Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2018, 07:14   #41
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En daar maakt sultan Erdogan gretig gebruik van. De Turkse "vijfde kolonne" in Europa.

Citaat:
Demir boos over lessen Turks in Gentse scholen

Het gaat om lessen Turks die een vijftigtal Gents-Turkse kleuters en lagereschoolkinderen het voorbije schooljaar heeft gekregen in stadsscholen. De leraren zijn naar hier gedetacheerd door de Turkse overheid die alle kosten draagt. Gent stelt alleen de klaslokalen ter beschikking. 'Hoe naïef en onwetend kun je zijn?', zegt Zuhal Demir. 'Wat Gent hier faciliteert, is gesubsidieerde anti-integratie. Is er iemand die gelooft dat het de Turkse overheid te doen is om een betere integratie van Turken in Vlaanderen?' Bron.
Jakkes. Pek en veren voor de collaboratrice Elke Decruynaere (Groen)!
Oud 2 juni 2018, 10:40   #42
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Jakkes. Pek en veren voor de collaboratrice Elke Decruynaere (Groen)!
Het huisnegerinneke laat weer van zich horen. Straks is ze zwarter dan de zwartzakken van de N-VA.

Hieronder een facebookbericht van Tina De Gendt

Citaat:
Blijkbaar heb ik het voorbije jaar aan 'anti-integratie' gedaan! Mevrouw Demir, WIJ (de ouders) hebben die lessen georganiseerd. Niet de Turkse overheid, niet de stad Gent. WIJ, de ouders, hebben taallessen georganiseerd zodat onze kinderen hun Turks kunnen bijspijkeren en WIJ hebben daarvoor professionele taalleerkrachten ingeschakeld EN elke les toegezien op de inhoud! En we zijn trouwens niet alleen: Ook Franse, Spaanse, Chinese en Poolse ouders organiseren taallessen voor hun kinderen: ofwel met vrijwilligers ofwel met professionele leerkrachten (die betaald worden door consulaten). Dat is een systeem dat al decennia lang bestaat. En blijkbaar is dat geen probleem, zolang het niet om Turks gaat.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 2 juni 2018 om 10:40.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 11:31   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Het huisnegerinneke laat weer van zich horen. Straks is ze zwarter dan de zwartzakken van de N-VA.

Hieronder een facebookbericht van Tina De Gendt
De Gendt snapt dus niet waar het probleem ligt, nl. de ondersteuning door het Gentse stadsbestuur. Niet bij de lessen zelf. Als een groep Belgische Grieken hun kinderen Grieks wil leren schrijven en daartoe iemand engageert, is dat een privaat initiatief. Om welke reden zou het Gentse stadsbestuur nu lokalen ter beschikking moeten stellen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 12:04   #44
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Gendt snapt dus niet waar het probleem ligt, nl. de ondersteuning door het Gentse stadsbestuur. Niet bij de lessen zelf. Als een groep Belgische Grieken hun kinderen Grieks wil leren schrijven en daartoe iemand engageert, is dat een privaat initiatief. Om welke reden zou het Gentse stadsbestuur nu lokalen ter beschikking moeten stellen?
Demir valt niet echt over de ter beschikkingstelling van de lokalen en is een schijnargument van haar. Voor Zuhal is de hoofdmoot de zogenaamde gesubsidieerde anti-integratie

Moeten de Polen dan ook opkrassen? Waarom gaat ze alleen tekeer tegen de Turken?

Citaat:
Ze (Elke Decruynaere) merkt ook op dat de klaslokalen ook voor andere activiteiten beschikbaar worden gesteld, zoals bijvoorbeeld lessen Pools, waarbij de Poolse ambassade ook betrokken is. Bron
Oud 2 juni 2018, 12:10   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Demir valt niet echt over de ter beschikkingstelling van de lokalen en is een schijnargument van haar. Voor Zuhal is de hoofdmoot de zogenaamde gesubsidieerde anti-integratie
Ze valt hoofdzakelijk over het feit dat Gent de cursussen faciliteert en aldus de weg opent voor het versterker van de integratieproblemen. Daar alles van staatswege gebeurt, heeft Demir een terechte opmerking: welk lesmateriaal zal hier gebruikt worden? Hoe sluit dit aan bij de Turkse dan wel Belgische sociale werkelijkheid? Welke onderliggende boodschap wordt hier verkondigd tijdens deze lessen?

