![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
Een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Voortzetting België |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 juni 2020 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#902 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#903 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De structuren zijn daar duidelijker en er is geen veroveringsdrang door Franstaligen, in tegenstelling tot de Belgique. Brussel is daar hét levende bewijs van.
![]() |
#904 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien was in de Bourgondische tijd de Nederlanden één geheel. De tijd van de Republiek duurde maar relatief kort. Typisch Belgicistisch bla bla.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 juni 2020 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#906 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Zwitserland klagen de Franstaligen wel eens dat ze niet altijd even ernstig worden genomen, omdat de Duitstaligen door hun numeriek gewicht wel eens zaken weten door te drukken (vooral dan bij volksraadplegingen).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#907 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Daarom stelde ik hem de vraag waarom alle Vlamingen dan inmiddels niet Franstalig zijn? Want stel: iemand (niet Franstalig van origine) woont in een tweetalig land, waarvan één van de twee officiële talen het Frans is, en deze persoon zou tevens francofiel zijn, dan zou deze persoon naar alle waarschijnlijkheid het Frans als spreektaal gaan gebruiken, toch? Het feit dat Vlaanderen na bijna 200 jaar nog steeds Nederlandstalig is zegt dus meer dan genoeg. Kortom: Vlamingen zijn geen francofiel ; ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek niet verder. Het is gewoon een historische waarheid hetgeen Het Oosten stelde. En iedereen die onbevangen naar de geschiedenis kijkt, had dit kunnen vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijd dat u een boek begint te schrijven. 't Zal razend populair worden onder de belgicisten. Misschien kan u de BUB overhalen om het uit te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#912 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#913 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De keuken van een modaal Vlaams huisgezin is geen Franse keuken, hoor. En werd er hier een Franse politiek gevolgd, dan streefden we naar een maximale versteviging van de Belgische staat. Dat gebeurt ook niet. Wel integendeel, met België gaat het de omgekeerde weg op. Weg van het Frans centralisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#915 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#916 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben francofiel, ook door mijn verleden. Ik hou van Frankrijk maar niet kritiekloos wat politiek betreft zover me dat interesseert. Van Nederland bijvoorbeeld weet ik weinig omdat ik er geen interesse voor heb. Voor de rest voel ik me wel meer verbonden met de Franse cultuur, geschiedenis en gastronomie onder andere. Gastronomie is helaas overal achteruit gegaan. Cultureel blijft het voor mij de top. Ik kan het ook gemakkelijker lezen dan het Nederlands omdat ze meer specifieke woorden hebben die een gevoel of situatie beschrijven.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 juni 2020 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#917 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Net zoals Nederlanders ondergaan de Belgenlanders invloeden van buitenaf omtrent bvb. hun keuken en gewoonten. De nadruk ligt op evolutie en hopelijk (meestal) verbetering. In Belgenland gaat dit via o.a. een meer gesofistikeerde Bourgondische en Latijnse invloed. In Nederland via o.a. de Indonesische invloed. Verfijning is toe te juichen, overal, waar mogelijk. P.S. -> bij wijze van flagrant voorbeeld: Japan heeft, wat dit betreft een summum van verfijning toegepast voor de Aziatische keuken. (neen, niet via de Sushi stand in de lokale Carrefour!) Uiteindelijk is het allemaal wel persoonlijk. Beïnvloed door o.a. milieu en opvoeding van het individu, dat meer of minder zijn/haar verfijnde smaak bewijst. Of het gebrek daaraan. -Al de rest is een broodje kaas met een glas karnemelk als lunch summum.-
![]() |
![]() |
#919 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() -
Laatst gewijzigd door Weyland : 5 juni 2020 om 03:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#920 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Chauvinisme laat ik liever aan bekrompelingen, of die mensen nu Frans, Vlaams, Waals of Nederlands zijn. Trouwens, de Nederlandse kok Julius Jaspers (een Hollander) heeft bijvoorbeeld best wel wat Franse gerechten in zijn kookboeken vermeld die hij graag bereidt. Waarom ook niet? Laatst gewijzigd door Weyland : 5 juni 2020 om 03:54. |
|
![]() |
![]() |