Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2020, 09:04   #121
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U hebt Covid zo te zien nog niet van dichtbij meegemaakt.
Wat heeft dat er mee te maken?

Ik stel gewoon vast dat de terrassen hier in Antwerpen amper verschillen van die van vorige zomer qua drukte.

Wat heeft dat te maken met mijn eigen mening / gedrag...?

Ik ben gewoon van mening dat als men niet naar een gebied gaat waar er procentueel méér besmettingen zijn dan in België, men in quarantaine moet. De persoon heeft dan immers verbleven in een gebied waar hij minder risico liep besmet te worden dan indien hij in België was gebleven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 09:16   #122
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik stel gewoon vast dat de terrassen hier in Antwerpen amper verschillen van die van vorige zomer qua drukte.
Inderdaad, niet enkel in Antwerpen.
Het zou wel eens kunnen dat dit komt doordat er niet meer aan den toog mag worden gehangen.
Voor de cafébaas is het geen probleem als je op terras tegen elkaar plakt, maar o wee als een eenzaat aan den toog iets wilt drinken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 09:27   #123
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat u in quarantaine bij terugkeer ?
Goeike.
Gezien de situatie in Parijs niet slechter is dan bij ons, zou dat totaal nutteloos zijn.
Afgelopen weekend was ik in Knokke en dat was zowat te vergelijken met Parijs qua drukte en afstand houden. Had ik dan na het weekend ook in quarantaine gemoeten ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 09:29   #124
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Tegen vanavond zit ik in een camper ergens op een rustige camping in Frankrijk. Zelfs als daar er in de buurt een uitbraak zou zijn, zal ik er veiliger zitten dan hier thuis - minder mensen, meer buitenlucht.
En dan zijn er mensen die zeggen dat ik onverantwoorde risico's neem, en dus zelf maar onbetaald verlof moet nemen en voor de gevolgen moet opdraaien. Niet zelden zijn dat dezelfde mensen die met een BMI van 40 ettelijke dagen per jaar op ziekteverlof thuis zitten... Die mensen kunnen toch een pittig antwoord verwachten.
U hebt 100% gelijk. Volgende week zit ik in een huisje aan het Lago Maggiore, maar kreeg wel een heel verbaasde reactie van iemand die niet begreep dat we dat durfden. Maar meneer is wel een roker ....
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 8 juli 2020, 09:30   #125
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Dat doet niets terzake.
Ah, vertel ?
Oud 8 juli 2020, 09:31   #126
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
De poster geeft zelf aan dat er van afstand houden totaal geen sprake is.

De kans dat hij virus zal importeren is dus groter dan dat hij thuis was gebleven.

Quarantaine zou dus wel op z'n plaats zijn.
U veronderstelt wel erg graag.
Heb ik ergens gezegd dat ik op die terrassen ben gaan zitten.
Al naar de Belgische kust geweest de afgelopen weekends. Daar zie je net dezelfde taferelen. Moeten die mensen dan ook in quarantaine ?
Oud 8 juli 2020, 09:34   #127
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
U hebt Covid zo te zien nog niet van dichtbij meegemaakt.
Toch wel.
Intussen 5 gevallen :
1 gestorven : had terminale longkanker
2 goed ziek, maar geen hospitaal
2 gewoon verkouden

Ik veronderstel dat U nog geen ernstige griepgevallen van dichtbij hebt meegemaakt. Daar sterven ook 1000/2000 mensen per jaar aan. Maar die zijn U blijkbaar geen quarantaine waard.
Oud 8 juli 2020, 16:35   #128
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een reactie om in te kaderen. Haat spuien ohne ende.
In het normale leven bent u wellicht een heel stuk gezelliger?
Ik moet van geen communisten en vakbonders hebben. Wat Van Ranst betreft ja, ik begin te koken als ik die vent zie. Het is een aandachthoer die eender wat zegt en zich niet geneert om met zijn communistische overtuiging te promoten wat onprofessioneel is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 17:44   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Toch wel.
Intussen 5 gevallen :
1 gestorven : had terminale longkanker
2 goed ziek, maar geen hospitaal
2 gewoon verkouden

Ik veronderstel dat U nog geen ernstige griepgevallen van dichtbij hebt meegemaakt. Daar sterven ook 1000/2000 mensen per jaar aan. Maar die zijn U blijkbaar geen quarantaine waard.
Corona is toch nog van een gans andere orde dan griep. Griep is vooral en alleen gevaarlijk voor zeer zwakke en oude mensen.

