Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2017, 22:29   #1
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Vlaanderen feest niet meer

"De provincie Oost-Vlaanderen schrapt de festiviteiten op 11 juli. ‘Ze trokken zo goed als geen volk meer.’ Ook de andere provincies vieren de Vlaamse feestdag niet langer."

De Standaard.

Wat een verschil met "Les fêtes de Wallonie".
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 22:41   #2
Tavek
Banneling

Standaard

Hier lokaal komt nog een die hard NVA/Belanger rond met folderkes voor 11 juli, maar er is totaal geen animo voor de feestelijkheden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 22:48   #3
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

En de pleinen lopen vol wanneer er een match van de rode duivels op groot scherm wordt getoond.

Het Vlaams nationalisme is dood.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 22:50   #4
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hier lokaal komt nog een die hard NVA/Belanger rond met folderkes voor 11 juli, maar er is totaal geen animo voor de feestelijkheden.
Ik word elk jaar uitgenodigd in Namen voor de Waalse feesten waar ze een stand hebben door een multinational waarvan de hoofdzetel in Vlaanderen gesitueerd is. Ik heb van hen nog nooit een uitnodiging gehad voor het Vlaams feest. Ze organiseren dan ook niets op die dag.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 23:19   #5
Guinevere
Banneling

Standaard

Ik moest in de privé op 11 juli altijd al werken, zodus kon ik nooit op 2 plaatsen tegelijk zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 6 juli 2017 om 23:20.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2017, 23:22   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik moest in de privé op 11 juli altijd al werken, zodus kon ik nooit op 2 plaatsen tegelijk zijn.
Savonds komen Moslims inderdaad niet meer buiten, en spartanen van borgerhout al helemaal niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 08:06   #7
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
En de pleinen lopen vol wanneer er een match van de rode duivels op groot scherm wordt getoond.

Het Vlaams nationalisme is dood.
Kom, niet belachelijk doen hé. Moest België net zoals het Verenigd Koninkrijk afzonderlijke ploegen hebben voor de deelgebieden (Schotland, Wales...) en de hypothetische 'Vlaamse nationale ploeg' zou het goed doen, dan zouden de pleinen vollopen met leeuwenvlaggen wanneer er een match van hen op groot scherm wordt getoond.

Dat heeft niets te maken met een voorliefde voor België, het draait puur om het supporteren voor een voetbalploeg.

Supporteren voor de Belgische voetbalploeg is evenmin een politiek statement pro België als dat supporteren voor de Engelse voetbalploeg een statement pro Engeland is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 08:07   #8
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"De provincie Oost-Vlaanderen schrapt de festiviteiten op 11 juli. ‘Ze trokken zo goed als geen volk meer.’ Ook de andere provincies vieren de Vlaamse feestdag niet langer."

De Standaard.

Ik zeg niet dat het het volledige verschil verklaart, maar zou dit niet deels te wijten zijn aan het feit dat 11 juli in de meerderheid van de jaren op een werkdag valt?
Oud 7 juli 2017, 08:16   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik zeg niet dat het het volledige verschil verklaart, maar zou dit niet deels te wijten zijn aan het feit dat 11 juli in de meerderheid van de jaren op een werkdag valt?
Ik ben niet pro Vlaanderen omwille van de symboliek, ik ben pro Vlaanderen omwille van de institutionele puinhoop die Belgie is. 11 juli kan mij dan ook gestolen worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 08:50   #10
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom, niet belachelijk doen hé. Moest België net zoals het Verenigd Koninkrijk afzonderlijke ploegen hebben voor de deelgebieden (Schotland, Wales...) en de hypothetische 'Vlaamse nationale ploeg' zou het goed doen, dan zouden de pleinen vollopen met leeuwenvlaggen wanneer er een match van hen op groot scherm wordt getoond.

Dat heeft niets te maken met een voorliefde voor België, het draait puur om het supporteren voor een voetbalploeg.

