Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2018, 11:41   #1001
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan wil ik graag eens een bewijs van een oproep tot geweld die op rekening van DvL kan worden geschreven.

Als u met het etiket komt, moet u ook kunnen aantonen wat er achter het etiket schuilt.
Het 'dom' hysterisch geroep is duidelijk de Atlantische overgewaaid, wat een verrijking!

Erger nog. In de Amerikaanse scholen en universiteiten hebben ze speciale kamertjes voor gevoeligen, safe spaces noemen ze dat daar. Ze hebben blijkbaar van de UG een grote safe space gemaakt.

Proficiat!

HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 september 2018 om 11:54.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 11:43   #1002
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De Belgische staatsveiligheid heeft zo haar prioriteiten... Net zoals de heren van de staatsveiligheid in de jaren tachtig bezig waren met het Vlaams Blok, maar blijkbaar niet zagen aankomen wat de CCC in ons land uitspookte.
Eind 70-er en begin 80-er jaren had de Belgische staatsveiligheid circa 800.000 dossiers van als 'staatsgevaarlijk' beschouwde Vlamingen. Toen de cultuur 'verrijking' dan op gang kwam, heeft men dit moeten laten schieten, kwestie van prioriteiten.
Oud 8 september 2018, 11:43   #1003
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat is dus exact wat ik bedoelde in deze draad. Ik keur dit soort gedrag af op alle vlakken. Het is zo marginaal als dat 't groot is, maar de krantenkoppen zijn wel weer reuzegroot want de stoute blanken zijn stout.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 11:43   #1004
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan wil ik graag eens een bewijs van een oproep tot geweld die op rekening van DvL kan worden geschreven.

Voor de duidelijkheid : in de reportage is er daarvan geen enkel bewijs te vinden.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 11:44   #1005
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat was niet mijn stelling. Ik heb enkel aangegeven dat de rechter tot een veroordeling is gekomen en dat hij de redenering en de bewijslast van het parket heeft gevolgd.

U meent echter dat de rechter blijkbaar geen vergissing heeft begaan. Aan u omdat dan te bewijzen.
Conformisme conformisme conformisme. De rechter heeft altijd gelijk.
Ik doe daar niet aan mee. Ik heb geen bewijs gezien dat hij schuldig was aan de ten laste gelegde beschuldigingen, (en gij ook niet) , dus voor mij is hij ten onrechte veroordeeld.

Voor alle duidelijkheid,
Het is voor mij een walgelijke mens en verdient ongetwijfeld in de gevangenis te zitten. Moreel gezien dan. Maar niet juridisch. De Belgische wetgeving is niet aangepast om zulk figuur te veroordelen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 11:48   #1006
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik doe daar niet aan mee. Ik heb geen bewijs gezien dat hij schuldig was aan de ten laste gelegde beschuldigingen, (en gij ook niet) , dus voor mij is hij ten onrechte veroordeeld.

Voor alle duidelijkheid,
Het is voor mij een walgelijke mens en verdient ongetwijfeld in de gevangenis te zitten. Moreel gezien dan. Maar niet juridisch. De Belgische wetgeving is niet aangepast om zulk figuur te veroordelen.

Ha, hij verdiend in de gevangenis te zitten maar de Belgische wetgeving is niet aangepast om zulke figuren te veroordelen...
En waarom niet???
Denk je niet dat daar eerder de vraag ligt ipv uw geloof hier te komen beleiden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 11:48   #1007
geertvdb

Standaard

Ik snap ook niet dat al die vrouwen op deze draad schild en vrienden zitten te verdedigen, terwijl ze zo seksistisch zijn.
Welke vrouw staat er nu achter mannen (jongens eigenlijk) die zulke achterlijk ideeën hebben?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 september 2018 om 11:49.
Oud 8 september 2018, 11:50   #1008
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Enkel deze student.
Dat is toch vreemd?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 11:50   #1009
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor alle duidelijkheid,
Het is voor mij
een walgelijke mens en verdient ongetwijfeld in de gevangenis te zitten. Moreel gezien dan. Maar niet juridisch. De Belgische wetgeving is niet aangepast om zulk figuur te veroordelen.

.

.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 8 september 2018 om 11:51.
Oud 8 september 2018, 11:52   #1010
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ha, hij verdiend in de gevangenis te zitten maar de Belgische wetgeving is niet aangepast om zulke figuren te veroordelen...
En waarom niet???
Omdat het een gezond principe is dat men mensen maar pas kan veroordelen als er een juridische grondslag is, anders zitten we in een bananenrepubliek. Zoals Turkije bvb waar men mensen zomaar oppakt en veroordeelt. Is dat wat u wil?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Denk je niet dat daar eerder de vraag ligt ipv uw geloof hier te komen beleiden...
Maar maske toch, ik ben een absolute atheist, ik geloof in niets.
Oud 8 september 2018, 11:53   #1011
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Voor Vandelangenhove hoop ik natuurlijk het beste, dus don't get me wrong. Maar om die smeerpijpen van pano eindelijk eens een wake up call te geven, zou het goed zijn dat hij zelfmoord pleegt.

Dan gaan ze misschien eens nadenken met die stomme gewetenloze koppen van hen. Pano is gewoon een media - orgaan dat dient om sensatie te zaaien en linksgezinde propaganda te verspreiden.

Herinner je trouwens die miss België met Thaise roots die op facebook zeker 3 licht racistische reacties kreeg. De media maken er handig gebruik van om heel Vlaanderen als racistisch neer te zetten in de krant.

Da's namelijk goed voor hun linkse agenda
hier lees de reacties maar:
https://www.youtube.com/watch?v=-_wQ5UPlCGQ
Oud 8 september 2018, 11:54   #1012
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
.

.
Uw leestekens zijn opmerkelijk mooi vandaag. Ik hoop dat u dat kan herhalen morgen.
Oud 8 september 2018, 11:54   #1013
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik snap ook niet dat al die vrouwen op deze draad schild en vrienden zitten te verdedigen, terwijl ze zo seksistisch zijn.
Welke vrouw staat er nu achter mannen (jongens eigenlijk) die zulke achterlijk ideeën hebben?
Moeders die hun jongens verschonen en alle hoop hebben opgegeven om iets degelijks van het mannengeslacht te verwachten...
Oud 8 september 2018, 11:56   #1014
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het een gezond principe is dat men mensen maar pas kan veroordelen als er een juridische grondslag is, anders zitten we in een bananenrepubliek. Zoals Turkije bvb waar men mensen zomaar oppakt en veroordeelt. Is dat wat u wil?
We zitten er toch in gezien onze sossenmedia die al op voorhand veroordeeld hebben...
Zie jij nog enig verschil???

[/quote]Maar maske toch, ik ben een absolute atheist, ik geloof in niets.[/quote]
Zelfs dat is geloven...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 september 2018 om 11:57.
Oud 8 september 2018, 11:56   #1015
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar maske toch, ik ben een absolute atheist, ik geloof in niets.

Uiteraard bent U uiterst gelovig.
HIER
Oud 8 september 2018, 11:59   #1016
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zeg ik dat hij veroordeeld moet worden? Ik zeg dat het een goede zaak is dat het parket een onderzoek voert en jij zegt dat dat onzinnig is. Waarom zou het parket eens niet grondig in de handel en wandel van die man kijken? S&V stond al op de radar van de staatsveiligheid, al vonden zij tot nu toe niet dat die organisatie zo gevaarlijk was dat ze tot infiltratie moesten overgaan. Maar de reportage geeft aanleiding tot bezorgdheid. Bovendien is het nog altijd niet het federale parket dat de zaak voert, dus zitten we nu in de context van een terreuronderzoek, maar in die van een organisatie die mogelijk figuren bevat die gewelddadige intenties hebben. Men kan dan meteen wat meer berichten bekijken dan die welke op tv te zien waren.
Wat een hypocriet ronde de pot gedraai. Jij doet niets anders dan "hem" veroordelen, zij het op achterbakse wijze. Of vergelijk je hem niet met een veroordeeld kopstuk van een terroristische organisatie?

Wat bedoel je met "hij stond al op de radar van de staatsveiligheid"?
In één adem blaas je warm en koud tegelijk in een poging om je vermeende onpartijdigheid aan te tonen. "Al vonden zij (de staatsveiligheid) tot nu toe niet dat die organisatie zo gevaarlijk was dat ze tot "infiltratie" moesten overgaan. Gebeurt die "infiltratie" van de staatsveiligheid nu wel of niet?
Zitten we nu wél of niet "in de context van een terreuronderzoek"? Zo ja, waarom zit dan niet de staatsveiligheid én het federale parket bovenop een organisatie die mogelijks figuren bevat die gewelddadige intenties hebben?

Zo te zien heeft de reportage "die aan leiding geeft tot bezorgdheid" de linkse fascisten meer aanleiding gegeven om te jengelen dan dat ze de staatsveiligheid aanleiding gaf om werk te maken van een onderzoek naar een crimineel die nochtans al "onder de radar van de staatsveiligheid stond".

Man man man, wat een dubbelhartigheid en hypocrisie! Om van te kotsen!
Oud 8 september 2018, 12:02   #1017
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nog even en D kan mss zonder verdere studies zo in de politiek stappen.
Die zullen we in 2019 wel bovenaan op een lijst van het vlaams blok zien staan. Van Grieken gaat die kans niet laten liggen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:04   #1018
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat een hypocriet ronde de pot gedraai. Jij doet niets anders dan "hem" veroordelen, zij het op achterbakse wijze. Of vergelijk je hem niet met een veroordeeld kopstuk van een terroristische organisatie?

Wat bedoel je met "hij stond al op de radar van de staatsveiligheid"?
In één adem blaas je warm en koud tegelijk in een poging om je vermeende onpartijdigheid aan te tonen. "Al vonden zij (de staatsveiligheid) tot nu toe niet dat die organisatie zo gevaarlijk was dat ze tot "infiltratie" moesten overgaan. Gebeurt die "infiltratie" van de staatsveiligheid nu wel of niet?
Zitten we nu wél of niet "in de context van een terreuronderzoek"? Zo ja, waarom zit dan niet de staatsveiligheid én het federale parket bovenop een organisatie die mogelijks figuren bevat die gewelddadige intenties hebben?

Zo te zien heeft de reportage "die aan leiding geeft tot bezorgdheid" de linkse fascisten meer aanleiding gegeven om te jengelen dan dat ze de staatsveiligheid aanleiding gaf om werk te maken van een onderzoek naar een crimineel die nochtans al "onder de radar van de staatsveiligheid stond".

Man man man, wat een dubbelhartigheid en hypocrisie! Om van te kotsen!
De staatsveiligheid volgt uiterst rechts al langer, inbegrepen Schild en Vrienden. Onder de verantwoordelijkheid van de regering. Ik kan dus slechts concluderen dat je het regeringsbeleid op dit punt dubbelhartig, hypocriet en om te kotsen vind.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:10   #1019
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die zullen we in 2019 wel bovenaan op een lijst van het vlaams blok zien staan. Van Grieken gaat die kans niet laten liggen.

zoals islam-fundamentalisten de lijsten van Spa, Groen en pvda "sieren".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:11   #1020
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het een gezond principe is dat men mensen maar pas kan veroordelen als er een juridische grondslag is, anders zitten we in een bananenrepubliek.
Precies geert! Maar daar kunnen de forumrechters niet op wachten die genoeg hebben aan de reportage op Canvas om een, volgens hen, staatsgevaarlijke studentenclub te veroordelen.
Het zal toeval zijn dat de flinkse forumrechters veel terughoudender zijn om een Belgische massamoordenaar te veroordelen. Meer nog, er was er eentje bij de BEWEZEN massamoordenaar als een held ophemelde.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be