![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(tussen haakjes : de jeugd snuistert niet in de fysieke winkel, maar snuistert al surfend ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amazone Go: Jeff Bezos tegen de kassiersters
Ik vind die titel erg onjuist. Als er ergens aan een toegang voor auto's een automatische slagboom geïnstalleerd wordt, dan betekent dat toch niet dat dat bedrijf t e g e n private toegangsbewakers is ??? Of als gij in de hall van uw bank binnen kunt met uw bancontactkaart om er rekeninguittreksels te gaan afprinten ... idem dito ... voor elk spul dat automatisch kan gaan. Een car wash: zijt ge daar ook tegen ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Een boekenwurm. Mag dat niet? Iets verkeerd mee? Heb je iets tegen intellectuelen soms (wat ik volgens diploma, activiteit en oeuvre niet ben)? Op een bepaald moment bezat ik zelf 4000 boeken en een ambulant handeltje daarmee. Tot ik 90% naar De Slechte, kringwinkel en het stort moest dragen.
Citaat:
In een fysieke winkel kan je het boek voor een deel zelf lezen alvorens te beslissen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
en: Citaat:
Ok de titel is ietwat provocerend. Maar zijn de kassiersters soms niet en masse bedreigd daardoor? Laatst gewijzigd door eno2 : 16 december 2016 om 11:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Technologische vooruitgang is nooit een bedreiging, wel een uitdaging, en soms zelfs een zeer grote uitdaging.
.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensgemaakte klimaatopwarming door het opstoken van fossiele brandstoffen is geen bedreiging? De eliminatie en masse van robotiseerbare en automatiseerbare jobs is geen bedreiging? Ik wil geen dodelijk verkeersslachtoffer worden van een zichzelfsturende rijrobot. Ik herinner mij een boek van Herman Hesse waarin een passage voorkomt waarin auto's vanuit een hinderlaag beschoten worden door reactionaire autohaters. Ik dreig een reactionaire zelfrijdende autohater te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfde voor kassiersters... Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgelopen trimester zijn we met enkele klassen naar de Boekenbeurs geweest. Ik kan getuigen dat de jeugd wel gebeten is door zo'n boekenparadijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is mijn les hier, over het weg automatiseren van werk. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 december 2016 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
edit Online verkoop? 2012 Citaat:
En voor de jeugd als helemaal geen gegevens. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 december 2016 om 22:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Papieren boeken zijn het verleden, ze halen de volgende twintig jaar niet meer, enkel nog nog als curiosum.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zouden we dat halen?
We zien gewoon de realiteit, zo is o.a. de tijd van de bibliotheek voorbij. In mijn gsm zitten nog 250 boeken die ik moet lezen. En dat de bib in wezen deel uit maakt van sociale tewerkstelling en heel slecht werkt en in elkaar zit heeft er trouwens weinig mee te maken. Vroeger wisten we gewoon niet beter, maar de jeugd van nu wel. Het is zoals met films, alles wat uitkomt is diezelfde dag te downloaden op het net, en meer en meer tegenwoordig nog voor ze officieel uitkomen, met Chinese ondertitels.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Nee de uitgevers en de marketeers zullen niet weten hoe groot de (hun) markt is...
Je kan daar interessante meningen over hebben, maar zonder cijfers niet veel valabel over zeggen. Citaat:
Dat kan ik nu dus al zes jaar niet meer. Waardoor mijn muziekcollectie bruusk in de tijd vastgevroren blijft. En met torrents raak ik maar niet aan gang. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 december 2016 om 02:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je gaat kopiëren kan je het evengoed downloaden.
![]() |
![]() |