![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles wijst er op dat alles vandaag vlot verlopen is. De Belg en Vlaming hebben hun gezond verstand getoond.
![]() |
#282 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Liever mondmaskers dan het VS scenario waar Covid aan het winnen is tegen hubris.
https://miro.medium.com/max/1909/1*E...jTbJCKmBfw.png Laatst gewijzigd door Bach : 11 juli 2020 om 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is het gelijk stellen van het ongelijke en past in de regressie die - althans op dit vlak - 'de Verlichting' heet. Er is duizenden jaren nagedacht over wat de verkieslijke doelen in het leven zijn, maar de kennis die daarover is gevormd is in de moderne tijden taboe verklaard ten bate van de willekeur (en de vermeende 'belangen') van individu en massa. Hoog tijd dat dat verandert.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 11 juli 2020 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa 2 keer zoveel doden per dag als de USA. Nochtans ongeveer evenveel "positieve gevallen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "meug" nastreven geeft aanleiding tot eventuele samenwerking, of conflicten, en kunnen een bron van fun op zichzelf zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is geen gelijkstellen van alle individuele manieren om fun te hebben, geen "relativisme van de fun". Het is een heel duidelijk onderscheid tussen wat telt, en wat niet telt: wat telt is MIJN fun, wat niet telt is de fun van de anderen. Ik heb maar 1 bewuste "opdracht": zoveel mogelijk fun hebben tijdens mijn leven. Eens dat leven voorbij is, heeft dat totaal geen belang meer. In het "levensalgorithme" is dat "bewuste streven naar fun" een poging om beter overlevende entiteiten te bouwen. Het is een methode die uitgetest wordt. Maar als individu moet ge U dat niet aantrekken. Het kan zijn dat dat algoritme niet competitief is, dan gaat het gewoon het onderspit delven tegen andere entiteiten die andere methoden hebben. Maar de onze is "fun hebben" omdat wij fun-ervarende bewuste entiteiten zijn. Dus is ons streefdoel "fun hebben". En door dat na te streven, testen wij die methode in de levenswedstrijd, de levensberekening. Het heeft geen belang of wij hierdoor ten onder gaan, wij zijn gewoon hier om dat algoritme te testen. Onze levenstijd is gewoon een zekere 'rekentijd' van ons object. Eens wij dood zijn, verdwijnt dat, en heeft wat er toen meegemaakt werd geen belang meer, enkel de resultaten die het opgeleverd heeft in de "overlevingsberekening" en dus overblijven in nakomende entiteiten, is wat ervan overblijft. Zoals een dobbelsteenworp enkel maar een bestaan heeft, de duur van een spelbeurt, maar wel zijn invloed nalaat op de verdere verloop van het spel. De dobbelsteenworp als dusdanig is dan wel weg. Ons leven is als een dobbelsteenworp. Ons streven naar fun is zoals het willekeurig rollen van de dobbelsteen. De ervaren fun is zoals het resultaat van de worp. Het heeft een invloed op het spel. En nadien is die worp voorbij, vergeten, en verdwenen, behalve in de invloed op het verdere verloop van het spel. We moeten ons, als dobbelsteen worp, ook niks aantrekken van andere dobbelsteenworpen (andere levens). Als je sterft is alles wat je gedaan hebt, alles wat je meegemaakt hebt, gewist, zoals de dobbelsteenworp die verdwijnt bij de volgende worp. Het enige dat overblijft is de invloed die het gehad heeft op een zeker spel dat in dit universum gespeeld wordt, het spel van de levenswedstrijd. Het enige wat je moet doen als dobbelsteenworp, is tenvolle uw worp beleven, en U voor de rest niks aantrekken. Fun hebben, dus. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 juli 2020 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 11 juli 2020 om 20:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat overigens 'fun' betreft: om die te laten samenvallen met rationeel verantwoorde vreugde, is de opvoeding natuurlijk van cruciaal belang, anders zullen kennis en ethiek altijd aanbotsen tegen een verkeerde basis. De combinatie van liefdevol moederschap, consequent vaderschap en de invloed vanwege de gemeenschap (die het kind moet beschermen tegen ouderlijke willekeur zodat niet de ouders zomaar de levensdoelen en het referentiekader van het kind vastleggen) is hierbij belangrijk, al wordt die laatste factor vandaag helaas ondermijnd door verkeerde ideeën in het onderwijs en de dominante cultuur zelf.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 11 juli 2020 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tot vorige week waren al die strenge regels nog nodig net omdat de Belgen geen gezond verstand hadden. Het toont enkel aan dat de Belgen een kudde makke schapen zijn.
![]() |
![]() |
#296 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Tegen dat dat vaccin er is, gaat het niemand nog boeien omdat tegen dan, zoals je zegt, het virus intussen twee keer voorbij geraasd is. De Spaanse griep is ook uiteindelijk verdwenen zonder vaccin. Nu maakt men er de zoektocht naar de heilige graal van. Daarom dat ze er ook nu zo naarstig naar aan het zoeken zijn, ze weten ook wel dat ze er geen poen meer mee zullen kunnen scheppen indien het virus tegen dan op de natuurlijke wijze is gaan liggen en dus men afkomt met een vaccin dat niet meer actueel is.
![]() |
![]() |
#297 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is het tuig van de overheid dat hen naar onrendabiliteit drijft. Ik heb nog een tomatenkweker gekend. Er lang geleden nog vakantiejob bij gedaan. Toen was een zondag voor hem een vrije keuze wat te doen. Later veranderde dat, en uiteindelijk werd die zondag een paperassendag, opgesolferd door die deserteurs uit de economie: de overheid.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ordinair is die "heilige graal". Dat is ook de bestaansreden voor overheid: een middel/instrument om te ontsnappen aan eis om tegenprestatie.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnet, heel laat, nog naar stad (17 km) gereden. Wat is open zo laat: cafés, nachtwinkels, frietkoten, snackbars en net buiten stad enige clubs. Heb zowel volwassenen als jongeren gezien. Laatsten onderandere een groep van 20-30 die op de grond zat nabij straat voor een club. Ik heb niet één iemand gezien met wat voor de mond. Eén nazi-wagen heb ik gezien. Wat het overdag is geweest, in winkels/supermarkten, geen idee, ben anders niet weggeweest vandaag, had wat herstelwerk thuis te doen en had ook geen zin daar wat ik anders/normaal bezoek feitelijk staatswinkels zijn, die kwaken wat hun broodheren willen dat ze kwaken. Ik zal maandag of dinsdag zien wat het is bij supermarkten. Die worden zogezegd verplicht, dus het zal allicht uitdraaien op enige tijd eten kopen uit automaten. Iets anders hoef ik niet, ik heb gehamsterd om jaren verder te kunnen. En mijn eten is ook erg simpel, maar 2 heel ordinaire basis zaken. Verder heb ik deze namiddag een t-shirt voorzien van velcro strips op de rug, en een stuk stof (andere velcro kant) met dik zwart op wit een slogan kritiek op overheid. Daarmee ga ik fietsen zolang de nazi's hun terreur handhaven. Zal niet passen in hun propaganda. ![]()
|
![]() |
![]() |