Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2019, 11:46   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik weet niet of ge Limburger zijt, maar indien wel, laat me dit even duidelijk maken:

Ik ben antwerpenaar en I want my money back! Of ge erkentelijk zijt of niet. Want ik heb nog nooit (ik herhaal: nog nooit) 1 Limburger 'dank u' horen zeggen voor al die tientallen jaren van transfers. Gij wel?
Antwerpenaar? Geef mijn geld terug!
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 12:06   #22
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Bedoel je de provincie waar ik woon?
Dat niet relevant.
Integendeel! Niets is meer relevant dan de plaats waar men woont inzake transfers.
Citaat:
En aan de reacties die je ooit gaf op bepaalde zaken die ik schreef zou je dat moeten weten.
Zeg man, denkt gij echt dat ik bij hou waar gij woont?
Citaat:
Ik weet in ieder geval wel wet 'jouw provincie'(sic) (en jouw stad... naar eigen zeggen ten minste) is. Je denkt daar de draagkracht van jouw beweringen uit te kunnen putten.
Inderdaad.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 12:09   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
hahaha
belgie redden door de vlamingen tegen elkaar op te zetten

eendracht maakt macht op zijn belgisch
zelden zijn er transparante cijfers over transfers tussen Vlaanderen en Wallonië.

ineens zouden er onderbouwde betrouwbare cijfers zijn op provinciaal niveau...

zo Belgisch ... zo vorige eeuws ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 12:10   #24
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Kleingeestig.
Wij wonen in Vlaanderen.
Punt.
Lees de studie. Daar is de draagkracht opgedeeld volgens provincie.

Ik ben niet degene die een draad is begonnen over deze studie. Het is een geloofsgenoot van u die dat heeft gedaan, (en er duidelijk al wreed veel spijt van heeft). Als gij dus de wereld geografisch enkel wil opdelen in gewesten en niet in provincies, dan is deze draad niets voor u.
Oud 2 juli 2019, 12:26   #25
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of ge Limburger zijt, maar indien wel, laat me dit even duidelijk maken:

Ik ben antwerpenaar en I want my money back! Of ge erkentelijk zijt of niet. Want ik heb nog nooit (ik herhaal: nog nooit) 1 Limburger 'dank u' horen zeggen voor al die tientallen jaren van transfers. Gij wel?
Een Henegouwer moet in dat geval 5x 'dank u' zeggen.

Heeft die dat dan wel gedaan ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 12:26   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zelden zijn er transparante cijfers over transfers tussen Vlaanderen en Wallonië.

ineens zouden er onderbouwde betrouwbare cijfers zijn op provinciaal niveau...

zo Belgisch ... zo vorige eeuws ook.
Die waren er en blijkbaar valt het nog mee:

https://www.tijd.be/nieuws/archief/V...lonie/10141963

Citaat:
De bedragen liggen in lijn met eerdere studies. In 2017 bleek uit een studie van de KU Leuven op vraag van toenmalig Vlaams minister-president Geert Bourgeois (N-VA) dat de transfers zo'n 7 miljard euro bedragen. De onderzoekers gaven toen aan dat de transfers in ons land in vergelijking met andere rijkere regio's in de wereld niet uitzonderlijk hoog liggen. In regio's zoals het Italiaanse Lombardije, de Spaanse Balearen of de Canadese provincie Alberta betalen inwoners soms tot drie keer zoveel om hun landgenoten in armere regio's via de sociale zekerheid te steunen.
Oud 2 juli 2019, 12:36   #27
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Een Henegouwer moet in dat geval 5x 'dank u' zeggen.

Heeft die dat dan wel gedaan ?
Ik ben hier niet over 'erkentelijkheid' begonnen. Zie post #11.
Niemand hoeft erkentelijk te zijn voor mij. Ik wil gewoon mijn geld terug. Liefst van West Vlaamse en Limburgerse Vlaams nationalisten die hier al jaren zitten te klagen over transfers.
Oud 2 juli 2019, 12:50   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees de studie. Daar is de draagkracht opgedeeld volgens provincie.

