![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, dat probeert ze ook.
Met een leeftijd van 56 jaar is het echter niet eenvoudig. Komt er nog bovenop dat we niet 'van hier' zijn. In Limburg verstop je geen Brabants accent en mensen die geboren en getogen zijn in de streek hebben toch dat streepje voor. Tegelijk moeten we ook toegeven dat we wel moeite hebben om de dialecten uit de streek te verstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het komt allemaal door de fiscus, de werkgever, de CAO, de leeftijd, het accent, de streek.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw en ik hebben beide onze jobs gevonden via ons netwerk, en niet via een sollicitatie. Dat is iets wat hier niet ongewoon is. De reden: de arbeidsmarkt is hier niet zo krap als in VL Brabant of Antwerpen. Maar ik ben er vrij zeker van dat er werk genoeg moet zijn, zeker in Maastricht (retail). De vraag is uiteraard wel of ze dat soort jobs wilt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Netwerk mamahoteldotcom.
![]() |
#1067 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 |
Banneling
|
![]() Verhuizen kost geld.
Ik weet niet of hij kinderen heeft die nog school lopen, ook dat is moeilijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
|
![]() Citaat:
Giftige producten en zo warm als in de hel. Elke andere job is beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 |
|
![]() Tussenin Glons en Geilenkirchen.
Zo'n 4 jaar geleden de toekomstige werkplekken van onze zoon. Het leger heeft hij ondertussen vaarwel gezegd, heeft zijn hogere studies afgewerkt en heeft een vast job bij een bank in de buurt van Alken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 | |
|
![]() Eerlijk gezegd kan geen enkel provincie tippen aan Limburg.
En dan heb ik het niet alleen over de prachtige natuur die hier te vinden is, ik heb het ook over de algemene sfeer die men hier overal aantreft. Citaat:
Het 'studeer' budget voor onze zoon stond ( en staat nog steeds ) op een rekening van de fiscus. Studeren in Leuven kon dus enkel indien we ook naar daar verhuisden. Zelfde verhaal toen hij intekende bij het leger. Verhuizen als enige optie. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 november 2016 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 |
Banneling
|
![]() Jij stemt je leven af op de werkplek van je kinderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |
|
![]() Citaat:
Wat zou jij doen? Uw kind met een middelbaar diploma op de arbeidsmarkt gooien? Lijkt me zeer stom en getuigd ook van een onverantwoord egoïsme. Ouders hebben ook verplichtingen t.o.v. hun kroost. Allèz, toch hoe wij zijn opgevoed. Wat anderen aangaat moeten ze zelf weten. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 november 2016 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 |
Banneling
|
![]() Als je kotgaan niet kan betalen (dankzij die hele affaire met de fiscus) en je serieus bent om je kinderen de beste toekomst te geven, dan begrijp ik Johan volledig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dus een werkplek. Leer nu toch eens de gevolgen van uw keuzes te aanvaarden... Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 november 2016 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 | |
|
![]() Citaat:
Fiscus aanslag 2010, 2010 verhuist naar Sint-Joris weert, treinverbinding naar de unif van Leuven - opleiding Japanologie. 2012 verhuist naar Riemst, opleiding air combat commander Belgisch leger / bachelor Bank en Verzekeringen Campus Diepenbeek. Waar zie jij een verhuis met als dwingende reden een job? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 17 november 2016 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 |
|
![]() Zelf gekozen? Ha ja, Jaakske heeft weer gelijk, ik was het bijna vergeten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 |
Banneling
|
![]() En zo is een mens dus falliet.
|
![]() |
![]() |