![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bij het ene is er sprake van een beperking, bij het andere een gewoon totaal verbod. Als dat hetzelfde is voor u. Maar enfin, dezelfde beperking zou al een begin zijn. Niet dat ik mij daar nu veel van aantrek, dat niet. Kijken we naar de eerste zin: ' Bij het ene' . Bij het ene wat? wapens of cannabis? Hoe kan ik weten welke van de 2 gij bedoelt? Ik ben niet helderziend. Als gij niet begrijpbaar schrijft, dan reageer ik niet. En ik ga niet beginnen gokken. |
|
|
|
|
|
|
#262 | |
|
|
Citaat:
Heeft er ooit al iemand zelfmoord gepleegd omdat hij de mentale problemen veroorzaakt door cannabis niet meer kon verdragen? Is er ooit al iemand door longproblemen door joint verslaving gestorven? Is er ooit al iemand bij een dodelijk ongeval omgekomen doordat iemand onder invloed van cannabis achter het stuur had plaatsgenomen? |
|
|
|
|
|
|
#263 |
|
|
Advies voor Geert
![]() |
|
|
|
|
|
#264 | |
|
|
Citaat:
Hij was enig kind. Plezant voor die ouders hé! Die zijn hun zoon kwijt. Geen kleinkinderen. Cannabis is boecht, een vies vergif. En dan zitten er hier mirakel eigenschappen aan cannabis toe te schrijven!. Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 april 2018 om 23:31. |
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
|
Citaat:
Dat beseft u toch? |
|
|
|
|
|
|
#266 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
't Is wat het is, niet wat ge uzelf wijsmaakt. Denkt ge dat er enen zichzelf wijsmaakt dat hij wel alcolieker gaat worden? Ik ga daarin eerlijk zijn, als er met mijn vrouw en kinderen iets zou gebeuren, weet ik nu niet hoe ik daarmee ga omgaan. Ik heb gene glazen bol. Liever dat waar ik mee bezig ben wel als drug beschouw, ipv te zeggen, het doet mij ni veel, voor mij is da geen drug. |
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar da's misschien omdat ge uw analogieën enkel beschouwt zoals ge ze zelf ziet (zoals alcohol is PERSOONLIJK geen drug), ipv hoe de dingen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#271 | |
|
|
Citaat:
Hoe lang leeft gij al in deze maatschappij? Nog nooit afgevraagd waarom ge al een boete krijgt als ge zelfs al dronken in een wagen zit? Ge kunt misschien eens naar een politierechter gaan en hem/haar vragen: zeg, meneer de juge, waarom geeft gij mensen die dronken zijn hogere boetes dan mensen die niet dronken zijn? |
|
|
|
|
|
|
#272 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#273 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 april 2018 om 09:43. |
||
|
|
|
|
|
#274 |
|
Parlementsvoorzitter
|
een hele post over verantwoordelijkheden naar de vaantjes en ik kan niets meer terugvissen..verklote nog aan toe !
|
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo kunt u net zo goed beweren dat alcohol niet per definitie oorzaak is van de problemen. |
|
|
|
|
|
|
#278 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waardoor ik het ook niet geloof want als dat echt zo was had je dat voorbeeld vast al veel vaker aangehaald in plaats van je Berre Bergen-liedje. Bovendien lijkt mij 20 jaar in een instelling door minder dan een jaar cannabisgebruik nogal kort door de bocht. Die mens moet al allergisch voor cannabis zijn geweest ofzo. En zelfs dan nog; het kan best zijn dat mensen die gevoelig zijn aan bepaalde geestesveruimende middelen psychotisch worden. Daar is zelfs al wetenschappelijk onderzoek naar gedaan! Jaja! Wetenschappelijke studies! Waar jij zo geweldig goed in bent maar die je steevast naast je legt als ze niet in je kraam passen. En weet je wat daar uit kwam? Dat het vaak hun psychose was die als oorzaak van het cannabisgebruik gezien kon worden en niet omgekeerd. Ik weet het, je gaat dat weer een flagrante leugen noemen maar in onze vorige discussie over cannabis heb je ik verschillende keren fragmenten uit die studie voorgelegd. Maar omdat jij jezelf verheven voelt boven elke wetenschapper op aarde was het natuurlijk weer niet waar. Heb je er bovendien al eens over nagedacht waarom je maat cannabis begon te gebruiken? Misschien wel omdat het verboden is, voor veel jongeren hebben verboden dingen immers een enorme aantrekkingskracht. Misschien ook omdat wel vandaag de dag denken niet aan drugspreventie te moeten doen omdat drugs (bepaalde dan toch) verboden zijn en dat verbod volgens de beleidsmakers voldoende is. Citaat:
Of beter; alles is vergif. Maar wacht; ik leg het je nog eens uit. We hebben het daar al eens over gehad maar je bent dat waarschijnlijk vergeten omdat je toen grandioos door de wetenschappelijke mand viel. Ik haalde toen wetenschappelijke termen als LD50 aan en toen zag je plots sterretjes. Als je van eender welke stof maar genoeg inneemt kan nagenoeg alles giftig zijn. Het is de dosis die giftig maakt, niet het produkt. Dat is wetenschap, het gebied waar jij volgens jezelf zo'n held in bent. Dus ja; ook voor cannabis is er een fatale dosis. Omgerekend komt het erop neer dat een gebruiker ongeveer 750 (zevenhonderd!) kg (kilogram!) op een kwartier moet oproken om te sterven aan cannabis. Omdat dat niet echt een reëel risico is wordt gesteld dat cannabis niet giftig is. En over je mirakel eigenschappen; nagenoeg elke stof heeft een invloed op het menselijk lichaam. Vele medicijnen vinden hun oorsprong in de natuur. Cannabis heeft dat ook. Het heeft bepaalde medische voordelen. Of waarom denk jij dat op vele plaatsen medische cannabis wel legaal is? Omdat het niet werkt? Dus nogmaals; iets wat je niet aanstaat in het belachelijke trekken volstaat niet om de redenering erachter te ontkrachten.
|
|
|
|
#279 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is één van mijn voornaamste argumenten ja.
|
|
|
#280 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nu, in ik zat niet aan het stuur, de bestuurder moest dit wel doen. |
|
|
|