voor het werk, dan wordt ze door een taxi-bedrijf met wie ze een jaarcontract hebben, met een mooie wagen van thuis tot aan de luchthaven gebracht en terug. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |