Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 november 2019, 17:36   #161
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Genoeg nu over uw 5000 Eskimo Noren. Spreek eens over de wereld.Op een golfterrein rijden ze ook met Elektrische karretjes maar daar blijft het bij.


In ganse delen van de wereld zijn ze evenzeer ongelofelijk tevreden met hun zware 4x4 3.0 liter pick-up trucks

Voor U lijkt gans de wereld alleen maar te bestaan uit een paar miljoen Noren terwijl in gans de wereld de dikke diesels als broodjes de deur uitvliegen


De Ford F 150 pick -up was tot verleden jaar de meest verkochte auto ter wereld.....dat beest is zowat in alles het tegengestelde van een EV

Als morgen de Noren niet meer kunnen genieten van dezelfde fiscale
voordelen als nu op een EV kopen er nog geen 10 % nog een EV maar ook een Chevrolet Edorado.


Begin eens over de situatie in de USA de grootste automarkt ter wereld ....hoe ver staat het daar met de EV ?
Al eens zo een RAM van dichtbij bekeken ?

https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...e-staten-2018/

In de top 10 niks elektrisch integendeel alleen mastodonten.
Dat is het nu juist, de Noorse Eskimo gebruikt geen EV. Er loopt geen stroomkabel tot aan zijn iglo.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 18:03   #162
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Genoeg nu over uw 5000 Eskimo Noren.
Dat heb jij niet te bepalen, en al zeker niet aangezien ik reageerde op Mambo.

Citaat:
In ganse delen van de wereld zijn ze evenzeer ongelofelijk tevreden met hun zware 4x4 3.0 liter pick-up trucks
Dat mogen ze, als de Noren en Nederlanders en Californiërs en Chinezen maar tevreden zijn met hun EVs.

Citaat:
Voor U lijkt gans de wereld alleen maar te bestaan uit een paar miljoen Noren terwijl in gans de wereld de dikke diesels als broodjes de deur uitvliegen
Diesel is bijna verwaarloosbaar in de wereld bij personenwagens. Hoeveel diesels heeft USA-wagenpark (dus Cars) nu? Lol.

Citaat:
De Ford F 150 pick -up was tot verleden jaar de meest verkochte auto ter wereld.....dat beest is zowat in alles het tegengestelde van een EV
Je vergeet dan even dat ze ook een E-versie willen maken die de fossiele zwakkeling (dirty old truck) eens zal tonen wat een echt beest is? Het wordt altijd leuker hier.
Citaat:
https://www.motor1.com/news/368920/f...electric-2021/

Ford F-150 Electric Coming As Early As 2021

The stunt of having the electric F-150 tow train cars was a success in terms of the perception of pickup EVs.

Watch Electric Ford F-150 Tow More Than 1 Million Pounds:
https://www.youtube.com/watch?v=bXFHgoon7lg

The biggest hint about the electric F-150's future came in July when the company released a video of the truck towing over one million cars of train cars. The company refused to offer details about what powered the pickup, though.

Gallery: Ford F-150 EV Spy Shots
Citaat:
Als morgen de Noren niet meer kunnen genieten van dezelfde fiscale
voordelen als nu op een EV kopen er nog geen 10 % nog een EV maar ook een Chevrolet Edorado.
En als de benzine en diesel nog (terecht) duurder worden in Noorwegen gaan ze helemaal geen ICEs meer kopen.

Citaat:
Begin eens over de situatie in de USA de grootste automarkt ter wereld ....hoe ver staat het daar met de EV ?
China is de grootste automarkt ter wereld.

En in Californië verkopen de EVs fantastisch, allé meer verkopen als ze kunnen maken kan natuurlijk niet.

Citaat:
Al eens zo een RAM van dichtbij bekeken ?
Dirty old truck.

Citaat:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...e-staten-2018/

In de top 10 niks elektrisch integendeel alleen mastodonten.
Hun US-vervuilingsprobleem.

Hoeveel aandeel hebben zware pickups in Europa?

Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 18:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 18:06   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De Noren zijn wel tevreden over de luchtverbeteringen in de steden.
Dat klopt weldegelijk.

