Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2019, 21:16   #121
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wij werken al jaren zonder Vlamingen met veel succes. Hun stank was niet meer te verduren en het was een enorme kost voor het bedrijf om elke dag weer de gebouwen te moeten ontsmetten. Nu hebben we dat probleem niet meer, we hebben ons ontvlaamst.
Zyklon B is een uitermate geschikt product om ongedierte uit te roeien, en niet heel duur. Probeer het eens.
Oud 16 december 2019, 21:18   #122
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo eenvoudig is het nu ook weer niet. Limburg en West Vlaanderen kosten aan Vlaams Brabant meer dan Luxemburg en Namen.

Of een Leuvenaar zijn geld nu naar West-Vlaanderen vloeit of naar Luik wat is het verschil ?

https://bplus.be/solidariteit-mag-geen-grenzen-kennen/
Dit is het verschil:

Op 8 juli is het precies een jaar geleden dat de Vlaamse regering en het provinciebestuur van Limburg een overeenkomst ondertekenden om de socio-economische achterstand in deze provincie weg te werken. Het Limburgplan was geboren. Het bevat 63 concrete projecten en zal 673 miljoen euro kosten.

Doel van het Limburgplan is dat Limburg tegen 2009 een provincie zal zijn zoals de vier andere. Daarvoor moet een overschot van 8.000 werklozen worden weggewerkt, moeten er 1.900 rustoordbedden en 3.600 sociale woningen worden bijgebouwd, en moet de belangrijke verkeersader Noord-Zuid worden heringericht, om er maar enkele te noemen.

Dat het de ploeg-Leterme menens is, bewees ze door het Limburgplan als een resultaatsverbintenis op te maken. Dat houdt in dat in 2009, op het einde van de legislatuur van deze Vlaamse regering, perfect nagegaan kan worden of ze haar beloften in het Limburgplan is nagekomen.

Om het een en ander te kunnen controleren, heeft minister-president Yves Leterme een continu monitoring in het leven geroepen: op Vlaams niveau worden de projecten maandelijks opgevolgd, en jaarlijks wordt de stand van zaken samen met het provinciebestuur en de Limburgse sociale partners geëvalueerd. Die eerste grote evaluatie is deze week afgerond en wordt vandaag, vrijdag, door de regering goedgekeurd.

Dit eerste jaarrapport van maar liefst 268 bladzijden dik, dat onze krant alvast kon inkijken, ziet er veelbelovend uit: de fundamenten van dit Limburgplan staan er, en de eerste muren beginnen langzaam maar zeker te verrijzen. Dit is de pure verdienste van de Vlaamse ministers én van de Limburgse gedeputeerden en sociale partners, met wie de samenwerking volgens ingewijden uitstekend verloopt. En dat voor enkele projecten de oorspronkelijke vooropgestelde timing niet wordt gevolgd, heeft vooral te maken met de lange procedures of complexheid van het dossier.

Hoe dan ook moet dit eerste schoolrapport een stimulans zijn om op de ingeslagen weg voort te gaan, om op het einde van de rit, in 2009, met grote onderscheiding te slagen. Dit kan alleen door hard door te werken, en te stoppen met klagen en zagen. Dat geldt voor de Limburgers, die zich altijd maar weer tekort gedaan voelen, maar evengoed voor politiek Brussel, waar sommigen hun afgunst voor dit plan en de Limburgse reconversiepot maar moeilijk kunnen laten varen.

Yves LAMBRIX
Oud 16 december 2019, 21:21   #123
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Goed bezig, Crucke

16 miljard...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 23:08   #124
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De MR en haar kiezers verdienen vaak meer en werken vaak frequenter dan het VB en haar achterban, wat voornamelijk bestaat uit het vroegere sossenelectoraat.

Wallonie kent ook hardwerkende zelfstandigen en werknemers. Die zullen inderdaad niet PS stemmen.