Ik ben niet degene die een draad is begonnen over deze studie. Het is een geloofsgenoot van u die dat heeft gedaan, (en er duidelijk al wreed veel spijt van heeft). Als gij dus de wereld geografisch enkel wil opdelen in gewesten en niet in provincies, dan is deze draad niets voor u.
Ik moet nog altijd de eerste draad zien opgestart door U. En liefst een positieve draad.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 12:51   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben hier niet over 'erkentelijkheid' begonnen. Zie post #11.
Niemand hoeft erkentelijk te zijn voor mij. Ik wil gewoon mijn geld terug. Liefst van West Vlaamse en Limburgerse Vlaams nationalisten die hier al jaren zitten te klagen over transfers.
Gij hebt niks te willen behalve betalen zoals alle andere Antwerpenaars. Aan wie ? Aan mij en andere Brusselaars waarvoor dank.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 juli 2019 om 13:11.
Oud 2 juli 2019, 13:12   #30
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik moet nog altijd de eerste draad zien opgestart door U. En liefst een positieve draad.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=249066

Vorige week nog, positiever kan niet!

Gij moogt reageren. Doe uw best.
Oud 2 juli 2019, 13:25   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=249066

Vorige week nog, positiever kan niet!

Gij moogt reageren. Doe uw best.
Die draad ken ik. Heb je al eens naar verwezen bij gebrek aan .
Geen kat toonde interesse. Ik ook niet .
Je moet toch nog draden hebben opgestart of is het bij deze gebleven in al die jaren ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 juli 2019 om 13:26.
Oud 2 juli 2019, 13:53   #32
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De verkiezingen zijn al een tijdje voorbij en hopla, daar komt alweer een onderzoek naar hoeveel WalloBrux ons kost:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aars~a25f0abe/

€1000 per Vlaming per jaar... Wie wil dit nog blijven betalen? Onze pensioenen worden onbetaalbaar, onze wegen worden niet meer hersteld, het milieu gaat kapot en er zijn investeringen nodig om dit te verbeteren,...
Inderdaad. En niet te vergeten, per modaal Vlaams gezin met twee kinderen komt het dus neer op een 10 000 € per jaar. Toen ik dat een tijd geleden ook even aanstipte was onze Panda vreselijk in zijn belgicistisch gat gebeten en ontstak in hevige verontwaardiging en woede. Hoe durfde ik zoiets te schrijven! Ik die geniet van een ambtenarenpensioen! Wat dat met de transfers naar WalloBrux te maken heeft mag joost weten. Tenzij je natuurlijk de mening bent toegedaan dat het allemaal één pot nat is en dat een Waal uit een familie van derde generatie werklozensteun-genieters hetzelfde is als een gepensioneerde die een loopbaan lesgever in het onderwijs achter de rug heeft (in mijn geval nog aangevuld met enkele extra jaren op de administratie van het onderwijsministerie). Die andere diehard belgicist Tavek was er als de kippen bij om ook zijn mening te luchten en te stellen dat ik eigenlijk tijdens mijn actieve loopbaan helemaal niets had uitgespookt.

Het is overduidelijk dat de problematiek van de transfers richting WalloBrux voor de Vlaamse (??? ) belgicisten een absoluut taboe is. Dat aankaarten in een gesprek of een forumdiscussie is "not done". En dan krijgen we natuurlijk het tot mantra verworden fake "tegenargument", met name de Vlaamse steun aan Limburg. Als die belgicisten door hun tricolore bril het verschil niet zien tussen de WalloBrux-transfers en die naar Limburg dan getuigt het ofwel van volstrekte onwetendheid (wat ik niet geloof) ofwel van kwade wil. De Vlaamse steun aan Limburg is in de loop der jaren in de eerste plaats een steun voor extra investeringen geweest. De WalloBrux transfers werden hoofdzakelijk gebruikt om het PS-uitkeringsbeleid in stand te houden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:01   #33
geertvdb

Standaard

Citaat:
Die draad ken ik.
Waarom vraagt ge dan naar een positieve draad van mij?
Citaat:
Heb je al eens naar verwezen bij gebrek aan .
Bij gebrek aan wat?
Citaat:
Geen kat toonde interesse. Ik ook niet .
Dat klopt, als ik iets positief post is niemand geinteresseerd, als ik de confrontatie aanga ben ik super populair. De fout ligt dus bij u.
Citaat:
Je moet toch nog draden hebben opgestart of is het bij deze gebleven in al die jaren ?
Nog een paar, maar die moeite gaat ge zelf moeten doen. Tenzij dat ge een hekel hebt aan een inspanning te leveren en ge niet graag moe wordt, laat het dan maar.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 juli 2019 om 14:01.
Oud 2 juli 2019, 14:02   #34
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. En niet te vergeten, per modaal Vlaams gezin met twee kinderen komt het dus neer op een 10 000 € per jaar. Toen ik dat een tijd geleden ook even aanstipte was onze Panda vreselijk in zijn belgicistisch gat gebeten en ontstak in hevige verontwaardiging en woede. Hoe durfde ik zoiets te schrijven! Ik die geniet van een ambtenarenpensioen! Wat dat met de transfers naar WalloBrux te maken heeft mag joost weten. Tenzij je natuurlijk de mening bent toegedaan dat het allemaal één pot nat is en dat een Waal uit een familie van derde generatie werklozensteun-genieters hetzelfde is als een gepensioneerde die een loopbaan lesgever in het onderwijs achter de rug heeft (in mijn geval nog aangevuld met enkele extra jaren op de administratie van het onderwijsministerie). Die andere diehard belgicist Tavek was er als de kippen bij om ook zijn mening te luchten en te stellen dat ik eigenlijk tijdens mijn actieve loopbaan helemaal niets had uitgespookt.

