![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zover de welvoeglijkheid van onze zelfverklaarde "democratische" partijen vld, spa, cd&v en groen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 26 oktober 2020 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() Macron maakt het Turkije en Saoedi-Arabië wel heel erg gemakkelijk nu.
Macrons anti-communitaristische politiek levert de verdeeldheid op de salafisten willen, en Erdogan kan zich opwerpen als grote verdediger van de Islam. Het doel heiligt de middelen zegt men wel eens. Maar het werkelijke doel van Macrons politiek is de negatieve sentimenten omtrent Islam gebruiken om alles aan te vallen dat de Franse autoritaire republiek in twijfel trekt. Zijnde regionalisme, libertarisme, alternatieve schoolbewegingen, ... Dat vind ik persoonlijk geen al te heilig doel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Voor outer en heerd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat de overheid die cartoons op gebouwen projecteert als vermeend statement vind ik al een stuk troebeler. Dat treft eveneens moslims die niet meededen aan de heksenjacht op Patty en is eveneens geen neutrale opstelling van een overheid t.o.v. een eredienst. In combinatie met andere directe maatregels krijgen onschuldige moslims het gevoel collectief gestraft te worden voor daden van een islamistische minderheid. Waar ik me vooral aan stoor is dat de ideologische slaafsheid aan de Franse Republiek wordt versterkt. Veel van de maatregelen die specifiek moslims lijken te treffen gaan als ik bv. opiniestukken uit Franse media en speeches van Macron lees over een bredere strijd tegen communautarisme. Islamisme maakt daar deel van uit, maar heel veel andere ideologieën ook. De basislijn wordt nu trouw aan de Franse Republiek en haar waarden. Alles wat daar van afwijkt moet bestraft worden. Die houdt onder andere in:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo niet? Het verbod op het afbeelden van Mohammed geldt enkel voor moslims hé. Niet voor alle anderen. En als het andere moslims "treft" moeten zij zich misschien eens afvragen wat voor een zielig leven zij hebben, dat ze worden "gekwetst" door een prentje. Als heel uw identiteit draait rond uw geloof in een zevende eeuwse woenstijnrover, dan denk ik dat het probleem eerder bij uzelf zit. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 oktober 2020 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vooral, waar blijft dat signaal dat men die middeleeuwse onthoofding om religieuze redenen schokkend vindt? In plaats van dergelijk signaal krijg je een Erdogan die suggereert dat Macron een pyschiatrische patient is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is dan hun probleem. En daar mag door de media en privépersonen mee gelachen worden. Het probleem is als de overheid zich ook zo opstelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap uw voorbeeld niet goed trouwens. Ik ben het trouwens niet eens met de vergelijking die u wenst te maken. Door uw affiche te tonen, zou de overheid een religieuze keuze maken. Door de cartoons te tonen, toont de overheid net dat zij zich niet dient te houden aan religieuze voorschriften van één bepaalde religie. Dat zij daarboven staat. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 27 oktober 2020 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet kwetsen om te kwetsen zou moeten vooruitspruiten uit een soort algemeen fatsoen zelfs in een samenleving die er de vrijheid toe biedt. Over het algemeen wordt die ongeschreven regel nageleefd als is het maar uit behoud van reputatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar lijkt me toch een hele wereld tussen te liggen. Citaat:
Ik weet niet goed wat je nu verwacht van mij? Dat ik Erdogan ga verdedigen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dat laatste werkelijk het geval is dan heeft de religie het gehaald op de humanitaire waarden. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 oktober 2020 om 15:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Luidkeels ageren tegen Macron of tegen een cartoon van Geert Wilders , maar wat doet Erdogan tegen China, de grootste onderdrukker van moslims in de wereld , op grote schaal en massaal . Daarover hoor je hem niet en dan zit hij zoete broodjes te bakken. Daarom de grote vissen laat hij zwemmen en de kleintje probeert hij te vangen. Wat moeten de moslims met zo'n leider? Aan hun gat afvegen, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |