Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2020, 17:05   #461
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ha zo? Je haat niet? Wel waarom zit je hier dan voortdurend jouw haattaaltje te spuien? “Vlaamsch Nazionalisten” is toch niet zo onschuldig dacht ik? Idem voor “witmenskes”, “uitschot” en nog van dat moois. Wat voor reden heb jij eigenlijk om zo smerig uit te halen?
Hij heeft geen enkele reden.
Daarbij ik haat de turken niet, ik heb zelfs Turkse vrienden.

Maar de waarheid schrijven is hier racisme van het hoogste schap.

De waarheid werd meermaals in de media bevestigd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 17:06   #462
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Weet jij het van buiten ?
474

Elke dag 25% er bij
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 20:01   #463
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://forum.politics.be/showpost.p...75&postcount=2

https://forum.politics.be/showpost.p...75&postcount=4

Hetgeen die verfoeilijke Reservespeler (hoe durfde hij) schreef, werd gisteren in de afspraak bevestigd.

Al de rest is lullen en trollen door mensen met een heel laag ver...…...k niveau.

Alles om de N-VA maar in een slecht daglicht te plaatsen, de waarheid of de argumenten doen er niet meer toe.
De Walen hebben in feite door hun veto N-VA reeds in het het cordon geduwd. Nu zijn de belgicisten op dit forum daar evenzeer mee bezig. Haat viert hoogtij !!!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 20:02   #464
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Walen hebben in feite door hun veto N-VA reeds in het het cordon geduwd. Nu zijn de belgicisten op dit forum daar evenzeer mee bezig. Haat viert hoogtij !!!
Daar begint het inderdaad meer en meer op te lijken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 20:03   #465
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, inderdaad.

Ge zult versteld staan hoeveel Turken hier op cite effectief ook plat kunnen praten

Anyway, ik weet ook wel dat er veel vlamingen zijn die niks moeten van die xenofobe zever. U hebt 100 % gelijk. Maar op dit forum zijn ze wat ondervertegenwoordigd.
Ik weet uw huis wonen !
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 21:19   #466
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar het achterliggende idee, dat het probleem vooral een gebrek aan informatie is, schiet tekort. Sommige media hadden er al op gewezen dat de patiënten vooral oud-mijnwerkers boven de 60 zouden zijn – een duidelijke risicogroep voor deze longaandoening. Maar ook de sterke mantelzorgcultuur maakt de Turkse gemeenschap extra kwetsbaar.
Citaat:
De mate waarin er op mantelzorg door kinderen wordt ingezet, blijkt duidelijk uit statistieken over samenwonen. Uit een analyse van Edith Lodewijckx en Dirk Luyten, op basis van Rijksregisterdata uit 2011, blijkt bovendien dat ruim een derde van de 60- tot 74-jarigen van Turkse origine toen samenwoonden met kinderen en kleinkinderen – bij Belgen zonder migratieachtergrond ging het om amper 3 procent. Bij 75-plussers liep het percentage dat in een driegeneratiehuishouden woonde, zelfs op tot bijna de helft.
Haast een vijfde van de Genkse bevolking is van Turkse origine, en er is veel contact tussen generaties. Het hoge aantal gehospitaliseerden uit die gemeenschap hoeft dan ook niet te verbazen.
Citaat:
Deze crisis laat de limieten zien van een zorgsysteem dat sterk inzet op mantelzorg. Het persoonlijke contact is moeilijk te combineren met de gevraagde social distancing. Mantelzorg is uitermate belangrijk en we moeten het systeem ondersteunen. Maar het moet een aanvulling op professionele zorg zijn. De coronacijfers in de Genkse Turkse gemeenschap tonen misschien wel de gevolgen van een doorgedreven ‘vermaatschappelijking’ van ouderenzorg.
Uit de standaard.be
Hoe gaan zij de mantelzorgers nu de opa of oma blijven verzorgen en toch afstand houden en toch de rest van de zorg van het gezin blijven verzekeren.

Moest Zuhal Demir bekend zijn geweest met de Turkse gemeenschap ze zou de oorzaak beter hebben kunnen duiden ,maar gezien ze er geen voeling mee heeft kan ze het ook niet weten.

Ondertussen verspreiden rusthuizen vandaag berichten hoe om te gaan met de was van zij die in rusthuizen verblijven, niet opschudden, koken wassen op minstens 60 graden, droogkast gebruiken, plastieken zakken éénmalig gebruiken. Vandaag.

In de pleeg en bejaardenhuizen gaan ze na hun dagtaak naar huis, gaan ze inkopen doen, komen ze in contact met hun familieleden.

Is het daarom dat vandaag 1 op 4 mensen in rusthuizen besmet zijn, nochtans werken ze daar met mensen met een opleiding in tegenstelling tot de mantelzorgers.

Laatst gewijzigd door dpg : 25 maart 2020 om 21:47.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 21:25   #467
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
koken op minstens 60 graden
Ik hoop dat de echte onderrichtingen aan de bevolking iets minder onzinniger zijn dan dit.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 21:27   #468
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik hoop dat de echte onderrichtingen aan de bevolking iets minder onzinniger zijn dan dit.
Ik hoop dat ze zich voor de gek hebben laten houden door een flauwe plezante, dat het een hoax is wat ze in de rusthuizen aan het verspreiden zijn.
Oud 25 maart 2020, 21:39   #469
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat ze zich voor de gek hebben laten houden door een flauwe plezante, dat het een hoax is wat ze in de rusthuizen aan het verspreiden zijn.
Eten kan je bereiden (koken) op 60 graden.

Als het over wassen van textiel gaat, is een kookwas 90 graden.

"Koken op 60 graden" is dus zowel incorrect als verwarrend, en hopelijk niet in het originele bericht.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2020, 21:46   #470
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

"Koken op 60 graden" is dus zowel incorrect als verwarrend, en hopelijk niet in het originele bericht.
Inderdaad, ze spreken over "wassen op een zo hoog mogelijke programma bij voorkeur 60 graden". Niet over koken.
Oud 25 maart 2020, 21:51   #471
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zelfs ik als mannelijke ‘dude’ weet dat wassen op 60° moet om sanitaire vereisten.

Dat jij en je parafernalia graag gekookwast wordt laat ik voor jouw rekening.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 11:30   #472
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe gaan zij de mantelzorgers nu de opa of oma blijven verzorgen en toch afstand houden en toch de rest van de zorg van het gezin blijven verzekeren.

Moest Zuhal Demir bekend zijn geweest met de Turkse gemeenschap ze zou de oorzaak beter hebben kunnen duiden ,maar gezien ze er geen voeling mee heeft kan ze het ook niet weten.
Citaat:
Limburg wordt het hardst getroffen door corona. In het Hasseltse Jessa Ziekenhuis is de tol hoog, ook voor wie op intensieve zorg werkt.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200325_04902481

Allemaal de schuld van Zuhal Demir van de N-VA. Uiteraard.
Oud 26 maart 2020, 11:50   #473
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200325_04902481

Allemaal de schuld van Zuhal Demir van de N-VA. Uiteraard.
Correct zijn hé.

https://www.demorgen.be/nieuws/in-ka...irus~be100675/

Citaat:
Volgens sommige media zijn er proportioneel veel patiënten in de Turkse gemeenschap in Limburg. Navraag bij de ziekenhuizen in de provincie en bij de gouverneur leert echter dat dit niet klopt.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 11:55   #474
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De NVA heeft het zelf gezocht. Als ze terug een normale partij worden en de Theo Franckens onder controle houden kunnen we terug praten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 12:00   #475
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, inderdaad.

Ge zult versteld staan hoeveel Turken hier op cite effectief ook plat kunnen praten

Anyway, ik weet ook wel dat er veel vlamingen zijn die niks moeten van die xenofobe zever. U hebt 100 % gelijk. Maar op dit forum zijn ze wat ondervertegenwoordigd.
Gelukkig zitten er toch ook een paar deugmensen hier op het forum. Ik noem het 'rechtpraters'. Ze proberen recht te praten wat krom is.
Oud 26 maart 2020, 12:01   #476
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Haten is een primitieve emotie, dat laat ik dus over aan de primitieve vlaamsch nazionalisten.

Ik haat geen vlaamsche nazionalisten, ook niet de witmenskes die denken door hun afkomst beter te zijn, ik bezie ze wel als uitschot, niet vanwege hun afkomst maar vanwege hun "politieke"(*) boodschap waarvan ze zich iedere dag opnieuw ontlasten.

Veeg voor uw eigen deur, desnoods bevestig je de borstel aan de balk in uw ogen en vraag dan respekt in het taalgebruik van anderen, niet eerder.

(*) Met de excuses aan zij die echt aan politiek doen.
Priceless.
Oud 26 maart 2020, 12:05   #477
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik weet uw huis wonen !
en mij broer heef e mes
Oud 26 maart 2020, 14:08   #478
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
en mij broer heef e mes
Een knipmes?
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 14:23   #479
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ondertussen verspreiden rusthuizen vandaag berichten hoe om te gaan met de was van zij die in rusthuizen verblijven, niet opschudden, koken wassen op minstens 60 graden, droogkast gebruiken, plastieken zakken éénmalig gebruiken. Vandaag.

In de pleeg en bejaardenhuizen gaan ze na hun dagtaak naar huis, gaan ze inkopen doen, komen ze in contact met hun familieleden.

Is het daarom dat vandaag 1 op 4 mensen in rusthuizen besmet zijn, nochtans werken ze daar met mensen met een opleiding in tegenstelling tot de mantelzorgers.
Zuhal Demir is dan ook geen Turkse. Staatkundig (juridisch) wel maar ethnisch niet. Ze heeft uitdrukkelijk geprobeerd van haar tweede nationaliteit (Turkse) af te geraken. Maar op dat punt geeft Ankara niet thuis. In de meeste (zoniet alle) Europese staten kun je aan een eerste nationaliteit vrijwillig verzaken wanneer je er een andere aanneemt. Niet zo voor wat het aziatisch Turkije betreft, daar willen ze hun greep op de uitgewekenen niet lossen. Ze willen die uitgewekenen achter de hand houden als drukkingsgroep (de "vijfde kolonne"...).

Laatst gewijzigd door quercus : 26 maart 2020 om 14:24.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2020, 14:25   #480
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Priceless.
Ja,mochten we die post in een vaccin kunnen gieten was covid-19 binnen de kortste keren verleden tijd...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be