Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2020, 09:57   #301
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Haaah, dat is het dus. Nakomelingen van “zondaars” die tot in het 77ste geslacht moeten en zullen gebrandmerkt worden door de raszuivere en onbevlekte Limburgers.
Neen.

Ik heb totaal geen probleem met nakomelingen van personen met een 'zwart' verleden. Niemand is verantwoordelijk voor de daden van zijn (voor-)ouders of familie. Ik heb wel een problemen met zij die vandaag dat 'zwart-verraders-verleden' ophemelen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 augustus 2020 om 09:57.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 10:00   #302
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen. Dat veronderstelt gij. Ik schrijf alleen feiten die ik toevallig las.

Ik veronderstel dat het voor de betrokkenen een eigen keuze was.
Ten eerste waren ze weg van de eigen omgeving die goed op de hoogte was van hun 'zwart' verleden. En ten tweede vonden ze daar goed betaald werk. Iets wat in eigen streek waarschijnlijk moeilijker was vanwege dat verleden.
En zeg er maar bij dat officieel la Belgique er alles aan deed en nog doet opdat dat 'zwart' verleden goed in de kijker bleef...
Vreemd he, maar aan franstalige kant hadden al die collaborateurs daar heel wat minder last van; zo goed zelfs dat vele Vlaamse collabo's naar daar verhuisden; vb. Onckelinxs... Hoe zou dat komen denk je???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 10:04   #303
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.

Ik heb totaal geen probleem met nakomelingen van personen met een 'zwart' verleden. Niemand is verantwoordelijk voor de daden van zijn (voor-)ouders of familie. Ik heb wel een problemen met zij die vandaag dat 'zwart-verraders-verleden' ophemelen.
Ja het wordt inderdaad moeilijk wanneer elke ophemeling van de Vlaamse achtergrond door la Belgique al vlug gelijk gesteld wordt met de ophemeling van een mogelijk 'zwart-verraders-verleden'... want zelfs nu mag er over de regelrechte anti-Vlaamse poot van de repressie niet gepraat worden...
Alleen al dat willen stelt die mensen bloot om zelf als nazies bestemd te worden...
Zuivering van de geschiedenis noemen ze dat...
Oud 3 augustus 2020, 10:06   #304
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Ja, maar met uw persoonlijke problemen heeft Vlaanderen geen uitstaans.

Sorry hé.
Oud 3 augustus 2020, 10:06   #305
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En zeg er maar bij dat officieel la Belgique er alles aan deed en nog doet opdat dat 'zwart' verleden goed in de kijker bleef...
Vreemd he, maar aan franstalige kant hadden al die collaborateurs daar heel wat minder last van; zo goed zelfs dat vele Vlaamse collabo's naar daar verhuisden; vb. Onckelinxs... Hoe zou dat komen denk je???
Weet ge waarom?
Omdat die (kinderen van) de Waalse collaborateurs dat verleden niet verheerlijken en goedpraten. Het zijn de Vlaamse kinderen van...die samenhokken in bepaalde politiek partijen.
Oud 3 augustus 2020, 10:06   #306
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb wel een problemen met zij die vandaag dat 'zwart-verraders-verleden' ophemelen.
Een verleden valt niet op te hemelen noch af te breken: het zijn onveranderlijke feiten, zoals de zwaartekracht en het gegeven dat de zon schijnt. Dat is trouwens ook het idiote aan standbeelden willen vernietigen, dat zijn gewoon historische getuigen van vaststaande feiten uit het verleden. Het is totaal idioot om vaststaande, onveranderlijke feiten "goed te keuren" of "af te keuren". Die zijn gewoon wat ze zijn en mochten die anders geweest zijn, dan bestond de wereld van vandaag niet en jij ook niet.

Maw, uw bestaan is gewoon verbonden aan gans dat verleden. Mocht Hitler niet bestaan hebben, dan zou jij waarschijnlijk ook niet bestaan hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 10:09   #307
pajoske

Standaard

Citaat:
Ja het wordt inderdaad moeilijk wanneer elke ophemeling van de Vlaamse achtergrond door la Belgique al vlug gelijk gesteld wordt met de ophemeling van een mogelijk 'zwart-verraders-verleden'... want zelfs nu mag er over de regelrechte anti-Vlaamse poot van de repressie niet gepraat worden...
Alleen al dat willen stelt die mensen bloot om zelf als nazies bestemd te worden...
Zuivering van de geschiedenis noemen ze dat...
Ge moet niet zeveren over 'La Belgique'. Op een moment dat ik als jonge gast nogal Vu-gezind was liet men mij al snel blijken dat men een 'zwart verleden' moest hebben om er bij te horen.
Oud 3 augustus 2020, 10:09   #308
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet ge waarom?
Omdat die (kinderen van) de Waalse collaborateurs dat verleden niet verheerlijken en goedpraten. Het zijn de Vlaamse kinderen van...die samenhokken in bepaalde politiek partijen.
Tuurlijk dat die kinderen dat niet goedpraten want ze vervielen gelijk terug in een staat waar zij de eersterangsburgers waren tegenover die stoute Vlamingen die onmiddellijk terug in hun Belgische tweede rangs rol van voor de oorlog vervielen...
En dat is ook een historisch feit maar dat moet met alle middelen en mogelijkheden onder de mat verzwegen worden...
Oud 3 augustus 2020, 10:10   #309
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moet niet zeveren over 'La Belgique'. Op een moment dat ik als jonge gast nogal Vu-gezind was liet men mij al snel blijken dat men een 'zwart verleden' moest hebben om er bij te horen.

