Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2018, 10:55   #21
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Provinciaal domein huizingen
Interessant, de lesgever tijdens mijn cursus 'Hoger Redder' was hoofdredder in Huizingen.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 12:15   #22
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoeveel keren ofte jaren, moeten we dat soort berichtjes en feiten nog slikken over vreemdelingen"jongeren" ofte bruin krapuul dat nooit zal passen in onze samenleving? Hoeveel jaren spelen die al dezelfde spelletjes in zwembaden, recreatiedomeinen, parken en noem maar op...
Het zullen je kinderen maar zijn die je op dergelijke dagen naar een zwembad laat gaan om wat plezier en verkoeling te zoeken!
Maar voor de rest is alles ok, en dat soort berichtjes getuigen enkel van "racisme" uiteraard...
De zomer is begonnen.
Tip voor wie een hond heeft: Ga er mee wandelen in zo een recreatiedomein en laat je hond in het water zwemmen/spelen. Moslims vinden jouw hond onrein, ze gaan niet graag meer in het water gaan.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 12:18   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Tip voor wie een hond heeft: Ga er mee wandelen in zo een recreatiedomein en laat je hond in het water zwemmen/spelen. Moslims vinden jouw hond onrein, ze gaan niet graag meer in het water gaan.
Het is honden niet toegelaten, om de moslims niet te schofferen.
Oud 25 juli 2018, 12:25   #24
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is honden niet toegelaten, om de moslims niet te schofferen.
Ik weet het niet, ik kom met mijn hond nooit op zo'n marginale plaatsen.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 12:26   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Wild in het water springen.

Schandelijk, waarlijk schandelijk.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 12:27   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Ik weet het niet, ik kom met mijn hond nooit op zo'n marginale plaatsen.
Men zou beter de moslims de toegang verbieden, om de honden niet te schofferen.

Natuurlijk, in het land waar men liever moslim-vreemdelingen heeft dan Vlamingen is dat heiligschennis.
Oud 25 juli 2018, 12:40   #27
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of over "de Ster" in St Niklaas. Of over Bloso domein Hofstade.

Genoeg keuze.
Daar alvast niet meer sinds er inkom moet worden betaald...

De rust is daar alvast weer gekeerd sinds de gekleurde ambetanterikjes andere oorden hebben opgezocht...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 13:18   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik zal eens gaan kijken.

Citaat:
De rust is daar alvast weer gekeerd sinds de gekleurde ambetanterikjes andere oorden hebben opgezocht...
Dus een deftige en discriminerende ingangscontrole mag wel?
Oud 25 juli 2018, 14:17   #29
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Vorige week was het nochtans weer prijs. Wel niet zo erg als vroeger. Ondertussen hebben ze ook patrouilles met herdershonden om de "overkruipers" te ontmoedigen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 14:20   #30
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een paar laten verzuipen is geen optie?
Kom net uit het zwembad, geen last gehad van jongeren.
Straks nog eens en net voor het slapen gaan opnieuw, fris onder de lakens.
Uw eigen zwembaddeke is natuurlijk het ideaal.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 15:25   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wild in het water springen.

Schandelijk, waarlijk schandelijk.
Of een treincontroleur in elkaar slaan, of wat agenten aframmelen,
of...of...of
Die bende wilde honden terug uitkieperen in hun "verwegistan-zandbak", dat zou pas schandelijk, waarlijk schandelijk zijn.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 17:42   #32
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of...of...of
Die bende wilde honden terug uitkieperen in hun "verwegistan-zandbak", dat zou pas schandelijk, waarlijk schandelijk zijn.
elk zijn godwin
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 01:02   #33
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Zo'n kleine 15 jaar geleden heb ik de opleiding 'hoger redder' gevolgd. Tijdens de lessen stond de lesgever al stil bij 'hoe om te gaan met allochtone haantjes'. Zijn advies was dan ook heel simpel. Vraag hen tweemaal vriendelijk om hun storend gedrag te stoppen. Als ze niet willen stoppen bel je de politie en laat je hen verwijderen door de politie. Vooral niet in discussie gaan!
Of zelf wat kletsen geven. Nog betere oplossing : geen vervolging meer bij het neerschieten van allochtonen en vrije wapendracht voor elke autochtoon
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 01:06   #34
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gaat het over de Halve Maan in Diest misschien ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of over "de Ster" in St Niklaas. Of over Bloso domein Hofstade.

