![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Zat uw grootvader aan het Oost-front ?
Wat zit ge dus met dergelijke verhaalkes het uitschot van oost-fronters goed te praten. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste zien zichzelf ook niet als held, maar als burger die gefaald heeft om andere burgers te helpen. Maar heb het al gepost, wil eens zien wat jij gaat doen als ze je alle dagen 14 tot 16 uur per dag doen werken en je amper eten geven. En met werken bedoel ik niet ergens in een kantoortje zitten, maar zware arbeid leveren. En mijn vader is nooit verpleger of bruggenbouwer geweest, die heeft als 14 jarige eerst op een landbouwbedrijf gezeten als verplichte arbeider, daarna chauffeur/technieker bij OT en is geëindigd als beschermer van vluchtelingen konvooien. Is later als 20 jarige door de Belgische regering bestempeld als collaborateur. Op de vraag waar die regering zat toen hij hen als 14 jarige nodig had en waarom zij er niet waren om hem te helpen, is er nooit antwoord gekomen. Op zijn 25 kreeg hij de vraag om als vrijwilliger van de Belgische krijgsmacht naar Korea wilde. Toen was tegen het communisme strijden plots wel een juiste handeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Gezien ge dat keer op keer graag als metafoor gebruikt is het duidelijk wat gij zou doen, alles en iedereen verraden om uw eigen hachje te redden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liet er dwangarbeiders het zware werk doen en werd later nog beloond door de Belgische regering. Maar dat zijn verhalen die jij niet kent en niet wil horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar manneke toch. Ik heb op zee gevaren, ik heb in oorlogsgebieden verbleven. Ik heb door Afrika en Zuid-Amerika gezworven. Ik heb geleerd om te overleven van wat de natuur en de omgeving mij bieden. Ik heb geleerd om te verdwijnen. Maar wat ik zou doen in hun situatie, wel dat kan ik je niet zeggen, ben nooit in die situatie geweest. Ik heb dan ook niet het recht om over die mensen te oordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terwijl de eersten zichzelf verrijkten op kap van de hongerende bevolking en de tweede daar geen enkele persoonlijke baat bij haalden, integendeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want het achterhouden van voedsel om op de zwarte markt te verkopen, was 1 van de oorzaken waarom sommige met de Duitsers gingen meewerken. Het waren vaak de dwangarbeiders die een kans zagen om te ontsnappen aan de honger door zich aan te sluiten bij O.T. en later pas als strijder werden ingezet. Je kan het ene gewoon niet loskoppelen van het andere. En dat is juist de reden waarom mijn grootvader zich later schaamde als verzetstrijder. Hij is gaan inzien dat het vernietigen van voedselkonvooien één van de oorzaken was waardoor andere zware arbeid moesten verrichten en honger leden. Hij is gaan inzien dat de acties van de landbouwers en het verzet, jonge knapen in de handen van de Duitsers dreef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is nog steeds de reden waarom men zo blijft hameren op die mensen. Dat men tot diep in de jaren 80 in de VS zelfs niet eens binnen mocht als men nog maar dacht dat jij of een familielid was aangesloten bij een socialitische of communitische partij, steekt men vandaag maar al te graag weg onder stoelen en banken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat waren kampbewakers, geen Oostfrontstrijders.
En dat is een totaal ander soort volk. Er is ook niemand die beweerd dat er geen crapul is geweest dat zich uit vrije wil aansloot bij de SS. En het moorden als een hobby zag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Ondertussen zijn we toch maar weer mooi aan het afwijken vh oorspronkelijke topic, nl dat zowel Vlamingen als Walen collaboreerden met de Duitse bezetter en deelnamen aan moordpartijen.
Een verhaal van de pot die de ketel verwijt van zwart te zijn dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs Joden die actief hebben meegewerkt aan de Jodenvervolging. Er is een Waalse afdeling geweest bij de SS. De enige die men blijft veroordelen, zijn de Vlaamse Oostfrontstrijders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |