![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1761 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is de fout van de NVa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die jongen was zwakbegaafd, ze hebben hem onvoorbereid op zijn 18de uit een instelling gezet zonder begeleiding of hulp van nergens... Het stond bijna in de sterren geschreven dat dit fout zou lopen. Ik voel me daarvoor niet verantwoordelijk, maar het is duidelijk dat deze jongen niet klaar was om zomaar "los" te lopen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2017 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1763 |
Banneling
|
![]() Van zijn ouders in de eerste plaats.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 april 2017 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De NVA heeft alles sociaal hervormd, de refugees kregen onderdak, eigen volk werd zelfs verhuisd en anderen belandden op straat en stierven van ontbering. En waarom eigenlijk? Om jihadplegende bitches te huisvesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1767 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat kan toch niet?!? Hij moest op een sociale huurlijst komen. Heeft die begeleiding hem dat ooit gezegd in die 15 jaar of mikten ze enkel en alleen op "werk" zoals ze in mijn begeleidingen deden? Laatst gewijzigd door Peche : 15 april 2017 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is inderdaad behoorlijk wat fout gelopen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1769 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1770 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik geen hulp van mensen rondom mij ontving was ik nu dood. Jordy had zo dus niemand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1771 |
Banneling
|
![]() Men gaat hier collectief voorbij aan het feit dat Jordy geen misdadiger was, geen zwaar zieke of gehandicapte (enkel licht autistisch) en ook geen zware drugsverslaafde.
Het is gemakkelijk praten achteraf, maar mocht hij niet in een tent zijn gekropen en gestorven, en men had hem tegengehouden op zijn 18de, dan sprak je van ongeoorloofde vrijheidberoving. Hij wilde de instelling verlaten. Peche en co zouden hier dan zitten te ragen dat men autisten opsloot en in kerkers hield....hem kennende. Wat gebeurd is, is jammer, maar men kan daar niks aan doen. Of je moet de leeftijd van meerderjarigheid verhogen/variabel maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natural selection... Iemand?
Of is dat niet 'toegelaten subversieve praat' gezien de huidige mentale staat van de maatschappij ginder in Belgen- en aanverwante landen?
![]() |
#1773 |
Europees Commissaris
|
![]() Die waren ook niet bepaald in staat een kind op te voeden.
Maar iedereen heeft nu eenmaal het recht om er te krijgen. Of hij nu zwakbegaafd was of niet, hij koos wel zelf voor zijn situatie. De ene hoogbegaafde trekt naar Alaska om er in het wrak van een autobus om te komen van honger en ontbering, de andere zwakbegaafde sterft in een tentje naast de Blaarmeersen. Het is nu niet dat in zijn geval de beschaving mijlenver van hem verwijderd lag om hulp te vinden. Hij heeft een keuze gemaakt, waarom kan die niet gerespecteerd worden zonder daar een politieke kwestie van te maken?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1774 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hebben zwak begaafden ook het recht om keuzes te maken, of leggen we ze allemaal in dwangbuizen vastgebonden op hun bed? Er is nog altijd een verschil tussen zwakbegaafd en mentaal gehandicapt, alhoewel het hedendaags politiek correcte klimaat een hekel heeft aan de tweede term.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1775 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mogen zij de inspiratie vinden te ontmaskeren hoe fel ons systeem faalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1776 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het systeem kan niet iedereen helpen, om aan een mislukking dan meteen de motivatie van de deskundigen te koppelen, maakt van u nog geen deskundige!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1777 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoef daarvoor geen deskundige te zijn om dat door te hebben. 15 jaar begeleiding krijgen en dan van ontbering sterven getuigt toch dat er iets behoorlijk mis is in de zorgverlening? Heeft U daar ooit beroep gedaan? Wellicht niet. Dus U kan niet uit ervaring spreken. De overheidsdiensten trekken op geen kloten en die selecteren de gemakkelijke mensen eruit Wat "te moeilijk" is schuiven ze gewoon aan de kant. Ik vraag mij echt af hoeveel begeleiding Jordy kreeg en of de psychiaters wel voldoende inlevingsvermogen hadden op te nemen wat er onderliggend aan de hand is? Laatst gewijzigd door Peche : 16 april 2017 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1778 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ooit de film "Into The wild" van Sean Penn gezien? Die was niet zwak begaafd. Sommige mensen lopen nu eenmaal graag in hun ongeluk. Wat de motivatie van hulpverleners hier mee te maken heeft, snap ik niet. Niet dat het me verwondert van u, gezien jammeren en klagen voor u een levensvisie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1779 |
Banneling
|
![]() Komaan Nerika, ik zeg het nog eens: hij heeft 15 jaar begeleiding gehad.
Als ik op 3 jaar tijd heel mijn psyche kan openbreken met een goede psychologe, waarom kon Jordy dat dan niet op 15 jaar? Omdat hij niet omringd was door een goed team. BASTA. De zorgverlener stak het op middelentekort, maar een schouderklopje en echt inleven kost niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1780 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wedden dat hij dan nog zou geleefd hebben? Hij heeft de verkeerde keuze gemaakt, zwakbegaafd of niet. Ook normaal begaafde mensen doen dit soms. Om daar zo'n halszaak van te maken en maar meteen de motivatie van alle zorgverleners die iets met zijn begeleiding van doen hadden dan in vraag te stellen, kom nou... En met alle respect Pêche, maar als jij morgen beslist om onder een brug te gaan slapen en daar te creperen van de honger, zal ik mij noch de maatschappij evenmin verantwoordelijk achten voor jouw lot, maar zeker weten dat er wel weer hier en daar een kwibus de gelegenheid te baat zal nemen om zijn ellendige situatie, die natuurlijk elke denkbare oorzaak kent dan de eigen verantwoordelijkheid, op de jouwe te persifleren en er de hele zorgsector, maatschappij en regering op af te rekenen. Maar dat maakt allang geen indruk meer...
|
![]() |
![]() |