Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2020, 16:39   #161
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik heb de meest noodzakelijke middelen reeds ingekocht voor de komende pakweg vijf jaar. Let wel: ik woon op een boerderij en ben grotendeels zelfvoorziend.

Uiteraard kan het gebeuren dat ik alsnog onvoorziene aankopen moet doen. Dat zal via buitenlandse websites gebeuren. Funshoppen kan in Nederland.

Belgische winkels zullen mijn centen alvast niet meer krijgen. Ik ga een uitzondering maken : vanaf ik mij ziek voel, ga ik eens uitgebreid shoppen hier in België en mijn voorraden aanvullen.
Hoe raak je aan vers brood ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 16:39   #162
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat u het daar oneens mee bent is uw goed recht. Misschien is het wel terecht ook. Maar ik vind dat we beter het zekere boven het onzekere kiezen.

Baat het niet schaadt het niet. En al kan het maar iedere 3 dagen één besmetting verhinderen is dat meegenomen. Het is helemaal geen zware opdracht.

Toen ik bij het leger ging moesten we ook ganser dagen met die pet oplopen.....na een tijdje ging dat zodanig wennen ik soms naar mijn pet was aan het zoeken terwijl ik ze al op had.
Bij deze pleit ik ook tot het verplichten van het maken van een weesgegroetje vooraleer je de winkel binnenstapt. Baat het niet dan schaadt het niet. Moest God immers echt bestaan dan zou het werken en aangezien er nooit een bewijs is geleverd dat God niet bestaat, is het wel het proberen waard. Het is immers geen zware opdracht.

Laatst gewijzigd door Rapture : 10 juli 2020 om 16:41.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 16:55   #163
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Leest u mijn vorige posts er dan nog maar eens op na.
uw servetberekening?

lol, laat dan maar
Oud 10 juli 2020, 16:56   #164
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Bij deze pleit ik ook tot het verplichten van het maken van een weesgegroetje vooraleer je de winkel binnenstapt. Baat het niet dan schaadt het niet. Moest God immers echt bestaan dan zou het werken en aangezien er nooit een bewijs is geleverd dat God niet bestaat, is het wel het proberen waard. Het is immers geen zware opdracht.
want corona is even imaginair als dat vriendje in de lucht?
Oud 10 juli 2020, 17:08   #165
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Nee, wel dat verplichten van het dragen van mondmaskers op een plaats waar het besmettingsrisico sowieso enorm laag is en nooit bewezen is dat het helpt in die omstandigheden omwille van de zwakke argumentatie:
- het kan helpen;
- het is een kleine moeite;
- baat het niet dan schaadt het niet;

Trouwens, als wij moeten bewijzen dat het niet helpt, moet jij ook bewijzen dat God een imaginaire vriend is. Als je iets wilt verplichten moet er op zijn minst worden aangetoond dat de verplichting effectief nut heeft. Het is niet omdat de tegenpartij niet kan bewijzen dat de verplichting nutteloos is, dat de verplichting zinvol is.

Daarom graag een bewijs dat het doen van een weesgegroetje niet nuttig kan zijn in de strijd tegen Corona. Graag een link naar een onderzoek dat dit heeft vastgesteld. Tot zolang er geen tegenbewijs is, lijkt mij de verplichting wel te rechtvaardigen. Zo redeneren jullie immers ook als het aankomt op die mondmaskers in winkels. Wij moeten blijkbaar bewijzen dat het niet helpt.
Oud 10 juli 2020, 17:17   #166
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uw servetberekening?

lol, laat dan maar
Tja, u laat zich door emotie en drama leiden (als je wist wat ik gezien heb in het hospitaal) en ik door concrete cijfers.
Vertel me eens, welke basiscijfers waren niet juist ? En wat mijn servetberekening betreft, ben ik nog best gul geweest door het aandeel van de winkelbesmettingen extra ruim te nemen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 17:18   #167
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Cornona is echt niet zo dodelijk als de meeste mensen geloven, de meeste mensen hebben er al immuniteit tegen (in meerdere of mindere mate).
Het is niet dat je er niet aan doodgaat, niet in intensieve belandt en niet naar het ziekenhuis hoeft dat je aan Covid19 geen permanente schade kan overhouden, met of zonder begeleide revalidatie.

