![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sjoemelsoftware, zegt het u iets ? |
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet noodzakelijk. Gewoon domme testprocedure. De verbruikscijfers zijn evengoed 'gesjoemel'.
|
|
|
#223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#224 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#225 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Leef verder in uw droomwereld. De leasemarkt is op dit moment (uit gewoonte) de grooste afnemer Dieselwagens in Belgie, maar gelet op de doelstellingen die ze voor zich zetten kwa vergroening vrees ik dat daar Diesel ook tot haar einde gaat komen. En voor de rest hoop ik dat je niet getroffen wordt door een wiek van de molen. |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#228 |
|
Parlementslid
|
Van mij mogen ze nieuwe dieselwagens vandaag al verbieden. Ik zou er alleszins niet wakker van liggen. Al meerdere keren aangehaald : onze diesel zal nog een 10 jaar meegaan. Tegen dan is mijn vrouw thuis en hebben wij geen diesel meer nodig. Ik weiger nu nog elk werk verder dan 15 kilometer van mijn woonplaats of er moet een bedrijfswagen bij zijn (na de opzegtermijn uitgedaan te hebben). En voor mijn dagelijks privévervoer heb ik momenteel 3 benzinewagens staan (1 gewone nummerplaat, een O-plaat en 1 zonder plaat).
Dus afschaffen die diesel Maar benzinewagens stoten veel meer CO2 uit. Dan heb je daar weer een doelstelling die niet zal gehaald worden. Dat lees je in elk automagazine als conclusie. Elektrisch dan maar? Nog 10 jaar te vroeg om van een echte doorbraak te kunnen spreken. Dus wat dan nog? En wat met het vrachtvervoer en dergelijk dan? De Tesla truck is mooi in theorie. |
|
|
|
|
|
#229 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#230 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
VW heeft al aangekondigd nieuwe kleine dieselmotoren niet meer verder te ontwikkelen, dus RIP kleine dieselmotoren, alle onder de 2000 cc quasi.
Dus het A-B-C segment, van mini tem compacte klasse, gaat in afzienbare toekomst geen dieselmotoren meer krijgen. Voor de ongelovige Thomassen, dit was reeds verleden jaar groot aangekondigd VW stopt ontwikkeling 1500 cc diesel: Citaat:
Dus Jan modaal zal kunnen fluiten naar nieuwe kleine dieselmodellen en dat is ook goed zo. Willen ze nog dieselen zal het vanaf een zware 2000 cc diesel zijn. En niet vergeten de ad-blue pispot op tijd bij te vullen. VW 2000 cc "evo-diesel", die de Euronorm 7 zou halen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 7 maart 2018 om 15:47. |
||
|
|
|
|
|
#231 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Wel makkelijk zo, reageren op iets wat er niet staat, terwijl wat er staat weggelachen werd. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#232 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het blijft me een raadsel waarom mensen heden ten dage nog absoluut met een Diesel willen rijden ? Mijn 110 pk sterke benzine motor 1.2 TSI met automatische DSG 7 bak verbruikt gemiddeld nog rond de zes liter. Die draait nog geen 2000 toeren aan 120.
Mijn vorige Suzuki benzine had 300.000 km op de teller toen ik hem van de hand deed. Ik denk dat hij nog steeds ergens rond tuft. |
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Blijkbaar is het economisch niet interessant om nog Dieselwagens te verkopen. Mocht er een grote vraag zijn, no way dat de tweede grootste speler ter wereld Diesel zou opgeven. Maargoed, jij speelt duidelijk viool, op de titanic. |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Parlementslid
|
Mijn vrouw rijdt met haar 2.0 diesel 150PK tegen gemiddeld 4,2 liter/100km rond. Automaat, volautomatische airco, sportbreak, 18" velgen ... Haar vrouwelijke collega op het werk heeft vorig jaar haar VW diesel overgelaten op een benzine uitvoering. Maar ze moet nu maandelijks bijna 130 euro meer aan benzine betalen dan voorheen met haar diesel. Vooral woon-werkverkeer. Dus er blijft toch een verschil in zitten. Het zal wel kleiner worden maar toch ...
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Men gaat wel volgend probleem krijgen : constructeurs moeten ook de CO2-uitstoot jaarlijks laten zakken. Maar de diesels hadden juist dit voordeel tov. benzinewagens. Met de krimpende markt van diesels en meerverkoop van benzinewagens gaat de gemiddelde CO2-uitstoot stijgen. Ik vraag mij af hoe ze dat gaan oplossen? Elektrisch zal een deel goed maken maar volgens mij niet alles. En wat met het vrachtvervoer die in totaliteit genomen veel meer vervuilt dan alle dieselwagens samen? In de Oostbloklanden zien ze niet op wat meer of minder vervuiling en emissienormen. En die met hun RO, PL, BG en andere nummerplaten tuffen hier ook massaal rond. Ik zie nog geen vrachtwagens op benzine rond gaan rijden. En elektrisch? 40 ton verder trekken en dat bij ritten van honderden kilometers? |
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De dieselmotor bij personenwagens was al wereldwijd een marginaal verschijnsel bij personenwagens, en ze zal nog marginaler worden want de meeste grote constructeurs laten de dieselmotor vallen in het segment A-B-C of de best betaalbare wagens. Andere laten de dieselmotor in normale personenwagens volledig vallen. En vanaf 2021 met de euronorm 7 zal het hek volledig van de dam zijn. Want dan gaat de diesel duurder worden dan electrisch of benzinehybride.
Ook de grootste producent van dieselwagens, de Volkswagengroep, gaat dat doen. De rest van de blinden speelt dus maar verder viool op de Titanic. Ik heb de link al in het Duits en in het Engels gegeven, maar voor de enkel Nederlandsbegrijpende lezers heb ik ze ook in het Nederlands: (uiteraard is het voor de violisten en pianisten op de Titanic te laat) Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2018 om 09:35. |
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan allemaal zijn. Maar de feiten spreken u tegen. https://www.autogids.be/autonieuws/o...kilometer.html Heb ook eventjes snel gerekend voor die vrouwelijke collega. Stel 2500 km per maand woon werkverkeer Diesel 4.5 aan 1.40 euro = 157 euro per maand Benzine 6 aan 1.40 = 210 euro per maand Verschil is 53 euro per maand. Vanwaar die 130 euro ?? Rijdt die collega 7000 km per maand ? Dat lijkt me toch heel veel woon werk verkeer Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2018 om 09:49. |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad . Of het moet zijn dat de vrouw in kwestie bijna 7000 km per maand rijdt woon werkverkeer. Maar uit ervaring weet ik dat je dat meestal best met een korreltje zout neemt en al zeker wanneer vrouwen U dat vertellen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2018 om 09:52. |
|
|
|