![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan het de Horeca niet kwalijk nemen. Die mensen hebben de keuze te verzuipen in de schulden of de meubels te redden. Op een bepaald moment moet de economie primeren. Van Ranst bijvoorbeeld is een smeerlap van een communist die niets liever heeft dan dat de economie keldert. Dan kan hij stellen, zie je wel dat het kapitalisme faalt. Ik kan echt en figuurlijk op die smeerlap zijn bakkes motten. Het is een vulgaire opportunist die na de corona crisis in de politiek zal stappen.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 7 juli 2020 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister
|
![]() Ik zit nu in centrum Parijs.
Business as usual in de cafés en restaurants. Van afstand houden is niets te merken.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat mocht het van die P Van Damme afhangen dat er nog geen enkele horeca zaak zou mogen opendoen. Of dat die er communistische ideeën op nahoudt zou ik niet weten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 juli 2020 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het normale leven bent u wellicht een heel stuk gezelliger? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Chinezen hebben het ons gelapt. Zij hadden de wereld kunnen vrijwaren van de verspreiding maar neen ze staken alles in de doofpot en iedereen die iets of wat alarm wou slaan hebben ze letterlijk de kop ingeslagen. Niks voor niks zeggen de VS de WHO nu voorgoed vaarwel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Tegen vanavond zit ik in een camper ergens op een rustige camping in Frankrijk. Zelfs als daar er in de buurt een uitbraak zou zijn, zal ik er veiliger zitten dan hier thuis - minder mensen, meer buitenlucht.
En dan zijn er mensen die zeggen dat ik onverantwoorde risico's neem, en dus zelf maar onbetaald verlof moet nemen en voor de gevolgen moet opdraaien. Niet zelden zijn dat dezelfde mensen die met een BMI van 40 ettelijke dagen per jaar op ziekteverlof thuis zitten... Die mensen kunnen toch een pittig antwoord verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk, als je op reis gaat naar een hoog risico gebied is dat een handige manier om nog een paar weken extra verlof aan uw vakantie te breien. Op kosten van de werkgever (de eerste maand) of de ziekteverzekering. Twee weken wettelijk verlof en vervolgens twee weken quarantaine-ziekte-verlof. De werkgevers zullen tevreden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou alles ter zake moeten doen.
Als ik in land X veiliger ben dan in België, waarom zou ik dan in quarantaine moeten gaan wanneer ik terug kom van dat veiliger land? De kans dat ik daar besmet ben geraakt is immers kleiner dan de kans dat ik besmet zou zijn geworden in België indien ik die vakantieperiode in België had doorgemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans dat hij virus zal importeren is dus groter dan dat hij thuis was gebleven. Quarantaine zou dus wel op z'n plaats zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen het twee weken geleden zo'n goed weer was, stond de Marnixplaats in Antwerpen gewoon vol volk. Het zou me verbazen moest dat in andere steden niet het geval geweest zijn op typische terrasjespleinen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |