Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2019, 12:51   #401
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eigenlijk zegt hij gewoon dat linkse nieuwsbrengers goed zijn en dat rechtse nieuwsbrengers foei zijn. Hij probeert dat een beetje ter verbergen door onzinnige dingen af te doen als waarheid. Bijvoorbeeld de standaard die centrum rechts zou zijn.
dat is het ongeveer, met nog een stevige 'hoera België' erbij en je hebt m helemaal.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:00   #402
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een blijvend probleem is dat deze mensen het verschil niet kennen/begrijpen tussen journalistiek en een Blog.
Ik heb ooit één poging gedaan om dat (met teksten erbij) aan de forumhuisvrouw uit te leggen wat de journalistieke plichtenleer impliceert en welke controle daarop bestaat. Autant pisser dans un violon...

Die kunnen er gewoon niet bij dat men op een Blog eender wat kan schrijven, zonder enig toezicht en zonder dat iemand hen daarop kan terechtwijzen. (behalve natuurlijk de algemene regels zoals smaad en zo)
Wat is daar verkeerd aan? Dat is toch de vrije meningsuiting.
Oud 27 november 2019, 13:11   #403
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat is daar verkeerd aan? Dat is toch de vrije meningsuiting.
Het verschil is dat fake news publiceren op een Blog wettelijk mag, in tegenstelling tot journalistiek waar dat verboden is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:13   #404
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat fake news publiceren op een Blog wettelijk mag, in tegenstelling tot journalistiek waar dat verboden is.
Verboden door wie of wat?

Laatst gewijzigd door fcal : 27 november 2019 om 13:13.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:26   #405
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huh ? Journalisten kunnen, mogen en moeten de Waarheid zeggen ? Waar halen ze die Waarheid dan vandaan en hoe verifieert men dat ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:27   #406
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maakt niet uit hé. Ik denk ook dat elektrisch de toekomst is, maar dat heeft niets te maken met het al dan niet milieuvriendelijk zijn van die wagens. Afhankelijk van de manier van stroomopwekking kan het trouwens wel CO2 vriendelijker zijn. Maar ook dat is niet belangrijk. Het enige wat telt is dat we een shift zien in de motorisatie van voertuigen.
Wie zal al die stroom maken ?
Waarmee ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:30   #407
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hij zal dat waarschijnlijk wel geëist hebben, maar je weet zo goed als ik dat N-VA dat feitelijk op geen enkele manier kan afdwingen.
Hij kan niet afdwingen van niet in een regering te stappen ???

Citaat:
Vlaanderen heeft een legislatuurparlement, dus de Vlaamse regering kan niet vallen, en als de N-VA ministers zouden 'staken', dan zou dat Vlaanderens economie naar de verdoemenis helpen.
Ten eerste geloof ik dat niet: hoe minder regering, hoe beter de economie werkt he. Maar zelfs al is dat het geval, dat is toch de fout niet van 1 partij ? Alle anderen kunnen ook een regering vormen, he. Er waren 5 coalities mogelijk zonder N-VA. Als de partijen in die potentiele coalities dus denken dat de Vlaamse economie een regering nodig heeft, moeten die maar een regering vormen he. N-VA had geen absolute meerderheid, wat wil zeggen dat anderen een meerderheid vormen samen.

Waarom moet het (in die hypothese die ik niet aanvaard) de N-VA zijn die de Vlaamse economie redt door een regering te vormen, en waarom moeten CD&V, O-VLD, VB, SP-A, Groen en PVDA dat niet ?
Oud 27 november 2019, 13:37   #408
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Want hardwerkende Vlamingen kunnen niet rijden in wagens zonder verbrandingsmotor ?

Zij die daar te stom voor of hebben ze de dieseldampen nodig om sochtends wakker te worden ?
Als die van zware fuel komen, de grootste smeerlapperij als brandstof, kan dat geen kwaad.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:40   #409
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar waar staat dat Magnette meer migratie wil en meer migranten en asielzoekers ?
Moet er niet in staan, dat keurde het parlement vorige week al goed.
Oud 27 november 2019, 13:46   #410
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, weet dat in Noorwegen iedere gewone burger via internet kan te weten komen hoeveel zijn buur, zijn regeerders... verdienen
En vergelijk maar eens hoeveel hun bestuurders daar tegenover onze politiekers verdienen, en dan hebben we het alleen nog maar over het gekende deel van hun inkomsten...