Maar de Noren zijn niet te vreden met de prijs aan levenscomfort dat ze daarvoor moeten inboeten.
En dat zijn twee totaal andere zaken.
Luchtverbetering in Noorwegen?

Je kon even goed zeggen dat de lucht in Alaska opgeklaard is.

__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 18:10   #164
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat heb jij niet te bepalen, en al zeker niet aangezien ik reageerde op Mambo.


Dat mogen ze, als de Noren en Nederlanders en Californiërs en Chinezen maar tevreden zijn met hun EVs.

Diesel is bijna verwaarloosbaar in de wereld bij personenwagens. Hoeveel diesels heeft USA-wagenpark (dus Cars) nu? Lol.


Je vergeet dan even dat ze ook een E-versie willen maken die de fossiele zwakkeling (dirty old truck) eens zal tonen wat een echt beest is? Het wordt altijd leuker hier.


En als de benzine en diesel nog (terecht) duurder worden in Noorwegen gaan ze helemaal geen ICEs meer kopen.


China is de grootste automarkt ter wereld.

En in Californië verkopen de EVs fantastisch, allé meer verkopen als ze kunnen maken kan natuurlijk niet.

Dirty old truck.


Hun US-vervuilingsprobleem.

Hoeveel aandeel hebben zware pickups in Europa?
Chinezen ook al niet tevreden meer.

ials
Video's
Zoeken

Contact
Auto55 webshop
En Français
Menu sluiten
NIEUWS

CHINA: 70% EV-KLANTEN BEKLAAGT HET ZICH
27 juni 2019
Het kan misschien verbazen, maar China is de vooraanstaande producent van elektrische auto’s. De Aziatische economische grootmacht zette zogeheten New Energy Vehicles (eigenlijk hoofdzakelijk elektrisch aangedreven auto’s) op het voorplan in 2015. Daarbij verstrekte de overheid via genereuze subsidies exorbitante bedragen aan lokale fabrikanten. Het plan: tegen 2020 al 2 miljoen NEV’s in gebruik hebben.

2 miljoen elektrische auto’s in 2020
Het land is op koers om die doelstelling te halen. In 2018, amper drie jaar na het uitvaardigen van de ‘richtlijn’, rijden er in het land al 1.250.000 NEV’s rond. Bijna allemaal zijn het geheel elektrische auto’s. In China alleen zouden er niet minder dan 500 startups in het segment actief zijn.

Veel te veel problemen
“70% van de klanten zich de keuze voor een elektrische auto beklaagt”
Maar er zijn problemen met de elektrische voertuigen. De technologie lijkt, volgens verslaggeving in Chinese media die door Bloomberg werd opgepikt, onvoldoende doorontwikkeld. In 2018 moest de industrie meer dan 130.000 elektrische auto’s terugroepen. Meer dan één op tien. En het zijn de accu’s die het zorgenkind blijken. Zo zeer dat 70% van de klanten zich de keuze voor een elektrische auto beklaagt.
Het einde van subsidies
Defecte transmissies en elektronische problemen vallen frequent voor, maar defecte batterijen, accu’s die oververhitten en grote verliezen in batterijcapaciteit en -bijgevolg- rijbereik zijn de grootste problemen. Het lijken vooral de elektrische auto’s te zijn met een klein rijbereik (en daardoor een lagere kostprijs) die het vaakst met problemen te kampen hebben. De overheid kondigt daarom aan dat de aankoopsubsidies voor goedkope EV’s naar alle waarschijnlijkheid teruggeschroefd of volledig afgeschaft zullen worden.


Gelukkig dat mambo nog eens door dat fake nieuws prikt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 18:15   #165
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Leer eens lezen!!!!!

Ik zeg nergens dat EV's slecht zijn, ik zeg enkel dat ze geen wonderoplossingen zijn en dat ze andere problemen met zich meebrengen.