Zijt gij meer dan 90 jaar of zo ? Hoe kunt gij een "zwart verleden" hebben ?

Dan moest ge toch al 20 jaar zijn in 1945, nee ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 10:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 10:10   #310
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maar met uw persoonlijke problemen heeft Vlaanderen geen uitstaans.

Sorry hé.
En ik heb geen uitstaans met Vlaanderen.
Oud 3 augustus 2020, 10:12   #311
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan moet jij wel veel ouder zijn dan ik, want ik heb die gevoelens en die druk nooit ondervonden... Of bedoel je dat de houding van la Belgique na de oorlog tegen de Vlamingen aanklagen gelijk staat met zelf een 'zwarte' te worden???
Sorry hoor, maar die leugens pakken niet bij mij...
Oud 3 augustus 2020, 10:14   #312
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik heb geen uitstaans met Vlaanderen.
Des te meer dat het dan ook niet aan jou is om af te komen met een zogezegde neutrale opstelling; omdat je zelf al zo anti-Vlaams verbrand bent als maar kan...
Oud 3 augustus 2020, 10:18   #313
pajoske

Standaard

Citaat:
Dan moet jij wel veel ouder zijn dan ik, want ik heb die gevoelens en die druk nooit ondervonden... Of bedoel je dat de houding van la Belgique na de oorlog tegen de Vlamingen aanklagen gelijk staat met zelf een 'zwarte' te worden???
Sorry hoor, maar die leugens pakken niet bij mij...
Ik heb het over de jaren '70.

Citaat:
Des te meer dat het dan ook niet aan jou is om af te komen met een zogezegde neutrale opstelling; omdat je zelf al zo anti-Vlaams verbrand bent als maar kan...
Anti-flamingant ben ik in eerste instantie geworden door mijn ervaring in die VU-kringen.
Oud 3 augustus 2020, 10:22   #314
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
:trololooooo:
Oud 3 augustus 2020, 10:23   #315
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Maar Marie toch!

moet kunnen toch...
Oud 3 augustus 2020, 11:04   #316
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.

Maar wie op dit forum hemelt dat op? Overigens, er was wel meer dan één soort collaboratie hoor. Toen ik als acht-jarige in augustus 1945 met mijn ouders terugkeerde uit de UK hoorden wij nogal straffe verhalen. Zo kenden wij iemand (een kapper) die ergens in 1940/41 in een gezelschap gezegd had “dat hij dacht dat de Duitsers uiteindelijk wel gingen winnen”. In september 1944 werd de brave mens zijn inboedel op straat gegooid en in brand gestoken.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 11:28   #317
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De Mariekes houden van Vlaanderen en hebben totaal geen warme liefde meer voor de Walen.
De echtscheiding is nabij.

( ik ben ook een liefhebber van Brel en ben nooit zo onbeschoft behandeld als in het Brel museum in Brussel ,waar ze weigerden om Nederlands te spreken)

Laatst gewijzigd door cato : 3 augustus 2020 om 11:33.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2020, 11:30   #318
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar wie op dit forum hemelt dat op? Overigens, er was wel meer dan één soort collaboratie hoor. Toen ik als acht-jarige in augustus 1945 met mijn ouders terugkeerde uit de UK hoorden wij nogal straffe verhalen. Zo kenden wij iemand (een kapper) die ergens in 1940/41 in een gezelschap gezegd had “dat hij dacht dat de Duitsers uiteindelijk wel gingen winnen”. In september 1944 werd de brave mens zijn inboedel op straat gegooid en in brand gestoken.
Los van al het oeverloos geblaat over witten & zwarten en politieke of commerciële collaboratie is het einde van elke oorlog of revolte dikwijls erger dan de tijden er midden in?
Blijkbaar het eeuwige idee van de nieuwe overwinnaars om hun stress bot te vieren op allen waar men voordien o.a. jaloers was...
Intriest, niet?

Indien ik negatief wil denken: "wacht maar tot de Vlomse zelfstandige staat een feit is. - Ik hou de adem in voor de afrekeningen..."
Iemand daar al eens aan gedacht?
Oud 3 augustus 2020, 11:53   #319
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Los van al het oeverloos geblaat over witten & zwarten en politieke of commerciële collaboratie is het einde van elke oorlog of revolte dikwijls erger dan de tijden er midden in?
Blijkbaar het eeuwige idee van de nieuwe overwinnaars om hun stress bot te vieren op allen waar men voordien o.a. jaloers was...
Intriest, niet?

Indien ik negatief wil denken: "wacht maar tot de Vlomse zelfstandige staat een feit is. - Ik hou de adem in voor de afrekeningen..."
Iemand daar al eens aan gedacht?
Uiteraard zullen er afrekeningen en ook rechtszaken volgen tegen Belgische misdadigers.

Bepaalde zuilen zullen mogen uitleggen waar het geld is.
Oud 3 augustus 2020, 12:44   #320
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard zullen er afrekeningen en ook rechtszaken volgen tegen Belgische misdadigers.
Bepaalde zuilen zullen mogen uitleggen waar het geld is.
Voor die mentaliteit van afrekenpraktijken pas ik onder elk regime.
Gij doet daar blijkbaar nogal onschuldig smalend over. Ik griezel van dat soort mentale wraak- & aanzet tot machtsmisbruik. Beetje Parijs 1793. Neen, merci.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be