![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onlangs nog Ranitidine (maagbeschermer) .....jarenlang gebruikt door miljoenen mensen ...plots uit de handel gehaald wegens kankerverwekkend. En zo zijn er al vele geweest en zullen er nog komen. https://www.fagg-afmps.be/nl/news/ra...geneesmiddelen En ja nu roepen er veel dat ze daar geen vaccin voor willen maar als puntje bij paaltje komt zijn het niet zelden de grootste roepers die vooraan in de rij staan. Ik heb ze in mijn leven al dikwijls meegemaakt de stoere kerngezonde bouwvakkers die beweren er nooit een dokter aan hun lijf zal prutsen.....maar dat zijn in veel gevallen net de ergste bleiters als het echt scheef zit. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 2 augustus 2020 om 21:36. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat men nu doet, is aan die bedrijven zeggen van wat normaal 5 - 10 jaar duurt, op 6 maanden te doen. Daarvoor moeten ze al die testen zo goed als laten vallen. Als het dan fout gaat, is dat niet omdat ze onbekwaam zijn, maar omdat men hen vraagt van de normale veiligheden aan de kant te zetten. Citaat:
Ja, bij een open hart operatie is een serieus risico. DAAROM dat je die enkel maar ondergaat als het risico om dat niet te ondergaan, groter is. Welnu, bij corona is voor de actieve bevolking, en zeker bij de jeugd, het risico om zware problemen te hebben GIGANTISCH KLEIN. Dan moet het risico om daartegen een vaccin te pakken dat maar deels zal werken, NOG VEEL KLEINER zijn he. Dat is een vaccin normaal gezien wel. Omdat men het jaren bestudeert. Maar aangezien men al die studies kortgesloten heeft, verhoogt men dat risico. Men gaat dus aan miljarden mensen die zo goed als geen enkel risico lopen bij corona, vragen om een ongekend risico te nemen door zich te laten vaccineren, vaccin dat in vele gevallen niet eens zal beletten dat ze toch corona krijgen. Zoek de logica. Ik kan zoiets begrijpen bij een gevaarlijke ziekte. Als ebola enorm circuleert, dan neem ik zonder problemen een vaccin waar ik 5% kans van heb om aan te sterven. Want bij ebola ben ik zo goed als zeker dood. Ik zou zelfs inbreken bij het labo om aan een niet-getest spuitje te geraken. Maar deze ziekte is enkel maar gevaarlijk voor ouderen (ja er zijn jongeren die eraan sterven ook, maar minder dan aan auto ongelukken). En daar gaat dat vaccin niet echt werken. Dus wil ik eerst een beetje wachten. Niet te lang. Eens er een paar tientallen miljoen mensen dat vaccin genomen hebben en na enkele maanden is er niks te merken, is dat voor mij goed genoeg. Dan is de kans dat het verkeerd gaat, kleiner dan een op 10000 of zo, en dat kan het beetje werking dat het bij mij zal hebben, wel compenseren. Dan is het ongeveer kifkif. Citaat:
Mijne kleine is nu bij zijn grootmoeder. We hebben natuurlijk wat opgelet, we zijn niet naar publieke zwembaden en zo geweest de week daarvoor en dergelijke, maar zij werd liever ziek en ging liever dood van eventuele corona betrapt, dan nog langer zichzelf af te zonderen he. De kans dat die kleine het haar zal geven is minder dan 1% he. |
|||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar nee, dat gaat veel en veel rapper dan ge denkt. Waarschijnlijk heeft minstens een tiende van de wereldbevolking het al gehad nu. Maar veruit de meeste mensen merken het niet echt. In Belgie moet minstens 1 miljoen mensen het al gehad hebben als het niet meer is. Gij misschien zelfs ook !
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ik die dacht dat een zwembad vol chloor zat.....wie heeft u dat nu weer wijsgemaakt dat daar enig gevaar zou zijn Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2020 om 10:39. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 10:45. |
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Concreet: een kennis van ons had iets aan z'n Achillespees. Hij moest een medicament nemen dat slechts in 1/10.000 gevallen gevaarlijk was. pech: hij was die ene en na x aantal weken was hij DOOD. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De economie moet draaien he. Belastingsgeld dient overgeheveld naar de private elite. Een al dan niet werkend vaccin is daar een middel voor. Volksgezondheid is hier niet zo prioritair.
Jammer genoeg. |
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 3 augustus 2020 om 10:58. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1 kans op 10 000 dat is de gemiddelde kans om in 1 jaar dood te gaan aan een verkeersongeluk. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 11:08. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is altijd zo. Uiteindelijk gaat iedereen dood. Dat heeft dus niks speciaals.
Schaffen we het autorijden af omdat er doden vallen ? Nee, autorijden is veilig, omdat er niet teveel doden vallen. Moest iedereen die 1 week auto rijdt dood zijn, dan zou autorijden gevaarlijk zijn. Als er op 1 miljoen autorijders 100 dood gaan per jaar, dan is het veilig he. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Europees Commissaris
|
Het gaat niet enkel over doden he. Ook mensen die in halve zombies veranderen, onvruchtbaar worden etc. En dat soms voor een statistische 'verbetering' van hun toestand. De farmaceutische industrie opereert deels als WC-eend die WC-eend adviseert he.
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wat baat het ...uiteindelijk gaat toch iedereen dood. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2020 om 11:46. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk dat van iedereen hier jij de grootste angsthaas bent. Nochtans laat maar waaien dat virus binnen de bevolking zolang het maar niet in Patrick zijn kleedhokje waait..... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 augustus 2020 om 11:55. |
|
|
|
|