Supporteren voor de Belgische voetbalploeg is evenmin een politiek statement pro België als dat supporteren voor de Engelse voetbalploeg een statement pro Engeland is.
De meeste van die voetballers weten België amper liggen.....die spelen voor een contract ...welke kleur van broek ze daarvoor moeten aandoen zal hun worst wezen.....Maar als ze winnen hebben die simpele geesten van supporters in hun fantasie ook gewonnen.De voetballers een paar miljoen de supporters geen euro maar wel een reden om zich lazarus te zuipen .....zo hoort het ....iedereen blij
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 08:55   #11
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De meeste van die voetballers weten België amper liggen.....die spelen voor een contract ...welke kleur van broek ze daarvoor moeten aandoen zal hun worst wezen.....Maar als ze winnen hebben die simpele geesten van supporters in hun fantasie ook gewonnen.De voetballers een paar miljoen de supporters geen euro maar wel een reden om zich lazarus te zuipen .....zo hoort het ....iedereen blij
Tenzij ik me zeer sterk vergis is het nog steeds vereist dat men de Belgische nationaliteit heeft om mee te kunnen spelen bij de rode duivels.

Het zou me verbazen moesten de rode duivels België niet weten liggen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juli 2017 om 08:56.
Oud 7 juli 2017, 10:03   #12
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht

De Standaard.

Dit stuk ben je vergeten te quoten:
"We hebben diverse formules geprobeerd. Er bestaat nu eenmaal een inflatie aan 11 julivieringen in diverse gemeenten, iets wat ik als flamingant alleen maar kan toejuichen. Maar voor de viering van de provincie daagde nauwelijks nog volk op.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170706_02960463

Ik ben trouwens ook independist maar heb total geen behoefte aan dat soort vieringen. Als je hoopt dat hiermee jouw België gered is; good luck!
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:05   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat was niet de uitleg die tsjeven-gedeputeerde (Verkaemer of zoiets) gaf in De Standaard, waarnaar gelinkt wordt in de openingspost.

Je slaat dus flink de bal mis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:08   #14
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat was niet de uitleg die tsjeven-gedeputeerde (Verkaemer of zoiets) gaf in De Standaard, waarnaar gelinkt wordt in de openingspost.

Je slaat dus flink de bal mis.
Wat was dan de uitleg?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:12   #15
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat was dan de uitleg?
Gewoon dat vaandelzwaaien niet meer van deze tijd is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:13   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tenzij ik me zeer sterk vergis is het nog steeds vereist dat men de Belgische nationaliteit heeft om mee te kunnen spelen bij de rode duivels.

Het zou me verbazen moesten de rode duivels België niet weten liggen.
Tja, de "Belgische nationaliteit" die men ze dan geeft als een prentje bij een stuk chocola. Krijg je in sommige clubs een verzameling spelers waar amper nog één of twee Belgen in zitten die men geen Belg heeft moeten maken voor ze op het veld komen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:16   #17
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat nu eenmaal een inflatie aan 11 julivieringen in diverse gemeenten, iets wat ik als flamingant alleen maar kan toejuichen.
Men moet blijkbaar echt alles uit de kast halen om de mensen toch maar een Vlaams sentiment aan te praten.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:24   #18
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Men moet blijkbaar echt alles uit de kast halen om de mensen toch maar een Vlaams sentiment aan te praten.
Komt ook omdat we in een onmogelijk land vastzitten met een Franstalig en een Nederlandstalig gedeelte! Indien de Vlamingen, of ze het persoonlijk interessant vinden of niet, zich niet laten horen als "Vlaming" zullen de Franstaligen er wel voor zorgen dat we het nog enkel over La Belgique zullen en moeten hebben...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 10:26   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tja, de "Belgische nationaliteit" die men ze dan geeft als een prentje bij een stuk chocola. Krijg je in sommige clubs een verzameling spelers waar amper nog één of twee Belgen in zitten die men geen Belg heeft moeten maken voor ze op het veld komen...
Heb jij daar een voorbeeld of twee van?
Oud 7 juli 2017, 10:33   #20
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het liberale Vlaanderen met z'n huidige priester Daens toestanden hoeft voor mij niet.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be