![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Eerste gedachte was ,hoe kan ik beide moleculen opvangen in dit proces, en zo heb ik dit membraan ontwikkeld. Heb een constante hoeveelheid water vacuüm in basis dat continu verwarmd word met IR lamp van 100 watt en hiermee vang ik continu elektrisch geladen waterstof- en zuurstofgas op. Door elektrische energie te produceren ontstaat er thermische energie.(waterstofgas door warmtewisselaar in aanraking van lucht. 60C°) Hier zou natuurlijk beter een Full cel gebruikt worden. Onder vacuüm moet er zeer weinig input energie gebruikt worden om waterstof en zuurstof moleculen te splitsen. Laatst gewijzigd door Deo : 26 februari 2019 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat is er fout aan mijn berekenen ? 250 liter per dag per paneel...reken het zelf na he ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar zijn een paar hele goede redenen voor. Voor huisverwarming is waterstofgas ideaal: als je het opstookt krijg je warmte. Met een WKK zelfs electriciteit. Met een fuel cell krijg je ook beiden. Maar in een wagen....is die warmte een verlies. Van pakweg 50 % en meer (exacte cijfers ken ik niet uit mijn hoofd maar het is in die grootte orde). Dan wordt het heel erg duur dit verhaal, en dan kan je wel eens gaan nadenken over batterijen. Overigens, al eens een grote fuel cell gekocht ? Die dingen zijn zeker niet goedkoop.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De paper zou welkom zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Filmkes eens deftig bekenen.
Het werkt zonder leiding of bidonneke, gewoon opgesteld in Arenbergpark. Indrukwekkend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Alleen: waterstof gemakkelijker op te slaan dan electriciteit ?
Ben ik de enigste die beseft dat waterstof een zeer klein molecuul is waardoor het gemakkelijk zich doorheen metaal beweegt ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou het. Het enige 'vernieuwende' procedé dat De Wever kent om het milieu te redden, zijn kerncentrales. Niet voor niets nodigde hij een lobbyman van de kernindustrie uit op het recente congres van de NVA. Helaas voor hem, indien de KUL-vorsers gelijk krijgen, kan hij zijn kerncentrales op de schroothoop gooien nog voordat ze gebouwd zijn. Voor zover zo ooit al gebouwd hadden kunnen worden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 februari 2019 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben daar van op de hoogte. Daarom dat ik telkens herhaal, binden met koolstof om een vloeibaar koolwaterstof bij kamertemperatuur en druk te krijgen. Dat vergemakkelijkt de opslag ten zeerste.
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nanovezels van koolstof?
https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrog...rbon_nanotubes https://www.power-technology.com/new...anotechnology/ https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterstofopslag Vooraleer ze iets degelijks gevonden hebben zijn de batterijen al 2-3 maal beter en veel veiliger dan vandaag. Laatst gewijzigd door Micele : 26 februari 2019 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dure technologie die ze al 2 decennia beloven, maar ze komt niet goed van grond.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn gezin verbruikt 1500 W gemiddeld (dat is aan de hoge kant, dat weet ik, maar dat is mijn jaarfactuur, ongeveer 12 000 KWhr). Ik zou dus 100 zulke vierkante meter panelen nodig hebben om de energie in chemische vorm te hebben, terwijl ik die in elektriciteit nodig heb. Daarnaast verbruiik ik ook nog veel gas (ik verwarm met gas, die 1500 W zijn voor al de rest). Ik kom dus bijlange niet toe met 100 m2 van die panelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht het blijken (en dat moet nog aangetoond worden) dat die Leuvense ploeg een grote doorbraak heeft gerealiseerd en uiteindelijk tot een algemene oplossing komt, dan moet je goed begrijpen dat ALLE TOT HIER TOE GEMAAKTE "GROENE POLITIEKEN" daar nefast voor geweest zijn. Immers, zoals bvb in Duitsland, zouden er dan heel veel middelen gegaan zijn naar dingen zoals windmolens, en zouden er veel dingen gegaan zijn naar uiteindelijk niet goed werkende directe zonnepanelen. Alle voorgaande investering, gelul, gezever en dergelijke, is dan gewoon pure verspilling geweest, die eigenlijk mensen zou hinderen in het nu weggooien van hun windmolens of directe zonnepanelen, om een waterstof installatie met bijhorende cryogenie in hun huis te installeren. Alle gesubsidieerde kan de schroothoop op. Niks van al die windmolen politiek was zinvol. De enigen die rijk geworden zijn met veel belastingsgeld zijn wat rijke investeerders en Chinese paneel fabrikanten, en corrupte bouwmaatschappijen die nutteloze windmolens hebben gebouwd. Alle gepest betreffende luchtvaart en auto's is nutteloos geweest, want op 1-2-3 maakt men van die waterstof terug koolwaterstoffen door CO2 captatie, en men kan de OUDE vliegtuigen en auto's weer gebruiken met artificiele benzine en kerosine, gemaakt met zonnepaneel-waterstof en herwonnen CO2 uit de atmosfeer. Maw, ongeveer ALLES wat men als politiek toegejuichte "groene" maatregelen had doorgevoerd, was zever in pakskes. Zo zie je maar, hoe nutteloos politiek kan zijn in het "oplossen" van een echt probleem. In het "mensen de arm omwringen om ze zich anders laten te gedragen volgens een ideologie", daar is de politiek goed in. Maar dat lost geen enkel probleem op. Anuna gaat geen enkel echt klimaatsprobleem doen oplossen. Zij is de perfecte zeveraar die goed weet hoe "massa's om de tuin te leiden" voor haar eigen dada's en carriere, maar daarmee is weer geen ons ECHTE oplossing bereikt. Echte oplossingen komen van de markt, van technologisch onderzoek waar winst mee te maken is. Niet met wat irrealistische dada's in rare labo's. Nee, met goesting in winst. Als de politiek de markt wil "sturen" helpt ze het omzeep. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 februari 2019 om 07:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() BDW zegt iets en twee weken later is het klimaat gered ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik ken er hier een paar die zo met t milieu begaan zijn dat die wreed content gaan zijn! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk moeten we dat zonnepaneel dat waterstof levert, gewoon zien als een soort van "directe batterij". Maar als we efficient willen zijn, moeten we elektrisch blijven. Natuurlijk ben je die efficientie weer kwijt als je 7 keer moet omzetten, maar alvorens de factor 3 of 4 kwijt te zijn door directe verbranding, kan je je nog wat permitteren. Het is enkel om te koken dat waterstof interessant is in 't huis. Ik zie mij niet koken op een fornuis met warmtepomp... Laatst gewijzigd door patrickve : 27 februari 2019 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |