![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat de gemiddelde vld-kiezer geen oor heeft naar een linkse regering, zelfs al zou de Trutte er premier van zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Neen ik gebruik altijd moutarde de Dijon... Mijn hele kast staat al vol met hun lege glazen... Wat het bier betreft gebruik ik al het sterker bier dat ik kan vastkrijgen... Mijn man is eerder een wijn- dan een bierdrinker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén zieke bij de meerderheid, één die buiten juli augustus in vakantie gaat, bevallingsverlof of soortgelijke, en ze moeten gaan smeken bij de oppositie dat er een vrijwillig thuis blijft. Gij kunt lange posts maken, en redeneringen die hard lijken, maar niet zo realistisch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() ![]() benieuwd of de clan GVH dan wel de clan Decroo het gaat halen binnen de OVLD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Een echte zuiderling. Die gaat dat Vlaams kanon nooit onder de knie krijgen.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 29 november 2019 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij vervroegde verkiezingen zijn O-VLD-SP.a en Groen! dan de klos. En binnen O-VLD zijn er een pak mensen die dat inzien en niet bereid zijn om alles in te zetten. Die zijn ook van mening dat ze bij de volgende verkiezingen de rekening voorgeschoteld gaan krijgen, als ze in een coalitie met een Vlaamse minderheid stappen. En als alles juist loopt vallen in 2024 alle verkiezingen samen. Er staat dus veel meer op het spel voor die partij dan enkel het verliezen van federale postjes. Ze zouden in 2024 ook wel eens al hun postjes binnen de gemeenteraden en provinciebesturen kunnen verliezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom stemmen ze dan op de VLD? Als je voor een linkse partij stemt heb je toch wel oren naar een linkse regering zeker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was zijn laatste verkiezingscampagne. Die hoeft geen wissel meer te trekken op de toekomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze partijen zullen nu moeten laten zien of ze voor een Vlaams front willen gaan richting PS/MR en NV-A willen steunen in een pad naar een confederatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat hebben die partijonderhandelaard de laatste 3 weken eigenlijk zitten doen met Magnette ? Kleurenwiezen ? Nu wordt die nota gelekt en valt iedereen uit de lucht alsof ze er nooit over gesproken hebben.
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Statistisch gezien is de kans (bijna) even groot dat er wegvallen uit de oppositie dan uit de meerderheid he, want het zijn bijna even grote cijfers. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 november 2019 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |