![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel, geldt hier resolutie 1514 wel of niet, dat is de vraag.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5582 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het stomme is dat Rajoy er wsl vanaf had geweest met de Catalanen dezelfde graad van fiscale autonomie toe te kennen als de Basken ... het klungelparcours van Rajoy in deze is onvoorstelbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5583 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Gelukkiglijk' wel in Belgenland als puntje bij paaltje komt. ![]()
![]() |
![]() |
#5584 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5586 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5587 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn eigen vraag hierboven intimideerde me. Echt!
![]() |
#5588 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het antwoord is daar heel duidelijk op: neen.
![]() |
#5590 | |
Banneling
|
![]() ik denk t ook niet ...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel bekijk ik de gevolgen ervan, en die zullen, denk ik toch, niet echt positief uitdraaien. De enige wijze om die kwalijke gevolgend tegen te houden, is een zeer snelle erkenning van de onafhankelijkheid door de belangrijke landen. Dat is dan ook niet anders dan een internationaal politiek probleem. Zie Kosovo of Abchazië. Die hebben zich ook eenzijdig onafhankelijk verklaard. Jaren later zijn zij de facto nog steeds niet onafhankelijk. Maar ja, jij vind dat blijkbaar heel leuk.
![]() |
![]() |
#5592 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat Spanje wat zal dwarsliggen in de EU dat zal wel zijn. maar dat zijn allemaal praktische problemen en opportuniteiten achteraf. dat gaat de Catalanen niet tegenhouden onafhankelijk te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet contact op te nemen met Witte Kaproen, de Grootmeester in die discipline. Wat zeg ik, de SupraGod.
![]() |
![]() |
#5595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Catalonië zelfs maar één week buiten de EU gehouden wordt, dan moet alle personen- en vrachtverkeer tussen Spanje en Frankrijk (en de rest van de EU) langs de ene kant van de Pyreneeën gebeuren.
Dat is onhoudbaar voor gans de EU. Ook de inkomsten van de EU uit Catalonië, kunnen ze geen dag missen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5596 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spanje krijgt nu al de wind van voor in alle politieke fracties van het Europees parlement, zelfs in de eigen fractie krijgt Rajoy vollop kritiek voor deze aanpak! Rajoy ontslag en verregaande autonomistische toegevingen zijn t enige dat Spanje heel misschien nog zouden kunnen redden, als Rajoy niet te traag en te koppig vervuld vh eigen gelijk is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5597 |
Banneling
|
![]() vergeet het maar, het is Rajoy die zijn hand ferm overspeeld heeft, niet de Catalanen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat de EU naar de pijpen van Catalonie gaat dansen. Zie eens hoe het met de Brexit gaat. Dat is hard tegen hard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5599 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(maar ook dat er formeel terug moet toegetreden worden tot de EU, dat t niet automatisch verderloopt. toegegeven.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja.