![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid, iemand die een kitten of puppy verzuipt is een onmens die ze van mij part mogen vierendelen. Wil je geen kittens of puppy's, castreer of steriliseer je huisdier.
Wil je als vrouw geen kind en is er toch een ongewilde zwangerschap, doe ermee wat je wil, het is niet aan mij om mijn moraal op te dringen aan een ander. En de reden waarom het ongewild is doet er ook niet aan toe. Idem voor euthanasie, wilt ge er een einde aan maken? Doe het dan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij de mens met zijn complexer brein wil dat principe wel eens fout lopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1067 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Autochtonen die zich kanten tegen die uitbreiding van 12 naar 18 weken zijn helemaal niet “ethisch conservatief” maar maken zich zorgen omtrent de onvoorstelbare lichtheid van de moraal bij de voorstanders van die uitbreiding. Die uitbreiding is een zoveelste stap in de richting van de “comfort”-abortussen waarbij om de geringste gril een zwangere vrouw zeer lichtvoetig kan besluiten haar kind te laten liquideren. Ik denk niet dat men mij kan ervan beschuldigen een Prinzipien-reiter te zijn wanneer ik meen dat er voor een abortus ernstige en geloofwaardige redenen moeten kunnen aangevoerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij euthansie is niemand anders betrokken dan degene die dood wil. Bovendien kan dat ten allen tijde op legale basis geregeld worden. Ik vind dat prima. De zelfmoordlijn om mensen die het niet meer zien zitten te helpen vind ik nog beter. Een abortus plegen op een halfvoldragen kind is NIET legaal. Bovendien is zo'n kind geen soepkip maar een mens in wording. Wat het niet opdringen van jouw moraal aan anderen betreft kan ik je geruststellen. Ik ben er vrij zeker van dat jouw moraal even weinig gesmaakt wordt als menselijke kippensoep.
![]() |
![]() |
#1069 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA zie ik niet al hun parlementsleden op de partijlijn houden die even conservatief klinkt als CD&V. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1072 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1073 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er nog parlementsleden die absoluut tegen abortus zijn en deze wet willen terugdraaien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indertijd wilden de ethisch conservatieven samen met Koning Boudewijn de huidige abortusregeling verhinderen. Nu willen ze een verdere liberalisering verhinderen.
![]() |
#1075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ter attentie van dalibor. Het was een Tukse moslima met drie zonen die geen behoefte had aan een vijfde man in huis. De reden die zeopgaf was dat ze zich geen vierde kind kon permitteren. Wat ze alleen tegen mij vertelde was dat ze verkracht werd door haar man en vreesde dat ze niet van haar kind zou kunnen houden. Ik ging met haar naar mijn huisarts. Die raadde haar aan geen abortus aan te vragen in het katholieke Virga Jesse of Salavator ziekenhuisin Limburg. Maar ook in Brussel werd de vrouw wandelen gestuurd. Ik was aanwezig bij de geboorte van haar vierde zoon. Haar man was in het ziekenhuis aanwezig maar zij wilde hem niet zien. Ik heb "Mehmed" toen persoonlijk op de hoogte gebracht. Het koppel is niet veel later gescheiden en hun grote nieuwe huis werd verkocht.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 juli 2020 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Wikipedia staat dat de abortus er kwam via wisselmeerderheid en op initiatief van senatoren. Er staat niet vermeld welke parlementsleden tegen de wet stemden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder twee dingen in deze: - ik ben ervoor dat de Parlementsleden vrij kunnen stemmen in ethische zaken. - ik voel mij als man niet geroepen om te gaan zeggen wat vrouwen wel en nietmogen in deze zaak. Ik zou hier de vrouwen zelf laten beslissen.
![]() |
![]() |
#1078 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om eerlijk te zijn, ik heb nooit hondjes gedood, maar wel spijtig genoeg een paar worpen van katten, omdat we die te laat gesteriliseerd hadden. We hebben er weggegeven, maar op een zeker moment hadden we er 15. Dat was niet meer doenbaar. Maar ik ben dan ook belachelijk tegenover iemand van den buiten die zonder problemen een konijn keelt om dat op te eten he. Destijds had ik studie kameraden die geregeld beesten afmaakten voor verschillende redenen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juli 2020 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bedoelt de tsjeven? Diewaren idd nietabortus minded, maar ze waren wel veruit de grootste partij, en toch werd die wet gestemd. Allicht na een van de beruchte compromissen op zijn Belgisch. Op 3 april 1990 weigerde Boudewijn de abortuswet te bekrachtigen. Hij beriep zich op gewetensproblemen. Hij verzocht de regering om een rechtsgeldige oplossing aan te brengen voor zijn probleem. Wilfried Martens bedacht dat de koning zich in de "feitelijke onmogelijkheid om te regeren" bevond, zodat de verenigde Ministers de wet zelf konden ondertekenen. Boudewijn werd voor anderhalve dag uit zijn "functie" ontheven. De abortuswet die Boudewijn weigerde te bekrachtigen kwam de vvorst niet gek veel later goed van pas om de vrucht van Laurent 's avontuurtje te aborteren. Voor de zielerust van Boudewijn, en zonder gewetensproblemen, hielp de kardinaal hem een handje.
![]() |