Het schaamrood van elke Belg die zich dan nog voor sos durft uit te geven zou tot in zijn diepste haarwortels vuurrood geworden zijn...
Een sos kent geen schaamte.
Oud 27 november 2019, 13:50   #411
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Verboden door wie of wat?
https://www.rvdj.be/journalistieke-code
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 13:50   #412
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Het is dan ook geen vodje papier
Gezien de ontelbare grondwetsovertredingen uit het verleden zou je nochtans denken van wel.
Oud 27 november 2019, 13:58   #413
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ja, maar wat er nu staat is dat over 3 jaar bedrijfswagens de facto wegvallen behalve de electrische. De meeste bedrijven hebben niet de cash liggen om hun wagenpark te vullen met die dure electrische wagens he. Noch zijn hun parkings voorzien van laadpalen.

3 jaar tijd is echt wel weinig hoor. Dat zou willen zeggen dat alle nieuwe leasings vanaf nu electrische moeten zijn, of je kan er de rit niet meer mee uitzitten.

In de praktijk gaan de meeste mensen gewoon belastingen betalen op die diesels, waardoor het een verkapte belasting wordt. De hardwerkende vlaming mag weer dokken.
Dat is het nu al !
Oud 27 november 2019, 13:59   #414
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zegt hij gewoon dat linkse nieuwsbrengers goed zijn en dat rechtse nieuwsbrengers foei zijn. Hij probeert dat een beetje ter verbergen door onzinnige dingen af te doen als waarheid. Bijvoorbeeld de standaard die centrum rechts zou zijn.
Ik zeg dat je je nieuws en opiniestukken wel moet baseren op feiten, en niet op leugens.

Deze sites hebben niet als doel te informeren, maar te overtuigen.

Maargoed, ik verbied u niet ze te lezen he ? Je bent vrij om dat te doen. Verwacht alleen van mij niet hetzelfde. Ik heb dat een paar keer gedaan en ik heb mijn beeld gevormd van die site: rotzooi, doorspekt met leugens, gericht op rechtse propaganda.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 14:05   #415
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg dat je je nieuws en opiniestukken wel moet baseren op feiten, en niet op leugens.

Maargoed, ik verbied u niet ze te lezen he ? Je bent vrij om dat te doen. Verwacht alleen van mij niet hetzelfde. Ik heb dat een paar keer gedaan en ik heb mijn beeld gevormd van die site: rotzooi, doorspekt met leugens, gericht op rechtse propaganda.
wat vind je van Apache mss? en lees je die ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2019, 14:08   #416
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ALLE communicatie heeft dat doel. Communicatie is een vorm van interactie die, zoals elke interactie, tot doel heeft daar voordeel uit te bekomen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2019 om 14:08.
Oud 27 november 2019, 14:09   #417
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel maar in die mate dat de doeltreffendheid van de communicatie hierdoor geschaad zou worden. Maw, liegen is verkeerd als men het gaat merken. Veruit de meeste "feiten" zijn heel moeilijk natrekbaar. Het is enkel de schaarste van bronnen, en de overeenkomst tussen die schaarse bronnen, die maken dat we er geloof aan (kunnen ?) hechten.

Als er miljoenen bronnen zijn die allemaal iets lichtjes anders zeggen, zijn de meeste feiten ontraceerbaar. We krijgen dan de witte ruis van de fluide communicatie, waar niks meer natrekbaar is.

Wat je nu fake news noemt, is maar een heel klein voorsmaakje van de algemene witte ruis waar we binnen enkele decennia in zullen baden (of misschien zelfs sneller). Alles en niks is dan fake. Niks is nog zeker.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 november 2019 om 14:12.
Oud 27 november 2019, 14:09   #418
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
ALLE communicatie heeft dat doel.
Ik stel niet dat gij verboden moet worden om naar het pallieterke of zusterblad sceptr te surfen.

Ik stel dat ik in mijn mediaconsumptie graag selecteer op basis van wat meer neutralere berichtvorming, waar ook rechtse bladen tussenzitten.
Oud 27 november 2019, 14:10   #419
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Enkel maar in die mate dat de doeltreffendheid van de communicatie hierdoor geschaad zou worden. Maw, liegen is verkeerd als men het gaat merken.
ja kijk, normale mensen merken dat, en die laten dat blad dan voor wat het is.....
Oud 27 november 2019, 14:11   #420
Tavek
Banneling

Standaard

En als ge een naam hebt leugens te verkopen, of aan stevige stemmingmakerij te doen, dan moet ge ook niet verbaasd zijn dat mensen dat magazine niet als bron aanvaarden hé.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be