Denk je echt dat China zo'n zware maatregelen zou nemen om hun aantal Covid19 doden van miljoenen naar duizenden te reduceren ? Ze hebben meer dan genoeg Chinezen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 17:18   #168
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Zelfs een duidelijke uitleg begrijpt u verkeerd.
Niet dat u het ermee eens moet zijn, maar u snapt de argumentatie niet (of wil het niet snappen).
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 10 juli 2020 om 17:19.
Oud 10 juli 2020, 17:21   #169
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is niet dat je er niet aan doodgaat, niet in intensieve belandt en niet naar het ziekenhuis hoeft dat je aan Covid19 geen permanente schade kan overhouden, met of zonder begeleide revalidatie.

Denk je echt dat China zo'n zware maatregelen zou nemen om hun aantal Covid19 doden van miljoenen naar duizenden te reduceren ? Ze hebben meer dan genoeg Chinezen.
Klopt, alleen is ook dat slechts een klein deel van de besmette personen. En dat is niet uniek aan corona, maar aan tal van besmettelijke ziekten. En daar accepteert de maatschappij dat als " collateral damage", anders droegen we al jaren mondmaskers.

En wat de Chinezen betreft, ik betwijfel dat de partij wakker ligt van enkele doden meer of minder. Wat ze wel wil vermijden, is een opstandige bevolking moest dat dodentol beginnen oplopen.

Laatst gewijzigd door schietboog : 10 juli 2020 om 17:23.
Oud 10 juli 2020, 17:26   #170
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Tja, u laat zich door emotie en drama leiden (als je wist wat ik gezien heb in het hospitaal) en ik door concrete cijfers.
Vertel me eens, welke basiscijfers waren niet juist ? En wat mijn servetberekening betreft, ben ik nog best gul geweest door het aandeel van de winkelbesmettingen extra ruim te nemen.
lol, juist ja, emotie en drama, en niet door de tal van wetenschappelijke publicaties die aantonen dat een eenvoudige maatregel die ten minste geen gigantische economische impact heeft, werkt

de enigen die emotioneel en met drama reageren op deze maatregel zijn niet diegenen die er achter staan
Oud 10 juli 2020, 17:33   #171
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, wel dat verplichten van het dragen van mondmaskers op een plaats waar het besmettingsrisico sowieso enorm laag is en nooit bewezen is dat het helpt in die omstandigheden omwille van de zwakke argumentatie:
- het kan helpen;
- het is een kleine moeite;
- baat het niet dan schaadt het niet;

Trouwens, als wij moeten bewijzen dat het niet helpt, moet jij ook bewijzen dat God een imaginaire vriend is. Als je iets wilt verplichten moet er op zijn minst worden aangetoond dat de verplichting effectief nut heeft. Het is niet omdat de tegenpartij niet kan bewijzen dat de verplichting nutteloos is, dat de verplichting zinvol is.

Daarom graag een bewijs dat het doen van een weesgegroetje niet nuttig kan zijn in de strijd tegen Corona. Graag een link naar een onderzoek dat dit heeft vastgesteld. Tot zolang er geen tegenbewijs is, lijkt mij de verplichting wel te rechtvaardigen. Zo redeneren jullie immers ook als het aankomt op die mondmaskers in winkels. Wij moeten blijkbaar bewijzen dat het niet helpt.
Waarom een weesgegroetje, en niet Heil Satan ?
Als er een imaginaire vriend zou zijn, hoe weet jij dat het Maria is en niet iets anders dat een gruwelijke hekel heeft aan ketters die andere goden aanbidden ?
Heb jij de Ilias al eens gelezen, hoe die Goden tegen elkaar vechten en mekaars aanbidders gruwelijke ellende aandoen ?

Van dat mondmaskertje kan je in elk geval aantonen dat je minder druppels verspreidt.
Oud 10 juli 2020, 17:39   #172
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
lol, juist ja, emotie en drama, en niet door de tal van wetenschappelijke publicaties die aantonen dat een eenvoudige maatregel die ten minste geen gigantische economische impact heeft, werkt

de enigen die emotioneel en met drama reageren op deze maatregel zijn niet diegenen die er achter staan
Ik heb nooit beweerd dat mondmaskers in bepaalde omstandigheden geen nut hebben.
Alleen is het besmettingsrisico in winkels zo belachelijk laag, dat het effect daar verwaarloosbaar is.
Graag van u concrete cijfers die het tegendeel bewijzen.
Oud 10 juli 2020, 17:40   #173
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Omdat die wetenschappelijke publicaties er simpelweg niet zijn.
Er zullen ongetwijfeld wetenschappelijke publicaties bestaan die het theoretische nut van mondmaskers aantonen of het nut van mondmaskers in bepaalde situaties (zoals bijv. ziekenhuizen) maar niet over het nut ervan in winkels.

