Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2020, 14:48   #21
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Is dat zelfs mogelijk praktisch gezien? Ik geloof er niet veel van.
Dat is maar 1.800.000 testen per dag. Daar is dat een peulenschil, zo te zien. Met veel hangen en wurgen geraakt men in België amper aan 40.000 PCR testen per dag. Niet alleen papier is geduldig, blijkbaar is internet dat nog meer zo.
Oud 13 oktober 2020, 14:56   #22
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Import van voedingswaren: zélf alles kweken.
Vleermuizen en pangolins.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 14:57   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Awel, draag dan je maskertje en laat ons met rust
Liever zonder maar weer het verplicht is doe ik dat. Jij niet ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 14:58   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat is maar 1.800.000 testen per dag. Daar is dat een peulenschil, zo te zien. Met veel hangen en wurgen geraakt men in België amper aan 40.000 PCR testen per dag. Niet alleen papier is geduldig, blijkbaar is internet dat nog meer zo.
40.000 is 3500 per miljoen Belgen
1.800.000 is 1290 per miljoen Chinezen
Oud 13 oktober 2020, 15:01   #25
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Voor gepensioneerden waarvan het openbaar leven bestaat uit die tram of winkel is dat misschien zo. Maar de meerderheid van de bevolking gaat werken, heeft kinderen en een actief sociaal leven.

Dan gaat het niet meer over een uurtje of 2 in de week zoals bij u misschien het geval is. Dan gaat het over minstens 50 uur per week. Waarvan 48 uur eigenlijk compleet onzinnig, gewoon om ons "bewust te maken".

Zoals hoofdstraat zegt, draag er zelf een en barricadeer u in u huis als je dan toch zo bang bent. Maar dring uw irrationele angst niet op aan anderen.
Welke angst dring ik U op ? En ben ook ik het die een masker op vele plaatsen verplicht ? Volgens mij is dit een vergissing en moet je niet bij mij zijn.

Ga jij dan nog winkels binnen zonder masker ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2020 om 15:02.
Oud 13 oktober 2020, 15:05   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor gepensioneerden waarvan het openbaar leven bestaat uit die tram of winkel is dat misschien zo. Maar de meerderheid van de bevolking gaat werken, heeft kinderen en een actief sociaal leven.

Dan gaat het niet meer over een uurtje of 2 in de week zoals bij u misschien het geval is. Dan gaat het over minstens 50 uur per week. Waarvan 48 uur eigenlijk compleet onzinnig, gewoon om ons "bewust te maken".

Zoals hoofdstraat zegt, draag er zelf een en barricadeer u in u huis als je dan toch zo bang bent. Maar dring uw irrationele angst niet op aan anderen.
Welk actief sociaal leven heeft U dan nog dezer dagen ? Ik dacht dat net dat serieus aan banden was gelegd ? Vertel ?

En ja ik draag er één waar het verplicht is .....en jij ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2020 om 15:06.
Oud 13 oktober 2020, 15:19   #27
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Welk actief sociaal leven heeft U dan nog dezer dagen ? Ik dacht dat net dat serieus aan banden was gelegd ? Vertel ?

U stervensangst is irrationeel, want logisch niet te verklaren. Er is geen enkele empirische aanwijzing dat dit gemuteerd virus bovenmatig gevaarlijk is. Als U in 2019 geen mondmasker droeg, privé of openbaar, dan is er géén reden om dat in 2020 wél te doen.
Het Centre For Disease Control heeft onlangs nog bevestigd dat het zgn. corona-virus nog STEEDS NIET GEISOLEERD IS. ik weet niet of dit voor voor U belangrijk is, maar het betekent in weze dat men U een fobie heeft aangepraat.
Het feit dat U onomwonden stelt dat U braafjes aan de verplichtingen inzake seculiere boerka wenst te voldoen, betekent dus dat U wel degelijk een slachtoffer bent van een psychisch fenomeen, en géén lichamelijk....
Oud 13 oktober 2020, 15:19   #28
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
40.000 is 3500 per miljoen Belgen
1.800.000 is 1290 per miljoen Chinezen
Het gaat hem wel om de stad Qingdao en omstreken en niet om de provincie Shandong noch om het gehele land. Afstanden: 700 km van Beijing, 2.000 km van Guangzhou (Canton) en 2.000 van Chengdu. China is nagenoeg een continent.
Ter info:
Citaat:
Qingdao (voordien: Tsingtao en Tsingtau) is een havenstad en marinebasis in China in de provincie Shandong en gelegen aan de Gele Zee. De stad heeft zeven stedelijke districten en vijf landelijke steden onder zijn jurisdictie. In 2014 woonde er 9.046.200 mensen op een gebied van 10.654 km², ongeveer gelijk aan 80% van het oppervlak van Vlaanderen. Het stedelijk gebied zelf beslaat 1102 km² en telt 5.930.000 inwoners (2018).
Tsingtao staat ook bekend voor zijn voortreffelijk bier.
Oud 13 oktober 2020, 15:29   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
U stervensangst is irrationeel, want logisch niet te verklaren. Er is geen enkele empirische aanwijzing dat dit gemuteerd virus bovenmatig gevaarlijk is. Als U in 2019 geen mondmasker droeg, privé of openbaar, dan is er géén reden om dat in 2020 wél te doen.
Het Centre For Disease Control heeft onlangs nog bevestigd dat het zgn. corona-virus nog STEEDS NIET GEISOLEERD IS. ik weet niet of dit voor voor U belangrijk is, maar het betekent in weze dat men U een fobie heeft aangepraat.
Het feit dat U onomwonden stelt dat U braafjes aan de verplichtingen inzake seculiere boerka wenst te voldoen, betekent dus dat U wel degelijk een slachtoffer bent van een psychisch fenomeen, en géén lichamelijk....
Ik had het niet over het al dan niet reëele gevaar van dit virus dan wel over het drama dat sommigen maken om op sommige plaatsen een mondmasker te gebruiken.

Dus U zit op bus trein of tram zonder mondmasker ? U gaat ook naar de dokter of ziekenhuis zonder mondmasker en loopt rond in het grootwarenhuis zonder mondmasker ?

Of U doet daar niet aan mee want jij bent niet braaf maar stout ?

Zou kunnen maar op de meeste plaatsten die ik hier voor ogen heb kom jij er niet in.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2020 om 15:33.
Oud 13 oktober 2020, 15:35   #30
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over het al dan niet reëele gevaar van dit virus dan wel over het drama dat sommigen maken om op sommige plaatsen een mondmasker te gebruiken.

Dus U zit op bus trein of tram zonder mondmasker ? U gaat ook naar de dokter of ziekenhuis zonder mondmasker en loopt rond in het grootwarenhuis zonder mondmasker ?

Zou kunnen maar op de meeste plaatsten die ik hier voor ogen heb kom jij er niet in.
vorig jaar kwam ik overal binnen zonder. Toen was een seculiere boerka nergens voor nodig. Heb er voor dit jaar NOOIT eentje gedragen.
Dus, waarom vanaf dit jaar wél?
Oud 13 oktober 2020, 15:38   #31
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over het gevaar van dit virus dan wel over het drama dat sommigen maken om op sommige plaatsen een mondmasker te gebruiken.

Ik loop ondertussen al 6 maanden 8 uur per dag met die vod rond mijn gezicht. Meestal niet meer voor mijn mond natuurlijk, niemand doet dat nog, maar nog altijd rond mijn hoofd voor het geval er controle zou komen.
Dan gaan we naar de winkel, hop alweer een mondmasker. Gaan we op cafe of restaurant, opnieuw.

Voor u is het gemakkelijk, u heeft er amper last van.

Geef mij dan liever een jodenster of een roze hoedje, dat werkt even goed als manier van bewustmaking, maar daar heb je zoveel last niet van.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 15:40   #32
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De 9 miljoen mensen in de stad worden allemaal getest in een periode van 5 dagen.
100000 testen in 5 dagen is wat anders dan 9 miljoen in 5 dagen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 15:44   #33
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Laat ons zeggen dat ik al van in het begin van de hele hysterie voldoende mensen ken en voldoende plaatsen weet waar ik ongestoord sociaal kan doen.

Of ze de cafés nu om 1u of om 23u sluiten maakt niet veel verschil, je gaat daarna gewoon bij iemand thuis gaan verder feesten. De cafebaas komt wel achter na zijn opkuis.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2020, 17:28   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vorig jaar kwam ik overal binnen zonder. Toen was een seculiere boerka nergens voor nodig. Heb er voor dit jaar NOOIT eentje gedragen.
Vorig jaar ? Ik moet eerlijk zeggen dat ik in 2019 eigenlijk ook niemand heb gezien met een mondmasker behalve dan een Chirurg op TV.
Oud 13 oktober 2020, 17:32   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat ik al van in het begin van de hele hysterie voldoende mensen ken en voldoende plaatsen weet waar ik ongestoord sociaal kan doen.

Of ze de cafés nu om 1u of om 23u sluiten maakt niet veel verschil, je gaat daarna gewoon bij iemand thuis gaan verder feesten. De cafebaas komt wel achter na zijn opkuis.
Ik kan alleen hopen dat u wordt verraden en een fikse boete krijgt. Als ik het hoor of zie heb je prijs .

Maar ik zou zeggen doe zo verder.....dan gaat ge nog heel lang lang last hebben van die vod voor uw gezicht en heel lang thuis moeten zitten vanaf 23 uur. wachtend op de hypocriete café baas die voor de camera zit te bleiten waarschijnlijk hoe veilig hij alles wel doet ....En zoals je zelf zei ...IK heb er geen last van gij wel.

Nog een paar heel gezellige jaren toegewenst.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 oktober 2020 om 17:41.
Oud 13 oktober 2020, 17:38   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus U voldoet nu blijkbaar ook braafjes aan de regeltjes ? Ik dacht het wel
Oud 13 oktober 2020, 17:40   #37
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen hopen dat u wordt verraden en een fikse boete krijgt. Als ik het hoor of zie heb je prijs .

Maar ik zou zeggen doe zo verder.....dan gaat ge nog heel lang lang last hebben van uw mondvod en heel lang thuis moeten zitten vanaf 23 uur.....En zoals je zelf zei ...IK heb er geen last van gij wel.
als ik uw bijdrage lees moet ik meteen aan de stasi en de securitate denken...
Oud 13 oktober 2020, 17:42   #38
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dus U voldoet nu blijkbaar ook braafjes aan de regeltjes ? Ik dacht het wel
ik rijd 50 waar ik mag, omdat ik al genoeg belastingsverterende mee-eters voorzie in hun dagelijkse kost.
Oud 13 oktober 2020, 17:45   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als ik uw bijdrage lees moet ik meteen aan de stasi en de securitate denken...

U hebt blijkbaar nog niet begrepen waarover het gaat......Doet u zo verder en dan zijn we vertrokken voor ettelijke jaren . Aan U of zoals u wil aan ons de keuze.
Oud 13 oktober 2020, 17:48   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik rijd 50 waar ik mag, omdat ik al genoeg belastingsverterende mee-eters voorzie in hun dagelijkse kost.
Wederom voldoet U braafjes aan de verplichtingen. Ge zijt precies een pak braver als ik.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be