Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2017, 16:39   #281
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
C'est vrai que le règlement n'interdit pas de rester �* la surface des problèmes et de prendre des faits superficiels et/ou quelconques, des connaissances des faits superficiels et/ou quelconques Je hebt dubbel copy gedaan pour des contributions valables...
Moi, je préfère de chercher au plus profond de l'être humain et de chercher pourquoi il agit comme il agit....

Nog een beetje inspanningen, en beter leren C/P.
Wanneer ga je nu eindelijk eens op de inhoud ingaan ipv hier wat naast de kwestie te komen praten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 16:40   #282
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wow, le démocrate Maingain dat zeggen ze om hun toerisme te stimuleren...

Ga dat de spaanse koeien van Jack wijsmaken, die zullen uw gebrol misschien geloven...
Maingain? Wat komt die hier doen? Het ging om steden en hun bijnaam...

Je weet wel, La Cité Ardente, La Cité du Doudou, La plus petite ville du monde, La Cité des Anes (die ken je niet hé? ). Of is Maingain een bijnaam van een stad? Dan zou ik toegeven dat ik die plaats niet ken...
Oud 4 juli 2017, 16:46   #283
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oula, het wordt bijna filofofisch. Bullshit zoals steeds, maar bijna-filosofische bullshit.
Bad Attila, hoerzeer je ook blijft spartelen om naast de kwestie te blijven praten...
Kun je niet; durf je niet of mag het niet van jezelf???
Oud 4 juli 2017, 16:46   #284
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ga je nu eindelijk eens op de inhoud ingaan ipv hier wat naast de kwestie te komen praten...
Welke inhoud? Heb je niet begrepen wat ik in het Frans geschreven heb? Uw Google vertaling kon het niet aan?

Ik zal het herhalen: uw bijdragen zijn geen bijdragen, ze dragen immers niks bij. uw posts zijn inhoudsloos. Meer is er niet over te vertellen.

Gelukkig blijft uw commentaar ondanks alles een vrij indrukwekkende amusementsgehalte houden.
Oud 4 juli 2017, 16:50   #285
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maingain? Wat komt die hier doen? Het ging om steden en hun bijnaam...

Je weet wel, La Cité Ardente, La Cité du Doudou, La plus petite ville du monde, La Cité des Anes (die ken je niet hé? ). Of is Maingain een bijnaam van een stad? Dan zou ik toegeven dat ik die plaats niet ken...
Neen, Attila, het gaat niet over steden, dat waren maar voorbeelden om aan te tonen dat de francofonie steeds weer en overal in heel lovende termen over zichzelf spreekt; dat ze de mensen dag in, dag uit met die praat om de oren slaat... Dat het gewoon om een doorgedreven en sluipende indoctrinatie van de franstalige burgers gaat...

Daar gaat het om en dat was vanaf het begin heel duidelijk gezegd... en het is niet omdat jij verkoost alles in beperkte zin te lezen dat het onderwerp van het gesprek veranderd is...
Oud 4 juli 2017, 16:54   #286
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, Attila, het gaat niet over steden, dat waren maar voorbeelden om aan te tonen dat de francofonie steeds weer en overal in heel lovende termen over zichzelf spreekt; dat ze de mensen dag in, dag uit met die praat om de oren slaat... Dat het gewoon om een doorgedreven en sluipende indoctrinatie van de franstalige burgers gaat...

Daar gaat het om en dat was vanaf het begin heel duidelijk gezegd... en het is niet omdat jij verkoost alles in beperkte zin te lezen dat het onderwerp van het gesprek veranderd is...
Daar is niks mis mee.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 16:59   #287
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke inhoud? Heb je niet begrepen wat ik in het Frans geschreven heb? Uw Google vertaling kon het niet aan?

Ik zal het herhalen: uw bijdragen zijn geen bijdragen, ze dragen immers niks bij. uw posts zijn inhoudsloos. Meer is er niet over te vertellen.

Gelukkig blijft uw commentaar ondanks alles een vrij indrukwekkende amusementsgehalte houden.
Gelukkig blijft uw commentaar ondanks alles een vrij indrukwekkende amusementsgehalte houden

Maar dat kunnen we niet zeggen van heel wat scheefgelopen parvenu's hier op het forum...

Ik heb jouw google vertaling niet nodig... Als jij een gesprek beperkt tot enkele punten en komma's en de werkelijke zin eruit schrapt (waarschijnlijk omdat de echte zin te overduidelijk is en jou niet aanstaat); hewel kom dan daarna de andere niet beschuldigen dat hij zonder inhoud praat en niets bij te brengen heeft.
Heb ten minste de eerlijkheid om te erkennen dat het jij en jij alleen bent die hier brolt...
Oud 4 juli 2017, 17:03   #288
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, Attila, het gaat niet over steden, dat waren maar voorbeelden om aan te tonen dat de francofonie steeds weer en overal in heel lovende termen over zichzelf spreekt;
En dan, dat is niets meer dan normaal te noemen. Blijkbaar ben jij zo iemand die enkel met azijn overleeft en zich gelukkig voelt wanneer ze alles met de grond gelijk kan maken.

Welke mensen zijn nu zo dom om de positieve zaken te verdedigen en zich de vernieling in te praten?

En wat dacht je? Dat Wallonië de enige streek is die zichzelf positief in de kijker wilt plaatsen?

Citaat:
dat ze de mensen dag in, dag uit met die praat om de oren slaat... Dat het gewoon om een doorgedreven en sluipende indoctrinatie van de franstalige burgers gaat...
Jij woont gewoon niet in Wallonië. Je bent gewoon een typetje.

Citaat:
Daar gaat het om niks, uw posts blijven zo leeg en inhoudsloos als de hersenen van een voetbalsupporter.
Oud 4 juli 2017, 17:05   #289
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar is niks mis mee.
Daar zou niets mis mee zijn als ze niet tegelijker tijd, waar ze maar kan het omgekeerde met de anderen doet en ze afbreekt, kleineert, denegreet, minacht... waar ze maar kan...
Als je dan bovendien ziet dat ze al haar eigen minpunten onder de mat veegt terwijl ze er voor zorgt dat de minpunten van de anderen wel de hele tijd opgerakeld worden...
hewel dan wordt dat zuivere indoctrinatie en volksmisleiding genoemd...
Oud 4 juli 2017, 17:05   #290
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig blijft uw commentaar ondanks alles een vrij indrukwekkende amusementsgehalte houden

Maar dat kunnen we niet zeggen van heel wat scheefgelopen parvenu's hier op het forum...

Ik heb jouw google vertaling niet nodig... Als jij een gesprek beperkt tot enkele punten en komma's en de werkelijke zin eruit schrapt (waarschijnlijk omdat de echte zin te overduidelijk is en jou niet aanstaat); hewel kom dan daarna de andere niet beschuldigen dat hij zonder inhoud praat en niets bij te brengen heeft.
Heb ten minste de eerlijkheid om te erkennen dat het jij en jij alleen bent die hier brolt...
'Neen, jij.'
Indrukwekkend als tegenargument, moet ik zeggen.
Oud 4 juli 2017, 17:06   #291
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zou niets mis mee zijn als ze niet tegelijker tijd, waar ze maar kan het omgekeerde met de anderen doet en ze afbreekt, kleineert, denegreet, minacht... waar ze maar kan...
Als je dan bovendien ziet dat ze al haar eigen minpunten onder de mat veegt terwijl ze er voor zorgt dat de minpunten van de anderen wel de hele tijd opgerakeld worden...
hewel dan wordt dat zuivere indoctrinatie en volksmisleiding genoemd...
Tja, gij zit daarmee nu eenmaal in uw hoofd, ik niet...
Oud 4 juli 2017, 17:07   #292
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bon, ik ga de discussie stoppen, anders zal het op slot gaan en dat wil ik Fred niet aandoen.
Oud 4 juli 2017, 17:13   #293
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan, dat is niets meer dan normaal te noemen. Blijkbaar ben jij zo iemand die enkel met azijn overleeft en zich gelukkig voelt wanneer ze alles met de grond gelijk kan maken.

Welke mensen zijn nu zo dom om de positieve zaken te verdedigen en zich de vernieling in te praten?

En wat dacht je? Dat Wallonië de enige streek is die zichzelf positief in de kijker wilt plaatsen?

Jij woont gewoon niet in Wallonië. Je bent gewoon een typetje.

Daar gaat het om niks, uw posts blijven zo leeg en inhoudsloos als de hersenen van een voetbalsupporter.
Ik ben geen voetbalsupporter, ik ben zelfs geen supporter van om het even wat... Ik heb geen luchtbalonnetjes nodig om de realiteit zoveel mogelijk te vergeten en/of verschoond uitgestald te krijgen...

Maar als jouw hersenen de waarheid niet aankunnen, want ze passen niet in jouw gemanipuleerd wereldbeeld... Hewel dan is dat een probleem voor jezelf..

En weet je; er zijn hier heel veel draden die mij geen snars interesseren; hewel die laat ik links liggen...
En er zijn hier evenveel draden die mij wel interesseren maar waar mensen praten over dingen die mij niet interesseren... Hewel ik laat die links liggen...

Maar ik verdoe mijn tijd niet met iemand waarvan ik denk dat hij niets te vertellen heeft...

