![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is de confrontatie van twee dingen: 1) er is een echt virus en een echte ziekte en een echte epidemie waar een zeker aantal mensen zwaar ziek van wordt en sterft, en een (veel en veel groter) aantal mensen weinig last van heeft. Het ware beter dat dat er niet was, maar het is er nu eenmaal. 2) hoe gaan we om met die werkelijkheid ? Wat doen we en wat doen we niet, en welke gevolgen heeft dat ; wat doen we in vergelijkbare situaties normaal gezien ? Het probleem is dat men dingen gaan doen is die: a) onmogelijke doelen willen halen (je kan een epidemie niet stoppen) b) niet werken zoals voorspeld (maw, een vorm van kwakzalverij zijn) c) afschuwelijke sociale, maatschappelijke, persoonlijke en economische implicaties hebben d) het probleem niet echt oplossen e) die maatregelen met geweld en dwang aan iedereen opsolferen f) de balans tussen kosten en baten totaal uit het oog hebben verloren (veel kosten, weinig baten) g) mensen als zondebok is gaan aanwijzen voor iets dat een algemeen verschijnsel is h) geen sereen debat toelaten i) totaal anders zijn dan wanneer we gelijkaardige fenomenen tegenkomen j) geen einde in zicht hebben k) waarschijnlijk in de grond goed bedoeld zijn l) de zaak totaal eenzijdig epidemiologisch bekijken maw, totaal maar dan ook totaal inadequaat, verkeerd, gevaarlijk en uit den boze zijn. Als men geen oplossing heeft, moet men ze ook niet opdringen. De normale manier om problemen aan te pakken, is mensen *in de mogelijkheid te stellen om hun eigen problemen op te lossen*. Hier ontneemt men mensen de mogelijkheid om hun problemen op te lossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2020 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik die mislukte pater Pierre Vandamme bezig hoor moeten we om goed te zijn komen tot een besmettingsgraad van 0 tot max 5 besmettingen per dag. Wel als ik dan zie dat met we nu met al onze beperkingen en regeltjes nog aan bijna 500 zitten per dag dan weet ik niet in welke eeuw we aan die max 5 per dag gaan geraken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over welke individuen heb je het hier ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je loopt overal risico, zowel bij de kapper als bij de dokter. Met of zonder mondmasker. Wat ik goed vind in het artikel is dat er ondertussen intelligente mensen zijn die hun mond durven open te trekken en situaties in vraag durven stellen, zonder politiek gewin. Drie maanden geleden zou dat ketterpraat geweest zijn en werd je aan het kruis genageld. Wij, modale mensen, lezen dat ook, en er is draagvlak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wil zeggen 2 200 mensen per dag die zich ziek genoeg voelen om een arts te raadplegen. Binnen een griepepidemie spreek men over een besmettingsgraad van 30%. Het influenza virus is wereldwijd een belangrijke oorzaak van morbiditeit en mortaliteit. 10 000 besmettingen op 100 000 mensen, zonder dat er iemand ziek word is geen epidemie. Het is zelfs onbelangrijk hoeveel mensen er geïnfecteerd worden met een virus of bacterie. Wat belangrijk is, zijn het aantal zieken en doden door de infectie. Met nog geen 22 zieken per dag of 154 per week, minder dan 7% van wat nodig is om over een griepepidemie te spreken. Op dit ogenblik liggen er 282 coronapatiënten in het ziekenhuis. En de meeste hebben nog een andere medische aandoeningen. Citaat:
En al die beperkingen en vrijheidsberovingen maken het alleen erger en rekken het in tijd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt af te wachten hoe de herfst en de winter gaan verlopen. Maar als er dan geen opstoot komt met aanzienlijk veel hospitalisaties mogen we stilaan spreken van een uitdoving.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() T' zou kunnen dat Luc Bonneux vanavond langskomt.
https://twitter.com/LBonneux/status/1298552013563867136 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bonneux vertelt altijd interessante dingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was best ok, hard voor onze wzc. Goeie prater ook. En klinkt geloofwaardig. De aanpak binnen onze WZ centra is te divers, te hard. Gevangenisachtig, in tegenstelling tot Nederland. We zullen er zeker nog over horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Landen met veel privé-ouderenzorg, gedecentraliseerd dus en for Profit, (zoals Belgie, Zweden, USA ? (etc.) hebben een probleem en vele COVID-doden. Landen met een gecentraliseerde (non-profit) oudererzorg, zoals Denemarken, Noorwegen etc. hebben veel betere cijfers en minder COVID-doden. Dat lijkt me de nagel op de kop en het verklaart beter de curves van landen dan hun corona-maatregelen. Belgie heeft een probleem met ouderenzorg en dat wordt nu echt duidelijk.. Laatst gewijzigd door parcifal : 26 augustus 2020 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe kunnen we trouwens die mondmaskerplichten in bepaalde delen van de stad en in winkels enz aanvechten of maken dat ze wordt afgeschaft, zoals in Nederland ? Iemand enig idee ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja maar geen enkele arts lijkt daar zo over te denken. We zijn vertrokken voor een paar jaar .... https://www.hln.be/nieuws/binnenland...uden~acba2d35/ Ik denk dat ze het nog steeds niet goed weten.Terwijl de ene iets zegt zegt de ander al iets anders. In China lachen ze zich een bult daar ben ik van overtuigd. Experiment geslaagd...ze kunnen de wereld aan. En wij maar zoeken over welk virus het nu gaat ![]() https://www.youtube.com/watch?v=opbk-wIIG4Y Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2020 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je ook eens de vraag of ons (over andere landen doe ik geen uitspraak) "gedecentraliseerd" systeem wordt overgesubsidieerd of niet, zonder te anticiperen op toestanden zoals nu. De dure private rusthuizen hebben het dus niet beter gedaan. Ze hebben het geld van de dure klanten dus slecht gespendeerd. Nogmaals: maximale winst. Stel je ook eens de vraag hoe het in bepaalde landen zit met de telling. Ik relativeer. Bij ons werd het dodental teruggeschroefd met een 100-tal. Gebeurt dat op een ander ook ? Maar inderdaad. De ouderenzorg werd hier totaal verkeerd aangepakt. De ouderen waren dus niet meer dan melkkoeien. Dat is mijn uiteindelijke conclusie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 augustus 2020 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dichte familie, iemand die contact had. Ze smeren je een schuldgevoel aan als die persoon besmet zou geraken en dat versteent de mensen haast van angst. Jij, ik, iedereen kan schuldig zijn als je niet luistert, dat is de boodschap. Erg oneerlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat schuldgevoel kan je worden aangesmeerd door je eigen familiekring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel, sorry.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 augustus 2020 om 00:27. |
![]() |
![]() |