Ik zeg enkel dat EV's opgeladen met stroom opgewekt door middel van fossiele brandstoffen, geen verbetering zijn voor het klimaat, wel voor de directe leefomgeving.
Jou Skoda benzine is zelfs beter voor het klimaat dan een EV, onder voorwaarden dat je Skoda word getankt met 100% bio-brandstof.
Voor de leefomgeving moet zelfs dan je Skoda het afleggen tegen een Tesla.
Maar als je dan eens even gaat kijken naar de stad Brugge.
Dan stel je een heel groot probleem vast.
De mensen kunnen niet voor hun deur, parkeren, ze hebben geen mogelijkheid voor een oprit en geen mogelijkheid voor zonnepanelen om hun EV op te landen.
Zij zijn dus afhankelijk van de infrastuctuur die door de overheid terbeschikking word gesteld.
En die infrastructuur aanleggen kost miljoenen, zo niet miljarden.
En ik wil daar niet voor opdraaien.
Toch daar ga jij voor opdraaien, vooral voor jouw voortdurend gekronkel als dit, als dat.

EV brengen zelfs meer jobs tesamen met hernieuwbare energie, een pure win win. De besparing op gezondheidskosten niet onderschatten.

Ik geloof wetenschappers met verstand als uw voortdurend geblaat over kosten die er niet echt zijn of toch dik gecompenseerd worden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/10...rlo-1-2467056/

En dat was van 2015, ondertussen zijn er een heel pak voertuigen bijgekomen met 400 km rijbereik, en een heel pak (zware) laadpalen.

Diegene die bij hun ICE willen blijven omdat een EV hun niet past mogen dat tot in den treure. Ik heb daar helemaal niets tegen. Beide wagensoorten gaat ook.

De markt zal dat sowieso uitmaken. Maar zoals de toekomst en de politiek er nu uitziet zullen het aantal EV geleidelijk moeten stijgen. En zeker vanaf 2025, CO2 rules. Her *wagenpark zal nog langzamer stijgen.

Wereldwijde prognose in 2017, die elk jaar gecorrigeerd wordt.

https://about.bnef.com/blog/electric...ar-sales-2040/

An executive summary of BNEF’s 2017 electric vehicle forecast can be downloaded by the media from the micro-site on this link.

Figure 1: Annual global light-duty vehicle sales

Source: Bloomberg New Energy Finance

Figure 2: Global light-duty vehicle *fleet


Laatst gewijzigd door Micele : 1 november 2019 om 18:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 18:34   #166
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Luchtverbetering in Noorwegen?

Je kon even goed zeggen dat de lucht in Alaska opgeklaard is.

Inderdaad luchtverbetering.

De vuile lucht, lees, geur en stof, blijft nogal lang hangen in steden, vooral omdat die constant vernieuwd word.
Het verminderen van ICE's in de steden, heeft het rare effect dat ramen en muren langer proper blijven en kleren minder stinken.
En veel EV's zijn te groot om in de smalle straten van de oude Noorse binnensteden te rijden.
Daardoor is er dus een verbetering van de luchtkwaliteit, maar ook een inboeting in levenscomfort. Terwijlze vroeger met hun Fort Ka en VW up tot aan de deur konden rijden om de boodschappen uit te laden, mogen ze die nu vanaf de parking naar huis sleuren, want hun Tesla model 3 geraakt niet in de straat.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 18:35   #167
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Gelukkig dat mambo nog eens door dat fake nieuws prikt.
Met fake nieuws.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 18:56   #168
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch daar ga jij voor opdraaien, vooral voor jouw voortdurend gekronkel als dit, als dat.

EV brengen zelfs meer jobs tesamen met hernieuwbare energie, een pure win win. De besparing op gezondheidskosten niet onderschatten.

Ik geloof wetenschappers met verstand als uw voortdurend geblaat over kosten die er niet echt zijn of toch dik gecompenseerd worden.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/10...rlo-1-2467056/

En dat was van 2015, ondertussen zijn er een heel pak voertuigen bijgekomen met 400 km rijbereik, en een heel pak (zware) laadpalen.

Diegene die bij hun ICE willen blijven omdat een EV hun niet past mogen dat tot in den treure. Ik heb daar helemaal niets tegen. Beide wagensoorten gaat ook.

