![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De duivel bestaat niet, homoseksualiteit is niet" het kwade" en wie zo denkt is totaal.. bezeten door een giftige levensovertuiging. IK heb soms echt medelijden met uw manier van denken.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, de rechterlijke macht is onderdeel van de ordening van onze samenleving, en uitzonderingen op basis van levensovertuiging kunnen niet. Nee, u kunt dit land niet overnemen, maar wel boeiend dat u er voor uit komt dit als toekomst te zien. Hoop dat anderen goed meelezen. U bent een radicale moslima wat opvattingen betreft. Vraag me af welke moskee u doet radicaliseren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is toch een interessant proces. Als ik het goed begrijp worden de artsen verweten dat ze een fictieve ongeneeslijke aandoening hebben verzonnen (autisme) om de euthansie wet te omzeilen. De zusters verwijten dat de artsen het begrip eutanasie zo hard willen uitrekken dat zelfmoord op aanvraag er ook onder valt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag iemand in een democratie dan plotseling niet meer ijveren voor een wetswijziging? Is dat streven dan volgens u "opdringen"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan gelovigen verwijten - zonder bewijsgrond trouwens - dat ze vanuit een superioriteit zouden denken. Of hoe alice weer eens haar eigen ruiten in gooit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dan ook niet onmiddellijk hoe sommigen kunnen beweren dat een gelovige burger als jurylid hierover geen correcte afweging zou kunnen maken. Als een gelovige niet in de jury mag zetelen, dan is het logisch dat ook een atheïst die voorstander is van euthanasie ook niet mag zetelen. Volgens die redenering is ook die laatste bevooroordeeld. Merkwaardig is echter dat alleen de eerste groep wordt geviseerd en dat de andere groep blijkbaar een aura krijgt toegeschreven van volkomen onpartijdigheid en objectiviteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik vrees dat je het verkeerd begrijpt
de jury moet aftoetsen of de voorwaarden correct zijn opgevolgd. zomaar snel een diagnose verzinnen? zo werkt het natuurlijk niet Hier zitten we natuurlijk ook gewoon om Jantje wat te pesten ![]() een jury van 12 man waar beide partijen mensen kunnen wraken zal uiteindelijk een evenwicht geven die dat correct kunnen beoordelen. feit blijft dat de 1e rechters (1 aanleg oa) oordeelden dat aan alle voorwaarden voldaan was. Nadien ging het parket in beroep en ineens werd het blijkbaar een moordproces. beetje raar volgens mij maar ben benieuwd |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uiteindelijk moet je gewoon het lijstje voorwaarden afvinken. het lijkt me raar dat ze dat in Dendermonde niet zouden kunnen (doodswens patiënt, psychisch lijden, de aandoening, voldoende artsen/psychiaters). veel interpretatie komt er niet aan te pas. dat die arts z'n gsm niet heeft afgezet tijdens de euthanasie is geweldig boertig maar geen moord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou het hier dan zo raar zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;9224137]Waarom maakt u zich zorgen? Waaruit moet blijken dat hij "zijn onnoze religieuze regeltjes" u "gaat opdringen"?
Mag iemand in een democratie dan plotseling niet meer ijveren voor een wetswijziging? Is dat streven dan volgens u "opdringen"?[/QUOTE] Indien het gaat om religieus georieënteerde wetswijzigingen: zeer zeker. `als de vos (paap) de passie preekt, boer (burger) pas op je ganzen' |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Wapper;9224232]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;9224237]Oei, voorstander voor het invoeren van de Sharia? Of wilt u liever ketters opnieuw verbrand zien? Dit zijn pas echt religieus geïnspireerde wetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat het een eenvoudige teloefening is.
is aan de 4 ?* 5 voorwaarden voldaan voor euthanasie of niet ofwel kunnen de betrokken artsennier tellen, ofwel in dendermonde ofwel hier voor assisen niet, veel interpretatie komt er niet aan te pas hé ga je nu de vraag een 3e keer herhalen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand met een revolver rond loopt, dan maak ik me zorgen. Want ervaring en intelligentie vertellen me dat die wel eens zou kunnen schieten. Jij vraagt je dan af of ik met mijn zorgen niet beter zou wachten tot hij geschoten heeft. En of hij gaat schieten uit een streven, of uit een opdringen. Jij hebt makkelijk praten. Jij gaat naar de hemel, ik naar de hel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje nodig Jan? Er zijn gelovigen die homoseksualiteit als zondig zien, dit gelijkstellen aan pedofilie, vinden dat die mensen " behandeld moeten worden met aversietherapie of desnoods duivelsuitdrijving. Ook al mogen zij dit allemaal denken, toch wil je niet die mensen in een jury die bijvoorbeeld zou oordelen over homoseksualiteit en discriminatie. En dan zijn er gelovigen die zeggen" nou ja ik oordeel niet en accepteer die mensen gewoon, hun geaardheid is mijn zaak niet, ik erken hun rechten en wanneer er iets mis mee zou zijn mag God dat uitzoeken. " Die mogen wel in een jury omdat ze ondanks hun religie ook afstand kunnen bewaren en vanuit algemeen aanvaarde principes zoals de wet ze stelt kunnen kijken naar een onderwerp. Of mensen naar de kerk gaan of moskee, al of niet bidden doet er dus niet toe, het gaat over functioneren, vanuit je identiteit als burger en niet vanuit je religieuze identiteit. Allé vertrek maar weer met uw ondervraging voor 10 bladzijden! ![]() |
|
![]() |
![]() |