![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door graaf de bethune : 29 juli 2018 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 29 juli 2018 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Gouverneur
|
![]() [quote=maddox;8768819]En dat met alle verlagingen van ingangsnormen en positieve discriminatiemaatregelen...
Die verlaagde ingangsnormen zijn alleen van toepassing voor allochtonen. Klein voorbeeldje, voor de graad van politieinspecteur moet een autochtone kandidaat nog altijd een diploma hoger middelbaar voorleggen, bewijzen dat hij voldoende kennis van de 1ste taal heeft, maar voor een allochtoon worden inderdaad de latten lager gelegd. Laatst gewijzigd door graaf de bethune : 29 juli 2018 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De mythe van het laag loon is trouwens allang ontkracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Gouverneur
|
![]() Het laag loon voor ambtenaren is nog altijd van toepassing voor de ambtenaren niveau D, C en B het zijn alleen de ambtenaren niveau A(universitair niveau) die loonvoorwaarden hebben conform de privésector. Maar het overgrote deel van de ambtenaren onder niveau A dus, verdienen stukken minder als de privé. Dit zijn niet mijn woorden maar bevindingen van Alexander Decroo en Frank Vandenbroucke, beiden zetelend in de pensioencommissie die een studie moesten voeren en voorstellen moesten aanvoeren voor een algemene pensioenhervorming. Ze moesten beiden toegeven dat een goed pensioen als uitgesteld loon voor de ambtenaren niveau D, C en B nog altijd perfekt verdedigbaar is.(niveau D = ongeschoold, niveau C= diploma hoger middelbaar, niveau B= bachelor). Bij het privéloon moet je natuurlijk alle privésnoepen bijtellen en dan kom je stukken boven het ambtenaren loon.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Minister-President
|
![]() [quote=graaf de bethune;8768840]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het is een feit dat je je in de privé sneller kan opwerken zonder hoog diploma. Bij de overheid weegt het niveau van diploma nog altijd relatief zwaar door. Bij de privé telt meer de functie binnen het bedrijf dat je uitvoert. Daarom dat we bij de overheid bijna geen bekwame informatici of mensen op de IT-diensten meer vinden. Iemand die enkel hogeschool informatica (= bachelor) heeft gedaan, wordt bij de overheid als een ambtenaar categorie B betaald. Dat is een relatief laag loon in vergelijking met de privé, waar die mensen veel meer betaald worden. Dit tekort bij de overheid probeert men dan op te lossen door 'andere' werknemers, veelal ambtenaren categorie C (dus max. diploma secundair) om te scholen via wat cursussen informatie en databeheer. Dit draait dan niet zelden uit op een absolute ramp, want die ambtenaren zijn niet altijd de meeste bekwame of gemotiveerden om deze functies uit te voeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=freespirit;8768931]
Citaat:
Pstt, van die "alternatieve ingangsnormen" weet ik uit ervaring. Toen ik mijn beklag maakte bij een bepaalde selectieprocedure, was ik niet "allochtoon genoeg". Nochtans ben ik een 2de generatie allochtoon.
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of "vrijwillig opgave prestaties". Zonder loonverlies. Tot aan de dag pensioen. Dat dus duidelijk veel hoger ligt dan in de prive op die manier. Moet er nog zand zijn? Daar klappen ze hier niet over he? Liever een beetje klagen en schijnheilig doen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juli 2018 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook niet klappen over de groepsverzekering die velen incasseren bij hun pensionering. Ook niet klappen over al diegenen die gans hun carrière auto's en tankkaarten hebben gekregen. Als je dat bijeen telt scheelt hem dat een eigen huis. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 juli 2018 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#277 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=freespirit;8768931]
Citaat:
Voorbeeldje; Het onlangs afschaffing van attest bedrijfsbeheer, diploma's voor bakker, kok, haarkapper, garagist en dergelijke. Waarom denk je dat die nu plots allemaal niet meer nodig zijn? Daar is maar één verklaring voor te vinden hoor. De aangespoelde uit de OCMW's trachten te halen. Aan het werk krijgen is gebleken niet te lukken. Als ze al tot iets bereid zijn is het een restaurantje openen, een kapsalon beginnen, garagistje spelen, bakkerijtje overnemen, een handeltje opzetten. Maar om het attest bedrijfsbeheer te halen zijn ze niet taalvaardig genoeg. Dan maar afschaffen dat attest. Toffe regering hé die van de N-VA. Voor ons was dat attest en die diploma's al die voorgaande jaren wel nodig. Ze zijn er een serieus soepeke van aan het maken. Laatst gewijzigd door Garry : 29 juli 2018 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Garry;8769069]
Citaat:
![]() |
![]() |
#280 | |||