Demir heeft een terecht punt: wat van de Turkse overheid komt, zal heel kritisch bekeken moeten worden.
Oud 2 juni 2018, 12:11   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeten de Polen dan ook opkrassen? Waarom gaat ze alleen tekeer tegen de Turken?
Ik heb de Poolse premier nog een uitspraken horen doen als Erdogan over de aanwezigheid van hun landgenoten in Europese landen.

U wel?
Oud 2 juni 2018, 12:17   #47
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze valt hoofdzakelijk over het feit dat Gent de cursussen faciliteert en aldus de weg opent voor het versterker van de integratieproblemen. Daar alles van staatswege gebeurt, heeft Demir een terechte opmerking: welk lesmateriaal zal hier gebruikt worden? Hoe sluit dit aan bij de Turkse dan wel Belgische sociale werkelijkheid? Welke onderliggende boodschap wordt hier verkondigd tijdens deze lessen?

Demir heeft een terecht punt: wat van de Turkse overheid komt, zal heel kritisch bekeken moeten worden.
U heeft blijkbaar mijn bericht #42 in deze draad niet gelezen en negeert al dan niet bewust de inhoud.

Het is niet van staatswege. Het is een initiatief van de ouders en er wordt toegezien op de inhoud.
Oud 2 juni 2018, 12:22   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft blijkbaar mijn bericht #42 in deze draad niet gelezen en negeert al dan niet bewust de inhoud.

Het is niet van staatswege. Het is een initiatief van de ouders en er wordt toegezien op de inhoud.
Natuurlijk wel:

Citaat:
De leraren zijn naar hier gedetacheerd door de Turkse overheid die alle kosten draagt.
Oud 2 juni 2018, 12:39   #49
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Red beret Bekijk bericht
Awel dan moeten we maar op straat en eisen dat we politie begeleiding krijgen zoals de koning bij trouwstoeten.want wij betalen belastingen. Elke levende mens in belgie gelijk voor de wet he!!!
Ik wou eigenlijk geen politiebegeleiding, maar een dotatie.
Oud 2 juni 2018, 12:44   #50
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mocht belgie winnen in de wk dan zal ik zeker en vast de politie bellen mochten er claxonnerende bende zotten zijn. Kwestie van geluid overlast en verkeersveiligheid. In welke eeuw leven wij. Kan toch niet dat er in het hart van Europa de centrum van de democratie en mensenrechten nog altijd na wedstrijden feesten worden gevierd!
Ik ben al eens midden in zo'n toeterende Turkse huwelijkskaravaan terechtgekomen met mijn auto. Ik vond dat plezant en heb toen wat mee geclaxonneerd. Het probleem ligt niet direct bij wat claxonneren, denk ik. Daar zal de politie met plezier meestal wel een oogje dichtknijpen. Maar de situaties die we de laatste tijd gezien hebben met auto's die rode lichten negeren en autostrades die geblokkeerd werden. Dat is er ver over. Ik mag hopen dat je dat zelf toch ook inziet.
Oud 2 juni 2018, 12:52   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik ben al eens midden in zo'n toeterende Turkse huwelijkskaravaan terechtgekomen met mijn auto. Ik vond dat plezant en heb toen wat mee geclaxonneerd. Het probleem ligt niet direct bij wat claxonneren, denk ik. Daar zal de politie met plezier meestal wel een oogje dichtknijpen. Maar de situaties die we de laatste tijd gezien hebben met auto's die rode lichten negeren en autostrades die geblokkeerd werden. Dat is er ver over. Ik mag hopen dat je dat zelf toch ook inziet.
Volgens de wegcode is claxonneren in die geval niet toegelaten. Ik zou niet weten waarom de politie hier een oogje zou moeten dichtknijpen.
Oud 3 juni 2018, 00:33   #52
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Volgens de wegcode is claxonneren in die geval niet toegelaten. Ik zou niet weten waarom de politie hier een oogje zou moeten dichtknijpen.
Groot gelijk jan. Ik hoop dat de politie zijn job op zijn best uitoefent mocht de Belgische elftal winnen. Ik sta 100 procent achter je mening.
Red beret is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 00:40   #53
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Groot gelijk, beboet wie dan ook wie zot doet.geen probleem! Maar eerlijk is eerlijk het waren wel de marokkanen die meer zot deden. Kijk maar naar het nieuws. Van de 10 waren het maar 2 Turkse bruiloften. En daar is het verschil, Marokko licht qwa afstand dichter bij belgie dan bij Turkije. Dus theoretisch gezien zijn ze meer verwant aan jullie en das de reden denk ik dat jullie marokkanen meer beschermen.
Oud 3 juni 2018, 00:47   #54
Red beret
Partijlid

