![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe viert U de Vlaamse feestdag ? | |||
1. Ik bezat me met Carapils. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,56% |
2. Met duurdere alcohol, Belgium bier of ga bourgondisch eten. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,38% |
3. Ik drink zwart-gele gezonde sapjes. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
4. Ik vier mijn Vlaamsheid. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,82% |
5. Ik vier mijn Nieuw-Vlaamsheid. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
6. Ik herdenk 1302 met één minuut stilte. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
7. Ik hang mijn tricolore uit. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
8. Ik hang mijn Vlaamse Leeuw uit. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
9. Ik hang een andere vlang uit. ( specifieer). |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
10. Ik ga in afzondering in een Brussels frituur. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
11. Ik trek naar Antwerpen voor Vlaanderen Feest. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,82% |
12. Niet anders dan een zomerse weekdag. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
13. Ik veeg mijn gat met gasboetes. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,56% |
14. Ik verbrand de Vlaamse Leeuw, pis erop of gebruik het als keukendweil. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
15. Een dag van rouw en vasten. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,26% |
16. Ik wens dat het regent 11/7. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
17. Ik ga werken, werk thuis of in mijn hof. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
18. Ik ga bij buren, familie of kennisen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
19. Ik verbrand mijn Volksunie lidkaart. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,13% |
20. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 25,64% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Gouverneur
|
![]() Is het neuriën van de Brabaçonne (een polka) niet veel gemakkelijker dan het neuriën van de Vlaamse leeuw met kruisen en bemollen? Men kan zich wel de vraag stellen of deze overblijfsels uit de romantiek nog wel zin hebben.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met het enorme kapitaal en immobiliën die het NV-A thans bezitten hadden ze toch een witte lelie kunnen aanbieden als symbool van hun onschuld.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daiwa sprak toch van Blok vlaggen ? Dat is dus duidelijk de collaboratievlag (geel-zwart) en niet de Vlaamse Leeuw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwart natuurlijk. De eerste die mij zo'n jeanetterige vod met rood gelakte nagels aanbiedt, eet ze op.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 juli 2020 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Kruisen' en 'bemollen' zijn louter conventies om melodieën (en akkoorden) op een notenbalk te kunnen schrijven, en in muziek om te kunnen zetten. De 'moeilijkheidsgraad' van een melodie staat daar volledig los van. 2) Men kan zich inderdaad de vraag stellen naar de 'zin' van iets, en dat niet alleen met betrekking tot overblijfsels uit de romantiek. Ter overweging: ook het concept "Heilig Land der Vaad'ren" is zo'n overblijfsel. On topic: de "Vlaamse Gemeenschap" heeft zo bitter weinig te vieren, dat ik het écht de moeite niet vond er uit m'n kot voor te komen. Het ziet er overigens niet naar uit dat daar de komende jaren/decennia veel verandering in zal komen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leden van het VB kwamen deze namiddag ook nog langs en boden een sleutelhanger aan als dank voor het uithangen van hun vlag. Laatst gewijzigd door daiwa : 11 juli 2020 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet wanhopen djimi : volgens Kaproen zullen we eind 2019 in de onafhankelijke Vlaamse Republiek leven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#352 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2025 De rest is bijzaak
![]() |
![]() |
#353 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard, de enige echte Vlaamse onafhankelijkheidsvlag !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof dat ook maar iets zou veranderen aan het feit dat 'de Vlaamse Gemeenschap' bitter weinig te vieren heeft (/zal hebben).
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Was er iets speciaals te doen vandaag? Daar heb ik niks van gemerkt. Vandaag was een zaterdag zoals alle andere zaterdagen op een jaar.
Laatst gewijzigd door pajoske : 11 juli 2020 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren bijzonder weinig leeuwenvlaggen gezien. Zelfs niet aan huizen waar er traditioneel hangen.
![]() |
#357 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Fantastische dag, deze dag, deze feestdag voor fiere Vlaamse zielen. De Leeuwen dag ... Onze dag ... De rest van 't jaar is 't natuurlijk wat anders ... Dan moeten wij zwijgen ... Maar vandaag ! Wa nen dag, begot!
![]() |
#358 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit betekent dan dat je in een achterlijk boerrengat woont. Ik ben deze voormiddag gaan wandelen en heb er nog een tiental zien hangen. De échte wel te verstaan, niet de verminkte met bloederige tong en klauwen. Gisteren was ik verhinderd maar iemand vertelde me dat gisteren mijn gemeente letterlijk overspoeld was met de échte leeuwenvlaggen. Dit is wellicht overdreven maar 50 tot 100 is al een denderend succes. Inmiddels wens ik je veel geluk in je vlaggenloos boerengat!
Laatst gewijzigd door robert t : 12 juli 2020 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |