![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 5.182
|
![]() Citaat:
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.124
|
![]() Citaat:
Immers, de taksen zullen "per blok" toegepast worden, en dan heeft het blok een vergelijkbaar statuut als een individueel, in een gemeenschap van blokken. Daar is het "individueel" juist voordeliger van externalities te veroorzaken. Maw, als de EU economisch winst maakt, en de wereld vervuilt, is dat, relatief gezien, GUNSTIG voor de EU. Als de EU ZICHZELF economische remmen oplegt, om minder externalities voor de wereld te veroorzaken, is dat misschien voor de wereld als geheel, beter, maar relatief gezien, voor de EU, nadelig. Taksen kunnen externalities maar bestrijden in de mate dat ze alle slachtoffers van die externalities inhouden. Bij lokale vervuiling is dat zo. De staat (die alle slachtoffers van lokale vervuiling inhoudt), kan de externality van lokale vervuiling corrigeren met een taks, waardoor het duurder wordt voor het vervuilende individu, maar de totale markt, lokaal gezien, beter werkt. De verliezen voor het vervuilende individu worden gecorrigeerd door de voordelen van zij die die vervuiling niet moeten ondergaan *die allemaal tot die staat behoren*. Maar aangezien er geen wereld taks kan zijn voor een wereldstaat, is een LOKALE blok taks enkel maar zoals het vervuilende individu dat zichzelf beperkingen oplegt, voor het welzijn VAN ANDERE BLOKKEN waar men zelf niks aan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 5.182
|
![]() Citaat:
+ er is zoiets als het overhead gewicht ook he.Hety totale gewicht is het gewicht van het vliegtuig plus dat van de passagiers. Als er minder mensen vervoert worden per vlucht is de CO2 van de vlucht wel minder, maar de CO2 per passagier is meer. Als er dan in totaal evenveel mensen vervoerD moeten worden komen er meer vluchten en is er dus ook meer vervuiling. edit: Dikke dt-fout ![]()
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” Laatst gewijzigd door Sneaky : 6 maart 2019 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.124
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 5.182
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, laten we ons exconomisch volledig in de voet schieten voor iets dat zelfs helemaal geen verschil maakt. Die naieve jeugd met hun idealen ook.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.124
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een eenvoudiger manier zou zijn om minder controles door te voeren, en meer ongelukken en terrorisme te bekomen. Dat schrikt ook af, mensen zouden ook minder vliegen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2019 om 09:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.414
|
![]() Wat is dat nu voor onzin ?? Je vervoert wel meer mensen met dat ene vliegtuig. Anders moet je voor al die mensen bijna een tweede vliegtuig gebruiken.
Als ik jouw redenering volg dan zou 1 bus met 50 mensen aan boord meer CO2 uitstoten dan 50 luxe auto's met 1 mens aan boord Misschien 1 vliegtuig per passagier....want minder gewicht = minder CO2 ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 maart 2019 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.124
|
![]() Citaat:
Maar in de mate dat het gros van het totale gewicht van een vliegtuig komt van zijn lading (passagiers + baggage), klopt het wat ik zeg. Nu is het inderdaad niet echt juist: een lege A320 weegt ongeveer 40 ton. Het is pas als daar 400 man in zitten die we elk aan 100 kg nemen, dat er equivalentie is, en zo een airbus, totaal volgeladen, weegt "maar" 73 000 kg. De overhead is dus groter dan het nuttige gewicht. Citaat:
Een vliegtuig zijn verbruik is ongeveer recht evenredig met zijn massa. Het punt is dat als een prijsverdubbeling van het vliegtuig ticket een halvering van het aantal passagiers veroorzaakt (vraag en aanbod), men evenveel vliegtuigen zal laten vliegen, met half zoveel volk erin. Dat verminderde transport gewicht maakt dat die vliegtuigen minder verbruiken, omdat er minder passagiers in zitten. Hoe duurder, en hoe luxueuzer, vliegen is, hoe ecologischer, zolang de totale uitgave aan "vliegen" gelijk blijft. Ideaal gezien is een prive jet voor een paar rijkaards dus super ecologisch, terwijl Ryan air een eco-ramp is, omdat al het gepeupel dan kan vliegen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2019 om 10:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1049 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.352
|
![]() Citaat:
Tenslotte, het is een stukje touw en een stok. Langs de andere kant, voor stokken en een bolletje touw is dan weer geen uitvoervergunning nodig.
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.414
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.414
|
![]() Citaat:
Het is net doordat het gepeupel zich ook auto's is kunnen gaan permitteren dat Ford een wereldconcern is geworden. Het is net opdat het gepeupel is kunnen gaan vliegen dat luchthavens en vliegmaatschappijen mega zijn geworden en veel rijkerds dankzij het toerisme zich kunnen blijven verrijken. Het ene hangt ontegensprekelijk samen met het andere. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 maart 2019 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.414
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
de efficiëntste klimaatregel zal zijn om 90% van de bevolking terug straatarm te maken. (omdat massale genocide nog niet overwogen wordt blijkbaar) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() goeie repliek! ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 6 maart 2019 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.414
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 | |
Minister-President
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 5.182
|
![]() Citaat:
Na het werk weliswaar, staken of spijbelen is iets voor gepeupel ![]() ![]() ![]()
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
![]() Citaat:
eens benieuwd wie de zwarte piet deze keer gaat trekken. de usual suspects, de Joden lijken deze keer eens niet de pineut te gaan worden, die zijn gewoon met te weinig om efficiënt te zijn als klimaatregel. Laatst gewijzigd door Anna List : 6 maart 2019 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |