|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  12 januari 2020, 21:19 | #21 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
					Berichten: 78.959
				 |   Citaat: 
 1.0 ecoboost of 1.5 Diesel Prijsverschil bij aankoop is 600 euro BIV Benzine versus Diesel is een verschil van 485 euro Jaarlijkse taks Benzine versus diesel is een verschil van 100 euro Aantal kilometers per jaar is 20.000 Minderverbruik diesel versus benzine is +/- 1.9 liter / 100 km. | |
|   |   | 
|  12 januari 2020, 21:36 | #22 | 
| Banneling Geregistreerd: 17 oktober 2010 
					Berichten: 13.788
				 |   Die DV-Neo Diesel, heeft geen Urea tank, zal ook nooit in die uitvoering komen wegens geen plaats. Niet doen gezien de politiek onvoorspelbaar is met hun verboden en straks ook deze gaat bannen. Laatst gewijzigd door dpg : 12 januari 2020 om 21:38. | 
|   |   | 
|  13 januari 2020, 07:11 | #23 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
					Berichten: 78.959
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 07:20 | #24 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 december 2008 
					Berichten: 21.895
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 08:05 | #25 | 
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
					Berichten: 106.558
				 |   | 
|   |   | 
|  13 januari 2020, 08:26 | #26 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
					Berichten: 78.959
				 |   | 
|   |   | 
|  13 januari 2020, 08:30 | #27 | |
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
					Berichten: 106.558
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 08:36 | #28 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
					Berichten: 78.959
				 |   | 
|   |   | 
|  13 januari 2020, 08:51 | #29 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 februari 2014 
					Berichten: 36.574
				 |   En ze weten het ook blijkbaar allemaal niet meer.  Ik heb het al lang opgegeven.  https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/01...ype-auto-s-di/ | 
|   |   | 
|  13 januari 2020, 09:06 | #30 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 23 mei 2007 
					Berichten: 35.689
				 |   Citaat: 
 https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/ | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 10:53 | #31 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 februari 2014 
					Berichten: 36.574
				 |   | 
|   |   | 
|  13 januari 2020, 11:02 | #32 | |
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
					Berichten: 106.558
				 |   Citaat: 
 binnenkort terug diesel. | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 11:24 | #33 | |
| Banneling Geregistreerd: 17 oktober 2010 
					Berichten: 13.788
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 11:59 | #34 | |||||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.003
				 |   Citaat: 
 Onderhoud diesel zal duurder zijn, je moet sowieso ook de adblue rekenen. ff checken want die JVB klopt ook niet als ik twee vergelijkbare Fiestas neem waar de dieselversie 660€ in aankoop duurder is. BIV diesel is 468,09 € duurder. JVB diesel is 154,55 € duurder. (elk jaar) Tesamen 1.282,64 € vanbeginafaan duurder, of om in te halen, en je hebt nog geen meter gereden. (JVB-verschil is 154,55 € elk jaar) Officieel verbruiksverschil is 0,5 liter meer per 100 km voor de benzine. Bij 20.000 km per jaar is dat: Benzine: 4,1*200*1,34 € = 1098,8 € Diesel : 3,6*200*1,41 € = 1015,2 € Amper verschil 83,6 € per jaar! in het nadeel van benzine. Daar haal je het JVB-verschil van 154,55 € nooit mee in, je legt er elk jaar bij... De benzine kan al 4,4 liter/100 km eco-gereden verbruiken en dan compenseert de JVB dat al. De benzine heeft wel al 1282,64 € "uitgespaard". Daar kan die al vele jaren nog veel meer verbruiken, en onderhoud benzine is ook wat goedkoper in de regel. Via autogids. Via tools belastingen Vlaanderen of Febiac voor de jaarlijkse VB en BIV: Citaat: 
 https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie https://www.febiac.be/public/calcula...s.aspx?lang=NL beste brandstofprijzen: https://carbu.com/belgie/bestPrice/Belgie/BE/0 Spritmonitor.de benzine 1.0 ecoboost 80-86 PK slechts 3 geregistreerd, BJ 2016-2020. Citaat: 
 https://www.spritmonitor.de/de/ueber...st&powerunit=2 Citaat: 
 daar staan wel 86 PK tot 95 PK versies in, aantal 49 gemiddeld verbruik 4,86 liter: https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=1&powerunit=2 Citaat: 
 (5,8l benzine - 4,86l diesel = 0,94 liter) Bij 20.000 km per jaar is dat dan ff afgerond: Benzine: 5,9*200*1,34 € = 1581,2 € Diesel : 4,9*200*1,41 € = 1381,8 € Amper verschil 199,40 € per jaar! in het nadeel van benzine. (€ 183,88 bij de niet afgeronde cijfers) Maar het nadeel JVB-verschil is 154,55 € per jaar. Rest 44,85 €/jaar verbruik-JVB nadeel voor de benzine. De diesel is wel 1282,64 € duurder incl BIV+1ejaar verkeerstaks: 1282,64 gedeeld door 44,85 is bijna 29 jaren vooraleer de diesel dat goedgemaakt heeft enkel aan huidige brandstofprijsverschil en dus verbruikskost zonder onderhoud of whatever. QED.  (we mogen er toch niet aan twijfelen dat de VAB betrouwbaar is, ze rijden tenslotte de geteste wagens zelf) Laatst gewijzigd door Micele : 13 januari 2020 om 12:05. | |||||
|   |   | 
|  13 januari 2020, 12:04 | #35 | |
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
					Berichten: 106.558
				 |   Citaat: 
 ik wil daar een fiets en nog een hoop gerief kunnen ingooien zonder wielen uit te draaien (sommige afstellingen zijn daarvoor te secuur tegenwoordig) | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 12:26 | #36 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 27 april 2004 
					Berichten: 43.539
				 |   Wie het verbruik van de folder gebruikt om te rekenen komt altijd bedrogen uit. Een zuchtje tegenwind en een obese chauffeur en wat bergop. Een benzine doet al snel x2. 
				__________________ Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? | 
|   |   | 
|  13 januari 2020, 12:35 | #37 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
					Berichten: 78.959
				 |   Citaat: 
 Het officiële verbruik verschil kan me nu eens geen kloten schelen. Ik heb het over gemeten verschil, beide Fiesta's hebben meer dan 10.000 km op de teller staan. Iedere tankbeurt wordt genoteerd, eender waar wij tanken, wij moeten steeds de nummerplaat ingeven en de km stand. Ergo: de Dieselversie begint minder te verbruiken en de benzineversie meer. Het is niet zo dat die Fiesta's door dezelfde personen gebruikt worden , vandaag rijdt de ene er mee, morgen de andere. Ik heb dus een goed beeld i.v.m. die 1,9 liter verschil bij effectief verbruik. Eventueel vraag ik morgen de cijfers opnieuw op, ik wil dat zelfs doen bij de oudere versies die we in bedrijf hebben. Wij gaan in het bedrijf alvast geen benzine versies meer aankopen. | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 12:47 | #38 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  5 augustus 2012 
					Berichten: 78.959
				 |   Citaat: 
 Wat de VAB doet weet ik niet. Wij mogen de wagens gebruiken die er staan, de ene keer is dat ne benzine, de andere keer nen diesel. Eigenlijk is het prijsverschil tss een Diesel en een benzine uitvoering kleiner dan 600 euro, voor het model Titanium X, het verschil komt op 535 euro | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 12:53 | #39 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 december 2008 
					Berichten: 21.895
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  13 januari 2020, 12:55 | #40 | 
| Banneling Geregistreerd: 28 september 2004 
					Berichten: 106.558
				 |   | 
|   |   |