Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2019, 17:25   #61
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
In Denemarken kopen ze massaal de fiets omdat een nieuwe auto onbetaalbaar is, niet uit "leve het milieu". Als je groene trollen daarop wijst is het opeens stil.

https://www.thelocal.dk/20151120/wha...gistration-tax

150-180% car registration tax.

Q-Park heeft in Kopenhagen 18 parkeergarages, ik geef het maar mee.
Ziedet se.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 17:35   #62
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het alternatief bij uitstek is Kopenhagen: men heeft daar de stad aangepast aan het fietsverkeer.
De fietsers hebben OVERAL voorrang.
Er zijn zelfs meer fietsen dan Kopenhagers.
De auto's zijn "2de rangs" !
Onze politiekers moeten daar eens de REALITEIT gaan bekijken !
Ze zouden nergens méér bijleren over modern stadsverkeer.

Klopt, alleen kan zoiets volgens bekrompen figuren als De Wever niet.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 20:41   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

De fiets moet geen voorrang krijgen op de auto; ze moeten beiden kunnen samen gaan op een veilige manier.
Een jong gezin met twee kinderen in een grootstad heeft ook nood aan een auto (tenzij ze allebei ambtenaar zijn in diezelfde grootstad; dan kunnen ze de groene bakfietsfamilie uithangen ...)

Het probleem van de nva was, voor de verkiezingen, dat er door de oude machtspartijen een hetze op gang kwam, die ging verworden naar iets analoogs aan de Turtel-taks, maar gelinkt aan Ben en aan de nva.
Wel, laat nu de anderen daar maar mee afkomen.

Persoonlijk ben ik voorstander van een uiterst intelligente vorm van rekening rijden.
En die zal er ook wel komen.

Nog iets over fietsinfrastructuur: gvd spijtig dat de oude machtspartijen ons opgezadeld hebben met zo'n staatsschuld. Anders waren we het mooiste fietsland van gans de EU.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 21:18   #64
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De fiets moet geen voorrang krijgen op de auto; ze moeten beiden kunnen samen gaan op een veilige manier.
Een jong gezin met twee kinderen in een grootstad heeft ook nood aan een auto (tenzij ze allebei ambtenaar zijn in diezelfde grootstad; dan kunnen ze de groene bakfietsfamilie uithangen ...)

Het probleem van de nva was
Probleem van de NVA is net dat ze geen keuzes maken en in de illusie leven dat men alle vervoersmodi in harmonie met elkaar kan laten leven in een stad. Ze menen terug het warm water te hebben uitgevonden.

Dat "geen keuzes maken" zorgt ervoor dat een stad als Antwerpen de boot mist en op termijn meer en meer achter zal lopen, naast het feit dat men ook nog vele ongevallen kan verwachten. Kopenhagen is een voorbeeld van een stad die wel een bewuste keuze heeft gemaakt en die tot uitvoering heeft gebracht.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 21:30   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De fiets moet geen voorrang krijgen op de auto; ze moeten beiden kunnen samen gaan op een veilige manier.
Een jong gezin met twee kinderen in een grootstad heeft ook nood aan een auto (tenzij ze allebei ambtenaar zijn in diezelfde grootstad; dan kunnen ze de groene bakfietsfamilie uithangen ...)

Het probleem van de nva was, voor de verkiezingen, dat er door de oude machtspartijen een hetze op gang kwam, die ging verworden naar iets analoogs aan de Turtel-taks, maar gelinkt aan Ben en aan de nva.
Wel, laat nu de anderen daar maar mee afkomen.

Persoonlijk ben ik voorstander van een uiterst intelligente vorm van rekening rijden.
En die zal er ook wel komen.

Nog iets over fietsinfrastructuur: gvd spijtig dat de oude machtspartijen ons opgezadeld hebben met zo'n staatsschuld. Anders waren we het mooiste fietsland van gans de EU.
Een uiterst intelligente manier ???
Mooie theorie.
Hierdoor zullen er 0 auto's minder op de weg komen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 21:32   #66
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Probleem van de NVA is net dat ze geen keuzes maken en in de illusie leven dat men alle vervoersmodi in harmonie met elkaar kan laten leven in een stad. Ze menen terug het warm water te hebben uitgevonden.