Een hamer is ook een bewezen nuttig instrument. Als ik het echter ga gebruiken om vliegen mee dood te meppen zal dat juist een ineffectief instrument blijken te zijn. Met veel geluk zal ik eens een vlieg doodslaan ermee. Dan kan ik uiteraard ook weer beginnen verwijzen naar casussen waar een hamer wel nut heeft.

Niemand die zegt dat mondmaskers tout court nutteloos zijn, wel dat de effectiviteit ervan in omstandigheden als een supermarkt nooit is aangetoond. Als dat dan toch niet belangrijk is, waarom draag je het dan niet de hele tijd? Dus ook buiten, als je thuis bent of desnoods mee in bed?

Die maatregel is juist zo populair enkel en alleen omdat ze simpel en zichtbaar is. Mensen houden daarvan. Das gelijk die militairen op straat na de aanslagen. Enorm zichtbaar maar het nut ervan is nooit duidelijk geweest. Aanslagen voorkomen? Met heel veel chance misschien. Net zoals die mondmaskers in supermarkten misschien met heel veel chance eens een besmetting zullen voorkomen. Maar nu doet men of deze maatregel de ultieme sleutel tot succes is: mondmaskers in supermarkten= wij winnen, geen mondmaskers in supermarkten=het virus wint. Ook raar dan dat het tot vandaag blijkbaar geen kwalijke gevolgen had om zonder mondmaskers te gaan winkelen. Maar praktijkervaring, wie doet daar aan mee eh?
Oud 10 juli 2020, 17:46   #174
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Er zullen ongetwijfeld wetenschappelijke publicaties bestaan die het theoretische nut van mondmaskers aantonen of het nut van mondmaskers in bepaalde situaties (zoals bijv. ziekenhuizen) maar niet over het nut ervan in winkels.

Een hamer is ook een bewezen nuttig instrument. Als ik het echter ga gebruiken om vliegen mee dood te meppen zal dat juist een ineffectief instrument blijken te zijn. Met veel geluk zal ik eens een vlieg doodslaan ermee. Dan kan ik uiteraard ook weer beginnen verwijzen naar casussen waar een hamer wel nut heeft.

Niemand die zegt dat mondmaskers tout court nutteloos zijn, wel dat de effectiviteit ervan in omstandigheden als een supermarkt nooit is aangetoond. Als dat dan toch niet belangrijk is, waarom draag je het dan niet de hele tijd? Dus ook buiten, als je thuis bent of desnoods mee in bed?

Die maatregel is juist zo populair enkel en alleen omdat ze simpel en zichtbaar is. Mensen houden daarvan. Das gelijk die militairen op straat na de aanslagen. Enorm zichtbaar maar het nut ervan is nooit duidelijk geweest. Aanslagen voorkomen? Met heel veel chance misschien. Net zoals die mondmaskers in supermarkten misschien met heel veel chance eens een besmetting zullen voorkomen. Maar nu doet men of deze maatregel de ultieme sleutel tot succes is: mondmaskers in supermarkten= wij winnen, geen mondmaskers in supermarkten=het virus wint. Ook raar dan dat het tot vandaag blijkbaar geen kwalijke gevolgen had om zonder mondmaskers te gaan winkelen. Maar praktijkervaring, wie doet daar aan mee eh?
Wat ook opvalt, is dat diezelfde mensen hier nog nooit een antwoord hebben gegeven waarom, als dit toch zo effectief is om geen besmettingen door te geven in winkels, ze dit in het verleden niet deden om griepdoden te voorkomen. Werkte dat toen niet of waren die mensen het niet waard ?
Het enige dat je hier als antwoord krijgt, is dat corona geen griep is.
Van selectief antwoorden gesproken.
Oud 10 juli 2020, 17:47   #175
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zijn die er wel. FFP mondmaskers dienen aan normen te voldoen waarbij de efficiëntie gemeten wordt.
Oud 10 juli 2020, 17:48   #176
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarom een weesgegroetje, en niet Heil Satan ?
Als er een imaginaire vriend zou zijn, hoe weet jij dat het Maria is en niet iets anders dat een gruwelijke hekel heeft aan ketters die andere goden aanbidden ?
Heb jij de Ilias al eens gelezen, hoe die Goden tegen elkaar vechten en mekaars aanbidders gruwelijke ellende aandoen ?

Van dat mondmaskertje kan je in elk geval aantonen dat je minder druppels verspreidt.
En van een hamer is ook aangetoond dat je er nagels mee in de muur kan kloppen, dus het zal dan ook wel werken om vliegen mee dood te slaan.

In de omstandigheid van een supermarkt maakt het geen verschil of je veel of weinig druppels verspreidt aangezien iedereen daar op relatief grote afstand van mekaar kan blijven. Het is ook niet dat je deze druppels continu verspreidt. Moesten we in een maatschappij leven waar het de gewoonte is om in een supermarkt met iedereen die we tegen komen te babbelen, te hoesten in mekaars gezicht en minutenland vlak naast elkaar te blijven staan, dan ben ik overtuigd van het nut van mondmaskers in supermarkten.

Als men simplistisch redeneert van minder druppels= minder kans op besmetting dan moet je ze gewoon overal verplichten. Het begrip "probabiliteit" is hier een parameter die gewoon genegeerd wordt.

Als ik zeg dat er een kans is dat de aarde volgend jaar geraakt wordt door een meteoor dan ga jij ook direct beginnen panikeren zonder eerst af te vragen of die kans 99% is of 0,000001%?
Oud 10 juli 2020, 17:59   #177
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat ook opvalt, is dat diezelfde mensen hier nog nooit een antwoord hebben gegeven waarom, als dit toch zo effectief is om geen besmettingen door te geven in winkels, ze dit in het verleden niet deden om griepdoden te voorkomen. Werkte dat toen niet of waren die mensen het niet waard ?
Het enige dat je hier als antwoord krijgt, is dat corona geen griep is.
Van selectief antwoorden gesproken.
Corona is nieuw, de griep niet.
Moest de griep tot nu toe niet bestaan hebben en ze duikt nu op, dan gaat heel België ook door het dolle heen. Zie ook in de tijden van de kolonisten de griep bij de Indianen terecht kwam

Ik schat dat volgende jaar niemand nog wakker ligt van corona of van dat vaccin. Net zoals de griep en kanker zal het er nu eenmaal bij horen terwijl we nu liever 1.000 kankerdoden hebben dan 1 coronadode. We accepteren het voorlopig niet omdat het nieuw is en dus nog niet beschouwen als deel van het leven.

Moest diefstal tot nu toe niet bestaan en men zou er nu mee beginnen dan roept men ook moord en brand en moet elke diefstal ten alle koste worden vermeden. Terwijl nu: fiets gestolen? klote maar zo'n dingen gebeuren nu eenmaal.
Oud 10 juli 2020, 18:17   #178
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezien dit virus nooit zal verdwijnen, bent u dus bereid om voor de rest van uw leven dat mondmasker te dragen, integendeel tot wat u wil doen om griepdoden te voorkomen ?
Daar heeft U ontegensprekelijk een punt. Echter als deze kleine moeite er kan voor zorgen dat we de komende jaren weer min of meer normaal kunnen leven....ons verplaatsen en reizen ben ik bereid om die inspanning te leveren.

Ik wil liever in een vliegtuig zitten met een mondmasker dan helemaal niet meer in een vliegtuig zitten.

Ik verkies hier en daar een mondmasker te gebruiken dan weer mee te maken dat alles weer op slot gaat. Alles te verkiezen boven een nieuwe lockdown

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2020 om 18:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:34   #179
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezien dit virus nooit zal verdwijnen...
Waar haal je dat ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 18:38   #180
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat mondmaskers in bepaalde omstandigheden geen nut hebben.
Alleen is het besmettingsrisico in winkels zo belachelijk laag, dat het effect daar verwaarloosbaar is.
Graag van u concrete cijfers die het tegendeel bewijzen.
Als single zonder vaste partner gebruik ik nu al bijna 40 jaar een condoom bij seks.
De besmettingsgraad van vrouw naar man zou ongeveer 1 kans op de 400 zijn op voorwaarde uiteraard dat die vrouw seropositief zou zijn.
Dus de kans op besmetting bij normale hetero seks is ook zeer laag.

Dat neemt niet weg dat ik geen condoom zou gebruiken en ook nooit seks zou willen hebben zonder.

En ja ik heb vrienden die daarmee lachen......ze wippen al jaren zonder en ze hebben nog nooit iets opgelopen zeggen ze.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2020 om 18:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be