Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2019, 11:13   #121
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar haalt u het vandaan dat de doelmatigheid van onze organen slechts "vermeend" is? Heeft het hart ook slechts een "vermeende" doelmatigheid bijvoorbeeld?

Met uw redenering komen we trouwens weer bij het element dat ik eerder aanstipte: keuzes kunnen beoordeeld worden op basis van moraliteit. We hebben handen. We kunnen ermee stelen. Deze handeling zullen we echter afmeten aan de moraal.
Het hart heeft een levensnoodzakelijke functie, nl bloed rondpompen. Een man die zijn penis nooit in een vagina zal steken kan een perfect functioneel leven leiden. Nu moet jij eens uitleggen wat er immoreel is aan het feit dat die man zijn penis niet in een vagina steekt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 11:13   #122
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Holebi's zitten gewoon in hetzelfde schuitje als moslims: altijd maar positieve discriminatie door de links progressieve kerk. Altijd en overal met het vingertje zwaaien dat discriminatie slecht is en er zelfs staatsorganismen voor oprichten die (vermeende) discriminatie opsporen, laten verklikken, vervolgens melden in de media en uiteindelijk dikwijls laten vervolgen.

Doe hetzelfde met gelijk wat en veel mensen zullen er vanzelf tegen zijn en er een hekel aan krijgen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 11:16   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het hart heeft een levensnoodzakelijke functie, nl bloed rondpompen. Een man die zijn penis nooit in een vagina zal steken kan een perfect functioneel leven leiden. Nu moet jij eens uitleggen wat er immoreel is aan het feit dat die man zijn penis niet in een vagina steekt.
Een lichaam kan niet verder bestaan zonder hart. De mensheid kan niet verder bestaan zonder nageslacht. Daarvoor hebben we voortplatingsorganen.

De vraag was trouwens niet wat hij niet doet met de voortplantingsorganen; wel wat de doelmatigheid is ervan. U sprak over "vermeend". U legt dat niet verder uit. Hebben de menselijke voortplatingsorganen dan een "vermeend" doel? Neen, het doel is heel duidelijk, ook al maakt persoon X of Y er geen gebruik van. U verwart hier overduidelijk doel met gebruik, iets wat ik al heb willen aantonen met mijn voorbeeld handen-stelen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 11:19   #124
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog steeds niet aangetoond dat homofilie "aangeboren" is. Er is geen "homogen" gevonden. Er wordt volop gespeculeerd over de oorzaak van dit gegeven.

En in de veronderstelling dat iets aangeboren is, is het dan ook moreel te rechtvaardigen? Kleptomanen kunnen ook stellen "het is aangeboren, dus valt mij niets te verwijten". Wordt stelen dan een moreel aanvaardbare handeling? Natuurlijk niet.
Dat had uw god maar moeten voorzien toen hij aan 't creëren van de mens sloeg, naar zijn evenbeeld dan nog wel. Aangeboren of niet, uw god is eindverantwoordelijke voor zijn product.

Hij heeft hen begiftigd met vrije wil, maar de mens mag er geen gebruik van maken.
Dat had ie blijkbaar niet voorzien?
Oftewel heeft ie grandioos gefaald.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 11:19   #125
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Een lichaam kan niet verder bestaan zonder hart. De mensheid kan niet verder bestaan zonder nageslacht. Daarvoor hebben we voortplatingsorganen.

De vraag was trouwens niet wat hij niet doet met de voortplantingsorganen; wel wat de doelmatigheid is ervan. U sprak over "vermeend". U legt dat niet verder uit. Hebben de menselijke voortplatingsorganen dan een "vermeend" doel? Neen, het doel is heel duidelijk, ook al maakt persoon X of Y er geen gebruik van. U verwart hier overduidelijk doel met gebruik, iets wat ik al heb willen aantonen met mijn voorbeeld handen-stelen.
U meent dat het doel heel duidelijk is. Wie zegt dat een penis ook niet kan dienen om er eens goed aan te snokken of een clitoris om eens aan te vingeren. Beide handelingen geven een sensatie van genot dat op zich stress vermindert. Dit is dan weer goed voor de gezondheid.

Het probleem van de voortplanting is ook verholpen door kunstmatige bevruchting. De Heer heeft de mens begiftigd met verstandelijke vermogens die dit mogelijk maakten.

Hallelujah!

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 mei 2019 om 11:20.
Oud 18 mei 2019, 11:23   #126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat had uw god maar moeten voorzien toen hij aan 't creëren van de mens sloeg, naar zijn evenbeeld dan nog wel. Aangeboren of niet, uw god is eindverantwoordelijke voor zijn product.