Genoeg keuze.
Of de Nekker in Mechelen. Nog een broeihaard van allochtone jongere die dagelijks jonge meisjes willen aanraden en autochtone jongeren afdreigen. Somers weet van niets en Calvo noemt het leugens. De politie weigert om er langs te gaan. Ze zijn zo braaf Mijnheer. Daar zouden ze eens grote kuis moeten gaan houden. Liefst het leger en met scherp. Of beter is een bom op gans Mechelen. Ineens opgeruimd.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 05:38   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Ook in Izegem is het prijs: Noord-Franse "jongeren"

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kers~a3ca02b4/

Uit de reacties :

-is ook zo in zwembad De Warande in Wetteren , mensen uit Wetteren en omstreken durven er niet meer gaan zwemmen , alle dagen staat de politie aan de ingang ..... vorige burgemeester had tot in Brussel reclame gemaakt : trein of bus + ingang zwembad voor 1 prijs .......Wetteraars durven niet meer gaan zwemmen ......

-Is normaal, gesloten op Kluisbergen door die gasten

-"In Diest was/is het ook al enkele jaren bezig, met Brusselse amokjongeren. Daar komen we niet meer met de kinderen.

-Was overlaatst in het openlucht zwembad in Kortrijk ook prijs, ook Fransen die hun eigen wil doen enz. Politie heeft ze ook buiten gezet... Precies of ze daar geen openlucht zwembaden hebben.

't is blijkbaar in zo goed als elk openluchtzwembad?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2018, 06:00   #36
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of...of...of
Illegalen laat men tegenwoordig gewoon op de trein zitten. De (spoorweg)politie wil of moet ze niet meer komen halen. Securail moet ze 40 minuten bijhouden waardoor ze elders niet kunnen ingrijpen. Illegalen die als treinticket een 5 jaar oud uitwijsbevel laten zien en met rust gelaten worden zijn de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig. Moet u eens proberen met een verlopen visa in het buitenland ... of met een abonnement dat één dag verlopen is in ons landje ...

en dus subsidieert de NMBS het cultuurwezen maar een beetje want er echt iets aan doen kunnen of willen ze niet. Het treinpersoneel geeft de leden van de bendes al bijnamen, iedereen weet dat die gasten die met briefjes leuren alles meeritsen wat los ligt maar ze pakken lukt amper en ze zijn supersnel weer vrij. Dus betalen we maar wat acteurs om mits ludieke acties de mensen bewust te maken ... FTW

Als de staat door middel van haar geweldsmonopolie er niet meer in slaagt ons en onze eigendommen te beschermen, dan zouden we het recht in eigen handen moeten mogen nemen en zo'n crimineel mogen ineenslaan en onder de trein gooien.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 juli 2018 om 06:05.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 22:43   #37
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ook in Izegem is het prijs: Noord-Franse "jongeren"

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kers~a3ca02b4/

Uit de reacties :

-is ook zo in zwembad De Warande in Wetteren , mensen uit Wetteren en omstreken durven er niet meer gaan zwemmen , alle dagen staat de politie aan de ingang ..... vorige burgemeester had tot in Brussel reclame gemaakt : trein of bus + ingang zwembad voor 1 prijs .......Wetteraars durven niet meer gaan zwemmen ......

-Is normaal, gesloten op Kluisbergen door die gasten

-"In Diest was/is het ook al enkele jaren bezig, met Brusselse amokjongeren. Daar komen we niet meer met de kinderen.

-Was overlaatst in het openlucht zwembad in Kortrijk ook prijs, ook Fransen die hun eigen wil doen enz. Politie heeft ze ook buiten gezet... Precies of ze daar geen openlucht zwembaden hebben.

't is blijkbaar in zo goed als elk openluchtzwembad?
Is allemaal erg uiteraard, maar wel een beetje in perspectief plaatsen. Op de Antwerpse Ring rijden is vele gevaarlijker dan naar een recreatiedomein te trekken met wat hangjongeren.

Ik kan u vertellen dat het op de Halve Maan in Diest begin jaren 2000 een stuk erger was dan nu het geval is. Opleiden en inschakelen van allochtone toezichters die de jongeren lik op stuk geven heeft al veel geholpen. In de Antwerpse stedelijke zwembaden had ik vijftien jaar geleden bijna elke week ambras met Noord-Afrikaanse aanstellertjes, nu is het al lang geleden dat er zich nog een conflict voordeed. Het verplicht dragen van ballenknijpers ipv wijde zwemshorten vond ik eerst belachelijk, maar bewijzen wel degelijk hun nut. Die gastjes dragen dat niet graag, want ze vinden niet dat de contouren van hun kroonjuwelen zichtbaar kunnen zijn. En dus blijven ze weg.

Maar zelfs in die 'moeilijke tijden' deed 80 tot 90 % van die jonge allochtone jongens het zeer goed en er waren met hen geen problemen. Enkele dagen geleden deed een groep 'dronken' West-Vlaamse jongeren zeer moeilijk tegenover toeristen op de dijk en het strand van Oostende, maar daar heb ik geen enkele krant of ander kanaal over weten berichten. Waren die allochtonen, was het kot ongetwijfeld te klein geweest.

Waarom dan nu meer aandacht voor al die allochtone hangjongeren ? Wel, zoals ik al ergens zei, komkommertijd en een bepaald soort niet-kwalitatieve pers die op zoek is naar wat sensatie en verstrooiing. En natuurlijk het ophitsen van de massa door xenofobe partijen als N-VA en VB die alle schuld bij bepaalde bevolkingsgroepen leggen en de 'hardwerkende Vlaming' in een calimerorol plaatsen. En enkele vreemdelingenhaters op dit forum wenden natuurlijk elke gelegenheid aan om voor de duizendste keer af te geven op bepaalde groepen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 07:20   #38
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Moet het dan verbazen dat meer en meer mensen een bloedhekel krijgen aan vreemdelingen in het algemeen met de acties van dit soort gespuis? Als men maar genoeg getuige is van dergelijke toestanden of genoeg nieuwsberichten er over leest dan zou je zelfs verwachten dat de grootste linkse keikop zijn ogen uiteindelijk zullen open gaan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 07:34   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Is allemaal erg uiteraard, maar wel een beetje in perspectief plaatsen. Op de Antwerpse Ring rijden is vele gevaarlijker dan naar een recreatiedomein te trekken met wat hangjongeren.
En als de hemel instort zijn alle mussen dood.
Op de Antwerpse ring rijden dan ook meer autos dan die enkele hangjongeren in zwembaden, en toch doen we er alles aan om dat veiliger te maken.
Maar als het over hangjongeren gaat moeten we het een beetje in perspectief plaatsen.
Citaat:
Ik kan u vertellen dat het op de Halve Maan in Diest begin jaren 2000 een stuk erger was dan nu het geval is. Opleiden en inschakelen van allochtone toezichters die de jongeren lik op stuk geven heeft al veel geholpen. In de Antwerpse stedelijke zwembaden had ik vijftien jaar geleden bijna elke week ambras met Noord-Afrikaanse aanstellertjes, nu is het al lang geleden dat er zich nog een conflict voordeed. Het verplicht dragen van ballenknijpers ipv wijde zwemshorten vond ik eerst belachelijk, maar bewijzen wel degelijk hun nut. Die gastjes dragen dat niet graag, want ze vinden niet dat de contouren van hun kroonjuwelen zichtbaar kunnen zijn. En dus blijven ze weg.

