Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2018, 12:12   #1021
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De staatsveiligheid volgt uiterst rechts al langer, inbegrepen Schild en Vrienden. Onder de verantwoordelijkheid van de regering. Ik kan dus slechts concluderen dat je het regeringsbeleid op dit punt dubbelhartig, hypocriet en om te kotsen vind.
Bron?
Oud 8 september 2018, 12:13   #1022
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
25 jaar en nog altijd zijn rechtenstudies niet beëindigd. Dat zal me nogal een genie zijn.
bachelor politieke en sociale wetenschappen, bachelor rechten en aan zijn master bezig

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:15   #1023
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bron?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09...d-maar-geen-t/
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:15   #1024
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Wat zou deze meneer over de kwesie denken?

Hezbollah is natuurlijk onschuldig vergeleken met S&V.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:24   #1025
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hezbollah is natuurlijk onschuldig vergeleken met S&V.
hij was zelfs twee jaar columnist voor De Standaard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:25   #1026
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid : in de reportage is er daarvan geen enkel bewijs te vinden.
Als dat waar was stond de man niet alleen onder de radar van de staatsveiligheid maar zat hij allang, net als Belcacem, in de bajes.
Dat de staatsveiligheid niet in actie schiet na de bewuste reportage spreekt boekdelen. Over de reportage wel te verstaan.

Als het klopt dat S&V onder de radar van de staatsveiligheid staat, en niet eens het federale parket wordt ingeschakeld, dan betekent dit (mijn inziens) dat de staatsveiligheid méér en beter op de hoogste is van de stand van zaken dan de VRT, en het niet nodig wordt geacht om daar spel van te maken. Ze hebben bij de staatsveiligheid andere katten te geselen dan een aangebrande studentclub.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 8 september 2018 om 12:36.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:35   #1027
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dankje. Dit bevestigt enkel wat ik zelf al vermoedde.
Citaat:
Opmars van extreemrechts in ons land is meegevallen in vergelijking met Duitsland en Nederland

Het is moeilijk om de verschillende extremistische groeperingen te controleren in ons land. "De diensten hebben zich de voorbije jaren gefocust op het moslimextremisme. Dat betekent niet dat extreemrechts niet in de gaten werd gehouden. Ik ben blij met de reacties van vandaag. Ik heb er twee dingen in gehoord. Een dat de onzin wordt afgekeurd. Maar twee, dat iedereen beklemtoont dat de vrijheid van mening belangrijk is. Daar moeten wij ons ook aan houden", zegt Van Tigchelt.

"De repo van gisteren heeft geen invloed op het terreurniveau. Er zijn in de repo wapens getoond, maar het terreurniveau wordt pas verhoogd als de reële kans op terrorisme groter wordt. We menen dat vooralsnog niet te zien.

"In het optreden voor ons maakt het geen verschil wanneer de oproep tot geweld komt van jihadistisch salafisme, extreemrechts of extreemlinks. De drempel ligt wanneer er aanwijzingen zijn men oproept tot geweld. Dan treden we op", besluit Van Tigchelt.
Veel geblaat en weinig wol dus van, uiteraard, linkse forumrechters.
Oud 8 september 2018, 12:41   #1028
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
hij was zelfs twee jaar columnist voor De Standaard.
Alsook graag geziene gast op de VRT en brother in arms van de PVDA.
Oud 8 september 2018, 12:43   #1029
Eurosceptic
Minister

Standaard

Om even een voorbeeld te schetsen voor de mensen die het maar niet willen snappen

Morgen maakt er in een WhatsApp groep een vriend de opmerking "Wat is de gelijkenis tussen een dode baby en een ferrari?.. Het is moeilijk om erin te geraken, maar eens het lukt scheurt het wel lekker"

Vervolgens gaat een links gezind groepslid (Groen of een sos) pano contacteren, om te zeggen dat de grappenmaker (N-VA) de spot drijft met dode kinderen.

Pano infiltreert in de WhatApp groep, en komt vervolgens met een headline "N-VA boegbeeld blijkt perverse kindermisbruiker"

Snappen jullie de context dan niet?
Voor mij heeft Eén/Pano met deze politiek geïnspireerde, uit de context genomen persoonlijke aanval helemaal afgedaan.

De verkiezingen komen weer dichterbij

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 8 september 2018 om 12:43.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:43   #1030
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
25 jaar en nog altijd zijn rechtenstudies niet beëindigd. Dat zal me nogal een genie zijn.
Is dat een argument om als staatsgevaarlijk veroordeeld te worden?
Oud 8 september 2018, 12:48   #1031
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
bachelor politieke en sociale wetenschappen, bachelor rechten en aan zijn master bezig
Toegegeven : dat is 10 x beter dan Bean Weyts, die had 9 (negen !!! ) jaar nodig om alleen maar zijn Pol & Soc te halen.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:56   #1032
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Toegegeven : dat is 10 x beter dan Bean Weyts, die had 9 (negen !!! ) jaar nodig om alleen maar zijn Pol & Soc te halen.
Hij heeft wel een diploma loodgieter hé...wat dan weer wil zeggen dat hij wel iets kan, dat kan niet van alle universitairen gezegd worden....
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:56   #1033
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Om even een voorbeeld te schetsen voor de mensen die het maar niet willen snappen

Morgen maakt er in een WhatsApp groep een vriend de opmerking "Wat is de gelijkenis tussen een dode baby en een ferrari?.. Het is moeilijk om erin te geraken, maar eens het lukt scheurt het wel lekker"

Vervolgens gaat een links gezind groepslid (Groen of een sos) pano contacteren, om te zeggen dat de grappenmaker (N-VA) de spot drijft met dode kinderen.