Hij heeft hen begiftigd met vrije wil, maar de mens mag er geen gebruik van maken.
Dat had ie blijkbaar niet voorzien?
Oftewel heeft ie grandioos gefaald.
Dat is één van zijn meer wredere grappen.

De mens heeft vrije wil, maar die zit in het onbewuste.
Oud 18 mei 2019, 11:24   #127
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw redenering is stelen dus best ok. Je maakt gebruik van je vrije wil om iets van iemands anders af te nemen.
In mijn redenering is uw god verantwoordelijk voor 't creëren van iemand, waar de drang tot stelen is ingebouwd.
Oud 18 mei 2019, 11:25   #128
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is één van zijn meer wredere grappen.

De mens heeft vrije wil, maar die zit in het onbewuste.
Ik kies toch vaak bewust wat ik wil hoor.
Wat ik wil eten, welke kleren ik koop of draag...
Oud 18 mei 2019, 11:25   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U meent dat het doel heel duidelijk is. Wie zegt dat een penis ook niet kan dienen om er eens goed aan te snokken of een clitoris om eens aan te vingeren. Beide handelingen geven een sensatie van genot dat op zich stress vermindert. Dit is dan weer goed voor de gezondheid.

Het probleem van de voortplanting is ook verholpen door kunstmatige bevruchting. De Heer heeft de mens begiftigd met verstandelijke vermogens die dit mogelijk maakten.

Hallelujah!
Uw redenering is volledig toepasbaar op het hart: de mensheid kan ook een kunsthart ontwikkelen. We zijn begiftigd met verstandelijke vermogen om soms het orgaan te vervangen, maar dat neemt nooit de doelmatigheid weg.

In uw eerste alinea verwart u doelmatigheid met emotionaliteit. De gevoelens inherent aan bepaalde handelingen zorgen er niet voor dat de doelmatigheid plotseling verdwijnt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 11:27   #130
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Hallelujah!
Snökken för klimatet!

Hallelujah!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2019, 11:29   #131
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik kies toch vaak bewust wat ik wil hoor.
Wat ik wil eten, welke kleren ik koop of draag...
Dat is net het wrede aan zijn grap, je denkt dat het zo is.

Neurologen kunnen tegenwoordig aanduiden in de hersens waar de beslissing genomen wordt een fractie voor het bewustzijn denkt, "vandaag ga ik die broek dragen".
Oud 18 mei 2019, 11:31   #132
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Neurologen kunnen tegenwoordig aanduiden in de hersens waar de beslissing genomen wordt een fractie voor het bewustzijn denkt, "vandaag ga ik die broek dragen".
Of de rok, voor wie in 'denkt' in t verkeerde lichaam geboren te zijn.
Oud 18 mei 2019, 11:34   #133
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In uw redenering is stelen dus best ok. Je maakt gebruik van je vrije wil om iets van iemands anders af te nemen.
Dat zijn de resten van het denken zoals de jager-verzamelaar dacht, het gedrag dat de christelijke godsdiensten hebben proberen uitbannen door het onbewuste en instinctieve impulsen af te wijzen.

Goede poging, gedeeltelijk gelukt.

Onverwachte bijzaak, de differentiatie van het bewustzijn. Het is geen toeval dat het de Judeo-christelijke wereld is waar men de meeste Nobelprijzen binnen haalt.
Oud 18 mei 2019, 11:34   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Of de rok, voor wie in 'denkt' in t verkeerde lichaam geboren te zijn.
Ja, een broekrok.
Oud 18 mei 2019, 11:35   #135
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw redenering is volledig toepasbaar op het hart: de mensheid kan ook een kunsthart ontwikkelen. We zijn begiftigd met verstandelijke vermogen om soms het orgaan te vervangen, maar dat neemt nooit de doelmatigheid weg.

In uw eerste alinea verwart u doelmatigheid met emotionaliteit. De gevoelens inherent aan bepaalde handelingen zorgen er niet voor dat de doelmatigheid plotseling verdwijnt.
Emotionaliteit? Masturbatie heeft niets met emoties te maken he Jan. Je gaat niet snokken omdat je je verdrietig voelt of omdat je in een goede bui bent. Het is veel meer primair dan dat hoor.

Ik wilde enkel aantonen dat er meerdere gebruiksmogelijkheden zijn. Heb je ooit eens de film gezien The Gods Must Be Crazy? Hoe een Afrikaanse stam aantoonde op hoeveel verschillende manieren een flesje Cola kan gebruikt worden?