De markt zal dat sowieso uitmaken. Maar zoals de toekomst en de politiek er nu uitziet zullen het aantal EV geleidelijk moeten stijgen. En zeker vanaf 2025, CO2 rules. Her *wagenpark zal nog langzamer stijgen.

Wereldwijde prognose in 2017, die elk jaar gecorrigeerd wordt.

https://about.bnef.com/blog/electric...ar-sales-2040/

An executive summary of BNEF’s 2017 electric vehicle forecast can be downloaded by the media from the micro-site on this link.

Figure 1: Annual global light-duty vehicle sales

Source: Bloomberg New Energy Finance

Figure 2: Global light-duty vehicle *fleet

Ik rij al meer dan 40 jaar met alternatieve energie.
En ik pleit al meer dan 50 jaar voor een omschakeling van massa productie in destroomopwekking naar een kleinschalige opwekking.
Ik pleit al meer dan 50 jaar voor een omschakeling van aardgas, naar bio-gas.
En ik weet maar al te goed, dat die omschakelingen geen werkgelegenheid gaan kosten, maar juist meer jobs gaan opleveren.

En het is tegenwoordig bijna te zot om los te lopen om een wagen te kopen die 300km actieradius heeft, want steeds minder en minder mensen nemen de wagen voor op ries te gaan, ze nemen liever de vlieger, veel sneller en goedkoper of de trein, minder stress en minder vermoeiend.
Het zijn enkel nog wat oude knarren zoals jij en ik die nog de auto nemen om een afstand van +500km te overbruggen.

Waar gij dus nog mee afkomt.

Maar dat allemaal aanpassen kost geld, veel geld zelfs.
En het is op sommige plaatsen zelfs onmogelijk om vaste stroomopwekkingsinstallatie neer te poten en gewoon niet rendabel om er zelfs nog maar een stroomkabel aan te leggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 19:42   #169
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Inderdaad luchtverbetering.

De vuile lucht, lees, geur en stof, blijft nogal lang hangen in steden, vooral omdat die constant vernieuwd word.
Het verminderen van ICE's in de steden, heeft het rare effect dat ramen en muren langer proper blijven en kleren minder stinken.
En veel EV's zijn te groot om in de smalle straten van de oude Noorse binnensteden te rijden.
Daardoor is er dus een verbetering van de luchtkwaliteit, maar ook een inboeting in levenscomfort. Terwijlze vroeger met hun Fort Ka en VW up tot aan de deur konden rijden om de boodschappen uit te laden, mogen ze die nu vanaf de parking naar huis sleuren, want hun Tesla model 3 geraakt niet in de straat.
dat ontsnapt mij nu even

wat is het nut om elektrische auto's te verbieden in een stadscentrum ? als ze dan toch niet meer uitstoten

het is alsof je een huis koopt in een stadcentrum met veel winkelbedrijvigheid en op een bepaald moment verander je het BPA naar woonzone.... dat is wat je aan het doen bent...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2019, 19:51   #170
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Inderdaad luchtverbetering.

De vuile lucht, lees, geur en stof, blijft nogal lang hangen in steden, vooral omdat die constant vernieuwd word.
Het verminderen van ICE's in de steden, heeft het rare effect dat ramen en muren langer proper blijven en kleren minder stinken.
En veel EV's zijn te groot om in de smalle straten van de oude Noorse binnensteden te rijden.
Daardoor is er dus een verbetering van de luchtkwaliteit, maar ook een inboeting in levenscomfort. Terwijlze vroeger met hun Fort Ka en VW up tot aan de deur konden rijden om de boodschappen uit te laden, mogen ze die nu vanaf de parking naar huis sleuren, want hun Tesla model 3 geraakt niet in de straat.
Aan overbebouwing in Noorwegen kan het niet liggen.