Het is overduidelijk dat de problematiek van de transfers richting WalloBrux voor de Vlaamse (??? ) belgicisten een absoluut taboe is. Dat aankaarten in een gesprek of een forumdiscussie is "not done". En dan krijgen we natuurlijk het tot mantra verworden fake "tegenargument", met name de Vlaamse steun aan Limburg. Als die belgicisten door hun tricolore bril het verschil niet zien tussen de WalloBrux-transfers en die naar Limburg dan getuigt het ofwel van volstrekte onwetendheid (wat ik niet geloof) ofwel van kwade wil. De Vlaamse steun aan Limburg is in de loop der jaren in de eerste plaats een steun voor extra investeringen geweest. De WalloBrux transfers werden hoofdzakelijk gebruikt om het PS-uitkeringsbeleid in stand te houden.
In welke provincie woont u?
Oud 2 juli 2019, 14:05   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heeft de studie correcties ingebouwd voor de pendelaars ? Vele Brantenaars - die het meeste bijdragen volgens de studie -, maar ook Antwerpenaars en Oost-Vlamingen werken in de hoofdstad.

Ik ben eveneens groot voorstander om de provincie Brabant te herenigen.
Worden die Vlaamse pendelaars soms betaald door de Brusselse administratie?
Als het gaat om Vl. pendelaars die werken bij de Vlaamse administratie, die worden betaalt door de Vlaamse overheid. Diegenen die werken voor de federale administratie krijgen hun wedde van de federale overheid (die overigens voor het leeuwendeel door Vlaanderen wordt gefinancierd). De Vl. pendelaars die werken voor de administratieve vestigingen in Brussel van Vlaamse en multinationale ondernemingen wordt hun inkomen evenmin door "Brussel" betaald. Brussel is doodeenvoudig een geografische entiteit maar is zeker niet de financier. Het zogezegd "groot belang van Brussel" is een ballonnetje.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:09   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welke provincie woont u?
Inderdaad. Zeer belangrijk.

Bovendien is ook het arrondissement van doorslaggevende aard.

Citaat:
Daaruit blijkt dat Leuven netto het meeste bijdraagt (3.651 euro per persoon per jaar), gevolgd door Halle-Vilvoorde (3.364 euro) en Waals-Brabant.
I want my money back!
Oud 2 juli 2019, 14:11   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

I want my money back!
schrijf een vordering naar Di Rupo.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:11   #38
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

I want my money back!
En de gemeente en de straat, misschien de verdieping dat ge woont?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 juli 2019 om 14:12.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2019, 14:15   #39
geertvdb

Standaard

Citaat:
Als het gaat om Vl. pendelaars die werken bij de Vlaamse administratie, die worden betaalt door de Vlaamse overheid. Diegenen die werken voor de federale administratie krijgen hun wedde van de federale overheid (die overigens voor het leeuwendeel door Vlaanderen wordt gefinancierd). De Vl. pendelaars die werken voor de administratieve vestigingen in Brussel van Vlaamse en multinationale ondernemingen wordt hun inkomen evenmin door "Brussel" betaald. Brussel is doodeenvoudig een geografische entiteit maar is zeker niet de financier. Het zogezegd "groot belang van Brussel" is een ballonnetje.
Tuurlijk dat, begint maar mist te spuiten.

Een studie bevestigt uw mening niet, en ipv uw mening te veranderen (wat een rationeel wezen zou doen) begint ge met speculaties hoe de studie 'niet klopt'.

Voor mij is het leven gemakkelijk: ik heb geen geloof, geen ideologieën. Cognitieve dissonantie heb ik dus zeer beperkt.
Oud 2 juli 2019, 14:16   #40
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch eventjes op wijzen dat de meer dan 700.000 jobs in Brussel niet allemaal te maken hebben met de Vlaamse administratie, hé...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be