Corona tast niet zelden heel wat vitale organen aan ....longen nieren en zelfs de hersenen.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...heugen-hebben/

Niet zelden worden ook jonge mensen voor lange periode heel ernstig ziek ....

https://www.hln.be/in-de-buurt/leuve...voor~a211c578/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 17:45   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik moet van geen communisten en vakbonders hebben. Wat Van Ranst betreft ja, ik begin te koken als ik die vent zie. Het is een aandachthoer die eender wat zegt en zich niet geneert om met zijn communistische overtuiging te promoten wat onprofessioneel is.
Rijdt hij met een rode Lada ?
Oud 8 juli 2020, 17:50   #131
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Er worden meer en meer jonge mensen besmet. Logisch.
En toch blijven de opnames op z'n minst stabiel.
Ouderen beschermen zichzelf.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 18:03   #132
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er worden meer en meer jonge mensen besmet. Logisch.
En toch blijven de opnames op z'n minst stabiel.
Ouderen beschermen zichzelf.

Ze krijgen dan misschien wel in de meeste gevallen milde symptomen maar de gevolgen zijn niet minder zwaar.

https://www.demorgen.be/nieuws/indic...omen~b2847a23/
Oud 8 juli 2020, 18:05   #133
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Corona is toch nog van een gans andere orde dan griep. Griep is vooral en alleen gevaarlijk voor zeer zwakke en oude mensen.

Corona tast niet zelden heel wat vitale organen aan ....longen nieren en zelfs de hersenen.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...heugen-hebben/

https://www.hln.be/in-de-buurt/leuve...voor~a211c578/
Met die uitleg heb ik het toch wat gehad. Ja, corona kan ernstig zijn. Ja, corona is geen griep.
Maar wanneer je het totaal aantal besmettingen vergelijkt met het aantal ziekenhuisopnames en doden, is het ook niet zo erg als men steeds doet uitschijnen.
Er is een soort van hysterie aan de gang, waarbij men blijkbaar elke zieke en/of dode wil redden. Dat getuigt van redelijk wat hypocrisie wanneer men doden door griep of welke besmettelijke ziekte dan ook wel accepteert. Die zijn even dood hoor.
Moeten er maatregelen genomen worden om de ziekte onder controle te houden. ? Ja. Maar ook niet meer dan juist dat : onder controle houden. De "collateral damage" moet je er maar bij nemen.
Mijn moeder is 82 en heeft leukemie. Zij is dus een risicopatiënt. Maar moet daarvoor een hele maatschappij in lockdown, moet er daardoor hysterisch gedaan worden over buitenlandse reizen ? Nee.
Mijn moeder kan 2 dingen doen : binnen blijven of het risico nemen.
Oud 8 juli 2020, 18:43   #134
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Met die uitleg heb ik het toch wat gehad. Ja, corona kan ernstig zijn. Ja, corona is geen griep.
Maar wanneer je het totaal aantal besmettingen vergelijkt met het aantal ziekenhuisopnames en doden, is het ook niet zo erg als men steeds doet uitschijnen.
Er is een soort van hysterie aan de gang, waarbij men blijkbaar elke zieke en/of dode wil redden. Dat getuigt van redelijk wat hypocrisie wanneer men doden door griep of welke besmettelijke ziekte dan ook wel accepteert. Die zijn even dood hoor.
Moeten er maatregelen genomen worden om de ziekte onder controle te houden. ? Ja. Maar ook niet meer dan juist dat : onder controle houden. De "collateral damage" moet je er maar bij nemen.
Mijn moeder is 82 en heeft leukemie. Zij is dus een risicopatiënt. Maar moet daarvoor een hele maatschappij in lockdown, moet er daardoor hysterisch gedaan worden over buitenlandse reizen ? Nee.
Mijn moeder kan 2 dingen doen : binnen blijven of het risico nemen.
Ja maar corona is zo besmettelijk dat je op een paar weken tijd een massa besmettingen kan krijgen met als gevolg dat weer heel veel mensen wel moeten worden opgenomen.

Die opnames zijn ook dikwijls van lange duur en kom je weer vlug aan toestanden zoals in Maart en April.

Corona hangt in de lucht vandaar die hoge en snelle besmettingen.....Op goed 1 maand tijd waren er besmettingen tot in de kleinste uithoekjes van de wereld. Dat is niet mogelijk als het gaat om een virus dat wordt overgedragen via speeksel zoals gewone griep.
Oud 8 juli 2020, 20:13   #135
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Door de terugval van de toeristen heb ik ervan geprofiteerd nu een paar dagen in Venetië te verblijven. Ik heb een hekel aan een overrompeling van massa's volk. Het is hier nu wel stilletjes. Bijna alle gondola's liggen troosteloos aan de kant en zeker de helft van de restaurants is gesloten en diegene die open zijn hebben amper een paar tafeltjes bezet.

Alleen op de grote boten is het soms drummen maar dat zijn hoofdzakelijk Italianen en weinige toeristen.

Economisch gaat dit jaren een weerslag hebben, gewoon een desaster.
Oud 8 juli 2020, 20:15   #136
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar corona is zo besmettelijk dat je op een paar weken tijd een massa besmettingen kan krijgen met als gevolg dat weer heel veel mensen wel moeten worden opgenomen.