Het is daar één en al puur natuur.
Met zeer weinig mensen per oppervlak.
( 10 steden slechts waarvan 9 meer een groot dorp is)
En nog een 90 kleinere dorpen die als stad in aanmerking komt, doch weinig inwoners)


Dus die bewering is al even ongelooflijk als een kabeljauw die de tram neemt.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 november 2019 om 19:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 11:09   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat ontsnapt mij nu even

wat is het nut om elektrische auto's te verbieden in een stadscentrum ? als ze dan toch niet meer uitstoten

het is alsof je een huis koopt in een stadcentrum met veel winkelbedrijvigheid en op een bepaald moment verander je het BPA naar woonzone.... dat is wat je aan het doen bent...
Het is niet dat ze die verbieden.
De meeste huidige EV zijn gewoon te lang en/of te breed om in de straten van de oude stadsdelen te kunnen gebruiken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 11:15   #172
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aan overbebouwing in Noorwegen kan het niet liggen.

Het is daar één en al puur natuur.
Met zeer weinig mensen per oppervlak.
( 10 steden slechts waarvan 9 meer een groot dorp is)
En nog een 90 kleinere dorpen die als stad in aanmerking komt, doch weinig inwoners)


Dus die bewering is al even ongelooflijk als een kabeljauw die de tram neemt.
Wel, gisteren avond was mijn jongste gaan ritsen met een oudere landbouwtractor.
Toen ik terug thuis kwam moest ik niet eens tot aan de garage lopen om te weten dat hij daarmee was gaan ritsen, ik kon het gewoon reuken.
En ik woon niet eens in een dorpskom.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 12:30   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wel, gisteren avond was mijn jongste gaan ritsen met een oudere landbouwtractor.
Toen ik terug thuis kwam moest ik niet eens tot aan de garage lopen om te weten dat hij daarmee was gaan ritsen, ik kon het gewoon reuken.
En ik woon niet eens in een dorpskom.
Aan de geur alleen is niks mis.

Maar zeggen dat de luchtkwaliteit in Noorwegen beter is nu terwijl Noorwegen bij de beste kwaliteit ter wereld van lucht al zat is serieus met de mensen hun voeten spelen

Soit komt van al die fake berichten natuurlijk.

En ja gevels en ramen worden sowieso vuil ook zonder auto's.
Dat is atmosferisch.

Van tijd tot tijd eens kuisen zou meer bijdragen dan onnozele pakten in Parijs te gaan ondertekenen waarna ieder zich dan maar moet plooien naar dat oerdom contract.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 14:19   #174
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aan de geur alleen is niks mis.

Maar zeggen dat de luchtkwaliteit in Noorwegen beter is nu terwijl Noorwegen bij de beste kwaliteit ter wereld van lucht al zat is serieus met de mensen hun voeten spelen

Soit komt van al die fake berichten natuurlijk.

En ja gevels en ramen worden sowieso vuil ook zonder auto's.
Dat is atmosferisch.

Van tijd tot tijd eens kuisen zou meer bijdragen dan onnozele pakten in Parijs te gaan ondertekenen waarna ieder zich dan maar moet plooien naar dat oerdom contract.
Geur word verspreid door moleculaire deeltjes.
En die van verbrande diesel en benzine zijn nu samen met die andere uitstootstoffen, dus veel minder terug te vinden in de lucht van de stedelijke gebieden van Noorwegen.
Wetenschappelijk is de stelling dat de lucht van betere kwaliteit is geworden, daardoor 100% juist.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 15:50   #175
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geur word verspreid door moleculaire deeltjes.
En die van verbrande diesel en benzine zijn nu samen met die andere uitstootstoffen, dus veel minder terug te vinden in de lucht van de stedelijke gebieden van Noorwegen.
Wetenschappelijk is de stelling dat de lucht van betere kwaliteit is geworden, daardoor 100% juist.
De kwaliteit kon of kan nog moeilijk hoger.
De uitstoot kan wel minder .
Maar de kwaliteit zal er niet meer omhoog gaan.

Waar ze wel geregeld last van hebben is nucleaire vervuiling die de wind mee brengt.

Je zou beter daar iets op vinden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 16:30   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De kwaliteit kon of kan nog moeilijk hoger.
De uitstoot kan wel minder .
Maar de kwaliteit zal er niet meer omhoog gaan.