BDW is wat in het rond aan het slaan, net zoals Magnette in het rond aan het slaan is....ik heb heimwee aan Di Rupo, die dacht eerst na voordat hij zijn bek opendeed.
Maar eens die zijn bek opendeed wou je dat het enkel bij nadenken bleef
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2019, 23:44   #125
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Maar eens die zijn bek opendeed wou je dat het enkel bij nadenken bleef

Laat het een troost zijn voor de Walen maar ik zal mijn menig eens zeggen over de Vlaamse übermenschen.
Ik had aan de staat een Vlaamse übermensch als baas.
En ondanks mijn werk had ik niet het signalement "Zeer Goed"
Jaren heb ik gedacht : "Kust ze"
En iedereen was tevreden. Tot het begon te stormen. Een nieuwe directeur
kwam op de dienst controle doen. En die vond dat ik met mijn signalement "Goed" niet thuishoorde op de dienst waar ik luierikte.
Toen brak de paniek los. Ik moest van mijn baas een nieuw signalement aanvragen. Dringend. Kon normaal niet. Ik had drie termen goed. Maar ik moest. Niks te kiezen of te delen.
En ik moest blijven met het signalement "Zeer goed"
Maar het resultaat was dat mijn baas in mijn onderste schuif terecht kwam.
En dat toch voor eens zo vriendelijke Christelijke mens.
Iemand die nooit loog en die zelfs problemen maakte over vrouwen met een te ruim decolleté.
Zijn er in Walbanië ook dergelijke übermenschen zoals ik?
Ik vraag het maar hoor!
Maar ik heb wel mijn bekomst van dergelijke kakkerlakken.
Natuurlijk. Zelfs aan de staat wachten de Vlaamse übermenschen op enige rechtvaardigheid. Dat is eigen aan het Vlaamse volk.
Ik bepaal wanneer je naar de WC moet en hoe lang je mag persen.
En die stomme Waal weet dat niet!
Er zijn wel degelijk twee volkeren in dit land die van mekaar niks afweten.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 07:55   #126
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Schandalige uitspraak.
Dezelfde terminologie gebruiken dan de Nazi’s gebruikten t.o.v. Joden en alles wat niet Arisch was.

U mag zich terecht schamen. Wellicht riskeert u hier een vette ban.
En u riskeert de Nobelprijs voor belachelijk doen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 11:25   #127
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Crucke, Il kan totaal begrijpen dat zo'n scheldwoorden u pijn doen maar u moet wel beseffen dat dit is hoe de meerderheid in Vlaanderen over de Franstaligen denkt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 11:28   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Crucke, Il kan totaal begrijpen dat zo'n scheldwoorden u pijn doen maar u moet wel beseffen dat dit is hoe de meerderheid in Vlaanderen over de Franstaligen denkt.
Zou je mij eens willen vertellen hoe de meerderheid van de franstaligen over de Vlamingen denkt... en zou je mij eens willen vertellen wie die meerderheid van de franstaligen die slechte gedachten over de Vlamingen in hunne kop steekt??? Inderdaad, de franstalige elite en de franstalige regeringen die zichzelf recht houden in al hun corruptie door maar op die stoute Vlamingen af te geven...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 11:30   #129
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wij werken al jaren zonder Vlamingen met veel succes. Hun stank was niet meer te verduren en het was een enorme kost voor het bedrijf om elke dag weer de gebouwen te moeten ontsmetten. Nu hebben we dat probleem niet meer, we hebben ons ontvlaamst.

schooiers, met veel pretentie.

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 december 2019 om 11:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 11:30   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, de Vlamingen, als volwaardige nazi's, zien de Walen als Untermenschen. De Walen, als volwaardige Untermenschen, zien de Vlamingen als nazi's.

Het is bijzonder onwijs, als Untermensch, om willen in hetzelfde land te vertoeven als nazi's. Het is veel beter, om, zoals de Joden, uw eigen staat op te eisen. Ga uw Israel-aan-de-Maas oprichten voor al die Untermenschen. Het voordeel is, ten aanzien van de Joden destijds, dat ge zelfs niet moet verhuizen

Wat onbegrijpelijk is, is die animositeit, en de onwil om te scheiden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 11:32   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zyklon B is een uitermate geschikt product om ongedierte uit te roeien, en niet heel duur. Probeer het eens.
Hij heeft er nog van liggen, toen zijn bompa leverancier was, en de projecties destijds wat te optimistisch waren. Zijnen bompa is vroegtijdig moeten ophouden met leveren, wegens onverwacht failliet van zijne klant. Dus heeft hij nog een grote stock ergens liggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2019, 11:33   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schandalige uitspraak.
Dezelfde terminologie gebruiken dan de Nazi’s gebruikten t.o.v. Joden en alles wat niet Arisch was.

Maak anders een lijstje van woorden en begrippen die we niet meer mogen gebruiken van u.
Oud 17 december 2019, 11:36   #133
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, de Vlamingen, als volwaardige nazi's, zien de Walen als Untermenschen. De Walen, als volwaardige Untermenschen, zien de Vlamingen als nazi's.

