Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2017, 19:00   #1761
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Al eens bij stil gestaan dat autisten zich schamen en dan leugens poneren?
Die jongen kon gewoonweg niet werken. Dit zat vol met trauma en heeft nooit liefde gekend.
Ik herhaal: die jongen heeft nooit liefde gekend.
Oordelen is toch zoveel makkelijker he?
die jongen heeft nooit liefde gekend.

En dat is de fout van de NVa
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 19:48   #1762
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Waarom zou hij dat niet kunnen menen,

Hij wou niet werken, dat stelde hij ook letterlijk, en leefde liever aan de rand van de samenleving.

Tja, als jij je schuldig wil voelen, I don't care.

Maar je kunt toch moeilijk verwachten dat iedereen zo naïef is.
Werken?
Die jongen was zwakbegaafd, ze hebben hem onvoorbereid op zijn 18de uit een instelling gezet zonder begeleiding of hulp van nergens...
Het stond bijna in de sterren geschreven dat dit fout zou lopen.

Ik voel me daarvoor niet verantwoordelijk, maar het is duidelijk dat deze jongen niet klaar was om zomaar "los" te lopen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2017 om 19:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 19:49   #1763
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Van zijn ouders in de eerste plaats.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2017 om 19:50.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 20:14   #1764
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Dat heb ik niet gezegd. Wel dat hij stierf van ontbering.
De NVA heeft alles sociaal hervormd, de refugees kregen onderdak, eigen volk werd zelfs verhuisd en anderen belandden op straat en stierven van ontbering.
En waarom eigenlijk? Om jihadplegende bitches te huisvesten.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 20:32   #1765
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jordy stierf van ontbering op een tentje aan de Blaarmeersen in Gent.
Zijn laatste bezoek was een OCMW kantoor dat recent hervormd was en een nieuwe bazin kreeg. Die deed er alles aan mensen te weren. Alleen de meest noodzakelijke (ergo vluchtelingen) werden geholpen. Die de NVA binnenliet door de quota te verhogen van Merkel.

Het eigen volk werd benadeeld om deze mensen te helpen. Jordy stierf daarvan als gevolg.
Klopt, je moet bij het Ocmw erg op je strepen staan wil je geholpen worden. ALthans is mijn ervaring... Ook dien je nagenoeg alles zelf te vragen of je krijgt het simpelweg niet/de sociaal assistente zal het niet zelf voorstellen, ik moest echt zelf naar dingen vragen of ik kon op m'n kin kloppen. Zo heb ik zelf naar een papier voor de sociale kruidenier moeten vragen......... alsook macaroni en blikvoeding die aan het onthaal te verkrijgen waren.... Jammer genoeg waren die bijna allemaal reeds op toen het mijn beurt was. Naar mijn indrukken toe worden minderbedeelden dus echt wel (goed)geholpen mits ze de weg kennen en/of zich willen laten helpen..... Zo zijn er zelfs die een speciaal budget krijgen om pampers, eten & kleren voor het kindje enz te kopen, alsook een 'vakantiebudget'...... Wist zelfs niet eens dat zoiets bestond overigens...... Dus ja, België is in dat opzicht het land van melk & honing zoals ze het wel eens voorstellen.....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 20:36   #1766
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. Wel dat hij stierf van ontbering.
De NVA heeft alles sociaal hervormd, de refugees kregen onderdak, eigen volk werd zelfs verhuisd en anderen belandden op straat en stierven van ontbering.
En waarom eigenlijk? Om jihadplegende bitches te huisvesten.
Ja en dan moet je eens weten; die hebben bijna allemaal zo'n koepeltje om speciale kanalen op te kunnen vangen, en binnen zullen ze wel allemaal een flatscreen hebben zeker.... niet dat ik ze het hen niet gun, ze zijn tenminste assertief genoeg om gebruik te maken van de middelen die hen aangereikt worden, iets wat Jordy ontbrak: assertief genoeg zijn om voor z'n rechten op te komen....
Oud 15 april 2017, 20:42   #1767
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja en dan moet je eens weten; die hebben bijna allemaal zo'n koepeltje om speciale kanalen op te kunnen vangen, en binnen zullen ze wel allemaal een flatscreen hebben zeker.... niet dat ik ze het hen niet gun, ze zijn tenminste assertief genoeg om gebruik te maken van de middelen die hen aangereikt worden, iets wat Jordy ontbrak: assertief genoeg zijn om voor z'n rechten op te komen....
Wat ik faal te begrijpen. Die jongen heeft 15 jaar begeleiding gehad en kreeg een diagnose. Doch was zijn laatste bezoek een OCMW kantoor en geen sociaal huurkantoor ? Noch had hij invaliditeit.
Dat kan toch niet?!?
Hij moest op een sociale huurlijst komen. Heeft die begeleiding hem dat ooit gezegd in die 15 jaar of mikten ze enkel en alleen op "werk" zoals ze in mijn begeleidingen deden?

Laatst gewijzigd door Peche : 15 april 2017 om 20:43.
Oud 15 april 2017, 20:43   #1768
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik faal te begrijpen. Die jongen heeft 15 jaar begeleiding gehad en kreeg een diagnose. Doch was zijn laatste bezoek een OCMW kantoor en geen sociaal huurkantoor ? Noch had hij invaliditeit.
Dat kan toch niet?!?
Er is inderdaad behoorlijk wat fout gelopen.....
Oud 15 april 2017, 20:46   #1769
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is inderdaad behoorlijk wat fout gelopen.....
Tja, in een sossenstad als Gent...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 20:47   #1770
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, je moet bij het Ocmw erg op je strepen staan wil je geholpen worden. ALthans is mijn ervaring... Ook dien je nagenoeg alles zelf te vragen of je krijgt het simpelweg niet/de sociaal assistente zal het niet zelf voorstellen, ik moest echt zelf naar dingen vragen of ik kon op m'n kin kloppen. Zo heb ik zelf naar een papier voor de sociale kruidenier moeten vragen......... alsook macaroni en blikvoeding die aan het onthaal te verkrijgen waren.... Jammer genoeg waren die bijna allemaal reeds op toen het mijn beurt was. Naar mijn indrukken toe worden minderbedeelden dus echt wel (goed)geholpen mits ze de weg kennen en/of zich willen laten helpen..... Zo zijn er zelfs die een speciaal budget krijgen om pampers, eten & kleren voor het kindje enz te kopen, alsook een 'vakantiebudget'...... Wist zelfs niet eens dat zoiets bestond overigens...... Dus ja, België is in dat opzicht het land van melk & honing zoals ze het wel eens voorstellen.....
Maar niet voor ons. Wij hebben verdomme kei hard moeten knokken voor dit beetje. De diensten die mij des tijd zouden moeten helpen hebben, hebben dat gewoon niet gedaan wat ertoe leidde dat ik dakloos werd.
Als ik geen hulp van mensen rondom mij ontving was ik nu dood. Jordy had zo dus niemand.
Oud 15 april 2017, 22:47   #1771
Tavek
Banneling

Standaard

Men gaat hier collectief voorbij aan het feit dat Jordy geen misdadiger was, geen zwaar zieke of gehandicapte (enkel licht autistisch) en ook geen zware drugsverslaafde.

Het is gemakkelijk praten achteraf, maar mocht hij niet in een tent zijn gekropen en gestorven, en men had hem tegengehouden op zijn 18de, dan sprak je van ongeoorloofde vrijheidberoving. Hij wilde de instelling verlaten. Peche en co zouden hier dan zitten te ragen dat men autisten opsloot en in kerkers hield....hem kennende.