Maar zelfs in die 'moeilijke tijden' deed 80 tot 90 % van die jonge allochtone jongens het zeer goed en er waren met hen geen problemen. Enkele dagen geleden deed een groep 'dronken' West-Vlaamse jongeren zeer moeilijk tegenover toeristen op de dijk en het strand van Oostende, maar daar heb ik geen enkele krant of ander kanaal over weten berichten. Waren die allochtonen, was het kot ongetwijfeld te klein geweest.
Waarom dan nu meer aandacht voor al die allochtone hangjongeren ? Wel, zoals ik al ergens zei, komkommertijd en een bepaald soort niet-kwalitatieve pers die op zoek is naar wat sensatie en verstrooiing. En natuurlijk het ophitsen van de massa door xenofobe partijen als N-VA en VB die alle schuld bij bepaalde bevolkingsgroepen leggen en de 'hardwerkende Vlaming' in een calimerorol plaatsen. En enkele vreemdelingenhaters op dit forum wenden natuurlijk elke gelegenheid aan om voor de duizendste keer af te geven op bepaalde groepen.
Die allochtonen vertegenwoordigen dan ook maar 6% van de bevolking en toch lezen we dagelijks wel iets in de krant.
Gaat gij nu beweren dat alles in de krant komt door xenofobe partijen als N-VA en VB ?
Ik heb juist de indruk dat men vanuit bepaalde hoek de allochtonen probeert uit de wind te zetten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2018, 11:48   #40
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Op de ring van Antwerpen (of Brussel) staan aanschuiven is ook redelijk frustrerend. Moeten we het daarom maar relativeren met :"jamaar, nonkel Fons zijn duiven halen geen prijzen".
Citaat:
Ik kan u vertellen dat het op de Halve Maan in Diest begin jaren 2000 een stuk erger was dan nu het geval is.
Is het alleen daar verbeterd, of was het toen meer een schrikbewind van een hoop testosterongeteisterde jonge haantjes die elk meisje aanranden?
Citaat:
Opleiden en inschakelen van allochtone toezichters die de jongeren lik op stuk geven heeft al veel geholpen.
Ik geef op een papiertje dat een verre oosterse "toezichter" weinig voordeel doet met zijn "allochtoons" uiterlijk bij de haantjes
Citaat:
In de Antwerpse stedelijke zwembaden had ik vijftien jaar geleden bijna elke week ambras met Noord-Afrikaanse aanstellertjes, nu is het al lang geleden dat er zich nog een conflict voordeed.
je bent er al 15 jaar niet meer geweest?
Citaat:
Het verplicht dragen van ballenknijpers ipv wijde zwemshorten vond ik eerst belachelijk, maar bewijzen wel degelijk hun nut. Die gastjes dragen dat niet graag, want ze vinden niet dat de contouren van hun kroonjuwelen zichtbaar kunnen zijn. En dus blijven ze weg.
Zie de boerkini discussie.
Citaat:
Maar zelfs in die 'moeilijke tijden' deed 80 tot 90 % van die jonge allochtone jongens het zeer goed en er waren met hen geen problemen.
Die 10% van toen die wel moeilijk deed, is nog steeds 10%, maar in verhouding zijn ze nu al met veel meer dan 15 jaar geleden.
Citaat:
Enkele dagen geleden deed een groep 'dronken' West-Vlaamse jongeren zeer moeilijk tegenover toeristen op de dijk en het strand van Oostende, maar daar heb ik geen enkele krant of ander kanaal over weten berichten.
Hoe lang heeft dat geduurt vooraleer oompje agent en vriendjes daar paal en perk aan stelden?
Citaat:
Waren die allochtonen, was het kot ongetwijfeld te klein geweest.
Ja, en hadden we figuren zoals U om die allochtone jongeren te verdedigen. Misschien zelfs aan te halen dat we maar beter alcohol kunnen gaan verbieden tout court.
Citaat:
Waarom dan nu meer aandacht voor al die allochtone hangjongeren ?
Meer aandacht?
Citaat:
Wel, zoals ik al ergens zei, komkommertijd en een bepaald soort niet-kwalitatieve pers die op zoek is naar wat sensatie en verstrooiing.
Te bedenken dat "de Pers" bepaalde richtlijnen volgt om er al zeker voor te zorgen dat een hoop van de "ongemakken" bericht word in zo'n manier dat we moeten raden over wie of wat het gaat. Maar helaas, teveel van dat soort "ontmijnde berichten" zorgt er wel voor dat "de racisten" de mijnenvelden wel herkennen.
Citaat:
En natuurlijk het ophitsen van de massa door xenofobe partijen als N-VA en VB die alle schuld bij bepaalde bevolkingsgroepen leggen en de 'hardwerkende Vlaming' in een calimerorol plaatsen.
We zijn fucking uitgeperst als een citroen, we mogen niet meer op komen voor "culturele eigenheid", want er staan wel een hoopje figuren oikofoob te wezen en hun gelijk te halen.
Citaat:
En enkele vreemdelingenhaters op dit forum wenden natuurlijk elke gelegenheid aan om voor de duizendste keer af te geven op bepaalde groepen.
Ik beoordeel mensen aan hun gedrag, niet op huidskleur.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be