![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken zo een paar mannen. Prive werknemers, firma wagen, maar ze werken al jaren op de FOD Financien bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ze in een keer worden uitbetaald. Onze goede vriend profiteur heeft de pech gehad dat zijn baas hem maandelijks blijft doorbetalen. Als hij alles in een keer kreeg en meteen ander werk had, was het kassa kassa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een dr. ir. titel. Als ik naar mijn baas ga en ga roepen: ik heb titels, en diplomas, ik wil meer centen..dan bekijkt die mij eens, en mag ik terug vertrekken. Als ik afkom met mijn vaardigheden, mijn kennis, mijn prestaties van afgelopen jaar...dan verandert het verhaal. Maargoed, een ambtenaar begrijpt dat niet. Er zijn menig ing.'s in mijn firma die boven menig dr. ir. staan, kwa functie en kwa loon. Onmogelijk in de ambtenarij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En worden belastingen over betaald, en niet weinig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker niet als ze een leven willen opbouwen: huis kopen, trouwen, kindjes.... Naieve kinders kiezen voor iets "dat hun interesseert", zonder aandacht te schenken aan de beroepsmogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat gebeurt. In een buurgemeente hebben ze de 50 % toeslag op zaterdag en 100 % toeslag op zondag afgeschaft voor ambtenaren. Van de ene dag op de andere. Niks aan te doen. Beslissing schepencollege. In prive ondernemingen zijn daar CAO onderhandelingen voor nodig, want dat eenzijdig doen als werkgever zou contractbreuk zijn. Maar ambtenaren hebben geen contract.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denken dat het een win win operatie is is heel kortzichtig, want die wagen en dat benzine voordeel heb je net zo lang als dat je daar werkt. Wanneer je ernstig ziek wordt of invalide, of afgedankt wordt of op pensioen gesteld wordt, valt die win voor u weg want uw stempelgeld, uw invaliditeit of pensioen gaat berekend zijn op uw platte loon niettegenstaande dat ge op die voordelen toch ook belast bent geworden als voordelen in natura. Dus wie doet er een win operatie aan? Uw werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
C4 halen op bureau als ge dat twee of drie keer na een lapt. "Ge moogt uwen opzeg nog uitdoen" is het laatste wat ge hoort van uw baas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enne, je hebt een doctoraat als ik me niet vergis. Word prof. Hoogleraars beginnen aan 6000 bruto en stijgen door tot meer als 9000 bruto. Om dat soort salarissen in de prive te halen moet je al een ferme C functie hebben in een middelgrote onderneming, of bij een multinational een kaderfunctie hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Villa Zwembad BMW kar enz... Meer als een miljoen euro schuld op de vennootschap (die alles bezit), slechts 200k van ingelost over de jaren. De man is 50+'er. Die kan niet op 58 stoppen met werken en relaxen zoals een leerkracht. En die is ALLES kwijt als hij niet meer kan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In prive bedrijven is er niet zoiets als een statuut. We hebben contracten en CAO's. Er is niet aan te morrelen. Jij kiest voor een statuut. Neem de bluts met de buil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van sociale zekerheid wilde hij niks weten. "Ik dop mijn eigen boontjes wel" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb er ooit eentje meegemaakt, voor mijn eerste job. De directeurs van een multinational (>5000 werknemers) interviewden mij. Ik moest de functie van COO waarnemen in een onderneming, en ik moest een paar beslissingen nemen. Ik moest mij verdedigen tov hun. Ik werd daar zo enorm hard aangevallen en naar beneden gesleurd, dat kan je je niet inbeelden. Brutaal. Ik was ochot 23 jaar. 0 ervaring, ik wist voor die dag nog niet eens wat een COO deed.... Maar ik heb me niet laten kennen, en ik ben door blijven gaan, heb een standpunt gekozen dat logisch viel te verdedigen. Het niet "in elkaar klappen" was wat ze wilden zien. Ik had de job. Assessment duurder in totaal 8 uur, had groepsdeel, individueel deel, enz....in het groepsdeel zaten ook mensen met 15 jaar ervaring. Dus...pittig. Ik neem dat ambtenarenexamen en mondeling gesprekske alle dagen. Piece of cake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ze niet kunnen verplichten krijgen ze wel gedaan uit vrije wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ALs je nu dat zou moeten voorstellen, loopt je bedrijf op 1 2 3 leeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een hoge functie zal men eerder kiezen voor een assertief iemand. In een lagere functie wordt het net andersom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leeg van de hoog geschoolde werknemers, niet van de laaggeschoolde en al zeker niet wanneer ze al wat op leeftijd komen.
|
![]() |
![]() |