Wat gebeurd is, is jammer, maar men kan daar niks aan doen. Of je moet de leeftijd van meerderjarigheid verhogen/variabel maken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 01:50   #1772
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Natural selection... Iemand?
Of is dat niet 'toegelaten subversieve praat' gezien de huidige mentale staat van de maatschappij ginder in Belgen- en aanverwante landen?
Oud 16 april 2017, 11:14   #1773
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Van zijn ouders in de eerste plaats.
Die waren ook niet bepaald in staat een kind op te voeden.

Maar iedereen heeft nu eenmaal het recht om er te krijgen.

Of hij nu zwakbegaafd was of niet, hij koos wel zelf voor zijn situatie.

De ene hoogbegaafde trekt naar Alaska om er in het wrak van een autobus om te komen van honger en ontbering, de andere zwakbegaafde sterft in een tentje naast de Blaarmeersen.

Het is nu niet dat in zijn geval de beschaving mijlenver van hem verwijderd lag om hulp te vinden.

Hij heeft een keuze gemaakt, waarom kan die niet gerespecteerd worden zonder daar een politieke kwestie van te maken?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 11:20   #1774
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Natural selection... Iemand?
Of is dat niet 'toegelaten subversieve praat' gezien de huidige mentale staat van de maatschappij ginder in Belgen- en aanverwante landen?
Daar hoeft het niet eens naar afgeleid te worden.
Hebben zwak begaafden ook het recht om keuzes te maken, of leggen we ze allemaal in dwangbuizen vastgebonden op hun bed?

Er is nog altijd een verschil tussen zwakbegaafd en mentaal gehandicapt, alhoewel het hedendaags politiek correcte klimaat een hekel heeft aan de tweede term.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 16 april 2017, 11:37   #1775
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Die waren ook niet bepaald in staat een kind op te voeden.

Maar iedereen heeft nu eenmaal het recht om er te krijgen.

Of hij nu zwakbegaafd was of niet, hij koos wel zelf voor zijn situatie.

De ene hoogbegaafde trekt naar Alaska om er in het wrak van een autobus om te komen van honger en ontbering, de andere zwakbegaafde sterft in een tentje naast de Blaarmeersen.

Het is nu niet dat in zijn geval de beschaving mijlenver van hem verwijderd lag om hulp te vinden.

Hij heeft een keuze gemaakt, waarom kan die niet gerespecteerd worden zonder daar een politieke kwestie van te maken?
En dat na 15 jaar begeleiding. Ik kan mij perfect inbeelden hoe "gemotiveerd" dat team deskundigen met die jeugd omging.
Mogen zij de inspiratie vinden te ontmaskeren hoe fel ons systeem faalt.
Oud 16 april 2017, 12:20   #1776
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dat na 15 jaar begeleiding. Ik kan mij perfect inbeelden hoe "gemotiveerd" dat team deskundigen met die jeugd omging.
Mogen zij de inspiratie vinden te ontmaskeren hoe fel ons systeem faalt.
Wat een danteske onzin debiteert u hier weer vanuit uw eeuwig aangemeten slachtofferrol.

Het systeem kan niet iedereen helpen, om aan een mislukking dan meteen de motivatie van de deskundigen te koppelen, maakt van u nog geen deskundige!

Oud 16 april 2017, 12:28   #1777
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een danteske onzin debiteert u hier weer vanuit uw eeuwig aangemeten slachtofferrol.

Het systeem kan niet iedereen helpen, om aan een mislukking dan meteen de motivatie van de deskundigen te koppelen, maakt van u nog geen deskundige!
Jordy is begeleid geweest door een bende gedemotiveerde deskundigen!
Ik hoef daarvoor geen deskundige te zijn om dat door te hebben.

15 jaar begeleiding krijgen en dan van ontbering sterven getuigt toch dat er iets behoorlijk mis is in de zorgverlening? Heeft U daar ooit beroep gedaan? Wellicht niet. Dus U kan niet uit ervaring spreken.