Dat "geen keuzes maken" zorgt ervoor dat een stad als Antwerpen de boot mist en op termijn meer en meer achter zal lopen, naast het feit dat men ook nog vele ongevallen kan verwachten. Kopenhagen is een voorbeeld van een stad die wel een bewuste keuze heeft gemaakt en die tot uitvoering heeft gebracht.
Wat in Kopenhagen kan, moet hier ook kunnen.
Het heeft daar wel enige jaren geduurd vóór ze tot het huidige resultaat kwamen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 22:38   #67
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wat in Kopenhagen kan, moet hier ook kunnen.
Het heeft daar wel enige jaren geduurd vóór ze tot het huidige resultaat kwamen.
Kopenhagen heeft al zijn burgers die niet rijk zijn verplaatst.
Of beter gezegd er voor gezorgd dat ze het niet meer kon betalen.

Allemaal!

Het resultaat betreuren ze zich nu wel. Nu proberen ze de sociale mix te herstellen.

En je moet eens aandachtig hun beleid volgen. Overal waar men verkeersvrij maakt komen projecten met peperdure flats.

En als je nog aandachtiger kijkt zal je zien dat gans het beleid teruggaat naar de rijksten die beleggen in vastgoed, parkings of componenten maakt voor fietsen zoals tandwielen en dergelijke.

En als je nog meer aandachtiger kijkt zie je een verband in familie historiek onder die rijksten die projecten uitbouwen en politiekers.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 augustus 2019 om 22:40.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 22:47   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kopenhagen heeft al zijn burgers die niet rijk zijn verplaatst.
Of beter gezegd er voor gezorgd dat ze het niet meer kon betalen.

Allemaal!

Het resultaat betreuren ze zich nu wel. Nu proberen ze de sociale mix te herstellen.

En je moet eens aandachtig hun beleid volgen. Overal waar men verkeersvrij maakt komen projecten met peperdure flats.

En als je nog aandachtiger kijkt zal je zien dat gans het beleid teruggaat naar de rijksten die beleggen in vastgoed, parkings of componenten maakt voor fietsen zoals tandwielen en dergelijke.

En als je nog meer aandachtiger kijkt zie je een verband in familie historiek onder die rijksten die projecten uitbouwen en politiekers.
Jij hebt gisteren naar Canvas gekeken
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2019, 23:04   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jij hebt gisteren naar Canvas gekeken
Ja maar ook andere zaken .

Londen is met hetzelfde bezig. Ieder die gewoon werk heeft of geen werk zijn ze aan het herlocaliseren in verre buitenwijken.
Ook daar zijn de vastgoed prijzen onbetaalbaar inmiddels.

En andere steden doen het ook.

Gent bv.

Sorry dit is geen milieu beleid dat ze voeren maar een rijkemanspad creëren onder de naam milieu.
Want anders zou men protesteren natuurlijk.
En terecht!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 00:11   #70
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja maar ook andere zaken .

Londen is met hetzelfde bezig. Ieder die gewoon werk heeft of geen werk zijn ze aan het herlocaliseren in verre buitenwijken.
Ook daar zijn de vastgoed prijzen onbetaalbaar inmiddels.

En andere steden doen het ook.

Gent bv.

Sorry dit is geen milieu beleid dat ze voeren maar een rijkemanspad creëren onder de naam milieu.
Want anders zou men protesteren natuurlijk.
En terecht!
Dat is nog alles niet...

Diegenen die in het stadscentrum wonen,en die nog een oude wagen hebben worden gewoonweg gegijzeld door hun eigen stadsbestuur...

Die mensen worden gewoonweg opgesloten in hun eigen huis of appartement,en zeker als het oudere mensen betreft die slecht ter been zijn.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2019, 18:57   #71
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja maar ook andere zaken .

Londen is met hetzelfde bezig. Ieder die gewoon werk heeft of geen werk zijn ze aan het herlocaliseren in verre buitenwijken.
Ook daar zijn de vastgoed prijzen onbetaalbaar inmiddels.

En andere steden doen het ook.

Gent bv.