Standaard

Minister demir heeft groot gelijk , alle Koerden integreren en geen Koerdisch meer praten. Ook gedaan met het spreken Onder een ander vlag. Iedereen wie moet praten,praat maar onder het Belgische of Vlaamse vlag. En gedaan met die uit vlaanderen gesubsidieerde Italiaanse taal lerende scholen. Persoonlijk vindt in dat dit de integratie tegenhoud.
Oud 3 juni 2018, 07:10   #55
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Groot gelijk, beboet wie dan ook wie zot doet.geen probleem! Maar eerlijk is eerlijk het waren wel de marokkanen die meer zot deden. Kijk maar naar het nieuws. Van de 10 waren het maar 2 Turkse bruiloften. En daar is het verschil, Marokko licht qwa afstand dichter bij belgie dan bij Turkije. Dus theoretisch gezien zijn ze meer verwant aan jullie en das de reden denk ik dat jullie marokkanen meer beschermen.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2018, 21:22   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groot gelijk jan. Ik hoop dat de politie zijn job op zijn best uitoefent mocht de Belgische elftal winnen. Ik sta 100 procent achter je mening.
Natuurlijk. Of hebt u me horen pleiten om een uitzondering te maken voor autochtonen?
Oud 3 juni 2018, 21:27   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minister demir heeft groot gelijk , alle Koerden integreren en geen Koerdisch meer praten. Ook gedaan met het spreken Onder een ander vlag. Iedereen wie moet praten,praat maar onder het Belgische of Vlaamse vlag. En gedaan met die uit vlaanderen gesubsidieerde Italiaanse taal lerende scholen. Persoonlijk vindt in dat dit de integratie tegenhoud.
Integratie betekent geen taalverlies, maar wel taalwinst. Ik denk dan aan Kader Abdolah, een Iraniër die nu de Nederlandse nationaliteit heeft. Op latere leeftijd is deze man uit politieke beweegredenen naar Europa gevlucht. Hij kwam in Nederland terecht, leerde er als volwassen man Nederlands en nu is hij een... schrijver geworden. Denkt u dat die man geen Farsi meer spreekt met zijn dochter?

Ik wil wel eens weten welke Italianen in Limburg bijvoorbeeld volgens u niet geïntegreerd zijn. En hoe u tot die slotsom komt?
Oud 3 juni 2018, 23:31   #58
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Of hebt u me horen pleiten om een uitzondering te maken voor autochtonen?
Natuurlijk wet is wet. Zullen we Nva ook aangeven. Je weet wel ze zijn met hun verkiezingsbus in gent in een verkeerde richting gereden. Gisteren nog wel. Jan je bent de beste.
Oud 3 juni 2018, 23:41   #59
Red beret
Partijlid

Standaard

Citaat:
Integratie betekent geen taalverlies, maar wel taalwinst. Ik denk dan aan Kader Abdolah, een Iraniër die nu de Nederlandse nationaliteit heeft. Op latere leeftijd is deze man uit politieke beweegredenen naar Europa gevlucht. Hij kwam in Nederland terecht, leerde er als volwassen man Nederlands en nu is hij een... schrijver geworden. Denkt u dat die man geen Farsi meer spreekt met zijn dochter?

Ik wil wel eens weten welke Italianen in Limburg bijvoorbeeld volgens u niet geïntegreerd zijn. En hoe u tot die slotsom komt?
Euhummm allemaal. Al van kinds leren ze eerst Italiaans beter dan Nederlands ,eten ze vaak pasta en pizza, slachten ze meestal een schaap tijdens pasen, zijn voor de Italiaanse elftal en veroorzaken ze veel overlast als ze winnen, kleineren telkens de belgo/Vlamingen met hun trotse natie/geschiedenis en veelal bekende auto/kleer/en nog veel meer andere merken. Moet ik verder gaan? Ah ja nog iets.dit allemaal stoort me niet want hier is toch niets mis mee. Behalve als het Turken zijn. Vraag me soms af wat als de Turken ook katholieken waren.

Laatst gewijzigd door Red beret : 3 juni 2018 om 23:43.
Oud 6 juni 2018, 23:00   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wet is wet. Zullen we Nva ook aangeven. Je weet wel ze zijn met hun verkiezingsbus in gent in een verkeerde richting gereden. Gisteren nog wel. Jan je bent de beste.
Voel u vrij om dat te doen.

Tot slot nog dit: ik ben geen N-VA'er en zal ook nooit voor die partij stemmen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be