![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() Dat heb jij niet te bepalen, en al zeker niet aangezien ik reageerde op Mambo.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En in Californië verkopen de EVs fantastisch, allé meer verkopen als ze kunnen maken kan natuurlijk niet. Citaat:
![]() Citaat:
Hoeveel aandeel hebben zware pickups in Europa? ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 18:05. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Je kon even goed zeggen dat de lucht in Alaska opgeklaard is. ![]()
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
ials Video's Zoeken Contact Auto55 webshop En Français Menu sluiten NIEUWS CHINA: 70% EV-KLANTEN BEKLAAGT HET ZICH 27 juni 2019 Het kan misschien verbazen, maar China is de vooraanstaande producent van elektrische auto’s. De Aziatische economische grootmacht zette zogeheten New Energy Vehicles (eigenlijk hoofdzakelijk elektrisch aangedreven auto’s) op het voorplan in 2015. Daarbij verstrekte de overheid via genereuze subsidies exorbitante bedragen aan lokale fabrikanten. Het plan: tegen 2020 al 2 miljoen NEV’s in gebruik hebben. 2 miljoen elektrische auto’s in 2020 Het land is op koers om die doelstelling te halen. In 2018, amper drie jaar na het uitvaardigen van de ‘richtlijn’, rijden er in het land al 1.250.000 NEV’s rond. Bijna allemaal zijn het geheel elektrische auto’s. In China alleen zouden er niet minder dan 500 startups in het segment actief zijn. Veel te veel problemen “70% van de klanten zich de keuze voor een elektrische auto beklaagt” Maar er zijn problemen met de elektrische voertuigen. De technologie lijkt, volgens verslaggeving in Chinese media die door Bloomberg werd opgepikt, onvoldoende doorontwikkeld. In 2018 moest de industrie meer dan 130.000 elektrische auto’s terugroepen. Meer dan één op tien. En het zijn de accu’s die het zorgenkind blijken. Zo zeer dat 70% van de klanten zich de keuze voor een elektrische auto beklaagt. Het einde van subsidies Defecte transmissies en elektronische problemen vallen frequent voor, maar defecte batterijen, accu’s die oververhitten en grote verliezen in batterijcapaciteit en -bijgevolg- rijbereik zijn de grootste problemen. Het lijken vooral de elektrische auto’s te zijn met een klein rijbereik (en daardoor een lagere kostprijs) die het vaakst met problemen te kampen hebben. De overheid kondigt daarom aan dat de aankoopsubsidies voor goedkope EV’s naar alle waarschijnlijkheid teruggeschroefd of volledig afgeschaft zullen worden. Gelukkig dat mambo nog eens door dat fake nieuws prikt. ![]()
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() Citaat:
![]() EV brengen zelfs meer jobs tesamen met hernieuwbare energie, een pure win win. De besparing op gezondheidskosten niet onderschatten. Ik geloof wetenschappers met verstand als uw voortdurend geblaat over kosten die er niet echt zijn of toch dik gecompenseerd worden. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/10...rlo-1-2467056/ En dat was van 2015, ondertussen zijn er een heel pak voertuigen bijgekomen met 400 km rijbereik, en een heel pak (zware) laadpalen. Diegene die bij hun ICE willen blijven omdat een EV hun niet past mogen dat tot in den treure. Ik heb daar helemaal niets tegen. Beide wagensoorten gaat ook. De markt zal dat sowieso uitmaken. Maar zoals de toekomst en de politiek er nu uitziet zullen het aantal EV geleidelijk moeten stijgen. En zeker vanaf 2025, CO2 rules. Her *wagenpark zal nog langzamer stijgen. Wereldwijde prognose in 2017, die elk jaar gecorrigeerd wordt. https://about.bnef.com/blog/electric...ar-sales-2040/ An executive summary of BNEF’s 2017 electric vehicle forecast can be downloaded by the media from the micro-site on this link. Figure 1: Annual global light-duty vehicle sales ![]() Source: Bloomberg New Energy Finance Figure 2: Global light-duty vehicle *fleet ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De vuile lucht, lees, geur en stof, blijft nogal lang hangen in steden, vooral omdat die constant vernieuwd word. Het verminderen van ICE's in de steden, heeft het rare effect dat ramen en muren langer proper blijven en kleren minder stinken. En veel EV's zijn te groot om in de smalle straten van de oude Noorse binnensteden te rijden. Daardoor is er dus een verbetering van de luchtkwaliteit, maar ook een inboeting in levenscomfort. Terwijlze vroeger met hun Fort Ka en VW up tot aan de deur konden rijden om de boodschappen uit te laden, mogen ze die nu vanaf de parking naar huis sleuren, want hun Tesla model 3 geraakt niet in de straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En ik pleit al meer dan 50 jaar voor een omschakeling van massa productie in destroomopwekking naar een kleinschalige opwekking. Ik pleit al meer dan 50 jaar voor een omschakeling van aardgas, naar bio-gas. En ik weet maar al te goed, dat die omschakelingen geen werkgelegenheid gaan kosten, maar juist meer jobs gaan opleveren. En het is tegenwoordig bijna te zot om los te lopen om een wagen te kopen die 300km actieradius heeft, want steeds minder en minder mensen nemen de wagen voor op ries te gaan, ze nemen liever de vlieger, veel sneller en goedkoper of de trein, minder stress en minder vermoeiend. Het zijn enkel nog wat oude knarren zoals jij en ik die nog de auto nemen om een afstand van +500km te overbruggen. Waar gij dus nog mee afkomt. Maar dat allemaal aanpassen kost geld, veel geld zelfs. En het is op sommige plaatsen zelfs onmogelijk om vaste stroomopwekkingsinstallatie neer te poten en gewoon niet rendabel om er zelfs nog maar een stroomkabel aan te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() Citaat:
wat is het nut om elektrische auto's te verbieden in een stadscentrum ? als ze dan toch niet meer uitstoten het is alsof je een huis koopt in een stadcentrum met veel winkelbedrijvigheid en op een bepaald moment verander je het BPA naar woonzone.... dat is wat je aan het doen bent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Het is daar één en al puur natuur. Met zeer weinig mensen per oppervlak. ( 10 steden slechts waarvan 9 meer een groot dorp is) En nog een 90 kleinere dorpen die als stad in aanmerking komt, doch weinig inwoners) Dus die bewering is al even ongelooflijk als een kabeljauw die de tram neemt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 november 2019 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
De meeste huidige EV zijn gewoon te lang en/of te breed om in de straten van de oude stadsdelen te kunnen gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Toen ik terug thuis kwam moest ik niet eens tot aan de garage lopen om te weten dat hij daarmee was gaan ritsen, ik kon het gewoon reuken. En ik woon niet eens in een dorpskom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Maar zeggen dat de luchtkwaliteit in Noorwegen beter is nu terwijl Noorwegen bij de beste kwaliteit ter wereld van lucht al zat is serieus met de mensen hun voeten spelen Soit komt van al die fake berichten natuurlijk. En ja gevels en ramen worden sowieso vuil ook zonder auto's. Dat is atmosferisch. Van tijd tot tijd eens kuisen zou meer bijdragen dan onnozele pakten in Parijs te gaan ondertekenen waarna ieder zich dan maar moet plooien naar dat oerdom contract.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
En die van verbrande diesel en benzine zijn nu samen met die andere uitstootstoffen, dus veel minder terug te vinden in de lucht van de stedelijke gebieden van Noorwegen. Wetenschappelijk is de stelling dat de lucht van betere kwaliteit is geworden, daardoor 100% juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
De uitstoot kan wel minder . Maar de kwaliteit zal er niet meer omhoog gaan. Waar ze wel geregeld last van hebben is nucleaire vervuiling die de wind mee brengt. Je zou beter daar iets op vinden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Die nucleaire vervuiling kom van ver buiten Noorwegen. Die nucleaire vervuiling heeft geen gemeten invloed op het klimaat. Die nucleaire vervuiling is onbelangrijk. Daar kan je enkel wat kanker en nog een paar pijnlijke en moeilijk te behandelen ziektes van krijgen, war je een beetje dood aan kan gaan. Dus daar moet je niet over komen zagen, anders kunnen ze geen stroom importeren om hun auto's op te laden. Want als je zo begint, dan stuur je ze terug naar de tijd van de hondenslee en paardenkar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
Precies. Hoewel je toch beter bent met een vat olie dan met een vat radio activiteit. Ze zullen het wel inzien eenmaal de kanker er in zit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
|
![]() Citaat:
je zou het nochthans heel eenvoudig kunnen bewijzen: als er een verband is tussen de uitstoot en de mortaliteit zou het eenvoudigweg zichtbaar moeten zijn door statistieken te trekken tussen amerika en europa... Niets eenvoudigers.. Wat in amerika met quasi geen diesels als referentie, moet elke europese extra copd, hartinfardt en kankerdode mogelijk te relateren zijn nog eenvoudiger moet belgie koploper zijn van bepaalde ziektes, net zoals stadsbewoners echt donkere vlekken op de kaarten moeten zijn hier kun je dat zien http://kankerregister.org/media/docs...)5_12_2018.pdf de longkanker incidentie in steden voor lonkanker is laten we zeggen gemiddeld 10/100000 meer; Dus in een zone BXL spreek je van bvb 50 extra longkankers diagnoses. We veronderstellen voor het gemak dat de mensen allemaal niet noodzakelijk extra rokers zijn... wat vermoedelijk niet juist is. de mortaliteit is in het slechtste geval dus 10/100000 hoger. Dat betekent dus 50 mensen per jaar. Dat is veel, dat kost dus 50miljoen euro per jaar. Dat is de 'levenskostprijs' het geld komt dus vrij op lange termijn als je alles zou elektrificeren. Op 10j gebruik, zou EV voor BXL een half miljard levenskwaliteit kunnen opbrengen. Maar ook niet veel meer. Die half miljard is dus te delen door 500.000 auto's of je bespaart indirect 1000euro per auto...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 november 2019 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() Citaat:
De Gentenaar wil het huidig stadsbestuur niet meer en ook de regels die er nu zijn ook niet meer. Dus die zitten op hun laatste termijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
![]() |
![]() |