Of moet ik daaruit opmaken dat jijzelf massochistisch bent ingesteld???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 juli 2017 om 17:14.
Oud 4 juli 2017, 17:19   #294
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, gij zit daarmee nu eenmaal in uw hoofd, ik niet...
Tuurlijk niet, jij ademt op dat ritme...
Oud 4 juli 2017, 17:20   #295
Another Jack
Banneling

Standaard

Bestaat er geen zelfhulpgroep voor mensen die met hetzelfde probleem kampen?
"SOS Francofonie"
"Help, ik haat Frans en ben toch met een Francofoon getrouwd!"
"SOS ik geraak niet weg uit Wallonië"

Er moeten toch nog mensen als jij bestaan, Marie?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 juli 2017 om 17:21.
Oud 4 juli 2017, 17:30   #296
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kern van de zaak is dat jij respect eist voor de streektaal, terwijl je dat overduidelijk zelf niet doet.
Stop dus uw hysterische cinema en volg taallessen.
Wallonië kent toch net als Vlaanderen een inburgeringstraject ? En de nodige opleidingen ? Ik vraag me af waarom ze die niet volgt ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2017, 17:31   #297
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wallonië kent toch net als Vlaanderen een inburgeringstraject ? En de nodige opleidingen ? Ik vraag me af waarom ze die niet volgt ?
Haar Nederlands ("gebrol"?) is anders ook niet om naar huis te schrijven...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 juli 2017 om 17:32.
Oud 4 juli 2017, 17:33   #298
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bestaat er geen zelfhulpgroep voor mensen die met hetzelfde probleem kampen?
"SOS Francofonie"
"Help, ik haat Frans en ben toch met een Francofoon getrouwd!"
"SOS ik geraak niet weg uit Wallonië"

Er moeten toch nog mensen als jij bestaan, Marie?
AJ wanneer ga jij leren dat het beschouwen van de wereld, het uitpuzzelen van hoe alles om ons heen; in dit geval hier in la Belgique, in elkaar steekt... dat dat niets maar dan ook totaal niets met ons zelf, met ons gevoelsleven te maken heeft...
Ik haat de Franstaligen niet; ik heb geen enkele zin om te verhuizen... maar het is niet omdat mijn man een franstalige is dat ik ineens de francofonie niet meer kritisch onder de loep kan nemen... Beter zelf, ik hier in Wallonië, met een franstalige man...; ik zit als op een troon om de francofone werkelijkheid van binnen uit te bestuderen...
Maar oh wee als je één kritische noot durft te laten horen dan krijgen we Everytimes, Attila's, Jack's.... die ons de oren van de kop afzagen over onze zogenaamde en duidelijke haat van de francofonie...
Haal je kop uit de francofonie, want de wereld houdt niet op buiten de francofonie... Laat je bekrompen inzichten vallen en bevrijdt eindelijk jezelf...
Het leven is te kort om je op te sluiten in die francofonie...
Oud 4 juli 2017, 17:38   #299
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
AJ wanneer ga jij leren dat het beschouwen van de wereld, het uitpuzzelen van hoe alles om ons heen; in dit geval hier in la Belgique, in elkaar steekt... dat dat niets maar dan ook totaal niets met ons zelf, met ons gevoelsleven te maken heeft...
Ik haat de Franstaligen niet; ik heb geen enkele zin om te verhuizen... maar het is niet omdat mijn man een franstalige is dat ik ineens de francofonie niet meer kritisch onder de loep kan nemen... Beter zelf, ik hier in Wallonië, met een franstalige man...; ik zit als op een troon om de francofone werkelijkheid van binnen uit te bestuderen...
Maar oh wee als je één kritische noot durft te laten horen dan krijgen we Everytimes, Attila's, Jack's.... die ons de oren van de kop afzagen over onze zogenaamde en duidelijke haat van de francofonie...
Haal je kop uit de francofonie, want de wereld houdt niet op buiten de francofonie... Laat je bekrompen inzichten vallen en bevrijdt eindelijk jezelf...
Het leven is te kort om je op te sluiten in die francofonie...
Wat zou jij de wereld kunnen beschouwen?
Als je al ooit met Spanjaarden, Engels en Amerikanen zou gepraat hebben (in welke taal??) je zou weten wat echt chauvinisme is.

Tel eens het aantal woorden die met "frans of franco" op in uw bericht en vertel me dan nog eens zonder verpinken dat er niks mis met u is.
Je bent zo zot als Leuven foor.

Je hebt bovendien niet geantwoord op mijn vraag:
"Ken je nog mensen die met hetzelfde 'wereldbeeld' kampen?"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 juli 2017 om 18:06.
Oud 4 juli 2017, 17:41   #300
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zou jij de wereld kunnen beschouwen?
Als je al ooit met Spanjaarden, Engels en Amerikanen zou gepraat hebben (in welke taal??) je zou weten wat echt chauvinisme is.

Tel eens het aantal woorden die met "frans of franco" op in uw bericht en vertel me dan nog eens zonder verpinken dat je er niks mis met u is.
Je bent zo zot als Leuven foor.

Je hebt bovendien niet geantwoord op mijn vraag:
"Ken je nog mensen die met hetzelfde 'wereldbeeld' kampen?"
Oei, nu is te veel francofonie ook al niet goed meer...
Verdomme, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben...
Vertel het absoluut jouw vrienden... la Belgique kan nog gered worden...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be