De overheidsdiensten trekken op geen kloten en die selecteren de gemakkelijke mensen eruit Wat "te moeilijk" is schuiven ze gewoon aan de kant. Ik vraag mij echt af hoeveel begeleiding Jordy kreeg en of de psychiaters wel voldoende inlevingsvermogen hadden op te nemen wat er onderliggend aan de hand is?

Laatst gewijzigd door Peche : 16 april 2017 om 12:33.
Oud 16 april 2017, 12:38   #1778
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jordy is begeleid geweest door een bende gedemotiveerde deskundigen!
Ik hoef daarvoor geen deskundige te zijn om dat door te hebben.

15 jaar begeleiding krijgen en dan van ontbering sterven getuigt toch dat er iets behoorlijk mis is in de zorgverlening? Heeft U daar ooit beroep gedaan? Wellicht niet. Dus U kan niet uit ervaring spreken.

De overheidsdiensten trekken op geen kloten en die selecteren de gemakkelijke mensen eruit Wat "te moeilijk" is schuiven ze gewoon aan de kant. Ik vraag mij echt af hoeveel begeleiding Jordy kreeg en of de psychiaters wel voldoende inlevingsvermogen hadden op te nemen wat er onderliggend aan de hand is?
Hij zag er nochtans niet ongelukkig uit op zijn facebookprofiel. Hij wou niet werken en koos vrijwillig voor het leven in een tentje. Niemand dwong hem.

Ooit de film "Into The wild" van Sean Penn gezien?

Die was niet zwak begaafd.

Sommige mensen lopen nu eenmaal graag in hun ongeluk.

Wat de motivatie van hulpverleners hier mee te maken heeft, snap ik niet.

Niet dat het me verwondert van u, gezien jammeren en klagen voor u een levensvisie is.

Oud 16 april 2017, 12:46   #1779
Peche
Banneling

Standaard

Komaan Nerika, ik zeg het nog eens: hij heeft 15 jaar begeleiding gehad.
Als ik op 3 jaar tijd heel mijn psyche kan openbreken met een goede psychologe, waarom kon Jordy dat dan niet op 15 jaar? Omdat hij niet omringd was door een goed team.
BASTA.
De zorgverlener stak het op middelentekort, maar een schouderklopje en echt inleven kost niets.
Oud 16 april 2017, 13:16   #1780
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Komaan Nerika, ik zeg het nog eens: hij heeft 15 jaar begeleiding gehad.
Als ik op 3 jaar tijd heel mijn psyche kan openbreken met een goede psychologe, waarom kon Jordy dat dan niet op 15 jaar? Omdat hij niet omringd was door een goed team.
BASTA.
De zorgverlener stak het op middelentekort, maar een schouderklopje en echt inleven kost niets.
Omdat jij Jordy niet bent en sommige mensen nu eenmaal met de beste wil en middelen van de wereld niet kunnen worden geholpen, tenzij je ze in een dwangbuis stopt in een isoleercel voor de rest van hun leven.

Wedden dat hij dan nog zou geleefd hebben?

Hij heeft de verkeerde keuze gemaakt, zwakbegaafd of niet.
Ook normaal begaafde mensen doen dit soms.

Om daar zo'n halszaak van te maken en maar meteen de motivatie van alle zorgverleners die iets met zijn begeleiding van doen hadden dan in vraag te stellen, kom nou...

En met alle respect Pêche, maar als jij morgen beslist om onder een brug te gaan slapen en daar te creperen van de honger, zal ik mij noch de maatschappij evenmin verantwoordelijk achten voor jouw lot, maar zeker weten dat er wel weer hier en daar een kwibus de gelegenheid te baat zal nemen om zijn ellendige situatie, die natuurlijk elke denkbare oorzaak kent dan de eigen verantwoordelijkheid, op de jouwe te persifleren en er de hele zorgsector, maatschappij en regering op af te rekenen.

Maar dat maakt allang geen indruk meer...

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be