Sorry dit is geen milieu beleid dat ze voeren maar een rijkemanspad creëren onder de naam milieu.
Want anders zou men protesteren natuurlijk.
En terecht!
Tja als je kan kiezen tussen een stad met de betere klasse of een stad als Antwerpen vol migranten, dan ben ik toch eerder geneigd voor het eerste te kiezen. Ieder zijn keuze natuurlijk, als u liever in Borgerokko wil wonen, be my guest.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 07:00   #72
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 115.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja als je kan kiezen tussen een stad met de betere klasse of een stad als Antwerpen vol migranten, dan ben ik toch eerder geneigd voor het eerste te kiezen. Ieder zijn keuze natuurlijk, als u liever in Borgerokko wil wonen, be my guest.
Ergens is dat inderdaad wel toe te juichen, het is het begin van de noodzakelijke genocide, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2019, 10:39   #73
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad. Dat lijkt me toch evident. Ons land in nauwelijks een voorschoot groot.
Groter dan Luxemburg,Andorra,Estland ... .
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 05:57   #74
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/auto/op-zoek-naar...isie~afc0fc94/

Binnenkort is het file probleem vanzelf opgelost als ze zo blijven belasten.
Weg vrijheid blijheid en waar ze na de auto de focus gaan opleggen om geld in de kas te krijgen is nog niet duidelijk maar hou je vast het komt zeker.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 06:37   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Nog iets over fietsinfrastructuur: gvd spijtig dat de oude machtspartijen ons opgezadeld hebben met zo'n staatsschuld. Anders waren we het mooiste fietsland van gans de EU.
Dat klopt. We fietsen niet genoeg en rijden te veel met de auto. Dat is uiteraard de schuld van de anderen. Alles is die anderen hun schuld ....alles.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 06:41   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.441
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/auto/op-zoek-naar...isie~afc0fc94/

Binnenkort is het file probleem vanzelf opgelost als ze zo blijven belasten.
Weg vrijheid blijheid en waar ze na de auto de focus gaan opleggen om geld in de kas te krijgen is nog niet duidelijk maar hou je vast het komt zeker.
Zou me verbazen. Het zijn bijna allemaal salaris bedrijfs en vrachtwagens die in de file staan tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2019 om 06:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 06:53   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.453
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tja als je kan kiezen tussen een stad met de betere klasse of een stad als Antwerpen vol migranten, dan ben ik toch eerder geneigd voor het eerste te kiezen. Ieder zijn keuze natuurlijk, als u liever in Borgerokko wil wonen, be my guest.
U bent klaar voor Elysium, maar dan zal u eerst even de Euromilions moeten winnen, of u komt er niet binnen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 09:31   #78
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Kopenhagen heeft al zijn burgers die niet rijk zijn verplaatst.
Of beter gezegd er voor gezorgd dat ze het niet meer kon betalen.

Allemaal!

Het resultaat betreuren ze zich nu wel. Nu proberen ze de sociale mix te herstellen.

En je moet eens aandachtig hun beleid volgen. Overal waar men verkeersvrij maakt komen projecten met peperdure flats.

En als je nog aandachtiger kijkt zal je zien dat gans het beleid teruggaat naar de rijksten die beleggen in vastgoed, parkings of componenten maakt voor fietsen zoals tandwielen en dergelijke.

En als je nog meer aandachtiger kijkt zie je een verband in familie historiek onder die rijksten die projecten uitbouwen en politiekers.
Dat is zo.

De volledige stadskern van Kopenhagen is niet autovrij, maar men verdraait dat hier graag, net zoals als het over Oslo gaat. De "autovrije" zone daar is een gebied waar er vroeger al nauwelijks auto's waren.

Over het verleggen van de "minder rijken" naar buitenwijken hoor je natuurlijk niets.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De witte is niet de enige op dit forum die zich grandioos belachelijk maakt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 09:46   #79
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou me verbazen. Het zijn bijna allemaal salaris bedrijfs en vrachtwagens die in de file staan tegenwoordig.
Dus "vrijheid blijheid" is dan nu reeds weg ....
We komen echt met te veel op dat bolleke hier, zeker hier in België.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2019, 10:25   #80
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een uiterst intelligente manier ???
Mooie theorie.
Hierdoor zullen er 0 auto's minder op de weg komen.
Het is te zien hoe duur het wordt,het is gewoon de lada-rijder die in de weg rijdt van de land-rover.Wie 3000 euro netto heeft met een bedrijfswagen zal niet wegblijven voor 300 euro tol per maand,wie 1500 netto heeft en zijn autotje zelfs moet bekostigen zal dat wel doen.Overigens zal die 300 euro tol vermoedelijk door de firma betaald worden.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be