Het is bijzonder onwijs, als Untermensch, om willen in hetzelfde land te vertoeven als nazi's. Het is veel beter, om, zoals de Joden, uw eigen staat op te eisen. Ga uw Israel-aan-de-Maas oprichten voor al die Untermenschen. Het voordeel is, ten aanzien van de Joden destijds, dat ge zelfs niet moet verhuizen

Wat onbegrijpelijk is, is die animositeit, en de onwil om te scheiden.
Zou het juist daar zijn dat ze zelf bewijzen dat ze eigenlijk maar Untermenschen zijn, die ervan terugschrikken om hun eigen lot in eigen handen te nemen in plaats van aan de uier van Vlaanderen te blijven hangen???
Oud 17 december 2019, 11:39   #134
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zou je mij eens willen vertellen hoe de meerderheid van de franstaligen over de Vlamingen denkt... en zou je mij eens willen vertellen wie die meerderheid van de franstaligen die slechte gedachten over de Vlamingen in hunne kop steekt??? Inderdaad, de franstalige elite en de franstalige regeringen die zichzelf recht houden in al hun corruptie door maar op die stoute Vlamingen af te geven...
Frarnstaligen beseffen niet wat er in Vlaanderen leeft.
Ze gaan naar Vlaanderen wonen en/of werken zonder rekening te houden met wat de bevolking denkt.
Ik ken er : ze voelen er zich "prima"..... En wat denkt de Vlaamse bevolking erover?
Oud 17 december 2019, 11:46   #135
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voeg daar de Waalse media maar aan toe.
'Télévision Libre des Mille Collines' kon er nog van leren.
Oud 17 december 2019, 11:46   #136
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Frarnstaligen beseffen niet wat er in Vlaanderen leeft.
Ze gaan naar Vlaanderen wonen en/of werken zonder rekening te houden met wat de bevolking denkt.
Ik ken er : ze voelen er zich "prima"..... En wat denkt de Vlaamse bevolking erover?
Hewel ze zeggen toch, nous sommes en la Belgique en la Belgique is van ons...
Dus is het aan de Vlaamse omgeving om zich aan ons aan te passen...
Durven vragen aan franstaligen dat ze een minimum Nederlands zouden moeten leren wordt onderwezen door de franstalige overheid, le démcorate Maingain op kop, als een schending van hun elementaire franstalige mensenrechten..., waar ze als waardige franstaligen zich met alle middelen tegen moeten verzetten...

Leef met zo'n volk op voet van gelijkheid en in vrede samen...
Oud 17 december 2019, 11:47   #137
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Schandalige uitspraak.

Blijkbaar mag diezelfde terminologie door een Waal gebruikt tegenover een Vlaming wél.
Oud 17 december 2019, 11:53   #138
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Voeg daar de Waalse media maar aan toe.
'Télévision Libre des Mille Collines' kon er nog van leren.
Inderdaad; maar wie denk je dat die franstaligen media leidt???
Oud 17 december 2019, 11:55   #139
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Wat onbegrijpelijk is, is die animositeit, en de onwil om te scheiden.Vlaanderen
Die animositeit komt uit Vlaanderen. Niet uit Franstalig Belgie.
Oud 17 december 2019, 11:56   #140
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Hewel ze zeggen toch, nous sommes en la Belgique en la Belgique is van ons...
Dus is het aan de Vlaamse omgeving om zich aan ons aan te passen...
Durven vragen aan franstaligen dat ze een minimum Nederlands zouden moeten leren wordt onderwezen door de franstalige overheid, le démcorate Maingain op kop, als een schending van hun elementaire franstalige mensenrechten..., waar ze als waardige franstaligen zich met alle middelen tegen moeten verzetten...

Leef met zo'n volk op voet van gelijkheid en in vrede samen...
We hebben een premier die samen op een lijst stond met het Vlamingenhatend FDF. Er zijn speculaties over een notoire Vlamingenhater als nieuwe premier.
Waar in een normale democratie de opdracht van een regeringsvorming aan de grootste partijen wordt gegeven, geeft men dat in dit land aan de verliezers.
Het buiten spel zetten van de grootste groep, met de hoogste economische inbreng, maar wel een andere taal wordt door België-Wallonië en zijn Vlaamstalige collaborateurs als normaal beschouwd.
Welk apenland doet beter?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be