Die opnames zijn ook dikwijls van lange duur en kom je weer vlug aan toestanden zoals in Maart en April.

Corona hangt in de lucht vandaar die hoge en snelle besmettingen.....Op goed 1 maand tijd waren er besmettingen tot in de kleinste uithoekjes van de wereld. Dat is niet mogelijk als het gaat om een virus dat wordt overgedragen via speeksel zoals gewone griep.
Weeral een hoop duimzuigerij.

De gemiddelde opnameduur is 8 dagen zowel voor gewone bedden als voor IC bedden.

Corona lijkt toch wel goed het verloop van de jaarlijkse griep te volgen bij zijn tournee over de wereld.

Het officiële standpunt is nog altijd dat zowel de griep als corona enkel via contact en grote druppels wordt overgedragen.

Voor beide zijn er duidelijke aanwijzigingen dat ze ook via kleine druppels kunnen overgedragen worden.

https://www.nbcnews.com/health/healt...-finds-n839166

https://www.jwatch.org/na45981/2018/...a-transmission

https://www.nbcnews.com/nightly-news...id=recommended
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 20:25   #137
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reizigers uit besmet gebied landen in ons land, Van Ranst: "Hele zomer zulke gevallen, reizen zou nog niet mogen"

Reizigers die met het vliegtuig terugkeren naar ons land vanuit de Spaanse regio Catalonië moeten een speciaal document invullen, omdat er een nieuwe uitbraak is in een klein deel van de regio. Een voorteken voor de zomer, met wel meer van zulke gevallen? Wellicht wel, zegt viroloog Marc Van Ranst. "Ik blijf erbij: buitenlands toerisme zou nu nog niet aan de orde mogen zijn."

Van Ranst heeft meer dan 100% gelijk.
Als je ziet wat er in Italie, Spanje, Portugal, enz... gebeurt morgen we ons schrap zetten.

Beke werd er vandaag over bevraag.

Hij gaf geen antwoord.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2020, 21:21   #138
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rijdt hij met een rode Lada ?
Goed mogelijk, waarschijnlijk heeft hij Lada's in dezelfde afschuwelijke kleuren als zijn lompe schijtpulls. Zijn bakkes past goed in een Lada, zijn vet lijf minder.

Ik tracht nog altijd die dwaze kloot te begrijpen. In volle opmars van de corona was een masker nutteloos maar als de corona aan het uitsterven is dan is ineens een masker absoluut noodzakelijk. Nota bene maskers die uitgedeeld worden bij de apothekers maar die men niet mag wassen bij temperaturen hoger dan dertig. Toen mijn apothekeres met dat verhaaltje afkwam bekeek ik haar eens raar en toen kwam ze met een verhaaltje dat ik het masker een paar uur moest laten rusten in dertig graden. Ik heb niet verder willen discuteren omdat na een paar uur die temperatuur tot 20 graden of minder zakt.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 8 juli 2020 om 21:49.
Oud 8 juli 2020, 21:46   #139
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Goed mogelijk, waarschijnlijk heeft hij Lada's in dezelfde afschuwelijke kleuren als zijn lompe schijtpulls. Zijn bakkes past goed in een Lada, zijn vet lijf minder.

Ik tracht nog altijd die dwaze kloot te begrijpen. In volle opmars van de corona was een masker nutteloos maar als de corona aan het uitsterven is dan is ineens een masker absoluut noodzakelijk.
Hij moet wel met iets in de aandacht blijven, hé.
Oud 8 juli 2020, 21:54   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Weeral een hoop duimzuigerij.

De gemiddelde opnameduur is 8 dagen zowel voor gewone bedden als voor IC bedden.

Corona lijkt toch wel goed het verloop van de jaarlijkse griep te volgen bij zijn tournee over de wereld.

Het officiële standpunt is nog altijd dat zowel de griep als corona enkel via contact en grote druppels wordt overgedragen.

Voor beide zijn er duidelijke aanwijzigingen dat ze ook via kleine druppels kunnen overgedragen worden.

https://www.nbcnews.com/health/healt...-finds-n839166

https://www.jwatch.org/na45981/2018/...a-transmission

https://www.nbcnews.com/nightly-news...id=recommended
8 dagen ziekenhuis opname (gemiddeld) is vandaag de dag al wat men noemt een lange periode.

En ja het WHO gaat er nu ook eindelijk vanuit dat corona ook via de lucht wordt overgedragen.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200708_...-via-aerosolen

En neen de jaarlijkse griep gaat niet op 2 weken tijd de ganse wereld besmetten. Niet zelden blijft die in het land of in een bepaalde streek. Zelden trekt die van Sydney over Papoea naar Alaska op 14 dagen tijd.

https://www.brusselstimes.com/news-c...-transmission/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2020 om 22:19.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be