Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2018, 12:15   #41
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dus al dit onverantwoordelijk gestunt, nl. de regering laten vallen, dient om seperatistische kiezers (terug) te winnen voor een monsterscore bij de verkiezingen.
Ik hoop echt dat NVA faalt in haar opzet. Als elke regeringspartij zo begint kan er nooit worden bestuurd, zelfs niet in een zgn onafhankelijk VL.

Wie zal er trouwens ooit opnieuw met NVA willen regeren? Is het wel legaal wat ze allemaal doen? Die partij vraagt om een cordon.
Wat is volgens u niet legaal?

Het niet eens zijn met coalitiepartners?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 12:16   #42
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Het blijft wel een liberaal uiteraard. Niet vergeten.
juist
liberalen zijn geen engeltjes noch sinterklaasjes
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 12:26   #43
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is het waar? Is BHV echtig techtig helemaal, onvoorwaardelijk en duidelijk gesplitst?
Natuurlijk niet, de Franstaligen in de faciliteitengemeenten kunnen nog altijd op

de Brusselse politici stemmen ,

juist zoals voor de "splitsing"die slechts een gedeeltelijke splitsing was.

Terwijl we een gehele splitsing in het Parement hadden kunnen stemmen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 12:39   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alexander De Croo die kritiek geeft op de N-VA maar vergeet dat hij net hetzelde deed. Alleen nog een graad erger. Maar dat is de slimmerd natuurlijk glad vergeten.

Je kan er niet onderuit dat De Croo vervroegde verkiezingen linkt aan de splitsing van den Belziek. Maar daar reageer jij, uiteraard, met geen gebenedijd woord op.

Deze draad gaat niet over de splitsing van BHV maar over een uitspraak die zopas uit de mond van De Croo junior kwam. Je verwijt mij dat ik me niet aan het onderwerp hou, maar dat je het zélfde doet stoort je in het geheel niet.

We zullen over enkele maanden weten hoeveel procent jouw op één na favoriete partij nog haalt. En hoelang het daarna zal duren vooraleer de volgende regering op de been wordt geholpen die ook "het communautaire" in de diepvries hoopt te kunnen bewaren. Een diepvriezer zorgt voor een langere bewaring van producten die aan bederf onderhevig zijn, maar laat ze niet in het niets verdwijnen. Vergeet dat maar beter niet.

Wat de verantwoordelijkheid van de Vlaams-nationalisten voor het vallen van de regering betreft waar jij en je geestesgenossen zo graag de nadruk op leggen. De N-VA werd er uit gewerkt.
Het was ook niet de N-VA die dreigde met een vertrouwensstemming. DAT was de aanleiding van Michel om er een punt achter te zetten. DAT en niets anders, want Michel en co zagen er geen graten in om met een fameuze ondemocratische minderheid verder te "regeren". Ze vergisten zich alleen een ietsiepietsie in de betrouwbaarheid van hun linkse vrienden in het parlement.

Niet alleen de halve zolen van HLN nieuws, maar de voltalllige "Vlaamse" media, plus die in Fransstalig Belgique, hebben duidelijk laten verstaan dat Michel blunderde. Op die blunders gooien Trutten en De Croo hun eigen afvalberg bovenop.

Ik stem nooit nog voor de N-VA, maar de waarheid zal ik geen geweld aandoen. De N-VA heeft als EERSTE Vlaamse partij, en voor één keer het been stijf gehouden. Iets wat nooit anders dan dagelijkse kost is geweest voor de Franstaligen. Michel heeft dat eens te meer met verve bewezen. Hij lag van mij voortaan verder door het leven gaan als Monsieur NON.

We zullen wel zien welke "Vlaamse" partijen in de toekomst bereid zullen zijn om voor de volgende generatie gewillige negerkes te leveren. En wat hen dat politiek zal opleveren.

Hopelijk krijgen we geen strenge winter en de voorspelde stroomuitvallen tijdens de regering in lopende zaken.
Murphy komt nooit alleen.
Oud 20 december 2018, 12:49   #45
Steben

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft als EERSTE Vlaamse partij, en voor één keer het been stijf gehouden.

kom kom je kent je geschiedenis niet
leve de manmanman club
Oud 20 december 2018, 12:51   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus al dit onverantwoordelijk gestunt, nl. de regering laten vallen, dient om seperatistische kiezers (terug) te winnen voor een monsterscore bij de verkiezingen.
Ik hoop echt dat NVA faalt in haar opzet. Als elke regeringspartij zo begint kan er nooit worden bestuurd, zelfs niet in een zgn onafhankelijk VL.

Wie zal er trouwens ooit opnieuw met NVA willen regeren? Is het wel legaal wat ze allemaal doen? Die partij vraagt om een cordon.
Met lullen krik je je toch al weinig bewonderenswaardige geloofwaardigheid niet op.
De vraag is niet wie er nog met de Vlaams-nationalisten zal willen regeren maar of het nog mogelijk zal zijn om een regering te vormen zonder hen.

De N-VA heeft niets illegaals gedaan. Enkel het Marrakesh-pact niet gesteund. Ik begrijp volkomen dat moslims hen daarom via een ondemocratisch cordon onschadelijk willen maken. Met terroristische aanslagen van "verwarde mannen" is de kans namelijk veel kleiner dat het lukt om de Vlaams-nationalisten politiek uit te rangeren.

Kijk liever eens om je heen voor je haat zaait, Genever. Er is namelijk iets aan het veranderen in de wereld rondom jou.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 december 2018 om 12:52.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 12:54   #47
Steben

Standaard

Citaat:
Met lullen krik je je toch al weinig bewonderenswaardige geloofwaardigheid niet op.
De vraag is niet wie er nog met de Vlaams-nationalisten zal willen regeren maar of het nog mogelijk zal zijn om een regering te vormen zonder hen.
Dat denk ik wel.
De vraag is hoe sterk ze zal zijn.
Groen is nu al de nieuwe SPa.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 20 december 2018 om 12:54.
Oud 20 december 2018, 12:57   #48
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het is trouwens erg grappig dat Decroo anderen de les leest, terwijl hij zelf bekend raakte als 'de stekkertrekker', hij die een regering liet vallen en daarmee vervroegde verkiezingen uitlokte over BHV.
Hij hoopt waarschijnlijk dat iedereen dat ondertussen vergeten is...
Pfff, hij heeft er zelf nog op gealludeerd en aangegeven dat dit mss niet het verstandigste was.

Dit gezegd zijnde:
1. dit was een totaal andere situatie
2. hij kwam er tenminste voor uit dat hij de stekkertrekker was en begon niet te wenen over het uit de regering geduwd zijn of zo.
3. Er kwam uiteindelijk een doorbraak, zij het niet op een manier die ik prefereer maar ze was er wel.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 13:01   #49
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat denk ik wel.
Ik denk dat niet dat N-VA in de regering zal zitten indien:

1. CD&V, OVLD, Ecolo-groen en MR (en mss CdH) een meerderheid kunnen vormen
2. Ecolo-groen zich concentreert op groene thema's en zich niet te economisch links opstelt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 13:07   #50
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De Croo zegt dat hij niet van plan is het land te splitsen. Het zal sowieso niet van De Croo afhangen of dit land zal splitsen of niet.

En zou het zoveel uitmaken of er nu verkiezingen zijn of in mei, ik betwijfel dat. Misschien hebben de laatste peilingen voor faalangst gezorgd bij open riool vld en de andere traditionelen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 13:09   #51
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dat denk ik wel.
Wat denk jij dat ik bedoel met "een werkbare regering"?
Oud 20 december 2018, 13:10   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Croo zegt dat hij niet van plan is het land te splitsen. Het zal sowieso niet van De Croo afhangen of dit land zal splitsen of niet.
Inderdaad.
Oud 20 december 2018, 13:13   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk dat niet dat N-VA in de regering zal zitten indien:

1. CD&V, OVLD, Ecolo-groen en MR (en mss CdH) een meerderheid kunnen vormen
2. Ecolo-groen zich concentreert op groene thema's en zich niet te economisch links opstelt.
NIEMAND verwachtte dat de N-VA deel zou uitmaken van een Zweedse coalitie. Zelfs Michel niet. EEN trap van Di Rupo onder zijn leugenachtige hol volstond om Michel van gedacht te doen veranderen.
Oud 20 december 2018, 13:15   #54
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfff, hij heeft er zelf nog op gealludeerd en aangegeven dat dit mss niet het verstandigste was.

