![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BRON
Detail tekst: Citaat:
Langs alle kanten zie je acties verschijnen die de mensen wil behoeden voor drank- en rook'misbruik', drugsmisbruik en dan dit. Ok, ok het zal om de lege staatskas te spijzen zijn waarschijnlijk. ![]() Zoals ik al eerder schreef zouden die nachtwinkeltjes moeten verboden worden daar ze niet thuishoren in het straatbeeld. Het zijn gewoon 'slim' opgezette verzamelpunten voor wie weet wat. Wie gaat daar iets kopen, de één of andere onnozele die zijn sigaretjes/bier/drugs vergeten is? Aan mij zullen die geen bal verdienen, ik heb geen boodschap aan waterpijpen. Aan de kust zijn er gemeenten waar men in bepaalde straten al meer dan 6 �* 7 van dat soort winkeltjes kan vinden. Weer maar eens de inwijkelingen voordelen geven? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een flauwe kul is me dat zeg! Elke uitspraak van een minister zal wel "een kaakslag" zijn voor iemand zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom Nathalie Muylle dergelijke domme uitspraken doet heeft een zéér eenvoudige verklaring; geldingsdrang. Maggie De Block is razend populair en Nathalie Muylle denkt wil zelf beroemd. De aanval heeft echter een boemerangeffect. Ze versterkt de communicatie van het alcoholbeleid van Maggie De Block en ontmaskert CD&V als hypocriete partypoopers. Hoe zit het eigenlijk met de verkoopcijfers van het CD&V bier ? ![]() Als je een goed bier zoekt kan ik Cara op fles aanbevelen: ![]()
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 november 2016 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch ironisch dat de meeste nachtwinkels niet halal zijn, maar toch door hallahanezen uitgebaat worden.
Plots is de winst belangrijker dan de cultuur blijkbaar. Terwijl een gewone job waar niet halal of ongehoofddoekt echt gewerkt moet worden racistisch is. Maar het alcoholverbod in benzinestations vind ik geen slechte zaak. Het werkt alvast zonder gezeik of falingen in Nederland.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die tsjeefse teef vergist zich.
Het is vooral een slag in het gezicht van a) al wie zich bezig houdt met preventie en behandeling van alcoholverslaafden en b) familieleden van alcoholverslaafden. Schoofken vindt: verkoop van alcohol naar 18 jaar. En vooral: minder verkooppunten, vooral deze waar half-verslaafden aan impuls-aankopen en impuls-verbruiken riskeren te doen. Idem dito voor de tabak. Foei mijn partij die niet wil verbieden dat men rookt in auto's. Foei alle partijen dat ze het Nieuw-Zeelandse plan niet overnemen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die staat netjes tegenover het begrip "openbare gezondheid". In een soort van checks and balances. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kan de eigenaars van handelszaken in het staatblad opzoeken.
Als dat teveel moeite is, ga maar eens naar een doorsnee nachtwinkel.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 november 2016 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Een van de weinige issues waar de sharia gelijk in heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De alcohollobby is nog altijd oppermachtig in België en de staat verdient ook vette €'s aan de verkoop van alcohol.
Het is een moeilijke kwestie he: pak je het probleem van de acloholverslaafden aan of laat je een pak winkels en jobs sneuvelen. In deze tijden is het logisch dat men elke job tracht te behouden denk ik dan. Anderzijds is België één van de weinige landen waar nog alcohol verkocht wordt langs de snelwegen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Het moet daar nogal stinken in die alcohollobby's naar alcoholdampen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou me verbazen dat er nachtwinkels zijn die door "halalnezen" worden uitgebaat. Ken jij er zo eentje ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan mis zijn.
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maggie gaat eigenlijk gewoon hun gezicht zitten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergo, de BTW is wel betaald bij de eerste aankoop.
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() De nachtwinkels hier in Halle verkopen nogthans aan normale prijzen hoewel ik ook niet verwacht dat alles legaal verloopt. In Brussel verkoopt elke winkel wel zaken in het zwart indien mogelijk.
|
![]() |
![]() |