Waar ze wel geregeld last van hebben is nucleaire vervuiling die de wind mee brengt.

Je zou beter daar iets op vinden.
Kwaliteit kan altijd hoger, die kan zelfs terug naar de kwaliteit van voor het bestaan van de mens.

Die nucleaire vervuiling kom van ver buiten Noorwegen.
Die nucleaire vervuiling heeft geen gemeten invloed op het klimaat.
Die nucleaire vervuiling is onbelangrijk.
Daar kan je enkel wat kanker en nog een paar pijnlijke en moeilijk te behandelen ziektes van krijgen, war je een beetje dood aan kan gaan.

Dus daar moet je niet over komen zagen, anders kunnen ze geen stroom importeren om hun auto's op te laden.

Want als je zo begint, dan stuur je ze terug naar de tijd van de hondenslee en paardenkar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 18:13   #177
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kwaliteit kan altijd hoger, die kan zelfs terug naar de kwaliteit van voor het bestaan van de mens.

Die nucleaire vervuiling kom van ver buiten Noorwegen.
Die nucleaire vervuiling heeft geen gemeten invloed op het klimaat.
Die nucleaire vervuiling is onbelangrijk.
Daar kan je enkel wat kanker en nog een paar pijnlijke en moeilijk te behandelen ziektes van krijgen, war je een beetje dood aan kan gaan.

Dus daar moet je niet over komen zagen, anders kunnen ze geen stroom importeren om hun auto's op te laden.

Want als je zo begint, dan stuur je ze terug naar de tijd van de hondenslee en paardenkar.

Precies.

Hoewel je toch beter bent met een vat olie dan met een vat radio activiteit.

Ze zullen het wel inzien eenmaal de kanker er in zit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 19:07   #178
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.415
Standaard

https://m.hln.be/auto/opgepast-deze-...rpen~ab687ca3/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 19:46   #179
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Precies.

Hoewel je toch beter bent met een vat olie dan met een vat radio activiteit.

Ze zullen het wel inzien eenmaal de kanker er in zit.
je moet nu eens over uw kanker nadenken; nog nooit heeft de mensheid zo lang geleeft, en volgens u is er een probleem met kanker die onze levensduur verkort ?

je zou het nochthans heel eenvoudig kunnen bewijzen:

als er een verband is tussen de uitstoot en de mortaliteit zou het eenvoudigweg zichtbaar moeten zijn door statistieken te trekken tussen amerika en europa... Niets eenvoudigers.. Wat in amerika met quasi geen diesels als referentie, moet elke europese extra copd, hartinfardt en kankerdode mogelijk te relateren zijn
nog eenvoudiger moet belgie koploper zijn van bepaalde ziektes, net zoals stadsbewoners echt donkere vlekken op de kaarten moeten zijn

hier kun je dat zien
http://kankerregister.org/media/docs...)5_12_2018.pdf

de longkanker incidentie in steden voor lonkanker is laten we zeggen gemiddeld 10/100000 meer; Dus in een zone BXL spreek je van bvb 50 extra longkankers diagnoses. We veronderstellen voor het gemak dat de mensen allemaal niet noodzakelijk extra rokers zijn... wat vermoedelijk niet juist is.

de mortaliteit is in het slechtste geval dus 10/100000 hoger. Dat betekent dus 50 mensen per jaar. Dat is veel, dat kost dus 50miljoen euro per jaar. Dat is de 'levenskostprijs'

het geld komt dus vrij op lange termijn als je alles zou elektrificeren. Op 10j gebruik, zou EV voor BXL een half miljard levenskwaliteit kunnen opbrengen. Maar ook niet veel meer. Die half miljard is dus te delen door 500.000 auto's of je bespaart indirect 1000euro per auto...

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 november 2019 om 20:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2019, 21:08   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Gent zullen de kaarten opnieuw gelegd worden.
De Gentenaar wil het huidig stadsbestuur niet meer en ook de regels die er nu zijn ook niet meer.

Dus die zitten op hun laatste termijn.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be