![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat dwang is , daar gaf ik een voorbeeld van wat u zorgvuldig achterwege laat om te bekommentarieren, zoek het maar even op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zo de indruk dat er hier geschermd wordt met "afschaffen of herdefiniëren van godsdienstvrijheid", maar dat jullie niet echt weten welke grenzen jullie dan wel willen trekken. Het blijft hier grotendeels tot het fulmineren tegen bepaalde praktijken of vragen die zich voordoen in of vanuit een bepaalde religieuze gemeenschap. Ik zie bij jullie alvast geen probleemoplossend denken. Dus, kan er iemand wel eens definiëren wat volgens jullie dan wel godsdienstvrijheid is of hoort te zijn? En waar liggen de grenzen die jullie trekken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kon het denken dat u op die vragen het antwoord schuldig moest blijven. Blijkbaar is het moeilijk om uw uitspraken in een groter geheel te plaatsen. Net als u niet echt duidelijk kunt aangeven wat dwang is in de opvoeding en wat de ouders wel mag doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals: als bepaalde mensen buiten de lijntjes kleuren, is het aan de overheid om op te treden. De laksheid van bepaalde overheden kan men moeilijk de gelovigen aanwrijven. Richt uw pijlen in de juiste richting. Gelijkaardig is het streven van het Dierenbevrijdingsfront naar een algemeen slachtverbod, volkomen legaal. Alleen is geweld daartoe gebruiken niet legaal. Het bekladden van gevels is dat ook niet. En daaraan heeft het Dierenbevrijdingsfront zich al meermaals schuldig aan gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kind is altijd bescherming waardig. Ook al zit de moeder in bijzonder moeilijke omstandigheden. Daarom ook mijn oproep - vanuit de praktijk - om een wetgeving die sterk inzet op hulpverlening en het aantal abortussen drastisch kan doen verminderen. Een aanslag op ongeboren leven is steeds een nederlaag voor de menselijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Merkwaardig hoe voorstanders van de scheiding van Kerk en Staat, hier volop pleiten voor een regulerende rol van de overheid in allerlei godsdiensten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schadelijkheid ligt niet in de opvatting, maar in sommige praktijken. De katholieke Kerk heeft een strenge procedure voor een exorcisme, iets wat wel wat anders bij sommige stromingen binnen de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke nadelige gevolgen ziet u dan wel buiten het bijzonder uitzonderlijk gegeven van een misgelopen exorcisme? U probeert van iets zeldzaam een algemene regel te maken. En dat spoort nu eenmaal niet met de werkelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Erkende religie" is een wettelijk gegeven naar Belgisch staatsrecht. Niets te maken met godsdienstvrijheid. Boeddhisme is in België geen erkende eredienst, maar boeddhisten kunnen bij ons wel in alle vrijheid hun religie beleven. Net zo met hindoeïsten, Getuigen van Jehova, mormonen, evangelicals, enzovoort. Allemaal niet erkend, maar wel vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
|
![]() Citaat:
En trouwens: Of het de motivatie, het excuus is of de drogreden is , zoals ik al meerdere malen u heb uitgelegd, irrelevant. De Godsdienstvrijheid wordt misbruikt. Religieuze mensen zijn helemaal niet geinteresseerd in DE godsdienstvrijheid, ze zijn enkel geinteresseerd in HUN religie. Alle andere godsdiensten zijn namelijk niet waar en ketters die zullen branden in de hel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
|
![]() Citaat:
Voor die 13,5 Euro ga ik niet naar de oudervergadering. Ik zou dat eigenlijk moeten doen, want daar rekenen ze natuurlijk op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | ||
|
![]() Hoezo fout??
![]() Citaat:
Citaat:
Zelfs binnen de godsdiensten zijn er godsdiensten die privileges krijgen. En gij vindt dat normaal... Ik snap dat niet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet zo dat kinderen geen rechten hebben. Ze mogen geen bankrekening openen, en niet gaan stemmen, maar vindt ge dat ge ze moogt verminken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
|
![]() Citaat:
Een hoofddoek dragen op het werk heeft met godsdienstvrijheid te maken van zodra een moslima eist om dat te mogen dragen op basis van de godsdienstvrijheid. De godsdienstvrijheid heeft geen geografische beperkingen , hoor! De andere basisrechten ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen probeert dat constant. Dat is typisch aan de mens. In een rechtvaardige maatschappij verhinderen we dat via een effectieve wetgeving en een rechtvaardige justitie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En bovendien, vindt u niet dat getuigen van Jehova gediscrimineerd worden omdat ze niet erkend kunnen worden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | ||
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik criteria onnuttig. Ik wil de godsdienstvrijheid afschaffen, wegens de veelvuldige misbruiken. Citaat:
Ik heb het over claims van wat onder de godsdienstvrijheid valt en wat niet. Ik heb hier duidelijk gesteld dat de godsdienstvrijheid zelf zeer vaag en multi-interpreteerbaar gedefinieerd is. |
||
![]() |
![]() |