Dit gezegd zijnde:
1. dit was een totaal andere situatie
Typische verdediging van iemand als die op hypocrisie betrapt wordt.
"Jamaar, dat was iets helemaal anders!".
Yeah right.
Of bedoel je dat de VLD toen dacht dat ze daar electoraal voordeel ging uit halen, maar van een kale kermis terugkwam?

Citaat:
2. hij kwam er tenminste voor uit dat hij de stekkertrekker was en begon niet te wenen over het uit de regering geduwd zijn of zo.
Maandenlang heeft hij gesparteld om de schuld op anderen te steken.
Je bent duidelijk zijn gejammer van toen vergeten.

Citaat:
3. Er kwam uiteindelijk een doorbraak, zij het niet op een manier die ik prefereer maar ze was er wel.
Een doorbraak, maanden later, door anderen gerealiseerd, ja.
Oud 20 december 2018, 13:25   #55
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alexander De Croo die kritiek geeft op de N-VA maar vergeet dat hij net hetzelde deed. Alleen nog een graad erger. Maar dat is de slimmerd natuurlijk glad vergeten.
Wat De Croo vergeet is voor zijn rekening. Ik zei toen, en nu nog altijd trouwens dat het toen een absolute stommiteit was om de regering te doen vallen.

En ook nu, in 2018, laat iemand een regering vallen omwille van een flutreden.

Citaat:
Je kan er niet onderuit dat De Croo vervroegde verkiezingen linkt aan de splitsing van den Belziek. Maar daar reageer jij, uiteraard, met geen gebenedijd woord op.
In tegendeel : ik heb er hier al 2 keer op gewezen dat het truukje van n-va grandioos is mislukt om 'en stoemelings' art 195GW binnen te smokkelen.

Citaat:
Deze draad gaat niet over de splitsing van BHV maar over een uitspraak die zopas uit de mond van De Croo junior kwam. Je verwijt mij dat ik me niet aan het onderwerp hou, maar dat je het zélfde doet stoort je in het geheel niet.
Waarom antwoord je dan met een vraag aan mij gericht over de splitsing, als het volgens jou off topic is ?

Citaat:
We zullen over enkele maanden weten hoeveel procent jouw op één na favoriete partij nog haalt. En hoelang het daarna zal duren vooraleer de volgende regering op de been wordt geholpen die ook "het communautaire" in de diepvries hoopt te kunnen bewaren. Een diepvriezer zorgt voor een langere bewaring van producten die aan bederf onderhevig zijn, maar laat ze niet in het niets verdwijnen. Vergeet dat maar beter niet.
Aangezien een volgende regering slechts een gewone meerderheid nodig heeft zal een formatie van bv een klassieke tripartite of een iets kleurrijkere combinatie met Groen erbij relatief gemakkelijk te maken zijn.
Nu men eindelijk de dwangidee losgelaten heeft dat asymmeterische coalities niet mogelijk zijn kan dat geen probleem vormen.

Vlaanderen gaat zeer waarschijnlijk een centrum rechtse coalitie krijgen in 2019, federaal is de kans groot op een tripartite en in wallonië zal er moeten gekozen worden tussen een echt zeeeer links beleid met groen-rood of rood-blauw.
In een federaal land mag zoiets trouwens geen probleem zijn.

Citaat:
Wat de verantwoordelijkheid van de Vlaams-nationalisten voor het vallen van de regering betreft waar jij en je geestesgenossen zo graag de nadruk op leggen. De N-VA werd er uit gewerkt.
Het was ook niet de N-VA die dreigde met een vertrouwensstemming. DAT was de aanleiding van Michel om er een punt achter te zetten. DAT en niets anders, want Michel en co zagen er geen graten in om met een fameuze ondemocratische minderheid verder te "regeren". Ze vergisten zich alleen een ietsiepietsie in de betrouwbaarheid van hun linkse vrienden in het parlement.
Dat is allemaal boter na de vis...
N-VA kelderde de regering door als regeringspartij ten elfden ure problemen te maken v/e tekst die het kabinet van Francken 2 jaar lang slikte en die reeds door de politieke beslissingsmolen was gegaan.

En dat allemaal omdat mijnheer De Wever graag een verkiezingscampagne wou voorbereiden die voor hem enkel moet gaan over bougnouls en makakken en hij graag het terug opflakkerende Vlaams Blok wou doen vergeten door hun thematiek te kapen.

Citaat:
Niet alleen de halve zolen van HLN nieuws, maar de voltalllige "Vlaamse" media, plus die in Fransstalig Belgique, hebben duidelijk laten verstaan dat Michel blunderde. Op die blunders gooien Trutten en De Croo hun eigen afvalberg bovenop.
Dat men Michel zijn blunder aanrekent is niet meer dan terecht. Maar dat neemt niet weg dat de intelligentere politiek redacteurs zoals Eeckhout van DM of Verschelden van Newsmonkey in hun editoriaal de echte bedoeling van deze komedie door n-va genadeloos fileren.

Citaat:
Ik stem nooit nog voor de N-VA, maar de waarheid zal ik geen geweld aandoen. De N-VA heeft als EERSTE Vlaamse partij, en voor één keer het been stijf gehouden. Iets wat nooit anders dan dagelijkse kost is geweest voor de Franstaligen. Michel heeft dat eens te meer met verve bewezen. Hij lag van mij voortaan verder door het leven gaan als Monsieur NON.

We zullen wel zien welke "Vlaamse" partijen in de toekomst bereid zullen zijn om voor de volgende generatie gewillige negerkes te leveren. En wat hen dat politiek zal opleveren.
Typisch weer voor vendeliers : wat heeft 'vlaams' hier in hemelsnaam mee te maken ? Is het VN compact over migratie een 'vlaams' probleem ? Zo ja dan verneem ik heel graag waarom Geert Bourgeois die tekst goedkeurde als Vlaams MP.

Citaat:
Hopelijk krijgen we geen strenge winter en de voorspelde stroomuitvallen tijdens de regering in lopende zaken.
Murphy komt nooit alleen.
Toch 1 ding waar we het over eens zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 13:36   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lange epistels lezen is niet aan mij besteed.

Ik blijf erbij dat het Michel was die het ontslag van zijn ondemocratische restregering aan le roi aanbood toen bleek dat hij op zijn parlementaire linkse vrienden niet hoefde te rekenen.

Ik blijf erbij dat De Croo vervroegde verkiezingen linkt aan de splitsing van Belgique.

Al de rest is praat voor de vaak.
Oud 20 december 2018, 13:38   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Praat voor de vaak, rond de potdraaierij en pertinente leugens.
Oud 20 december 2018, 14:02   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feit is ook dat De Croo de stekker uit de regering Leterme trok over een peulschilletje zoals de ongrondwettelijk verklaarde kieskring waar Verhofstadt verantwoordelijk voor was.
Het duurde 541 dag voor de volgende regering op poten geraakte. Leterme leidde al die tijd de regering van lopende zaken.
Het is zelfs geen publiek geheim dat regeringen van lopende zaken goedkoper zijn.

Citaat:
09 november 2010

Vermits de regering-Leterme ontslagnemend is, kan geen volwaardige begroting worden opgesteld. Beide wetsontwerpen laten toe dat er uitgaven kunnen worden gedaan en belastingen kunnen worden geïnd.

Een systeem van voorlopige twaalfden betekent een besparing. Daardoor kan elk overheidsdepartement slechts evenveel uitgeven dan het jaar daarvoor. Daarop kunnen wel enkele uitzonderingen worden genomen.

Zo besliste de regering extra geld uit te trekken voor de tijdelijke opvang van asielzoekers.
https://www.tijd.be/politiek-economi...g/8984913.html
Oud 20 december 2018, 14:42   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
En gelijk heeft hij
Hoezo?

Kan iemand mij dat eens uitleggen waarom verkiezingen (dus de legitieme toetsing in een democratie) tot chaos zal leiden?

Geven politici hiermee niet aan geen vertrouwen te stellen in de burger? Of anders gezegd: gaat het niet om politici die zich hautain verheffen boven het soevereine volk dat ze uiteindelijk toch zouden moeten vertegenwoordigen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 14:43   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Schijnbaar kent u toch bijzonder weinig af van de Belgische politiek. Er zijn in het verleden al ontelbare regeringen gevallen doordat partijen het niet meer eens waren. En na de verkiezingen zagen we dat de voordien kibbelende partijen elkaar weer vonden. Of zoals men vaak zegt: "Na de verkiezingen is iedereen weer maagd".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be