Pano infiltreert in de WhatApp groep, en komt vervolgens met een headline "N-VA boegbeeld blijkt perverse kindermisbruiker"

Snappen jullie de context dan niet?
Voor mij heeft Eén/Pano met deze politiek geïnspireerde, uit de context genomen persoonlijke aanval helemaal afgedaan.

Wanneer iemand dit naar u stuurt, en u niet reageert, maar jezelf wel etaleert als boegbeeld van een groep die traditionele waarden wil hoog houden of herstellen, moet je niet schrikken dat het gevolgen heeft wanneer je achterban " dit soort grappen" maakt;
ik heb de reportage gezien en vond ze terecht.

Achter die facade van " traditionele waarden" zit dus blijkbaar een achterban met racistisch en seksistisch gedachtengoed, wie hen dan vertegenwoordigt kan geen vermoorde onschuld spelen wanneer je daarop aangesproken wordt.

Nu, dat gedachtengoed van " traditionele gezinswaarden" sluit natuurlijk aan bij het Vlaams belang, en bijgevolg zullen er wel forummers zijn die vinden " dat dit moet kunnen".
En ja, dat is ook zo.

Maar het wordt andere koek wanneer je gaat trainen met wapens en begint over klaar staan voor de strijd.

Dan lijkt het me terecht dat het gerecht dit onderzoekt en oordeelt, maar dat die jongen van de universiteit vliegt is een schande, want dat oordeel hoor je nooit over extreme moslims die evengoed op de unief zullen zitten.

Er had eerst een gerechtelijk onderzoek mogen zijn, en indien iemand dan schuldig gevonden wordt, krijgt hij straf, een universiteit moet neutraal zijn en zich bezig houden met studenten opleiden, wanneer daarbij een ideologie een struikelblok blijkt om de ethiek van een beroep uit te oefenen, kan een universiteit reageren, maar het zou geen politiek instrument mogen zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:57   #1034
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben er 70 en ik heb die ook nog altijd niet beëindigd, erger nog, ik ben er zelfs nog niet aan begonnen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:59   #1035
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Hij heeft wel een diploma loodgieter hé...wat dan weer wil zeggen dat hij wel iets kan, dat kan niet van alle universitairen gezegd worden....
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 13:01   #1036
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben er 70 en ik heb die ook nog altijd niet beëindigd, erger nog, ik ben er zelfs nog niet aan begonnen.

Aan uw avatar te zien verwondert me dat niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 september 2018 om 13:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 13:03   #1037
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
S&V hoort dat dan ook te zijn en niet werken met een mooie facade, net als het VB, met een achterbakse achterkant die niemand mag zien.

Maw, een héél knappe reportage, want ze hebben dit, ondanks dat het verborgen was, mooi aan het licht gebracht.

Het publiek heeft het recht om dit te weten.

Als jij van oordeel bent van niet, dan zegt dit meer dan genoeg over uw ideologie.
Façade?

Bij alle politieke partijen in dit land heet dit gewoon mediatraining.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 13:08   #1038
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

En de rode VRT geeft de rode vrienden een duwtje in de rug door de aanval op de politieke tegenstander in te zetten.

Ik vond al dat er stront aan de knikker was omdat er geen énkele "extreem rechtse" VLAAMS BLOKKER in de reportage voorkwam maar, op één na, allemaal N-VA-ers. En dat op luttele weken voor de verkiezingen.
Wie 2+2 kan optellen kan uit deze gang van zaken maar één logische conclusie trekken: De rode VRT vreest NIET "extreem rechts" maar de N-VA. Door die partij in de extreem rechtse hoek te duwen hoopt de VRT het tij te keren.

We zullen zien wat de VRT hiermee bereikt, maar het resultaat zou wel eens wreed kunnen tegenvallen.
De liefhebbers van de partij die Jahjah een tijdlang opvrijde zullen PVDA blijven stemmen.
De sympathisanten van de N-VA zullen N-VA blijven stemmen.
Alle partijen, inclusief de N-VA zullen, volgens de laatste peiling, stemmen verliezen. Daar zit de VRT met haar reportage voor geen scheet tussen.
Ook de sossen zullen geen voordeel halen uit deze reportage. Het zou mij niet verwonderen dat de verloren stemmen NIET naar de tsjeven en de blauwen gaan zoals een belgicistische politicoloog hoopt, maar naar het extreem rechtse VLAAMS BLOK gaan. DAT zou pas een goeie grap zijn.
Oud 8 september 2018, 13:09   #1039
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
S&V hoort dat dan ook te zijn en niet werken met een mooie facade, net als het VB, met een achterbakse achterkant die niemand mag zien.

Maw, een héél knappe reportage, want ze hebben dit, ondanks dat het verborgen was, mooi aan het licht gebracht.

Het publiek heeft het recht om dit te weten.

Als jij van oordeel bent van niet, dan zegt dit meer dan genoeg over uw ideologie.
Moet dat niet N-VA zijn ipv VB?
Oud 8 september 2018, 13:10   #1040
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
We zullen zien of Dvl de moed heeft om voor de tuchtcommissie te verschijnen. Zijn imago is nu wel doorprikt, zijn zwakke leugens pakken niet meer.

Nu zal hij gewogen worden en we zullen zien hoe zwaar hij echt weegt.
Ik zou er geen eurocent op verwedden, dit paard heeft zijn voorpoten gebroken, het zal nooit meer springen.
Dan vergis je je danig. Als die jongen volgend jaar opkomt bij de verkiezingen verovert hij meteen een zitje in het parlement. Dat wordt een stemmenkanon, daar mag je zeker van zijn.

Waar je ook zeker mag van zijn, is dat de Ugent hier in het stof zal bijten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be