![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
Een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Voortzetting België |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#922 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Belgische restaurants krijg je in de meeste gevallen boerenschotels , die zwaar op je maag liggen. Japans eten is aan mij niet besteed ,te veel rauwe vis. Het Indisch/Chinees eten is in Nederland de laatste jaren erg op zijn retour, want dat raakt te gewoon en versleten. Ondernemende Chinese restaurants spelen in op veranderingen in de markt en komen nu met meer diversiteit als Oosterse keuken. Vooral Italiaans ,Spaans en Internationale keuken is erg in opkomst. Laatst gewijzigd door cato : 5 juni 2020 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#924 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door robert t : 5 juni 2020 om 08:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#925 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heeft u een ander idee bij het woord "boerenschotel" dan wij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#927 | |
|
![]() Citaat:
De Belgische keuken is in Nederland niet zo in trek , veel meer zie je hier Italiaans, Spaans en Frans en al veel langer (door de immigranten) Grieks ,Turks en Marokkaans. Voor de jongeren is vooral in opkomst Internationaal Oosters. Nu in deze corona tijd, is het online bestellen erg in opkomst van alle mogelijke keukens uit diverse landen. Laatst gewijzigd door cato : 5 juni 2020 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 | |
|
![]() Citaat:
Andere dagen met rijst en pasta, meer Oosters (met recepten van het internet), door de invloed van de kinderen. Ook worden we de laatste jaren dood gegooid met vermagerings- eten en deels doe ik daar aan mee om een beetje gezond te blijven. Je kunt ook zeggen het eten wordt bij mij (en vele andere mensen) een rommeltje van diversen keukens en van alles wat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Is aan onze oostgrens met Duitsland niet anders. Ga maar eens naar de achterhoek zou ik zeggen ; ) Maar wat er in Brussel gaande is heeft met francofilie niet zoveel te maken. Hier is echt sprake van taal- en cultuurassimilatie.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook boerenkeuken is lekker, alleen niet te dikwijls want het gaat me op den duur vervelen. Mijn prioriteiten liggen bij smakelijk voor mezelf en echtgenote en dat ligt meestal toch bij (relatief) +/- gezond. Alhoewel ik dol ben op vis en erg carnivoor qua vlees. Zowel Z.O. Aziatisch, Japans, Malay (Indonesisch), [echt] Thais, en Cantonees of Hokkien. Plus Frans, Italiaans en andere Latinistische Mediterrane keuken. Niet voor Indisch (uit Indië, ik bedoel niet Indonesisch) en ook niet voor Turks, Arabisch of Noord Afrikaans Mediterraan. Dus inderdaad: persoonlijk en relatief. P.S.: mijn lievelings oesters zijn de Zeeuwse platte, drie of vier nullen. De beste oesters ter wereld komen uit Yerseke. Dat schrijf ikni om je te slijmen, he! Dat is mijn GrootNederlandse Kant. ![]()
![]() |
![]() |
#931 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Culinaire gaarheid heeft ook voordelen. Meer fastfoodketens. Nu is het met obesitas nog een meevaller in Nederland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andersom is de beweging nul. Geen kat gaat hier eten in Maastricht. Behalve bij de Chinees misschien ergens aan het Maastrichtse station, die zeer goed kookt naar het schijnt. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2020 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 5 juni 2020 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 |
Banneling
|
![]() Ik kan ook van harte de cakejes met roze glazuur aanbevelen die men verkoopt (verkocht?) in de snackbar in het treinstation van Roosendaal.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 juni 2020 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad men ziet veel Belgen in Maastricht. Maastricht is een aangename historische stad die Belgen (zeker ook Frans sprekenden vooral als het markt is, want dan hoort men er veel Frans praten; Luik ligt dan ook niet veraf) steeds weer kan boeien. En dit al generaties lang. In ieder geval, om goed te gaan eten tegen een vrij schappelijk prijsje zal ik toch niet naar Maastricht gaan ook al vind ik het een zeer fijne en gezellige stad. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2020 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wel grappig om te zien hoe een discussie over grootneerlandisme ontaardt in een gekissebis over eten ; )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermoedelijk heeft alles wat met eten te maken heeft bij ons een grotere 'waarde' dan bij u.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2020 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u nu van opvatting veranderd? |
|
![]() |
![]() |