Het is jouw keuze als je stelt dat geslachtsorganen maar 1 functie hebben. En dat is je goed recht. Maar als er anderen zijn die er meedere functies in zien dat is het vand e pot gerukt als je er een afwijking inziet. Dan moet ik zeggen dat de Heer je een aars heeft gegeven om er je belerend vingertje in te steken.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 18 mei 2019 om 11:35.
Oud 18 mei 2019, 11:35   #136
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach, had me nu toch die illusie gegund.
Oud 18 mei 2019, 11:36   #137
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Emotionaliteit? Masturbatie heeft niets met emoties te maken he Jan. Je gaat niet snokken omdat je je verdrietig voelt of omdat je in een goede bui bent. Het is veel meer primair dan dat hoor.

Ik wilde enkel aantonen dat er meerdere gebruiksmogelijkheden zijn. Heb je ooit eens de film gezien The Gods Must Be Crazy? Hoe een Afrikaanse stam aantoonde op hoeveel verschillende manieren een flesje Cola kan gebruikt worden?

Het is jouw keuze als je stelt dat geslachtsorganen maar 1 functie hebben. En dat is je goed recht. Maar als er anderen zijn die er meedere functies in zien dat is het vand e pot gerukt als je er een afwijking inziet. Dan moet ik zeggen dat de Heer je een aars heeft gegeven om er je belerend vingertje in te steken.
Oud 18 mei 2019, 11:45   #138
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 18 mei 2019, 11:56   #139
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt, maar het gaat nog verder dan dat:

“De deelnemers kregen beelden te zien, zowel hele mooie als hele gruwelijke. Wat opviel in het onderzoek was dat in alle gevallen het hart eerder reageerde dan de hersenen. Tegelijkertijd werden ook in de reacties van het hart duidelijke verschillen gezien wanneer een heel mooi beeld of een gruwelijk, gewelddadig beeld werd getoond. In de interactie tussen de hersenen en het hart zag men dat er veel meer signalen van het hart naar de hersenen gingen dan omgekeerd.

Later deden de onderzoekers een bijzondere ontdekking. Zij zagen dat het hart al reageerde voordat de beelden werden getoond. En niet alleen dat, het hart liet ook specifiek zien dat het wist dat er een mooi beeld zou komen of een gruwelijk beeld. De conclusie van het onderzoek was dat het energetische hart, buiten tijd en ruimte om, al ‘weet’ dat er iets gaat gebeuren en ook nog eens wat dat is.”

https://holistik.nl/juno-burger-energetische-hart/

Dat is zoiets als het 'aanvoelen' dat er iets gaat gebeuren, vlak voor dat plaatsvind.
Dat gevoel heeft me eens gered van een zwaar ongeluk, toen ik 'voelde' dat ik moest remmen voor een groen licht, terwijl er op hetzelfde moment van links een wagen met hoge snelheid door het rode licht reed.
Als ik niet geremd had zou die zich los in m'n flank geboord hebben.

Leve de intuïtie.
Oud 18 mei 2019, 11:58   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Klopt, maar het gaat nog verder dan dat:

“De deelnemers kregen beelden te zien, zowel hele mooie als hele gruwelijke. Wat opviel in het onderzoek was dat in alle gevallen het hart eerder reageerde dan de hersenen. Tegelijkertijd werden ook in de reacties van het hart duidelijke verschillen gezien wanneer een heel mooi beeld of een gruwelijk, gewelddadig beeld werd getoond. In de interactie tussen de hersenen en het hart zag men dat er veel meer signalen van het hart naar de hersenen gingen dan omgekeerd.

Later deden de onderzoekers een bijzondere ontdekking. Zij zagen dat het hart al reageerde voordat de beelden werden getoond. En niet alleen dat, het hart liet ook specifiek zien dat het wist dat er een mooi beeld zou komen of een gruwelijk beeld. De conclusie van het onderzoek was dat het energetische hart, buiten tijd en ruimte om, al ‘weet’ dat er iets gaat gebeuren en ook nog eens wat dat is.”

https://holistik.nl/juno-burger-energetische-hart/

Dat is zoiets als het 'aanvoelen' dat er iets gaat gebeuren, vlak voor dat plaatsvind.
Dat gevoel heeft me eens gered van een zwaar ongeluk, toen ik 'voelde' dat ik moest remmen voor een groen licht, terwijl er op hetzelfde moment van links een wagen met hoge snelheid door het rode licht reed.
Als ik niet geremd had zou die zich los in m'n flank geboord hebben.

Leve de intuïtie.

Dat is één van de zaken waarover het gaat wanneer we spreken over de differentiatie van het bewustzijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be